Rozdíl spojkových lamel
Moderátor: Moderátoři
Rozdíl spojkových lamel
Zdravím , na netu jsem nasel, že se daji koupit lamely spojky do obsahu 1500 a pro obsah 1600.
http://www.lada-dily.cz/produkty/vaz-21 ... sStart=160
Jakej je v nich rozdíl?? Díky
http://www.lada-dily.cz/produkty/vaz-21 ... sStart=160
Jakej je v nich rozdíl?? Díky
Jako malýho mě vozili Láďou a když jsem dostal papíry, tak jsem se k ní vrátil
Lada 2103 - červená
Lada 2103 - šedá
Lada Niva 1,7 - vínová
Velorex 250 a 350
Jawa kyvačka 250 a 350
Jawa 634
Babetta 210
Pionýr 50/20
Lada 2103 - červená
Lada 2103 - šedá
Lada Niva 1,7 - vínová
Velorex 250 a 350
Jawa kyvačka 250 a 350
Jawa 634
Babetta 210
Pionýr 50/20
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Rozdíl spojkových lamel
Lamela 2106 je o chlup sirsi na treci plose a mozna je i trosku jina charakteristika pruzin, ale to asi blouznim. Do moji sedmy se pri prvni implantaci 5q dala sestnactkova a nebyl problem i pres mensi schodky na pritlacaku a setrvacniku si sedla. Pro klid duse bych uzkou nahrazoval uzkou. U sedanu je myslim jedno co tam je.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10592
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdíl spojkových lamel
Máro neblouzníš.Koko Loko píše:Lamela 2106 je o chlup sirsi na treci plose a mozna je i trosku jina charakteristika pruzin, ... .
Pro 1200 - 1500 je jedna lamela, 6 stejných pružin, pro 1600 je druhá lamela, 3 pružiny slabší, 3 silnější. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rozdíl spojkových lamel
Jojo, jak píšou kluci. Jen bych doplnil, jak již Marek nakousl, je potřeba si dát pozor na setrvačník. Pokud je setrvačník rovný, není problém. Pokud je ovšem vyběhlý podle úzké lamely, široká se opře o kraje, prohne a spojka nebude vypínat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Rozdíl spojkových lamel
Lamela 1200 (1300, 1500) má D=200, d=142 mm, šest stejných pružin odpruženého středu.
Lamela 1600 (a Niva) má D=200, d=132 mm, krom toho tři pružiny odpruženého středu jsou tužší.
Slabší lamelu klidně můžeš nahradit silnější, opačně bych to nedoporučoval. Pokud by náhodou na setrvačníku byla nějaká stopa po opotřebení, obložení nové lamely si na to snadno (po několika desítkách km) zvykne.
Pozor však, je rozdíl i v přítlačných kotoučích. Pro motory 1600 jsou přítlačné kotouče s vyšší vypínací silou a ty se na "slabší" motorizace montovat nedoporučuje, prý z důvodu předčasného opotřebení axiálního uložení kliky. Praxí to však podložené nemám.
Kdysi jsem na svůj upravený motor 1500 dal lamelu z 1600 a nebyl absolutně problém, spíš naopak. Motor disponoval poměrně vysokým točivým momentem a silnější lamela mu prospěla. Nějaké opotřebení setrvačníku jsem fakt neřešil.
Lamela 1600 (a Niva) má D=200, d=132 mm, krom toho tři pružiny odpruženého středu jsou tužší.
Slabší lamelu klidně můžeš nahradit silnější, opačně bych to nedoporučoval. Pokud by náhodou na setrvačníku byla nějaká stopa po opotřebení, obložení nové lamely si na to snadno (po několika desítkách km) zvykne.
Pozor však, je rozdíl i v přítlačných kotoučích. Pro motory 1600 jsou přítlačné kotouče s vyšší vypínací silou a ty se na "slabší" motorizace montovat nedoporučuje, prý z důvodu předčasného opotřebení axiálního uložení kliky. Praxí to však podložené nemám.
