VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Moderátor: Moderátoři
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Tak kúpiť alebo nie?!
Potřeboval bych vědět, jestli kúpiť, tak na co si dát pozor, kde to hnije atd.? Jestli s tím tady má někdo zkušenosti.
Potřeboval bych vědět, jestli kúpiť, tak na co si dát pozor, kde to hnije atd.? Jestli s tím tady má někdo zkušenosti.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Naozaj sa chystáš kúpiť Transportera?
Inak práve riešim niečo podobné.. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=99&t=22955
Inak práve riešim niečo podobné.. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=99&t=22955
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Před měsícem jsem koupil T4 2,5 Tdi 65 kW. Měla vadnou převodovku - nešla zařadit zpátečka, dopředu všechny kvalty šly. Myslel jsem si že to rozeberu a za nějakou rozumnou částku opravím. Převodovku jsme vyndali (šílená anabáze), rozebral jsem jí a uviděl tu spoušť. Zpátečkový kolo omletý do půlky zubů, vzalo sebou samozřejmě vkládaný kolo a ještě k tomu synchron 1. a 2. rychlosti. K tomu na výměnu samozřejmě všechny ložiska. Sepsal jsem si potřebné díly a vyrazil do VW. Nacenili mi to v dílech na 30 tisíc. Tak jsem začal shánět jinou převodovku. Na jakýkoliv inzerát jsem volal, tak už byla pryč. Těch převodovek do 65 kW verze je hrozně málo a jak jsem zjistil, tak jsou neskutečně poruchové (není otázka, jestli se vysypou, ale kdy). Jakmile se někde objeví, tak je do 24 hodin pryč. A cena za tuhle převodovku z vrakáče je 15 tisíc a výš. Já nakonec sehnal po repasi za 18 tisíc od jedný firmy od Plzně, která se tím zabývá.
K tomu jsem musel vyměnit silně zkorodovanou trubku chlazení. Ta půlmetrová trubička se čtyřmi vývody se samozřejmě dá sehnat jedině v originálu, bratru za 1850 Kč.
U těch 65 kW verzí prý ještě odcházejí vstřiky. Jinak motory drží, ale je to fakt lenivý. Mně bylo doporučeno, že menší motor než 2,5 Tdi nemá vůbec cenu a po krátké zkušenosti potvrzuji.
Co se týče koroze, tak klasika jsou prahy, přední lemy, spodky předních blatníků, dveře. Tak je to i na mým, ale třeba spodek auta je naprosto netknutý, všechna koroze je jen zvenku na spodkách dílů a pak přední podběhy.
Takže shrnuto, T4 je držák a to i cenou. Poslední ročníky pořád stojí i přes 200 tisíc. Pokud bys o ní uvažoval, tak se rozhodně vyhni 65 kW verzi.
K tomu jsem musel vyměnit silně zkorodovanou trubku chlazení. Ta půlmetrová trubička se čtyřmi vývody se samozřejmě dá sehnat jedině v originálu, bratru za 1850 Kč.
U těch 65 kW verzí prý ještě odcházejí vstřiky. Jinak motory drží, ale je to fakt lenivý. Mně bylo doporučeno, že menší motor než 2,5 Tdi nemá vůbec cenu a po krátké zkušenosti potvrzuji.
Co se týče koroze, tak klasika jsou prahy, přední lemy, spodky předních blatníků, dveře. Tak je to i na mým, ale třeba spodek auta je naprosto netknutý, všechna koroze je jen zvenku na spodkách dílů a pak přední podběhy.
Takže shrnuto, T4 je držák a to i cenou. Poslední ročníky pořád stojí i přes 200 tisíc. Pokud bys o ní uvažoval, tak se rozhodně vyhni 65 kW verzi.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Takže na ni máš alespoň půlroční záruku?Yellow01 píše:... . Já nakonec sehnal po repasi za 18 tisíc od jedný firmy od Plzně, která se tím zabývá. ... .
