Coryho 2171 - Jean Prior SE a Jean Baklažán
Moderátor: Moderátoři
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
A pritom to brzdi normalne. Tak pred cca 10tis km som mal mensi problem s vibrovanim pri brzdeni, ale po par prudkych zabrzdeniach to zmizlo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- +Stano-
- Příspěvky: 77
- Registrován: stř dub 15, 2009 18:01
- Bydliště: Sasinkovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Ako vidím, tak s olejom v sviečke na 4 valci, nemám len ja problém. U mňa pomohlo pretesniť veko ventilov. Cca na 2 roky to pomohlo, teraz na jar, som to musel znova pretesnovať a znova 4 valec. A to odlupovanie na bubne som mal takisto, našťastie ďalej sa to už nešírilo. Tento rok som už menil komplet brzdy a bubny som kúpil značky TRW, sú 2 krát tak ťažké a hrdzavejú, z čoho usudzujem, že už to zliatina hliníka nebude. Či to je na škodu alebo nie, neviem, akurátne už to tak pekne nevyzerá.
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Tie zadné brzdy vyzerajú na Ladu v pohode.Do zadného brzdového mechanizmu sa ti dostáva oveľa viac nečistôt ako do predného,záleží aj v akom prostredí jazdíš. To olupovanie je tiež normálne a nie je na závadu.Olupne sa len ten kúsok,ďalej to nepokračuje.Ak ti však môžem poradiť,tak to čo už je načaté(na jednom kúsku aj odlupnuté),daj preventívne dolu.S obľubou sa totiž tá odlupnutá časť zvykne dostať medzi bubon a čeľusť.A nakoľko je to hliníková zliatina,tak sa ti to pri zabrzdení "nataví" na brzdiacu časť bubna a spraví ti hrb.Pri jazde to potom nepríjemne "cvaká" až časom z toho ideš zošalieť.Nepomôže nič iné,len dať bubny osústružiť.Už sa my to stalo aj na 2112-ke aj Samare.Takže ja som to olúpal dole preventívne.Ešte si mohol pozrieť pod manžety brzdových valčekov,ak tam je biely"prášok" ,tak sú valčeky sfetované a brzdiť už bohvieako nebudú.Tiež častá choroba,ktorá sa prejavuje aspoň u mňa každých 4-5 rokov.Subjektívne sa ti zdá že to brzdí dobre,ale na stolici to ukázalo niečo iné.
Ten predný kotúč nevyzerá "zdravo",ale obraz fotky môže klamať.V každom prípade s tým skús ísť na valce.U nás na jednej STK ak tam nemá nikoho,tak ti to spravý grátis,ak má zlú náladu,tak si vypíta 5€ na pivo .
Ten predný kotúč nevyzerá "zdravo",ale obraz fotky môže klamať.V každom prípade s tým skús ísť na valce.U nás na jednej STK ak tam nemá nikoho,tak ti to spravý grátis,ak má zlú náladu,tak si vypíta 5€ na pivo .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10590
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
To mi povídej . Když jsem měl Grantu ve 3.000 na garančce a při přebírání jsem si ji nechal zvednout, abych se na ni podíval zespodu . Tak všechny, nebo skoro všechny matice už byly vorezlý . Musím se k tomu co nejdřív dostat a očistit, odrezit, natřít/namazat a nakoupit hromadu plastových čepiček . L.Cory píše:...
Spodok karosérie sice nehnije, ale hniju všetky možné držiaky, matky, spony a podobné veci.
...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
V prednej casti som na ne par krat striekol vosk v spreji, nachytal sa na ne prach a nie su hrdzave
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Moja skusenost na zamyslenie, pripadne sa z nej mozes poucit:Cory píše:... akurat neviem pochopit, prečo mam pri priamom smere volant posunuty doprava, a to ako keby o jednu drazku. Divné. Ale hučia teda poriadne.
Ja som koncom jesene tusim tiez chytil nejaku jamu, ale gumy prezili, disky tiez. Nebolo badat ziadne poskodenie. Onedlho na to som bol menit gumy za zimne. Kupoval som paradne nove. Hned zo zaciatku sa mi zdalo, ze dajak dost hucia. Pripisoval som to tomu, ze su zimne.
Na konci zimnej sezony, ked zom ich daval dole, skoro ma porazilo. Predne mali po 15tis.km zodratu asi polku dezenu!
