Lada Samara Baltic GL rok 1998

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Sudetenland 21093
Příspěvky: 9
Registrován: sob led 07, 2017 19:05
Bydliště: Teplitz Schönau

Lada Samara Baltic GL rok 1998

Příspěvek od Sudetenland 21093 »

Klasická Sovětská Samara jako taková mě moc neoslovila. Z venčí to vyloženě špatné auto není. To že je hranatá mě vůbec nevadí. Uvnitř ovšem jakoby soudruzi se už moc nesnažili. To byl pro mě kámen úrazu. Nevzhledná přístrojová deska, nepěkný volant, sedačky též nehezké, dveřní tapec, madla, kličky nestojí za zmínku. Jenže pak sem objevil v Německu exportní Ladu Samaru Baltic vyráběnou ve Finsku. Jednalo se o označení GL. Z venčí prostě něco jiného, pěkné mlhovky v předním nárazníku, modrá metalíza, na dveřích kufru už nebyla umístěna klasicky SPZ, ale dostala místo ve spodním nárazníku. Takové dalo by se říci voloviny, ale na mě to zapůsobilo pozitivně. Ale opravdové překvapení né -li šok čekal uvnitř. Opravdu vkusnější celá přístrojová deska s imitací dřeva a volant, sedadla širší a na oko hezčí, výplně dveří, umístění madel úplně jiné pohodlnější.... Dokonce airbag řidiče. Motor 1,5 i. Ano, přesně vstřikování. Motor je překvapivě živí, řazení takové prostě ruské a brzdy normální.Je to kouzelné autíčko. Kdokoliv nasedne tak se praští do hlavy. Jsem rád že nejenom já. Klička střešního okna mě neustále škrtá o hlavu (mám 192 cm). Střešní okno je originální dodávané Finy. Koupil sem to se zvláštně zlomenou sedačkou (snažím se najít jinou). Je to takové roztomilé svezení, baví mě to a to auto mám prostě rád. Neustále nevím přesnou hladinu benzínu. Ať natankuji benzínu kolik chci tak se mi rozsvítí žebravé oko. Leze mi to na nervy, ale co se dá dělat. Topení topí pěkně. Akorát ze začátku jsem hledal zapínání světel. Rozmístění některých tlačítek je opravdu kouzelné. Startuje perfektně. Motor za studena dělá zajímavé zvuky. Pak se srovná a je vše ok. Zrcátka je lepší štelovat rukou zvenčí než páčkou. Tu sem hned já hovado ulomil. Od výroby má vůz digitální hodiny a originální rádio na CD!!! Ale zvuk nebudu komentovat. Reproduktory tam dali asi z dětských hraček. Pobavil mě ukazatel ekonomické jízdy. Nechápu jeho smysl, protože svůj účel neplní. Dělá si co chce, ale neberu jim to. Dělal sem komplet brzdy (hadičky, trubky, kotouče, destičky atd...)celá sada origo ruské za necelé 2000. Auto co se týče náhradních dílů bezkonkurenční. Dá se sehnat vcelku všechno a za směšné peníze. Proto ruské automobily nijak neodsuzuji. Jsou stavěné tak, aby je mohl řídit kdejaký debil. Jednoduché, účelové a můžu říct že i spolehlivé. To co si s mojí Laděnkou dovolím si dnes bez problémů nemůžete dovolit s novými vozy. Laděnka má své mouchy, ale dají se přehlížet. Za mě má moje Lada Samara Baltic 21093 jedničku s hvězdičkou. Fin je opravdu v mnoha věcech lepší. Zde je odkaz na tento skvost http://autoroad.cz/historie/75604-histo ... iho-strihu
Lada Samara Baltic 1,5 GL (52 kW)1998
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Lada Samara Baltic GL rok 1998

Příspěvek od valda1971 »

K tomu bych podotknul....ano starší/staré modely Lada jsou své, ale určitě je NEMŮŽE ŘÍDIT DEBIL !!! Ten by neměl řídit vůbec a když tak je schopen řídit jen supermoderní vozy s ABS/ESP/PKG................................. Jakékoliv starší-staré auto můýe řídit jen ŘIDIČ
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Sudetenland 21093
Příspěvky: 9
Registrován: sob led 07, 2017 19:05
Bydliště: Teplitz Schönau

Re: Lada Samara Baltic GL rok 1998

Příspěvek od Sudetenland 21093 »

Já to myslel v jiném smyslu debil. Rusko je velká zem a jde jim vždy o to, aby to bylo co nejjednodušší, aby to zvládla řídit i opice. Ta auta se dováží do zemí, kde na pořádnou údržbu dlabou a jde o to, aby si to auto nechalo něco líbit. Taky, a to se opakuji jsem psal že ruská auta vůbec neodsuzuji. Prostě vnitřek staré Samary se mě nelíbí. Je to o vkusu. Ale tu značku v žádném případě nepomlouvám. Jinak bych si v tom nevozil řiť. Třeba interiér Lady 2107 a těch předchozích krom 2101 se mě líbí.
Lada Samara Baltic 1,5 GL (52 kW)1998
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Samara Baltic GL rok 1998

Příspěvek od Crocodile »

Samara, Tavrie a Moskvič 2141 jsou auta, která přišla v době, kdy se už používaly plasty ve velkém v interiéru, ale v SSSR ještě úplně neměli osvojeny ty modernější plasty, takže podle toho vypadá jak kvalita, tak design. Rozhodně mi přijde hezčí interier v Moskviči 2141 Aleko, než v klasický Samaře, o Tavrii nemluvím... Baltic má interiér modernější, vylepšený, podobný Felicii - stejný volant, stejně řešený vrchní díl palubovky který je jiný, dolní zůstal stejný (u Felicie taky zůstala spodní půlka z Favorita). Myslím si, že Baltic je dobrá volba, v republice navíc rarita... Než jsem koupil Felicii, taky jsem chvíli uvažoval o Balticu, ale všechna auta byla v zahraničí...
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
stano112
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Lada Samara Baltic GL rok 1998

Příspěvek od stano112 »

Treba si uvedomiť,že SAMARA bola konštruovaná na prelome 70-tych 80-tych rohoch.Čiže tomu zodpovedá aj vzhľad interíeru.To že ho rusáci zmrvili kvalitou plastu a montáže je vec druhá.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“