MG Midget Spitfire 1500

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Marek »

Mám tu pěkný kousek k renovaci, jedná se o Midget s motorem Spitfire 1500 OHV.

O karoserii se nestarám, to je v kompetenci majitele, ale dělám mu na motoru. Potřeboval bych nějaká servisní data. Vůle ventilů, předstih, odtrh, regulační pásmo předstihu, údaje o náplních, něco o karburátorech (má to dva horizontální vzdouváky SU), prostě cokoli.....

Nemáte někdo? Moje zdroje zklamaly a strejček satelit mlčí. Samozřejmě mám k dispozici základní technické údaje o motoru - vrtání, zdvih, kompresní poměr, výkon, točivý moment atd. Ale to tak nějak nestačí.....


Děkuji předem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Marek »

Proměřili jsme vůle ventilů a prakticky u všech válců jsou hodnoty shodné, a sice 0,20 / 0,25 mm zastudena. Čili se dá předpokládat, že by to mohly být hodnoty skutečné. Motor se nám na asi dvě sekundy podařilo rozběhnout, pak jsme ho vypnuli, neb nemáme zapojené chlazení a výfuk. Ale byla to dřina a trvalo to přes hodinu, než jsem přišel na to, proč to nechce chytat. Pak jsem zjistil, že vzdouvací písty v karburátorech jsou přilepené (asi jak to dlouho stálo). Tak jsem je oba nadzdvihl a podložil šroubováky, aby zůstaly v mírně vysunuté poloze. A ejhle, na brnk to naskočilo (až jsme oba asi metr uskočili, neboť s tím by nikdo nepočítal, že to po šesti letech na brnk naskočí).

Uvidíme - proběhne montáž výfuku, doladění chladicího systému, nějaké ty bowdeny a lanka pak snad nastane fáze finálního ladění.

Má to mít cca 53 kW při 5500 rpm a 111 Nm při 3000 rpm, což na takový prdítko není málo a zřejmě to i solidně poletí. Má to plně synchronizovaný čtyřkvalt Morris Marina a maximální rychlost kolem 160 km/h. Asi bych to neriskoval, nicméně zkusit si to chci. Už jen proto, že to má volant na té divné straně :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Vašátor »

Zrovna máme na dílně Spitfire 1500 a motor už je venku :mrgreen:

Ventilová vůle těchto motorů je za studena 0,25mm jak u výfukového, tak i u sacího ventilu. Já nastavuji ovšem pro výfuk 0,2 a sání 0,15 (volněji). Motor pak není tolik hlučný, nicméně chce to ventilové vůle hlídat častěji.
Pořadí zapalování 1-3-4-2 , ale pozor! Rozdělovač se točí proti směru hodinových ručiček.
Nepíšeš jaký je to ročník, výkonově ty motory v hlavě nemám. Předstih je u každého typu motoru jiný (spitfire 1500), ale bude tam něco mezi 6-8st. (Triumph Spitfire mkI dokonce 13st)
Odtrh si nevzpomenu (na svém Triumphu mám bezkontakt), ale vzpomenu si na tebe, až ten motor budu skládat :-D
O náplních chceš vědět co přesně? Do motoru minerál 20w50 (já mám rád Divinol 20w50) - hlava nemá gufera na ventilech, převodovka i dif 75w80 (75w90) GL4, specifikace MIL 2105 - doporučuji GEAR GL-4 SUPERFLOW 75W90.
O karburátorech je toho spousta na internetu. Právě mi cestuje z Anglie sada těsnění na karby SU :)

Jo a pokud budeš motor přetěsňovat, udělej si řádné značky na rozvodových kolech. Žádné tam nejsou a nastavení rozvodů je v návodu popsáno pomocí šílených geometrických obrazců

P.S. Přilepené vzdouváky (či bez oleje) jsou nejčastější příčinou, proč to nechce nastartovat :-). Také mě tím můj Triumph před 7mi lety potrápil :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Jimmi »

Vašátor píše: ... Rozdělovač se točí proti směru hodinových ručiček. ...
To se pokud vím točí i většina od Fiatů.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Cory »

Aj na samare :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Vašátor »

Jimmi píše:
Vašátor píše: ... Rozdělovač se točí proti směru hodinových ručiček. ...
To se pokud vím točí i většina od Fiatů.
Prosím jmenuj nějaký. U všech Fiatů co jsem měl v ruce, se otáčel rozdělovač po směru hodinových ručiček. Rád se tedy přiučím :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Roman »

Ja som to nikdy nestudoval, ale co viem kolega mal Fiat 850 a tam sa motor tocil naopak ako u skodovky, tak mozno sa aj rozdelovac tocil naopak :-) (a uz to tu Marekovi zas.....me )
Roman
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Marek »

Získali jsme originál v angličtině psanou dílenskou příručku, kde je napsáno snad úplně všechno. Tímto moc díky zúčastněným, právě se v té poloplesnivé knize probírám a nestačím se divit.

Škoda, že je to jen třikrát uložená klika - konstrukčně mi to připomíná škoduli. Ale pojede to jistě líp :-).

Je to Mk IV, rok 1974, plasťák (ale půjde přestavět retro cestou zpět na chromy), možná je v úvaze prý verze SPORT úplně bez nárazníků.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Vašátor »

Tyhle motory jsou velice svižné, díky dvěma karburátorům jdou krásně za plynem a ve finále letí jako střela. S tupým škodováckým motorem se to vůbec nedá srovnat :) Vidím, že děláš stejný motor jako já. Akorát o necelý rok mladší :). Já dnes přišel na zapeklitý problém v podobě protočeného axiálního ložiska, které sebou vzalo i drážku v domečku kliky, která jej drží na svém místě.

Marku, kdyby jsi potřeboval objednat nějaké díly z Anglie, dej vědět. Pár věcí mi chybí, budu dělat doobjednávku. Můžeme se složit na poštovné. Díly v ČR nekupovat, vyjdou na nesmysl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Marek »

Výborně, informaci předám investorovi. Díky.....

Co vím, tak nám právě teď chybí těsnění mezi svody a první díl výfuku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MG Midget Spitfire 1500

Příspěvek od Vašátor »

Objednávám především z:
- http://www.jamespaddock.co.uk/
- http://www.canleyclassics.com/triumph-s ... -catalogue

ale mají tam díly jen na Triumph. Na MG jsem objednával díly z ... hm a teď nevím :). Každopádně moss-europe je tak o třetinu dražší. Lecos se dá sehnat za pěkné peníze na anglické ebay.co.uk . Já teď někde musím najít ke koupi domeček klikovky a těsnění zadního okna Triumph GT6, což je problém. Během příštího týdne bych to chtěl doobjednat, tak dej pak případně vědět :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“