Můj novej mazlík - Triumph GT6
Moderátor: Moderátoři
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Marku, v době kdy jsem si toto auto dovezl mi bylo 26let, vážnou známost jsem neměl a dokončoval jsem VŠ. Dnes bych se také rozhodoval jinak, je jiná situace, doba se mění. Nicméně co jsem vůz rozebral, už nebylo cesty zpět. A nejsem z těch, které by daný projekt omrzel a nedokončili jej. Pravda, hrnu to před sebou již pěkně dlouho, stálo mě to mnoho nervů, ale teď když už se to blíží ke konci, už to nepustím
Blíží se konec roku 2012 a karoserii stále nemám nachystanou na převoz do lakovny. Klempířská byla sice hotová, nicméně po klempíři tam zůstala spousta věcí na dopilování. Především odbrousit barvu ze střechy, z kapoty, pořádně zabrousit veškeré sváry, doklepat některé plechy do roviny, rozměřit a dovařit do podlahy matice pro konzoly sedaček, pro bezpečnostní pásy .... opravovaná místa nastříkat základovým epoxidem, karosářským tmelem, vrchním epoxidem, přelakovatelným body schutz, vystříkat dutiny "barvou". Ačkoli se to nemusí zdát, byla to ještě spousta hodin dřiny, kterou jsem dělal po večerech po práci. Na dílně končíme v 18h., večeře, pracovní emaily, v 19h. zpět na dílnu, do 23h. makat, spát, v 7h. vstávačka ... Nejsem stroj, tímto tempem každodenně pracovat nevydržím, takže se mi to hraní si protáhlo až do cca dubna 2013. Teď koukám na fotky a musím se úplně stydět, protože některé věci jsem na karoserii dodělával ještě v roce 2015. V létě 2015 odjíždí karoserie konečně do lakovny kde je do teď. Proč k lakýrníkovi až po takové době? Chtěl jsem vysoce profesionální a precizní práci za rozumné peníze, načež takového lakýrníka znám pouze jednoho. Je velmi vytížen, musel jsem si tedy počkat a stále čekám. Termín dokončení se protáhl již o celý rok, ano štve mne to, na druhou stranu však neznám nikoho jiného, kdo by byl schopen tak precizní práci odvést. Nyní je polití barvou již na spadnutí
A co se dělo v letech 2013-2015? Může to vypadat, že nic. Ale není tomu tak. O tom ale až příště
Blíží se konec roku 2012 a karoserii stále nemám nachystanou na převoz do lakovny. Klempířská byla sice hotová, nicméně po klempíři tam zůstala spousta věcí na dopilování. Především odbrousit barvu ze střechy, z kapoty, pořádně zabrousit veškeré sváry, doklepat některé plechy do roviny, rozměřit a dovařit do podlahy matice pro konzoly sedaček, pro bezpečnostní pásy .... opravovaná místa nastříkat základovým epoxidem, karosářským tmelem, vrchním epoxidem, přelakovatelným body schutz, vystříkat dutiny "barvou". Ačkoli se to nemusí zdát, byla to ještě spousta hodin dřiny, kterou jsem dělal po večerech po práci. Na dílně končíme v 18h., večeře, pracovní emaily, v 19h. zpět na dílnu, do 23h. makat, spát, v 7h. vstávačka ... Nejsem stroj, tímto tempem každodenně pracovat nevydržím, takže se mi to hraní si protáhlo až do cca dubna 2013. Teď koukám na fotky a musím se úplně stydět, protože některé věci jsem na karoserii dodělával ještě v roce 2015. V létě 2015 odjíždí karoserie konečně do lakovny kde je do teď. Proč k lakýrníkovi až po takové době? Chtěl jsem vysoce profesionální a precizní práci za rozumné peníze, načež takového lakýrníka znám pouze jednoho. Je velmi vytížen, musel jsem si tedy počkat a stále čekám. Termín dokončení se protáhl již o celý rok, ano štve mne to, na druhou stranu však neznám nikoho jiného, kdo by byl schopen tak precizní práci odvést. Nyní je polití barvou již na spadnutí
A co se dělo v letech 2013-2015? Může to vypadat, že nic. Ale není tomu tak. O tom ale až příště
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Vašku, držím palce k úspěšnému dokončení. Hlavně ten moment, až bude hotovo. Já tomu po těch osmi letech nemohl skoro uvěřit. A radost mi tehdy nezkazila ani skutečnost, že mi při prvním usednutí za volant zůstala v ruce šaltpáka.
