Předstih:

Moderátor: Moderátoři

Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Ludo tak to pls vem ve ctvrtek do hospy,diky moc.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Wolf píše: :shock: Majo a k tomu rozdilu v nastaveni jsi jak prisel? Vzdyt podtlak, pokud je vyuzivan, pusobi jenom v extremu, t.j. v tahu pod plynem. W.
neni to celkom tak, ja viem, Ty tam mas strikacku, takze to neskusis, no ked odpojis hadicku predstihu od rozdelovaca pri volnobehu(a ssamozrejme ju smerom ku karburatoru zapchas aby tadial netahalo falosny vzduch), tak Ti klesnu oitacky motora. A to je sposobene tym, ze aj pri volnobeznych otackach klesne predstih zhruba o tie dva stupne. Pri extremnom tahu samozrejme predstih zdvihne tato regulacia este o viac.
Preco asi je aj v Tumovi udavany predstih pri typoch 2101, 02 - 5-7stupnov a pri novsich typoch (napr. 06,05) 3-5stupnov :idea:
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

:) Ale ja jsem nemel strikacku vzdy :) . Ja myslim, ze neco neni v poradku, pri volnobehu (bez sytice) by podtlakova regulace nemela byt v cinnosti, ani by to nemelo vyznam, ta nastupuje, kdyz jsou ve valci abnormalni anebo zvysene tlaky, kdy smes hure prohoriva. Tumu si ted z hlavy nepamatuji, ale myslim, ze uvadi 5-7 st. pro slabsi motory a 3-5 st. pro silnejsi. V kazdem pripade je ale nejdulezitejsi nastaveni predstihu v provoznich otackach. Ale nic ve zlem. W.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Wolf píše:Tumu si ted z hlavy nepamatuji, ale myslim, ze uvadi 5-7 st. pro slabsi motory a 3-5 st. pro silnejsi.
tak som sa do toho pozrel a v prirucke k autu VAZ 2103 je udavany predstih 5-7 stupnov a v prirucke k mejej 21061 je 3-5! A oba motory su 1500(typ 2103) rozdielny je len rozdelovac a karburator! Osobne som uz nastavoval predstih na desiatkach Lad s podtlakovou regulaciou a pokles otacok pri odpojeni podtlaku bol na kazdej. A ked to takto nastavim na iskru na vypnutom motore a nasledne to kontrolujem na volnobeh stroboskopom vzdy je to spravne. Pri bezpodtlakovom karburatore nastavim na 7st a vo volnobehu tolko aj ostane. Avsak pri podtlakovom nastavim 5st a volnobehu je uz 7stupnov s takmer nebadatelnymi odchylkami. Zatial sa mi to tak vzdy osvedcilo - ked som aj skusal dat pri podtlakovom rozdelovaci 7st vo volnobehu to uz bolo takmer 10.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

To Mira 151: Cau, psal jsem Ti SZ ale neodpovidas, plati jeste prodej toho stroboskopu a svicky?Kdyztak se ozvi, dik J.
P.S.Luda Musil by to vyzvedl...
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše:
Majo píše:Marku, ja som totiz predpokladal, ze tonmi stroboskop nema a teda to bude nastavovat na vypnutom motore na iskru. A teda 3-5 stupnov pri rozdelovaci s podtlakom, respektive 5-7 stupnov pri rozdelovaci bez podtlaku. Spravne?
Som nevedel, jak je tu uz kazdy vybaveny :D
:shock: Majo a k tomu rozdilu v nastaveni jsi jak prisel? Vzdyt podtlak, pokud je vyuzivan, pusobi jenom v extremu, t.j. v tahu pod plynem. W.
WOLFe!!! To snad ne???!!! :shock: :shock: :shock:

Od které doby pracuje podtlaková regulace předstihu u motoru v tahu pod plynem??? Zrovna TY??? To mě překvapuje!

Vždyť podtlaková regulace předstihu pracuje právě v opačném případě, pouze a jedině při ekonomické jízdě s velmi lehce sešlápnutým pedálem plynu - při prudkém přidání plynu vlivem snížení podtlaku v komoře karburátoru regulace předstihu podtlakem úplně vypíná. Pro plný výkon motoru je určena pouze a jedině odstředivá regulace.

Jinak souhlasím, že při nastavování základních hodnot je jedno, který rozdělovač na motoru je - hodnoty předstihu se nastavují shodně.
Naposledy upravil(a) Marek dne stř zář 14, 2005 11:55, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Míra151 píše:Za svou existenci jsem neviděl jeden podpálenej ventil
ja sa hrabem v ziguloch len 3 roky a to som videl na mojej hlave jeden podpaleny ventil, a na hlave co som kupil na inzerat 2 alebo 3...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Myso píše:
Míra151 píše:Za svou existenci jsem neviděl jeden podpálenej ventil
ja sa hrabem v ziguloch len 3 roky a to som videl na mojej hlave jeden podpaleny ventil, a na hlave co som kupil na inzerat 2 alebo 3...
Přesně totéž říkám i já - není to zdaleka ojedinělý jev.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pool

Příspěvek od Pool »

Není mně jasnej pojem "základní úhel předstihu". Má to být na stojícím motoru nebo při volnoběhu? Měl jsem to nastavené tak, že při stojícím motoru byl začátek odtrhu a značka na řemenici kolem 0° možná i kapku později... je to tak správně? Rozdělovač s podtlakem.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

no malo by to byt tak, ze ak nastavis na vypnutom motore 5stupnov a nastartujes, ma byt onych 5 stupnov aj na volnobehu. Pruzinky by pri tych otackach este fungovat nemali a onen spominany podtlak ak je vsetko v poriadku taktiez nie.
Pojem zakladny predstih je predstih pri najnizsich, teda volnobeznych otackach
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Já mám tedy ve všech knížkách napsáno 5 stupňů (motor 1500, podtlak, karb. ozn. 2107), tj. prostřední značka na víku rozvodu, podle toho to tak dělám a zdá se mi, že je to správně. :) Myslím tedy na benzín, LPG nemám.
Honza
Osa Praha - Brno
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

5-7°se udává
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše::) Ale ja jsem nemel strikacku vzdy :) . Ja myslim, ze neco neni v poradku, pri volnobehu (bez sytice) by podtlakova regulace nemela byt v cinnosti, ani by to nemelo vyznam, ta nastupuje, kdyz jsou ve valci abnormalni anebo zvysene tlaky, kdy smes hure prohoriva. Tumu si ted z hlavy nepamatuji, ale myslim, ze uvadi 5-7 st. pro slabsi motory a 3-5 st. pro silnejsi. V kazdem pripade je ale nejdulezitejsi nastaveni predstihu v provoznich otackach. Ale nic ve zlem. W.
U krátkozdvihových motorů 2101 a 21011 (2105) se nastavuje dle tabulek 5-7* a u dlouhozdvihových motorů 2103 a 2106 se nastavuje 3-5*. Je to z důvodu toho, že v délkové vzdálenosti je to stejně (přirozeně motor s delším zdvihem je při stejné vzdálenosti od HÚ natočen o menší úhel než motor se zdvihem kratším).

Jinak, WOLFe, pořád by mě zajímalo, jak a čím jsi dospěl k závěru, že podtlaková regulace předstihu pracuje při maximálním zatížení motoru??? To je přece (ve vší úctě) kravina jak barák!!!
Podtlaková regulace pracuje pouze a jedině právě v opačném případě - při částečném zatížení motoru, tzv. "lehké noze", kdy motor spaluje pomalu hořící CHUDOU SMĚS!!! Při větším sešlápnutí pedálu se otevře klapka a v sacím traktu se podtlak prudce sníží, čímž podtlaková regulace okamžitě vypíná!!! Nemám pravdu?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:Jinak, WOLFe, pořád by mě zajímalo, jak a čím jsi dospěl k závěru, že podtlaková regulace předstihu pracuje při maximálním zatížení motoru??? To je přece (ve vší úctě) kravina jak barák!!!
Podtlaková regulace pracuje pouze a jedině právě v opačném případě - při částečném zatížení motoru, tzv. "lehké noze", kdy motor spaluje pomalu hořící CHUDOU SMĚS!!! Při větším sešlápnutí pedálu se otevře klapka a v sacím traktu se podtlak prudce sníží, čímž podtlaková regulace okamžitě vypíná!!! Nemám pravdu?
Marku nemel jsem na mysli maximalni zatizeni motoru a ani jsem nemohl prijit na to, z ceho tak usuzujes. Ale uz to vim (asi mam dlouhe vedeni :happy7: ) mel jsem radeji napsat "pod castecnym plynem", jinymi slovy nemyslel jsem tim volnobeh. W.
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Tak je to v pr... :evil: Ve středu se pro mě Myšo velmi obětoval a pomohl mi seřídit motor, resp. já tam jen stál a podával nářadí. Podle mých pokynů jsme tam nastavili předstih 6 st; protože jsem si já trouba vzájemně prohodil obě výše uvedené hodnoty pro různé motory. :oops: :cry:
Mám rozdělovač, který už nemá korektor, ale má na svém tělese vyznačeny značky ve směru + a ve směru - .
Jaké jsou vaše zkušenosti, dá se těm značkám věřit? :roll: Udělám si zářez v současném nastavení a potom bych to o 1-2 značky posunul směrem k nižšímu předstihu na ty cca 4 st...
Tak jsem si vlastní blbostí přidělal práci a musím rozhodit nastavení stroboskopem. :evil: :cry:
---
Teď jsem četl v nejnovějším Tůmovi, že to je 5-7 stupňů pro všechny motory, v Jurčenkovi to píšou, jako psal Marek, tak nevím, jestli to nemám nechat... :? Fakt je, že do prudkých kopců na čtyřku při 2500- 3000 ot. to stále lehce zvoní i když pokrok oproti předchozímu, kdy jsme zjistili, že jsem tam měl předstih 10 st. :shock: (kde se to tam vzalo) je nesrovnatelný!
Honza
Osa Praha - Brno
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“