Čavdar 21011

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Vašátor »

Jak píše Luděk, motor lze vyndat i když převodovka zůstává na autě. Nicméně má to jednu drobnost. Dost tam zavazí spojovací tyč řízení, kterou je nejlepší vyrazit ven. A druhak, při vyzvedávání motoru tam zavazí spojka - přítlačný talíř čouhá hodně do tunelu a při zvedání motoru se zasekává o motorovou stěnu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Luděk Musil »

Tak, tak.
Z jedné strany při zvedání zavazí přítlačák se spojkou, který drhne o motorovou stěnu a z druhé strany (ten samý přítlačný talíř) zadrhává o spojovací tyč řízení.
To je největší vopruz :cry: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

Takze dalsia otazka: pri zistovani tesnosti ventilov sa musi pouzit petrolej "ONLY" ? Lebo ked sme tam naliali tech.benzin tak tekli secky.
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Luděk Musil »

Viktor.A píše: ... .Lebo ked sme tam naliali tech.benzin tak tekli secky.
Předpokládám, že ventily byly pod pružinama?
A pokud ano - potom to téct nemá, ani prosakovat. A pokud tečou - je to špatně. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

No zhodil som vacku a vsetko ostatne tam bolo jak ma
Ale hlava bola polozena na stranu ked sme to tam liali. Ci to je jedno ?
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Vašátor »

Důležitá věc při měření těsnosti ... ventily poklepat do stopky kladívkem (jak se opírá vahadlo) a až následně nalít kapalinu. Petrolej či nafta je oproti benzínu lepší z důvodu toho, že je vzlínavá. Odhalí tedy i malou netěsnost.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11598
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Cory »

Aj tak by som to rozobral :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

Cory píše:Aj tak by som to rozobral :P
Vecer dodam foto veci co ma dost znepokojili.
A btw na sedlach ventilov som nasiel iste necistoty. Znicim to cele ked to ocistim brusnou vlnou ? Takzvany "scotch bright" . Len tak zlahka rukou.
Edit: ale aj tak asi len porovnam staru s "novu" a vymenim len stelung srobky vahadla a uvidim jak je natom sucasna vacka.
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Cory
Příspěvky: 11598
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Cory »

Nafot to, aj sedla, aj ventily a uvidime :) V podstate to neznicis, ale ani tomu nepomozes, pretoze ak ventil doteraz tesnil, tak na dosadacej ploche necistota nebude (myslim zazrata a zahorena necistota). Ale tiez zalezi od toho ako dlho hlava stala niekde v garazi pod stolom s pootvorenym ventilom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

No sedla neviem ci nafotim lebo tu hlavu teraz berem domov a neviem si celkom predstavit jak si doma sadnem do tureckeho na zem v strede izby a vyberam ventily :D :D kedze som to vcera prezieravo zlozil :D
A tak teoreticky mi to moze dominika pritlacat o zem a ja budem tym nastrojom stlacat pruziny :D :mrgreen: :mrgreen: :ANAL:
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Cory
Příspěvky: 11598
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Cory »

Ja si to predstavit viem, ale to je tak vsetko :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

Cory píše:Ja si to predstavit viem, ale to je tak vsetko :D
Uz vidim tak tam taci na hlavu, ja s pripravkom zatlacim pruzinu mojou vahou 85+ a ona s jej 50 leti o pol metra dalej :twisted:
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Viktor.A
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

No tak prikladam tie foto budu sa nachadzat na rajceti u vika ktory doda link. Je pravda ze som to slubil vecer ale radsej som to rozoveral dnes v dielenskych podmienkach.
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1166
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viko »

VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Cory
Příspěvky: 11598
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Cory »

No, jazdit to bude, nevravim, ze nie. Ale tie dosadacie plochy ventilov su strasne siroke, preto su vlastne tmave. Az jedno vyfukove je ako keby prifrezovane (mozno to uz volakto niekedy robil). Ale inak sa zdaju byt sedla nedotknute. Videl som omnoho horsie sedla. Kazdopadne minimalne zabrusit, ale po par sto kilometroch sa na nich opat usadi cierny humus. Takze moja rada znie - zafrezovat a zabrusit. Zafrezovanim spravit dosadaciu plochu okolo 1mm (aj menej), potom po zabruseni bude cez 1mm, presne tak ako ma byt.

Viem viem, treba na to frezy a nejaky ten grif. Ale co ine Ti poradit? :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“