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Díky díky. Alespoň někdo to tu čte . Už aby to bylo nalakované, v pondělí jsem volal lakýrníkovi, týden byl nemocen a teď musí dělat na pojišťovnu nějaký bouračky. Prý příští týden ... jo kolik už těch termínů bylo ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Já čtu také Jen mlčenlivě Úspěšné dokončení přeji také
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Tak to bych měl zase něco doplnit . Jen nesmím moc rychle, aby to vyšlo alespoň do nalakování kastle
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Jelikož veterán není jen o pěkné karoserii, ale také o perfektním technickém stavu a hlavně o detailech, v mezičase se pracovalo i na ostatních dílech. Jako první na řadu přišli chromové části. Většina chromů byla sice relativně pěkných, ale na A1 stav to nemělo. Do chromovny tedy putoval nárazník přední, zadní, kliky, obroučky světel, znaky ... no prostě všechno, co má na sobě chrom. Bohužel všechny drobnější díly jsou vyrobené ze zinkalové slitiny, načež díky hloubkové oxidaci tohoto materiálu není výsledek u pár dílů úplně 100%. Jen tak 99% Dokonce ve chromovně i pěkně vyrovnali lehce zkroucený přední nárazník.
O rozborce, pískování a lakování rámu jsem se již zmínil. Za zmínku však ještě stojí spojovací materiál. Ten byl kompletně rezavý a na nový vůz nepoužitelný. V té době jsem však ještě neměl takové zkušenosti jako nyní, většinu spojovacího materiálu jsem čistil pěkně ručně - upnout do svěráku, ojet ocelovým kartáčem na vrtačce, otočit a znovu ... pěkně šroubek po šroubku, matku po matičce, podložku po podložce, až do zblbnutí. Ve finále to bylo slušných hodin. K tomu všechno hezky pečlivě třídit, popisovat .... a následně hurá do zinkovny, vytvořit z toho opět nový spojovák .
Pro správný chod motoru je nutné mít v precizním stavu jak zapalovaní, tak i karburátory. Triumph GT6 je osazen dvěma karburátory Zenith-Stromberg. Oproti karburátorům SU mi přijdou mnohem dotaženější k dokonalosti. Nejen že osy klapek jsou těsněné O-kroužky, ale mají i bimetalový obohacovač (což je teda pěkná prd.l seřídit) a spoustu seřizovatelných vychytávek. Karburátory jsou na motoru jedna z nejhezčích věcí a tak bylo nutné si s nimi pořádně pohrát. Koukněte na výsledek . P.S. leštění jsem přenechal odborné firmě.
O rozborce, pískování a lakování rámu jsem se již zmínil. Za zmínku však ještě stojí spojovací materiál. Ten byl kompletně rezavý a na nový vůz nepoužitelný. V té době jsem však ještě neměl takové zkušenosti jako nyní, většinu spojovacího materiálu jsem čistil pěkně ručně - upnout do svěráku, ojet ocelovým kartáčem na vrtačce, otočit a znovu ... pěkně šroubek po šroubku, matku po matičce, podložku po podložce, až do zblbnutí. Ve finále to bylo slušných hodin. K tomu všechno hezky pečlivě třídit, popisovat .... a následně hurá do zinkovny, vytvořit z toho opět nový spojovák .