Hm - ale celkově to není zrovna kladný hodnocení . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Před pár lety jsem sháněl kamarádovi převodovku do T4, navíc to byla 4x4, nakonec se mi ji podařilo sehnat až v Německu ve firmě, kde dělali repase. Vysypala se (ta původní), protože jaksi kluci po vylití oleje zapomněli nalít nový. Ale i tak vydržela téměř 250 km. Honza
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Ano, mám na ní 6 měsíců záruku.
Všeobecně se T4 považuje za držák, třeba oproti T5. Ale přece jen už jsou ta auta docela stará, většinou s velkým nájezdem kilometrů a když se na tom něco vysype, tak opravy lezou do desítek tisíc.
Já T4 kupoval proto, abych s ní mohl tahat auta na podvalníku. Proto mi bylo doporučeno vzít jedině 2,5 Tdi. Mám sice jen 65 kW verzi, ale i tak mě překvapila ta lenivost. Neumím si ani představit, jak se musí ploužit 1,9 Tdi, natož 1,9 D bez turba.
Ten 111 kW motor by byl ideál, ale bohužel ty auta pořád stojí 200-300 tisíc.
Všeobecně se T4 považuje za držák, třeba oproti T5. Ale přece jen už jsou ta auta docela stará, většinou s velkým nájezdem kilometrů a když se na tom něco vysype, tak opravy lezou do desítek tisíc.
Já T4 kupoval proto, abych s ní mohl tahat auta na podvalníku. Proto mi bylo doporučeno vzít jedině 2,5 Tdi. Mám sice jen 65 kW verzi, ale i tak mě překvapila ta lenivost. Neumím si ani představit, jak se musí ploužit 1,9 Tdi, natož 1,9 D bez turba.
Ten 111 kW motor by byl ideál, ale bohužel ty auta pořád stojí 200-300 tisíc.
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
TDi v kubatuře 1,9 se to T4 vůbec nedávaly, bylo to TD s nepřímým vstřikováním a mechanickou pumpou, výkon 50kW. Ale to jsem odbočil.
Švagr má T4 s motorem 2,5 TDi 75kW 4x4 a z hlediska pružnosti je to asi jako se škodovkou. Navíc to má tak krátké kvalty, že se běžně dá rozjíždět na dvojku, a to i do mírného kopce.
Jediná rozumná motorizace v naftě je opravdu pouze 2,5 TDi 111kW, jinak to nemá cenu řešit.
Všechno špatně. Motor drží, ale vše okolo stojí za pendrek. Je to prostě auto za zenitem, má to mraky najeto, koroze vládne a nelze ji přeprat. Takže tak.....
Švagr má T4 s motorem 2,5 TDi 75kW 4x4 a z hlediska pružnosti je to asi jako se škodovkou. Navíc to má tak krátké kvalty, že se běžně dá rozjíždět na dvojku, a to i do mírného kopce.
Jediná rozumná motorizace v naftě je opravdu pouze 2,5 TDi 111kW, jinak to nemá cenu řešit.
Všechno špatně. Motor drží, ale vše okolo stojí za pendrek. Je to prostě auto za zenitem, má to mraky najeto, koroze vládne a nelze ji přeprat. Takže tak.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
No měl sem nějakou konkrétní nabídku, jinak bych o tom neuvažoval, ale zatím to nevypadá moc aktuálně, navíc mi přijde že za to nechce zase tak úplně málo peněz na to jak je to stará herka, i když vím že si to drží hodnotu. Je to 2,4d, že to bude lenochod je mi jasný a nevadilo by to, hlavně jde o spolehlivost.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???
Měl jsem teď tejden půjčenej T4 1,9TD 50kW od kamaráda, je to třímístný, vzadu skříň, ale jelo to dobře, výkon to mělo, za plynem to šlo i naložený, vůbec bych ten motor nezatracoval, jelo to asi jako 15ka žigul. Je na prodej, chce za něj 25, ale při rychlym jednání by určitě slevil. Ekodaň 3000. Koroze tam je, bude potřeba vyměnit přední blatníky (cca 500 novej z drhovýroby, je to krátkej předek, blatníky na šrouby) a lehce poladit podlahu korby. Je tam pár děr, ale nosníky, prahy a celkově je na tom dobře. Kdyby měl někdo zájem, stačí mě kontaktovat. 724672556 a předám dál.