Chladící soustava
Moderátor: Moderátoři
Re: termostat 2112
ja toho napsal moc , tu klapku také zkontroluju,ted jsem zkontroloval expanzku byl ucpanej vstup odvzušnení topeni postupně se k tomu dopracuju
Re: termostat 2112
Má se prej brzy oteplit, tak toho můžeš využít. Ono vrtat se v tom teď by se mi moc nechtělo, tedy pokud nemáš vyhřívanou dílnu (garáž) . U feldy mě čeká též termostat a příliš se mě do toho teď taky nechce.
Plast pod čelním sklem u lady - pozor při sundavání, ať si neutrhneš ostřikovače. Držejí tam na malých šroubkách na křížovej šroubovák. Tedy pokud ho budeš vyndavat.
Ale já bych radši zatím jen sundal ten koberec mezi motorem a tím plastem pod oknem, aby byl k topení přístup a tam už uslyšíš jestli ten větrák jede nebo ne a jestli funguje klapka - pomocník mění kolečkem "Teplý - studený vzduch " a Ty můžeš číhat, co to dělá, nebo nedělá.
Plast pod čelním sklem u lady - pozor při sundavání, ať si neutrhneš ostřikovače. Držejí tam na malých šroubkách na křížovej šroubovák. Tedy pokud ho budeš vyndavat.
Ale já bych radši zatím jen sundal ten koberec mezi motorem a tím plastem pod oknem, aby byl k topení přístup a tam už uslyšíš jestli ten větrák jede nebo ne a jestli funguje klapka - pomocník mění kolečkem "Teplý - studený vzduch " a Ty můžeš číhat, co to dělá, nebo nedělá.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: termostat 2112
Tak když to jde tim kobercem ,tak ho sundám a juknu dik
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2112
Ide o to, že desiatková rada už nemá kohút kúrenia. Chladiaca kvapalina preteká cez radiator stále a teplota vzduchu sa ovláda tou "servoklapkou" koľko vzduchu pôjde cez radiátor a koľko obtokom. Hadice ku kúreniu sú teplé?
Re: termostat 2112
bud je ko ten servomotorek, nebo ucpanej radiátor, ale to by to šel fridex přepadem odvzdušnění do expanzky
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2112
Anebo ovládací blok topení.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: termostat 2112
Ten prepad by bol tým pádom upchatý tak isto,ja som musel vymeniť hadičku,tak bola upchatá...Píše že vrch prístrojovky vrelý nohy studené(ak som to ovšem dobre prečítal a pochopil)skôr to teda typujem na prepínanie klapiek...zelvotron píše:bud je ko ten servomotorek, nebo ucpanej radiátor, ale to by to šel fridex přepadem odvzdušnění do expanzky
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: termostat 2112
no když ono je mu dost blbě rozumět, ale znova sem si to přečet a asi jo, bude se jednat o ty klapky ovládaný vodorovným nebo svislým táhlem, voni nikdy nejsou úplně těsný takyže dycky to tochu fouká i tam kde nemá, navíc záleží jestli de větrák, třeba to lehce topí větrák de na nejnižší stupeň, ale když ho vypnu změní se asi proudění vzduchu uvnitř topení a z bočních výdechů de pak studenej vzduch
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: termostat 2112
Asi tak nejak,keby si dal o tri slivovice menej,tak by to bolo zrozumiteľnejšie .zelvotron píše:no když ono je mu dost blbě rozumět, ale znova sem si to přečet a asi jo, bude se jednat o ty klapky ovládaný vodorovným nebo svislým táhlem, voni nikdy nejsou úplně těsný takyže dycky to tochu fouká i tam kde nemá, navíc záleží jestli de větrák, třeba to lehce topí větrák de na nejnižší stupeň, ale když ho vypnu změní se asi proudění vzduchu uvnitř topení a z bočních výdechů de pak studenej vzduch
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: termostat 2112
