Dobre to je. Na 3. valci je kompresia, oba ventily zavrete. Z toho vyplyva, ze valec c.3 a 2 su pred HU. Kedze 3.valec je vo faze kompresie, 2.valec musi byt vo faze vyfuku, cize ma pootvoreny vyfukovy ventil. Valce 1 a 4 su pred DU. Kedze pali 3.valec, nasledovat bude valec c.4. Cize 4.valec je tesne pred dokoncenim fazy sania-pootvoreny saci ventil.on je otvoreny este dost, pretoze sa zatvara az za DU. Valec c.1 je tym padom vo faze expanzie, no ako dobre vieme, vyfukovy ventil sa otvara este pred DU. Takze vsetko je Ok
Keby bola fotka trochu kvalitnejsia, mozno by som vydedukoval aj predstih
Vcera jak sa ochladilo tak som pozeral ze nejak mi to pri rozjazde huli a uz som rozmysal...ale ked som videl jak nova fabka predomnou zahulila jedno SUV a mna tak ma to preslo taka hmla ze som cakal z opacneho smeru bludneho holandana. (klasicky bieli az mierne do siva dym)
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor
Zdravim strelite mi sem niekto prosim link na navod jak vybrat motor ? Hladal som to zo dve hodky tu na fore bohuzial neuspesne. Ak by obsahoval aj neake fičure jak si to ulahcit bol by som rad
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/33.htm
a pak už stačí "stránkovat" šipkou doprava. L. Edit: akorát jsem se tam nikde nedočet o vyšroubování matic ze silentbloků motoru, což jsou práce prováděné shora Edit 2: sice je technologicky správně před demontáží motoru sejmout převodovku, v praxi se to (obecně) nedělá. Ani já to nedělal, je však potřeba převodovku podložit. Nedělá se to proto, že v domácích podmínkách obvykle není možnost automobilního zvedáku či montážní jámy. Pokud se budete řídit shora uvedeným postupem (s vyjmutím převodovky z vozu), doporučuji před vlastním sejmutím převodovky rozepřít (kouskem prkna) motor o přední čelo. Po sejmutí převodovky má totiž motor ochotu se klopit dopředu.
Táto publikácyja sa volá Údržba a opravy automobilov Lada, autor Vlastislav Tůma, velmi užitečná kniha.
A co se týká toho vytažení motoru z vozu - je to velmi jednoduché a zvládne se to i bez knížky, obecně se dá říct, že musíš odpojit a vytáhnout (před motorem) vše, co tam překáží, takže startér, baterka, chladič, expanzka, výfukový potrubí stačí odklopit.
Teď nevím, jestli v tý moudrý knize je napsaný vyšroubování cca 4 šroubků M6, který drží kryt (plech) na koši spojky.
L.
O tych srobkoch som sa tam docital a ak som to spravne pohopil tak budeme muset aj tak vysrobovat prevodovku posunut ju dozadu aby sme rozpojili spojku (a vsetko kolem) od motora a potom "uz len" vytiahli motor na kladke.
Alebo teda vybrat vsetko pred motorom ten posunut dopredu a tak ?
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor