Na co si dát pozor při koupi lady na LPG ?
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Na co si dát pozor při koupi lady na LPG ?
Myslím že dotaz je jasný. nemám vůbec zkušenosti s LPG, tudíž se ptám co mám zkontrolovat. Ještě by se mi hodily takové ti finty jak dobře otipovat žigulíka - mám zatím samaru a kdybych bral novou tak vím kde to rezne, kam koukat na případné vrstvy tmelu, kde nejvíc hnijou brzd. trubky, kde jsou a jak vypadají manžety poloos, kulové čepy atp. ale potřeboval bych tyhle zkušenosti teď převekslovat na žigulíka. Uvažuji o 2103,5,7 možná i 4, asi ne 01,02......
Re: Na co si dát pozor při koupi lady na LPG ?
Hnojar píše:Mám zatím samaru, uvažuji o 2103,5,7 možná i 2104.


Co se tyce LPG tak bacha na plastnost tlakove nadrze. je na 10 let. Pokud propadne, tak neprojdes na STK
SalWador
revize nelze
Revize nelze... nadrz par tisic (5-7). Nevim presne. Me to letos taky ceka.Hnojar píše:A po 10 letech co ? da se udelat revize ? co to stoji ?
SalWador
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Re: revize nelze
Nadrz je myslimze za 2 ale je k ni potreba novej ventil (+2) a nejaka prace, takze do peti tis.SalWador píše:Revize nelze... nadrz par tisic (5-7). Nevim presne. Me to letos taky ceka.Hnojar píše:A po 10 letech co ? da se udelat revize ? co to stoji ?
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 

-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak, nádrž 10 let a dost-pak už tak na zahradní sprchu. Nová stojí kolem 2,5tis. válec a toroid kolem 7 a více tis. Pokud seženeš funkční a platnou bombu, můžeš si jí sám vymontovat-respektivě, můžeš si sám vymontovat celé LPG a dát jim to na montáž. Pokud to budou oni demontovat, chtějí zato u nás 1200-1500kč. Pokud sedí i trubky, montáž výjde práce kolem 2tis. Pokud to vše sečteš, tak to starší výjde asi na polovic, alebez záruky.
Jinak, při koupi se podívej, jestli je to vůbec v papírech zapsané, jak dlouho je to namontované a kolik to najelo-pokud to má najeto přes 50. tis km je velká pravděpodobnost, že se vydrbou membrány-oprava za 800-1500 v dílech.
Jinak mě snad ani nic kromě platnosti bomby nenapadá.
Jinak, při koupi se podívej, jestli je to vůbec v papírech zapsané, jak dlouho je to namontované a kolik to najelo-pokud to má najeto přes 50. tis km je velká pravděpodobnost, že se vydrbou membrány-oprava za 800-1500 v dílech.
Jinak mě snad ani nic kromě platnosti bomby nenapadá.
Mitsubishi Colt 1,5GLX 

- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Revize se dělají po 6 měsících nebo tuším 10 tisících km, nádrž má životnost 10 let, pak musí ven.
Háček je, že revize se zapisujou do velkýho techničáku, takže ti to nikdo kontrolovat nebude, s výjimkou STK, kde musíš mít platnou.
Hlídej si hlavně těch 10 let, revize by nebyla na škodu, jinak tě na ní pošlou hned z evidenčky (nedají ti jí).
Háček je, že revize se zapisujou do velkýho techničáku, takže ti to nikdo kontrolovat nebude, s výjimkou STK, kde musíš mít platnou.
Hlídej si hlavně těch 10 let, revize by nebyla na škodu, jinak tě na ní pošlou hned z evidenčky (nedají ti jí).
- jm3
- Příspěvky: 56
- Registrován: úte led 31, 2006 22:18
- Bydliště: Praha 3 - Žižkov
- Kontaktovat uživatele:
Revize se dělaj po 12 měsících, nebo 10 000 km, ale evidencni ti určitě daj i bez toho..., já měl při koupi poslední razítko o revizi ve velkym techničáku starý 6 let..., do teď nechápu, že technickou to předchozímu majiteli normálně procházelo...
Naposledy upravil(a) jm3 dne čtv dub 20, 2006 19:41, celkem upraveno 1 x.
Jarda
Ex VAZ 2104 (1.3)
Ex VAZ 2105 (1.7)
BMW E3O (2.0i)
Ex VAZ 2104 (1.3)
Ex VAZ 2105 (1.7)
BMW E3O (2.0i)
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
halooo a nieco take plati aj na slovensku? v technicaku nemam nic, mam len navod od LPG a tam je miesto na razitka kontroly LPG po x kilometroch, ked som dosiel na prvu, snad po 2500km tak na mna chlap kukal ze co chcem...tak mi to nejak posteloval dal razitko a isiel som dalej. odvtedy som sa tam neukazal...je to uz skoro 30 000km.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever

