Ahoj,
delší dobu (asi týden) mě zlobí můj mazel. Střídavě běží na 3-4 válce a u toho mžourá kontrolka tlaku oleje. Hladina oleje ok a maže, takže to připisuji tomu, že při běhu motoru prostě jeden válec vynechává některý cyklus (asi loterie). Kromě toho to má traktorový zvuk (jehož intenzita je přímo úměrná zahřátí motoru a nepřímo úměrná jeho otáčkám) a extrémně malý výkon (do solidnějšího kopce se to hrabe tak 20-30kmh). Motor se sice poměrně rychle zahřeje, ale nepřehřívá, což dává smysl, pokud se nezadírá a jede na méně válců.
Začal jsem těmi největšími banalitami, jako je výměna svíček, vyčištění kontaktů na rozdělovači a kabelech, když to nepomohlo, tak jsem začal zkoušet odpojovat jednotlivé válce. Na poprvé to zkoušel kamarád a "načapal" 2. válec, ale napodruhé jsem to zkoušel já a jely zase všechny 4. S vytažením každého kabelu mi motor ve finále chcípnul, takže jsem vždycky znova nastartoval, protočil a tahal další, ale když jsem měl všechny ozkoušené a zkusil znova nastartovat, tak vydržel asi 20 vteřin a pak chcípnul. Po otočení klíčkem to jen cvakne.
Na jednom diskuzním fóru (k jiné značce) jsem četl, že cívka na startéru stála ze všemi výše uvedenými problémy - setkali jste se s tím a mám to s výměnou cívky považovat za vyřešené, nebo se připravit na nějaké šťavnatější výdaje?
Díky za odpovědi,
K.
Cívka startéru?
Moderátor: Moderátoři
Cívka startéru?
- Bůh nemůže být všude, proto stvořil hasiče. -
Lada 2101, r.v. 1973
Lada 2101, r.v. 1973
Re: Cívka startéru?
Mi došlo, že to je kravina... co indukční cívka? Když jedou střídavě 3 - 4 válce, tak by v každém cyklu mohl vypadávat jiný a dávalo by to smysl, jinak si to asi vysvětlit nedovedu.
- Bůh nemůže být všude, proto stvořil hasiče. -
Lada 2101, r.v. 1973
Lada 2101, r.v. 1973
Re: Cívka startéru?
Cívka starteru je kravina.
Motor se musí udržet bez problému v běhu i na tři válce. Pokud odpojíš jeden VN kabel od svíčky a motor se neudrží v běhu, bude určitě vynechávat válců více. Ve ventilech se před tím nikdo nehrabal? Pokud jsou tedy ventilové vůle OK, začal bych svíčkami, kontrolou rozdělovače, zapalovacích kabelů ... kladívko v rozdělovači nemá pecku, je čisté, není zaolejované? Určitě bych vyměnil palec a následně indukční cívku.
Motor se musí udržet bez problému v běhu i na tři válce. Pokud odpojíš jeden VN kabel od svíčky a motor se neudrží v běhu, bude určitě vynechávat válců více. Ve ventilech se před tím nikdo nehrabal? Pokud jsou tedy ventilové vůle OK, začal bych svíčkami, kontrolou rozdělovače, zapalovacích kabelů ... kladívko v rozdělovači nemá pecku, je čisté, není zaolejované? Určitě bych vyměnil palec a následně indukční cívku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Cívka startéru?
Hlavne pozor na plastovu priechodku na rozdelovaci,na ktoru ide kabel z cievky a M4 maticka. Moze prerazat a potom sa deju veci.