2. Lidé, kteří vědí, na co se zeptat, není radno podceňovat
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderátor: Moderátoři
Marek píše:Jimmi píše:Zaslepit vývod z karburátoru a dát tam rozdělovač bez podtlaku je technicky snad jednoduché dost; takže přinejmenším tuto možnost jsi, Marku, nevzal v úvahu.
I když pochybuji, že ten bez podtlaku je lepší. Já ho mám a podtlaková regulace mi docela chybí.A jsme u toho zase. Je vidět, že o tom vůbec nic nevíš! Předně oktanový selektor není selektor, nýbrž korektor (nepoužívej cizí termity, když je suterénně neovládáš).Jimmi píše:Hovořil jsem o zaslepení podtlaku v karburátoru, nikoli na rozdělovači![]()
A on ten s podtlakem nemá oktanový selektor.....? Já se nechci hádat, u žigula jsem si ho nikdy neprohlížel. Ale ostatní slušná auta mají oktanový selektor i u rozdělovače s podtlakem.
Docela by mě zajímalo, jak Ti může chybět podtlaková regulace předstihu. To je mi zajímavá informace. Totiž to, zda podtlakovou regulaci předstihu máš či nemáš, za jízdy vůbec nepoznáš. A říkám-li vůbec, myslím to vážně. Ta má vliv pouze a jedině na emise, na výkon či pružnost motoru rozhodně ne.
A teď jak je to správně: Z principu věci se vyráběly dva typy rozdělovačů. Jeden pouze s odstředivou regulací, druhý (novější) s regulací odstředivou i podtlakovou. Ačkoli jsou rozměrově identické a tudíž volně zaměnitelné, zaměnit je nelze!!!
Každý z těchto jmenovaných rozdělovačů má zcela jinou charakteristiku odstředivé regulace, která je určena pro jiný typ karburátoru. Pro WEBERa 32DSR je určen rozdělovač R125, který má lineární charakteristiku odstředivé regulace. Pro OZONa je určen rozdělovač R125D, jehož charakteristika regulace není lineární, nýbrž dvoustupňová.
Pokud rozdělovače zaměním, stane se toto: Pokud k OZONu použiju starý typ rozdělovače s lineární regulací, auto v nižších otáčkách nepojede, bude líné jako stará svině a bude žrát. Navíc díky nižšímu předstihu se mohou přehřívat výfukové ventily. Pokud naopak k WEBERu použiju novější rozdělovač s dvoustupňovou regulací, motor v nižších otáčkách bude tlouct jako rožnovské hodiny kvůli vysokému předstihu a oddělám kliku.
Už chápeš, milý Jimmi, proč jsem se ptal na typ karburátoru?????
____________________________________________________________________________________________.Jimmi píše:Jestli si dobře vzpomínám, tak to má být přesně naopak. Při prudkém sešlápnutí plynu to pootočí rozdělovačem, jinak ne.
Takhle jsem to míval u jiného slušného auta já
No ovšem tohle je kapitální kravina, pane. Je vidět, že o autech opravdu moc nevíš....... A teď je to opravdu bez urážky pouhé konstatování.
Cory píše:Podtlakova regulacia funguje tak, ze pri malom stlaceni pedalu sa pod klapkou tvori podtlak a tym sa zvysuje predstih, kvoli tomu, ze pocas steklenia plynu motor spaluje chudobnu zmes, ktora hori pomaly (preto ten vacsi predstih). Pri stlaceni plynu podtlak zmizne a predstih sa vrati do "normalu"ako keby u rozdelovaca bez podtlaku. Ibaze moze byt rozdiel v samotnej odstredivej regulacii pri rozdelovaci s a bez podtlaku.
Ano, toto je jediná správná funkce podtlakové regulace předstihu. Jak uvedl PetrHC, hledat, číst a studovat - napouštět do světa nesmysly.
A co jsem hned na začátku psal? Cituji: "je ovšem velmi dobré nastavit křivku odstředivé regulace rozdělovače"Jimmi píše:Já se jenom bráním tomu, že z principu tahle kombinace není možná.
Do Lady? Tohle? Možná ve velice divokých a krvavých snech. L.
Luděk Musil píše:Do Lady? Tohle? Možná ve velice divokých a krvavých snech. L.