VAZ - LADA 2101 1975
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Jojo když jsem rozebíral žigula na díly, tak vím že tam byl přístup blbý, ale šlo to ... jinak, olej jsem podrobil "pozorování" a asi jsou to bohužel/bohudík? ty šupinky... sundal jsem na zkoušku jeden ten svorník uchycení klikovky a koukal na klikovku... no, že by byla nějak extra poškrábaná se mi nezdá... dám ji po vyndání skouknout někomu znalému a uvidím... jinak, je na těch pouzdrech označena velikost (kolikátý výbrus ) nebo se musí změřit rozměry funkčních ploch klikovky a podle toho to posoudit? Může být taky něco špatně u pístů/pístních čepů? ty by to snad měly přežít ne? tam zase takové tření není...
Díky všem přijde mi to že tu jen pořád žadoním o rady
Díky všem přijde mi to že tu jen pořád žadoním o rady
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Ahoj,
standartní ojniční pánve mají tloušťku 1,723-1,730mm,hlavní uložení má 1,824-1,831mm.
Měřit samozřejmě na neopotřebovaném místě,např. u zámku.
Klika pokud nemá velké rýhy na čepech tak ji proměř ovalitu a šup s ní zpět do motoru,pokud opravdu nebudeš muset tak ji nenechávej brousit,málokdo to fakt umí,každý raději zvolí větší vůli mezi čepem a pánví aby se to nekouslo-stalo se mi že po přebrusu kliky byl mazací tlak ještě menší než před broušením
standartní ojniční pánve mají tloušťku 1,723-1,730mm,hlavní uložení má 1,824-1,831mm.
Měřit samozřejmě na neopotřebovaném místě,např. u zámku.
Klika pokud nemá velké rýhy na čepech tak ji proměř ovalitu a šup s ní zpět do motoru,pokud opravdu nebudeš muset tak ji nenechávej brousit,málokdo to fakt umí,každý raději zvolí větší vůli mezi čepem a pánví aby se to nekouslo-stalo se mi že po přebrusu kliky byl mazací tlak ještě menší než před broušením
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Zdravím, takže přeměřím rozměry kliky podle rozměrů v knížce od pana Tůmy a podle toho určím tedy velikost těch ložisek že? Jsou tam taky axiální ložiska co jsem koukal, to jsou spíš takové vymezovací podložky ne? ty se předpokládám logicky nerozlišují podle výbrusu co?
No, základ je teď vyndat tu kliku, dát překontrolovat, vyčistit motor od toho špinavého oleje a... a uvidím
Ještě mě tak napadlo... jak bych nejlíp vyčistil ten motor od toho oleje s tím bordelem z těch ložisek?
No, základ je teď vyndat tu kliku, dát překontrolovat, vyčistit motor od toho špinavého oleje a... a uvidím
Ještě mě tak napadlo... jak bych nejlíp vyčistil ten motor od toho oleje s tím bordelem z těch ložisek?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Já měl, pravda, motor na stole . Takže jsem nasadil oilčerpadlo a točil jsem vrtačkou. Motor na prokladcích a v nádobě (místo vany) jsem měl 3 - 4 litry petroleje ... nebo to bylo ředidlo .honza 3011 píše:... jak bych nejlíp vyčistil ten motor od toho oleje s tím bordelem z těch ložisek?
Hromada se toho vyplavilo, ale po poskládání ten motor stejně mazal mizerně - asi špatný čerpadlo . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Na mazanie ma vplyv aj ulozenie nahonu cerpadla/rozdelovaca/benzinovej pumpu. 99% generalkovanych motorov nema vymenene spominane ulozenie a motor nemaze
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Zdravím, díky za radu, motor kupodivu mazal velice dobře po vyčištění toho sítka na čerpadle... dnes jsem motor vyndal a vážně uvažuji, že to svěřím někomu, kdo se věnuje motorům, aby to bylo provedeno pořádně... když už, tak už... ale na to uložení náhonu se případně podívám, kdyby pak byl problém s tím, že by to po opravě nemazalo...
Díky, Honza
Díky, Honza
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Zdravím, tak jsem konečně po dlouhé době rozebral motor a vyndal klikovku... několik uložení se zdá být v pohodě, ovšem jedno ojniční je tedy pěkně dodělané... tedy předpokládám zdroj toho mlácení, přebroušení klikovky by bylo asi nevyhnutelné... ovšem napadlo mě, že by možná bylo cenově podobné, kdybych sehnal klikovou hřídel novou? ničemu by to vadit asi nemělo ne? kdybych tam osadil novou, případně jetou, ale v pořádku?
Díky za rady , Honza
Díky za rady , Honza
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Zravím, tak jsem sehnal přebroušenou klikovku i s komplet ruskými originál šálky... vyšlo to levněji, než dávat přebrušovat svojí, zeptám se, jsou nějaké zvláštnosti při montáži? Hlavně ohledně toho axiálního ložiska... to je tam myslím jen jedno, že? a má jen jeden rozměr a nebo se dává podle axiální vůle? Díky za rady
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Su rozne hrubky toho kruzku, teda polkruzku. Ale vacsinou staci origo novy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Takže zkusit dát origo nový a změřit axiální vůli?
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Ano, presne tak
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv kvě 29, 2014 14:34
Re: VAZ - LADA 2101 1975
Omlouvám se za blbý dotaz, stačilo se podívat do dílenské příručky...