Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Marek » úte kvě 16, 2017 17:39

Chlapi, mám dotaz. Jaký je v praxi rozdíl mezi tlumiči olejovými (kapalinovými) a plynovými (plynokapalinovými)? Zajímají mě jízdní vlastnosti, komfort, životnost, prostě vše podstatné.

Plánuju výměnu u Scénica a vzhledem k tomu, že jsou v nabídce obě možnosti s cenou skoro identickou, rozhodnu se spíš právě podle vlastností toho, či onoho typu.

Děkuji.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Vašátor » úte kvě 16, 2017 18:33

Já můžu popsat jen moje subjektivní pocity ... na Corse B jsem originální vylítané kapalinové tlumiče vyměnil za plynokapalinové KYB Excel-G (mám je tam nyní 10.000km) a je to tedy opravdu ohromný rozdíl. Auto znám od nového, takže jsem si původně myslel, že je to pouze tím, že jsou nové ... nicméně cca 4 měsíce zpět jsem měnil na stejné Corse tlumiče kamarádovi. On tam měl 3 roky staré kapalinové originály Opel a nebylo to nějak ono. Dali jsme tedy KYB Excel-G a je to opravdu ohromný rozdíl.

Vím, moc jsem Ti nepomohl :-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Marek » úte kvě 16, 2017 18:39

No, sice jakoby moc ne, ale i osobní zkušenost je poměrně relevantní informace.

Já jsem třeba měl s KYB Excel-G opačné zkušenosti. Když jsem po 255 tisících km na Galaxy nahradil původní originální tlumiče právě těmi jmenovanými, stal se mi z auta doslova žentour.

Spousta lidí mi říká, že plynové tlumiče jsou lepší. Já si to ale nemyslím. Kdyby to totiž tak bylo, jiné než plynové by se nemusely vyrábět, neb by je nikdo nechtěl. Ale klasické kapalinové se rovněž vyrábějí. Čili z laického hlediska si myslím, že tak jednoznačné to asi nebude.

Tak kde je tedy pravda?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Jimmi » úte kvě 16, 2017 20:17

Vašátor píše: ...za plynokapalinové KYB Excel-G...
Mám je na Corolle a podle mě je to nejlepší nabídka na trhu.
Nicméně věřím, že existují auta, na která se prostě nehodí a jejich podvozek byl "naladěn" na něco jiného. U Toyoty je to prakticky náhrada na úrovni originální výroby.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Luděk Musil » stř kvě 17, 2017 05:37

Já měnil na béžovým kombajnovi zadní kapalinový za plynokapalinový před třemi (?) lety a jízdní vlastnosti se zlepšily, obzvláště na hrbatici do zatáčky už zadek tolik neujížděl.
Vloni v půli července jsem měnil i přední a taky se ty jízdní vlastnosti o kousek zlepšily.
Takže za mě asi tak. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Marek » stř kvě 17, 2017 20:22

Jde ovšem o to, jestli se to zlepšilo proto, že plyn je skutečně "lepší", anebo proto, že staré tlumiče byly prostě opotřebené. V takovém​ případě by se jízdní vlastnosti zlepšily i v případě použití oleje.

Zatím jste mi moc nepomohli.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Vašátor » stř kvě 17, 2017 20:43

Tak co se týče kvality KYBu, pletl jsem se a mám je na Corse již 30.000km (tlumiče měněné po 100.000km a 16ti letech).
A co se týče zlepšení vlastností, nový KYB na Corse B je o mnoho lepší, než 3 roky staré originály Opel (kamarádův případ).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Yellow01 » stř kvě 17, 2017 21:33

V tomhle mám jasno. Na všechna auta co dělám objednávám jedině plynokapaliny, zatím vždycky pozitivní zkušenost. Používám značky Kayaba, Monroe, TRW, Meyle, záleží v jaké cenové relaci se chce zákazník pohybovat.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Tlumiče pérování - olej vs. plyn

Příspěvekod Marek » pon bře 04, 2019 06:50

Ženě jsem nakonec pořídil plynokapalinové Meyle a spokojenost maximální. Má je nyní rok a najeto cca 20.000 km.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ


Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků