Olej do rozvodovky
Moderátor: Moderátoři
Re: Olej do rozvodovky
Bronzové synchrony LADA měla a pokud je mi známo, používají se i dnes, ovšem nikoli všude. Jsou i jiné, například keramické.
Původně se jako originální olejová náplň do převodovek i rozvodovek LADA používal stejný olej, a to TAD-17. Takže je jasné, že tento olej musel být určen pro hypoidní soukolí, ovšem jeho aditivní složky převodovce, resp. jejím synchronům, určitě nevadily.
Nejvhodnější řešení je pro rozvodovku používat API GL-5 (oleje pro hypoidní soukolí), a to v osvědčené viskozitní třídě SAE 85W/140 (případně i SAE 80W/140 či 75W/140 - budou ovšem pravděpodobně dražší).
Do převodovek bych doporučil API GL-4 nebo 4+, viskozita 80W/90, případně klidně 75W/90.
U vozidel desítky let starých se může projevit různé opotřebení, navíc u každého jednoho vozu jiné. Takže co vyhovuje jednomu, nemusí nutně vyhovovat druhému.
Faktem je, že v dobách, kdy se LADA začala vyrábět a vyráběla, nebyly zdaleka tak široké možnosti ve výrobě olejů. Proto původně doporučované oleje jsou dnes dávno přežité a existují vhodnější aplikační možnosti (viz výše).
Původně se jako originální olejová náplň do převodovek i rozvodovek LADA používal stejný olej, a to TAD-17. Takže je jasné, že tento olej musel být určen pro hypoidní soukolí, ovšem jeho aditivní složky převodovce, resp. jejím synchronům, určitě nevadily.
Nejvhodnější řešení je pro rozvodovku používat API GL-5 (oleje pro hypoidní soukolí), a to v osvědčené viskozitní třídě SAE 85W/140 (případně i SAE 80W/140 či 75W/140 - budou ovšem pravděpodobně dražší).
Do převodovek bych doporučil API GL-4 nebo 4+, viskozita 80W/90, případně klidně 75W/90.
U vozidel desítky let starých se může projevit různé opotřebení, navíc u každého jednoho vozu jiné. Takže co vyhovuje jednomu, nemusí nutně vyhovovat druhému.
Faktem je, že v dobách, kdy se LADA začala vyrábět a vyráběla, nebyly zdaleka tak široké možnosti ve výrobě olejů. Proto původně doporučované oleje jsou dnes dávno přežité a existují vhodnější aplikační možnosti (viz výše).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Olej do rozvodovky
Presne ten TAD-17 mi davali a k tomu alternativu Lukoil s prisadou proti hluku...len aby mal aj ostatne prisady ako TAD-17 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Olej do rozvodovky
Dokonce mi bylo několika lidmi řečeno, že pokud je potřeba do převodovky používat oleje s nízkou viskozitou, je dobré tam zkusit dát olej pro automatické převodovky. Například ATF má viskozitu někde kolem SAE 70.
A třeba Samara má do převodovky předepsáno používat motorový olej, pánové. To nevím, kdo z vás ví.
A třeba Samara má do převodovky předepsáno používat motorový olej, pánové. To nevím, kdo z vás ví.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Olej do rozvodovky
Kamarád do Lada 5Q převodovky použil červený olej ATF pro automatické převodovky a moc si to pochvaloval. Řazení šlo jedním prstíčkem a převodovka celkově utichla. Nutno ovšem podotknout, že převodovka měla tou dobou najeto cca 60.000km.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Olej do rozvodovky
To je ono. Po čtyřech dekádách provozu, kdy má najeto třeba čtvrt koule, už by to bylo asi o něčem jiném.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Olej do rozvodovky
Vieme,aj priora to tak mala a od urciteho roku ma predpisany prevodovy,hoci k zmene v prevodovke nedoslo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Olej do rozvodovky
Je to jednoduchsie pre vyrobcu, otazka je ci pri prvom servisse sa nemal davat uz prevodovy.
Re: Olej do rozvodovky
Presne tak to bolo
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Olej do rozvodovky
Dovolte mi konzultaci.
Po projití tohoto tématu jsem se v rámci výměny ložisek na poloosách rozhodl zkusit do diferenciálu olej 85W-140, konkrétně tento: http://www.oleje.cz/p/mol-hykomol-k-85w ... any--16884
Dneska jsem se to tam snažil dostat, bylo 5°C a olej byl dva dny v nevytápěné garáži v lahvích, ale to se skoro nedalo. Zvládl jsem 0,3 l a měl jsem toho akorát dost. To snad ani není olej, ale vazelína. Má to konzistenci jako čerstvý med - takový ten čirý, ještě než zcukernatí. Když to někam ukáplo, ani ta kapka nezačala sjíždět. Chci se zeptat, jestli je to normální a má to tak vypadat. Předtím jsem tam měl PP 90H a ten je proti tomu o polovinu řidší. Skoro si nedovedu představit, že by použití tohoto oleje nemělo mít vliv na spotřebu.![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Po projití tohoto tématu jsem se v rámci výměny ložisek na poloosách rozhodl zkusit do diferenciálu olej 85W-140, konkrétně tento: http://www.oleje.cz/p/mol-hykomol-k-85w ... any--16884
Dneska jsem se to tam snažil dostat, bylo 5°C a olej byl dva dny v nevytápěné garáži v lahvích, ale to se skoro nedalo. Zvládl jsem 0,3 l a měl jsem toho akorát dost. To snad ani není olej, ale vazelína. Má to konzistenci jako čerstvý med - takový ten čirý, ještě než zcukernatí. Když to někam ukáplo, ani ta kapka nezačala sjíždět. Chci se zeptat, jestli je to normální a má to tak vypadat. Předtím jsem tam měl PP 90H a ten je proti tomu o polovinu řidší. Skoro si nedovedu představit, že by použití tohoto oleje nemělo mít vliv na spotřebu.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Re: Olej do rozvodovky
Buď v klidu, je to správně.
Než to tam budeš ládovat, ohřej to. Ideální je vodní lázeň.
Než to tam budeš ládovat, ohřej to. Ideální je vodní lázeň.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10592
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Ano, když je taková zima, tak každý olej má medovitou strukturu a téct se mu nechce
.
Jak říká Marek - stačí ohřát (třeba na nějakých 30° C) a ten olej tam nateče skoro sám
. Osobně mám na tyto atrakce zakoupenou "200" žanetu z lékárny
.
Také proto se doporučuje provádět výměnu olejů po jízdě, když jsou dané komponenty ohřáté. L.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Jak říká Marek - stačí ohřát (třeba na nějakých 30° C) a ten olej tam nateče skoro sám
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Také proto se doporučuje provádět výměnu olejů po jízdě, když jsou dané komponenty ohřáté. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do rozvodovky
Přesně tak, navíc když je olej studený, je škoda ho měnit ... protože až třetina zůstane v autě ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Včera jsem používal štěpařský vosk na stromy ... to už je extrém - prý 5-25°C, realita je taková, že při 10°C je jako šutr, tož jsem ho postavil na hrnec na kamna a za čtvrt hodinky byl k použití![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Včera jsem používal štěpařský vosk na stromy ... to už je extrém - prý 5-25°C, realita je taková, že při 10°C je jako šutr, tož jsem ho postavil na hrnec na kamna a za čtvrt hodinky byl k použití
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Olej do rozvodovky
Díky všem za rady, zahřál jsem to a šlo to už docela bez problémů.
Jen i po výměně ložisek opět hází LZ buben a i zánovní disky z Radkovi bývalé 21061 s 80 tis. km, takže zase vše po stopadesáté předělávat, zase shánět další disky, zase komaxit, další buben, jinou poloosu... to je peklo. Měl jsem tu zkurvenou šestnáctku dávno poslat do huti a měl bych klid. To auto NIKDY nebude fungovat.
Ale to už jsme off topic. ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jen i po výměně ložisek opět hází LZ buben a i zánovní disky z Radkovi bývalé 21061 s 80 tis. km, takže zase vše po stopadesáté předělávat, zase shánět další disky, zase komaxit, další buben, jinou poloosu... to je peklo. Měl jsem tu zkurvenou šestnáctku dávno poslat do huti a měl bych klid. To auto NIKDY nebude fungovat.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Olej do rozvodovky
A jseš si jistý, že to opravdu dělají disky? Ač jsem používal disky neznámého původu, nikdy jsem na šestnátce neměl problém. Spíš mi topřipadá na prohnutou poloosu právě po mordování ložisek.
Ale z jiného soudku. Podobný problém jsem měl na šestistovce s brzdama. Když jsem dělal GO, předělal jsem původní přední bubny s integrovanými ložisky za náboje s novými ložisky a bubny na ně (montováno od 1968). Když jsem začal jezdit, brzdy cukaly. Až po delší době se mi povedlo zjistit, že to dělá PP kolo. Do té doby jsem různě měnil bubny, nechal rovnat atd.. Tak jsem se naštval a koupil za těžký peníze nové originální bubny, bylo to stejný. tak jsem se naštval a vyhodil celý náboj a dal tam starou kurvu buben s integr. ložisky a bylo po problému. Asi po 5 letech
jsem se rozhodl, že teda nebudu mít každou stranu jinak a sehnal jiný náboj (proběhla kontrola bez hodinek, okometricky neházel, koupil nová ložiska, dal nový buben a co myslíš? Kopalo to. Zkusil jsem několik bubnů a pořád stejné. tak jsem letos "zrepasoval" ty staré komplety opískováním a nalakováním, z předešlích nábojů vylisoval ložiska a dal je sem a světe div se, vše je v pořádku. Honza
Ale z jiného soudku. Podobný problém jsem měl na šestistovce s brzdama. Když jsem dělal GO, předělal jsem původní přední bubny s integrovanými ložisky za náboje s novými ložisky a bubny na ně (montováno od 1968). Když jsem začal jezdit, brzdy cukaly. Až po delší době se mi povedlo zjistit, že to dělá PP kolo. Do té doby jsem různě měnil bubny, nechal rovnat atd.. Tak jsem se naštval a koupil za těžký peníze nové originální bubny, bylo to stejný. tak jsem se naštval a vyhodil celý náboj a dal tam starou kurvu buben s integr. ložisky a bylo po problému. Asi po 5 letech
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)