Nasledne som zistil, ze asi kvoli tej jame sa pokaslala geometria a tak som si skratil zivotnost pneumatik minimalne o polovicu. Preto ti radim, ak si to nahodou teda po tom zazitku s jamou uz nespravil, tak hybaj rychlo si dat skontrolovat podvozok, nech si neznicis gumy ako ja.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Tieto gumy boli na aute pri kupe a aj vtedy bol volant na stranu. So zimakmi bol rovno. Teraz som tie gumy nahodil naspat (nejazdil som na nich) a zas je volant do strany. Na geo pojdem, az vymenim capy. Lavy zvisly vrzga
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Hadanka - čo to je?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
krabička s kusem kabelu
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
A na čo to je?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Cory píše:Hadanka - čo to je?
Žeby ovládání sání?
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Ano, presne tak Velka vdaka Romanovi
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
ok a co to dělá oproti sérii?
ta houkačka v blatníku je tak originálně? Jinak mi ta krabička připomíná relé box ovládání retardérů telma
ta houkačka v blatníku je tak originálně? Jinak mi ta krabička připomíná relé box ovládání retardérů telma
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Sanie 21127 je asi o 8cm dlhsie ako sanie 21126. Po osadeni sania 21127 sa zlepsil priebeh momentu v nizkych otackach, najmä rozbiehanie. No bez prepínania motor pri 4000ot začal strácať dych. Teraz to prepína niekde pri 4200 ot a motor taha dalej tak, ako do 4200. A nie je cítiť žiaden skok. Skúsim sa este pohrať s hranicou zopnutia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE
Včera som menil brzdovú kvapalinu a zadné brzdy - pre lepší pocit. Pritom som prišiel na pár zaujímavých vecí a čo to som aj upravil.
Po rozobratí: Všimnite si vzdialenosť páky od samotnej čeľusti. V ideálnom prípade má byť páka úplne pri čeľusti. A to su brzdy opotrebované na 1/5. Ceľuste majú 4mm z 5mm. Neviem si predstaviť, aká by bola poloha páky pri hrúbke obloženia 2mm. Z obrázka je jasné, že v takej polohe by potrebná sila na vyvinutie brzdného účinku ručnej brzdy bola enormne vysoká. Navyše to spôsobuje aj to, že ku koncu životnosti už prakticky nie je kam doťahovať šponovák. Východiskom by bolo navariť materiál na rozperu medzi čeľusťami, čím by sa posunula páka bližšie k čeľusti do lepšej polohy.
Pre zaujímavosť, vzdialenosť medzi opornými bodmi na štíte je 37mm. Po vložení všetkých vnútorností do bubna bola medzera medzi spodkami čeľustí 41mm. Ak by som chcel nechať starú zostavu, tak rozperu by som upravil tak, aby sa táto vzdialenost zmenšila na 37mm + nejaké drobné ako vôľa. S novým bubnom a čeľusťami je vzdialenosť 38mm. Tiež rozmer novej rozpery bol nepatrne väčší. Bola dlhšia o pol milimetra oproti starej. Po poskladaní som si všimol dalšie zásadné fakty. Aj pri úplne povolenej ručnej brzde šúchal pravý bubon. Tiahlo pri šponováku je došikma, ale lanká nie sú zatuhnuté, chodia dobre, ľahko, ešte som ich aj premazal. Asi rôzne dlžky alebo neviem čo. A vtedy mi došlo prečo tá ručná brzda šla tak ťažko a prečo bola jedna čeľusť opotrebovaná viac. Kedže pravé lanko je našponované viac (príčinu som nezistil, beriem to ako fakt, je tu tuším viac ľudí, ktorý majú problémy s tým, že jedna strana zaberá viac a druhá menej), pri ťahaní za páku brzdy sa sa o bubon oprú najskôr pravé čeľusti. Vtedy je účinok ručnej brzdy slabý, lebo prakticky brzdí len pravé koleso. Pri dalšom ťahaní už pravé čeľuste stoja a rozťahujú sa iba pravé. Lenže to už ide neprimerane ťažko, pretože lanko od páky ručnej brzdy ťahá lanko ľavého kolesa na princípe páky s polovičnou dlžkou, čiže treba vynaložiť dvojnásobnú silu.
Sponovák som nastavil tak, aby medzera medzi bubnom a čeľustami na ľavom bubne bola minimálna. Prakticky tak, ze som šponovák povolil presne o toľko, aby čeľuste prestali šúchať. Vtedy sa pravým bubnom šlo pohnúť veľmi ťažko. Následne som vybral rozperu a obrúsil ju, aby sa zmenšila vzdialenosť medzi čeľusťami. Asi na 3x, kym to nebolo dokonalé. Po poskladaní a opätovnom nastavení ručnej brzdy sa obe kolesá voľne točia, páka zaberá tak o polovicu ľahšie, pri vyvinutí rovnakého brzdného účinku. Driftovať sa s tým nedá, to už je proste konštrukciou, s ktorou nič nezmôžem bez zložitého zásahu.