-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá takže shrnutí - plyn musí být zapsaný v papírech, podívat se na životnost bomby ( 10 let , pak výměna za novou) revize už takový problém není, ale pokud by byla prošlá tak musím na revizi a až pak na evidenčku. Je li na plynu najeto 50 tis, mám problém s brembránama o.k. ? Mno a co zkontrolovat krom plynu ? Se znalostmi ze samary bych skouknul kastkli zvenku, pod kapotou blatníky ve svarech, podběhy, prahy, kulové čepy popadnutím za kolo a pohybem zkontrolovat vůli, za jízdy geometrii, brzdy, řazení, motor zda táhne, atp... uvažuji že vezmu nějakou 03 nebo 06, v když nebudou tak 05, možná i 07 ale za ně chce každý 20 tis, jsou li s lpg............. je na nich něco spešl na co se mám dívat?
[ Added: pá duben 21, 2006 9:43 am ]
jo ještě jedna věc, měli jsme doma favo s holanským LPG....groot nebo tak nějak....nedalo se na to nic sehnat..jaké lpg se u nás dnes prodávají ? jaké jsou mezi nimi rozdíly ? existuje krom toho holaňdana ještě nějaký, vysloveně problémový, od kterého člověk znalý věci dá ruce pryč ?
[ Added: pá duben 21, 2006 9:52 am ]
mno a abych to završil tak potřebuju vědět ještě jednu věc...pokud si do lady chci nechat udělat přestavbuna lpg , co je k tomu třeba ? skouknul jsem ceníky přestaveb, a řekněme že podle nabídky se mi podaří sehnat auťák bez plynu, do kterého si nové LPG chci koupit. Dá se na LPG přestavět všechny typy lad ? 2101-07 ? není tam třeba omezení typu " musíte znova na normální STK" nebo jiný špek ? vím že se ptám blbě ale jednu ladu jsem už koupil a až pak zjistil že jsem mohl koupit lépe, tak ať se to neopakuje ....
[ Added: pá duben 21, 2006 9:43 am ]
jo ještě jedna věc, měli jsme doma favo s holanským LPG....groot nebo tak nějak....nedalo se na to nic sehnat..jaké lpg se u nás dnes prodávají ? jaké jsou mezi nimi rozdíly ? existuje krom toho holaňdana ještě nějaký, vysloveně problémový, od kterého člověk znalý věci dá ruce pryč ?
[ Added: pá duben 21, 2006 9:52 am ]
mno a abych to završil tak potřebuju vědět ještě jednu věc...pokud si do lady chci nechat udělat přestavbuna lpg , co je k tomu třeba ? skouknul jsem ceníky přestaveb, a řekněme že podle nabídky se mi podaří sehnat auťák bez plynu, do kterého si nové LPG chci koupit. Dá se na LPG přestavět všechny typy lad ? 2101-07 ? není tam třeba omezení typu " musíte znova na normální STK" nebo jiný špek ? vím že se ptám blbě ale jednu ladu jsem už koupil a až pak zjistil že jsem mohl koupit lépe, tak ať se to neopakuje ....
Na zahraniční motnáže LPG se všeobecně blbě shání díly a jsou dražší-např. BRC má dražší vše a většinou nemají díly skladem-výjimka potvrzuje pravidlo.
Ad. 2: je možno nechat dát LPG na všechny typy lad od 2101-2107 bez problémů. Potřebuješ jen peníze, auto-dokonce je jim jedno, jestli je to shnilé, což mě teda udivilo. Po montáži dostaneš papír a s tím zajdeš na dopravku včetně velkého TP a tam ti napíšou tu LPG montáž a omezí ti počet osob, které můžeš vozit z 5 na 4-je to dáno tím, že budeš stále vozit jednoho člověka ve formě nádrže v kufru. Někdy se postarají o zápis sami.
Jak pak pojedeš na STK (až ji budeš potřebovat), musíš mít revizi, a připrav si více peněz, protože měření emisí na LPG je dražší-STK+ME +-1000kč a k tomu revize za +-200kč, ale je to jednou za 2 roky tak to jde.
Ad. 2: je možno nechat dát LPG na všechny typy lad od 2101-2107 bez problémů. Potřebuješ jen peníze, auto-dokonce je jim jedno, jestli je to shnilé, což mě teda udivilo. Po montáži dostaneš papír a s tím zajdeš na dopravku včetně velkého TP a tam ti napíšou tu LPG montáž a omezí ti počet osob, které můžeš vozit z 5 na 4-je to dáno tím, že budeš stále vozit jednoho člověka ve formě nádrže v kufru. Někdy se postarají o zápis sami.
Jak pak pojedeš na STK (až ji budeš potřebovat), musíš mít revizi, a připrav si více peněz, protože měření emisí na LPG je dražší-STK+ME +-1000kč a k tomu revize za +-200kč, ale je to jednou za 2 roky tak to jde.
Mitsubishi Colt 1,5GLX 