Kdysi jsem na svůj upravený motor 1500 dal lamelu z 1600 a nebyl absolutně problém, spíš naopak. Motor disponoval poměrně vysokým točivým momentem a silnější lamela mu prospěla. Nějaké opotřebení setrvačníku jsem fakt neřešil.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Rozdíl spojkových lamel
Tak to jsi měl docela štěstí . Z těch Žigulíků co nám jezdí na dílnu, musíme pomalu u každého druhého setrvačník přebrušovat. Spousta lidí dojíždí lamelu natvrdo až na nýty a i to většině nevadí, ještě jí několik stovek kilometrů dají. Podle toho pak setrvačníky vypadají, jsou zvlněné, vydřené a lokálně přehřáté. Osadit na toto novou spojku je pak dobré hazardování.Marek píše: Nějaké opotřebení setrvačníku jsem fakt neřešil.
Marku, všude se píše, že přítlačný talíř 1200-1500 je slabší, než na 1600. Jenže na žádném jsem nenašel nějaké číslo, není na nich vůbec nic. Typ, výrobní číslo, nějaké označení ... vůbec nic. Jak se tedy pozná, o jaký přítlačák se jedná?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Rozdíl spojkových lamel
To jsem právě taky nikdy nezjistil. Možná by se muselo provést nějaké měření, porovnávání rozměrů obou přítlačáků, o kterých bychom měli stoprocentní jistotu, že jeden je z motoru 1600 a druhý ze slabší verze. Možná by se tam něco zjistilo. Ale jak jsem psal, osobně tuto informaci potvrzenu nemám.Vašátor píše:Marku, všude se píše, že přítlačný talíř 1200-1500 je slabší, než na 1600. Jenže na žádném jsem nenašel nějaké číslo, není na nich vůbec nic. Typ, výrobní číslo, nějaké označení ... vůbec nic. Jak se tedy pozná, o jaký přítlačák se jedná?Marek píše: Nějaké opotřebení setrvačníku jsem fakt neřešil.
Ono upřímně řečeno - v Tůmovi se psalo leccos a tu a tam jsem v textu narazil na takový nesmysl, že jsem se až divil, jak to mohlo projít odbornou korekturou. Takže jestli ona to taky není jen nějaká HOAX.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Rozdíl spojkových lamel
I tato myšlenka mne napadla, protože přítlačný talíř Luk, Sachs, NK, ... je pro všechny motorizace psaný pod stejným katalogovým číslem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Rozdíl spojkových lamel
Přesně tak.
Ono je to jakoby vlastně jedno. V dnešní době se přítlačné kotouče moc neřeší. Pokud někdo potřebuje "silnější" spojku, je jednodušší použít větší plochu obložení lamely, což je právě případ Lady s motorem 1600, anebo přeobložit lamelu keramikou - vyjde to levněji a je to hned.
Ono je to jakoby vlastně jedno. V dnešní době se přítlačné kotouče moc neřeší. Pokud někdo potřebuje "silnější" spojku, je jednodušší použít větší plochu obložení lamely, což je právě případ Lady s motorem 1600, anebo přeobložit lamelu keramikou - vyjde to levněji a je to hned.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Rozdíl spojkových lamel
Silnejsi pritlacak ma na sebe znacku/bodku/tečku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Rozdíl spojkových lamel
Žlutou? Tu jsem tam možná někde viděl.Cory píše:Silnejsi pritlacak ma na sebe znacku/bodku/tečku
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Rozdíl spojkových lamel
Nie, je to "dierka" medzi pruzinami. Ako keby vykrojenie - polovica na jednom pére a polovica na druhom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Rozdíl spojkových lamel
Tak to nevím co myslíš
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Rozdíl spojkových lamel
Fotku !!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Rozdíl spojkových lamel
V kombajnu mam pritlacak SACHS, vsak Vasek koneckoncu vi . Oproti originalu co mam v sedmicce je tuhy jako svina.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107