už se oteplilo tak,je to lepší ,také mam před chladičem clonu a častečně zakryte průduchy .Ono to jezdilo na malej okruh,prostě se to neohřálo,chladíč byl studenej.Ted už se dostanu na 90 ,ale furt to trvá poměrně dlouho,navic tam fouka studenej vzduch v mistě otvirání -pačky haubny u leve nohy.Na ty nohy to jde z rozvodu slabe ,ale když vyhodim ty boční kryty na tři samořezy ,tak je to přijatelné,dá se řici ,že už je mi skoro teplo.Ja jsem v tom přispevku psal,že jsem,mival stare auta ,kde byl kohout na přivodu k topení.Vždy mi bylo teplo ,při provozni teplote už nepoužival ventilator,stačil napor a teplo korigoval kohoutem topeni.Jo jinak mam novej katalyzator a po 2OOkm mi sviti žluta l.sonda se nezlobte já to vždy napíšu vše najednou
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2112
Podle mé 110 spoléhat pouze na nápor nelze. Vždy jsem musel mít zapnutý větrák aspoň na první stupeň. Vlastně u Kaliny také.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: termostat 2112
tady už musim mit zaplej to už je moderna,nápor kde nic tu nic
Re: termostat 2112
Bez vetraku to funguje az na novsich Priorach. Ale aj tak mam vetrak aspon na 1. stupni.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: termostat 2112
Tá clona pred chladičom je zbytočná,ak funguje termostat ako píšeš daj ju preč.Zohriata voda z hlavy ide od vodnej pumpy potrubím z ktorého je napojený radiátor kúrenia bez KUHÚTU.Čiže ako tu spomínal Miro,či je leto alebo zima,tak radiátor je teplý stále.To že ti to slabo kúri pod nohy je stará známa vec,robí to aj moja 2112,lebo časť vzduchu ide aj pod nohy v zadu.Že si sa nedostal na 90 stupňov je podľa mňa normálne,moja v týchto mrazoch išla podľa ručičky na 75-80 stupňov,ale auto kúrilo perfektne.Čiže ak chceš auto rýchlo vykúriť,tak otvor len vrchné výduchy,otočný prepínač celkom doprava na tú červenú bodku a ventilátor minimálne na 1.Ak sa motor zohreje viac tak ventilátor pridaj.Potom to môžeš prepnúť pod nohy,ono zo začiatku sa ti bude zdať,že to nekúri,ale postupom času sa tie plastové potrubia prehrejú a bude to ok.Len to chvíľu trvá.Ak to už bude takto všetko prehriate,potom keď nie je veľká zima,tak to stíha aj náporom,ak nie,tak si zvykni že ten ventilátor ti pojde stále.Ono to nie je ani na škodu,vzniká ti v kabíne potrebný pretlak.Ak ti ešte môžem poradiť,tak vyber a vyčisti pelový filter(u starších modeloch) u novších sa mení celý.Uvidíš,že aj to veľmi pomôže.Toľko moja skúsenosť.tom50 píše:už se oteplilo tak,je to lepší ,také mam před chladičem clonu a častečně zakryte průduchy .Ono to jezdilo na malej okruh,prostě se to neohřálo,chladíč byl studenej.Ted už se dostanu na 90 ,ale furt to trvá poměrně dlouho,navic tam fouka studenej vzduch v mistě otvirání -pačky haubny u leve nohy.Na ty nohy to jde z rozvodu slabe ,ale když vyhodim ty boční kryty na tři samořezy ,tak je to přijatelné,dá se řici ,že už je mi skoro teplo.Ja jsem v tom přispevku psal,že jsem,mival stare auta ,kde byl kohout na přivodu k topení.Vždy mi bylo teplo ,při provozni teplote už nepoužival ventilator,stačil napor a teplo korigoval kohoutem topeni.Jo jinak mam novej katalyzator a po 2OOkm mi sviti žluta l.sonda se nezlobte já to vždy napíšu vše najednou
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: termostat 2112
mam to asi 20dni tak vše co jsem delal bylo venku v mrazu.Ale už topim a vlastne to delam uplne stejne jako ty a topi to přesně jak píšeš.Ja vyndal i epanzku na dne centimetr bordelu sračka -rez a jak tam jde hadička od topeni to bylo celé ucpané,tak to mohlo byt i zavzdušnené,Tak ted už to proti začatku topi,ten filtr delá moc vše postupne delam, za tepla to pořadne proplachnu,počítam ,že z toho vyteče ješte dost bordelu.Diky