Pro správný chod motoru je nutné mít v precizním stavu jak zapalovaní, tak i karburátory. Triumph GT6 je osazen dvěma karburátory Zenith-Stromberg. Oproti karburátorům SU mi přijdou mnohem dotaženější k dokonalosti. Nejen že osy klapek jsou těsněné O-kroužky, ale mají i bimetalový obohacovač (což je teda pěkná prd.l seřídit) a spoustu seřizovatelných vychytávek. Karburátory jsou na motoru jedna z nejhezčích věcí a tak bylo nutné si s nimi pořádně pohrát. Koukněte na výsledek . P.S. leštění jsem přenechal odborné firmě.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
To bude škoda zavírat kapotu, když je pod ní něco tak krásnýho!
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
chcelo by to kapotu zo skla, pekná práca
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Viděl jsem to na začátku, těším se, až to uvidím i na konci.
A ten spojovací materiál . Je to "anglická specialita" - tedy různé 3/8, 5/16 atp. nebo by to lze nahradit metrickým ekvivalentem?
Někde v dílně mám v krabičce hrstičku oříšků (na malou golu 1/4) s tímto označením a co s tím. L.
A ten spojovací materiál . Je to "anglická specialita" - tedy různé 3/8, 5/16 atp. nebo by to lze nahradit metrickým ekvivalentem?
Někde v dílně mám v krabičce hrstičku oříšků (na malou golu 1/4) s tímto označením a co s tím. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Přesně tyhle typy karburátorů má ten můj kamarád na tom Spitfiru. Ono je to vlastně prakticky to samé.
Pěkná práce, pěkná. Máš to u sebe na dílně? Že bych to tam v úterý okouknul .
Jinak ohledně těch Whitworthových závitů, je to slušná pakárna, když na to na kontinentu nejsme zvyklí. Ale jim určitě připadá debilní soustava metrická . Já myslím, že z hlediska určité historické hodnoty stroje je jistě fajn, jsou-li závitové spoje v původní, tedy "anglické" míře. Takže často se šroubky vyrábějí na pidisoustruhu a je s tím piplačka. Ale zároveň je dost firem, kde se to dá koupit.
Pěkná práce, pěkná. Máš to u sebe na dílně? Že bych to tam v úterý okouknul .
Jinak ohledně těch Whitworthových závitů, je to slušná pakárna, když na to na kontinentu nejsme zvyklí. Ale jim určitě připadá debilní soustava metrická . Já myslím, že z hlediska určité historické hodnoty stroje je jistě fajn, jsou-li závitové spoje v původní, tedy "anglické" míře. Takže často se šroubky vyrábějí na pidisoustruhu a je s tím piplačka. Ale zároveň je dost firem, kde se to dá koupit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Ano, některé šroubky by sice nahradit šlo, ale byla by to ještě větší pakárna. Ve spoustě dílech jsou závity "napevno", v bloku motoru, v převodovce, v rámu, v diferenciálu, nápravách ... a mít smíchané metrické a palcové je snad ještě horší. Navíc spousta spojovacího materiálu je speciálka dělaná na míru pro toto auto, šrouby s rozšířením, šrouby široké s malou hlavou zapadající do výřezu v rámu, atp. Já v palcových rozměrech ale už problém nevidím. Na dílně občas nějaké to Anglické auto máme, takže jsem si už celkem zvykl. A to i na nářadí . Nejlepší je 1/2 palcový klíč = 13ka
Marku, já bych neřekl, že Zenith-Stromberg karburátory jsou prakticky to samé, jako SU dávané třeba na Spitfirea. Oni vypadají velmi podobně, ale systémem jsou úplně jiné. Už jen třeba sytič. U SU-čka je obohacení udělané tak, že se posune lůžko jehly a tím pádem tam proteče více benzínu. Bohužel je to taková krávovina, že se to rádo zadrhává, prolíná tam benzín, apod. Z-S má dělaný sytič obtokovým kanálem, je to jednoduché a spolehlivé. Stejně tak plováková komora, kde u SU je jen podivně "zavěšena" přes gumový O kroužek. Z-S má plovákovku v jednom těle. Ale tak samozřejmě princip je velmi podobný, to ano.
Na dílně z mé GT6 uvidíš maximálně rozdělanou rozpadlou sedačku, zbytek už mám natahaný v Brně. Nicméně dnes jsme (až na čalounění sedadel) dodělali servis Triumph Spitfire 1500, včetně vzhledové GO motoru . Zbývá ho už jen seřídit. V úterý na dílně ještě bude . Apropo Marku, už jsi ten motor rozdělal? Co překlad na klice u setrvačníku versus axiální ložisko? Přežilo to tam? Na námi dělaném motoru nepřežil, musel projít úpravou.
Marku, já bych neřekl, že Zenith-Stromberg karburátory jsou prakticky to samé, jako SU dávané třeba na Spitfirea. Oni vypadají velmi podobně, ale systémem jsou úplně jiné. Už jen třeba sytič. U SU-čka je obohacení udělané tak, že se posune lůžko jehly a tím pádem tam proteče více benzínu. Bohužel je to taková krávovina, že se to rádo zadrhává, prolíná tam benzín, apod. Z-S má dělaný sytič obtokovým kanálem, je to jednoduché a spolehlivé. Stejně tak plováková komora, kde u SU je jen podivně "zavěšena" přes gumový O kroužek. Z-S má plovákovku v jednom těle. Ale tak samozřejmě princip je velmi podobný, to ano.
Na dílně z mé GT6 uvidíš maximálně rozdělanou rozpadlou sedačku, zbytek už mám natahaný v Brně. Nicméně dnes jsme (až na čalounění sedadel) dodělali servis Triumph Spitfire 1500, včetně vzhledové GO motoru . Zbývá ho už jen seřídit. V úterý na dílně ještě bude . Apropo Marku, už jsi ten motor rozdělal? Co překlad na klice u setrvačníku versus axiální ložisko? Přežilo to tam? Na námi dělaném motoru nepřežil, musel projít úpravou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Když už jsme u toho: Kamarád nakonec zvolil zcela jinou taktiku. Celé to auto ve stavu, jak bylo při koupi, prodává. Nedávno koupil starší dům, kde je třeba se dost aktivně realizovat, takže není čas na renovaci auta a nejsou ani peníze, které potřebuje umořit na domě.
Takže podle všeho to vypadá, že na to ani nesáhnu. Což z jedné strany je docela škoda, protože vždycky si rád osahám poctivou kovářskou práci. Nějak mi ty moderní motůrky s ojničkami tenkými jak vidlička na kapra a řetízky do kukačkových hodin prostě nesedí.
Takže podle všeho to vypadá, že na to ani nesáhnu. Což z jedné strany je docela škoda, protože vždycky si rád osahám poctivou kovářskou práci. Nějak mi ty moderní motůrky s ojničkami tenkými jak vidlička na kapra a řetízky do kukačkových hodin prostě nesedí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Tak a je to tady Dnes večer jsem konečně dovezl karoserii z lakovny Přebíral jsem ji k večeru, sám jsem zvědavý jak bude vypadat na sluníčku.
A proto hledám 4 dobrovolníky na páteční odpoledne , mám v plánu karoserii dovézt do Brna a posadit na rám. Sám to ale nezvládnu. Karoserie je lehká, ovšem je potřeba ji přesně posadit a nic neodřít. Najde se někdo?
A proto hledám 4 dobrovolníky na páteční odpoledne , mám v plánu karoserii dovézt do Brna a posadit na rám. Sám to ale nezvládnu. Karoserie je lehká, ovšem je potřeba ji přesně posadit a nic neodřít. Najde se někdo?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
No super Tak se to konečně zase pohlo.
V pátek rád pomůžu. Musím být ale na nějaké lehké straně. Nějak se mě vrátil proklatý zánět lokte.
V pátek rád pomůžu. Musím být ale na nějaké lehké straně. Nějak se mě vrátil proklatý zánět lokte.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj novej mazlík - Triumph GT6
Od pátku do neděle nemůžu . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´