Co je podstatnejšie, matka na šponováku je teraz asi necelý centimeter od konca. Takže prakticky k žiadnemu vyťahaniu lanka nedošlo. Podľa mna je to neustále šponovanie a celkovo nižšia účinnosť ručnej brzdy spôsobená zlým sprevodovaním. A opotrebenie tej jednej čelusti bolo spôsobené asi práve tým, že ked niekto nastavoval ručnú brzdu (možno aj ja), dotiahol šponovák tak, že čeľusť neustále šuchala o bubon. A možno aj kvoli tomu oprskal ten hliník dokola, pretože na lavom bubne držal.
A v takejto polohe je páka po celom nastavení
Po rozobratí: Všimnite si vzdialenosť páky od samotnej čeľusti. V ideálnom prípade má byť páka úplne pri čeľusti. A to su brzdy opotrebované na 1/5. Ceľuste majú 4mm z 5mm. Neviem si predstaviť, aká by bola poloha páky pri hrúbke obloženia 2mm. Z obrázka je jasné, že v takej polohe by potrebná sila na vyvinutie brzdného účinku ručnej brzdy bola enormne vysoká. Navyše to spôsobuje aj to, že ku koncu životnosti už prakticky nie je kam doťahovať šponovák. Východiskom by bolo navariť materiál na rozperu medzi čeľusťami, čím by sa posunula páka bližšie k čeľusti do lepšej polohy.
Pre zaujímavosť, vzdialenosť medzi opornými bodmi na štíte je 37mm. Po vložení všetkých vnútorností do bubna bola medzera medzi spodkami čeľustí 41mm. Ak by som chcel nechať starú zostavu, tak rozperu by som upravil tak, aby sa táto vzdialenost zmenšila na 37mm + nejaké drobné ako vôľa. S novým bubnom a čeľusťami je vzdialenosť 38mm. Tiež rozmer novej rozpery bol nepatrne väčší. Bola dlhšia o pol milimetra oproti starej. Po poskladaní som si všimol dalšie zásadné fakty. Aj pri úplne povolenej ručnej brzde šúchal pravý bubon. Tiahlo pri šponováku je došikma, ale lanká nie sú zatuhnuté, chodia dobre, ľahko, ešte som ich aj premazal. Asi rôzne dlžky alebo neviem čo. A vtedy mi došlo prečo tá ručná brzda šla tak ťažko a prečo bola jedna čeľusť opotrebovaná viac. Kedže pravé lanko je našponované viac (príčinu som nezistil, beriem to ako fakt, je tu tuším viac ľudí, ktorý majú problémy s tým, že jedna strana zaberá viac a druhá menej), pri ťahaní za páku brzdy sa sa o bubon oprú najskôr pravé čeľusti. Vtedy je účinok ručnej brzdy slabý, lebo prakticky brzdí len pravé koleso. Pri dalšom ťahaní už pravé čeľuste stoja a rozťahujú sa iba pravé. Lenže to už ide neprimerane ťažko, pretože lanko od páky ručnej brzdy ťahá lanko ľavého kolesa na princípe páky s polovičnou dlžkou, čiže treba vynaložiť dvojnásobnú silu.
Sponovák som nastavil tak, aby medzera medzi bubnom a čeľustami na ľavom bubne bola minimálna. Prakticky tak, ze som šponovák povolil presne o toľko, aby čeľuste prestali šúchať. Vtedy sa pravým bubnom šlo pohnúť veľmi ťažko. Následne som vybral rozperu a obrúsil ju, aby sa zmenšila vzdialenosť medzi čeľusťami. Asi na 3x, kym to nebolo dokonalé. Po poskladaní a opätovnom nastavení ručnej brzdy sa obe kolesá voľne točia, páka zaberá tak o polovicu ľahšie, pri vyvinutí rovnakého brzdného účinku. Driftovať sa s tým nedá, to už je proste konštrukciou, s ktorou nič nezmôžem bez zložitého zásahu.
Co je podstatnejšie, matka na šponováku je teraz asi necelý centimeter od konca. Takže prakticky k žiadnemu vyťahaniu lanka nedošlo. Podľa mna je to neustále šponovanie a celkovo nižšia účinnosť ručnej brzdy spôsobená zlým sprevodovaním. A opotrebenie tej jednej čelusti bolo spôsobené asi práve tým, že ked niekto nastavoval ručnú brzdu (možno aj ja), dotiahol šponovák tak, že čeľusť neustále šuchala o bubon. A možno aj kvoli tomu oprskal ten hliník dokola, pretože na lavom bubne držal.
A v takejto polohe je páka po celom nastavení
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)