Podarilo se nam sehnat zelenou 2101 (1974) v temer A1 stavu. Temer znamena, ze je to tak A5 (Kodex FIVA)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vcera probehly vsechny nezbytne ukony pro nabyti tohoto sovetskeho stroje a jeho prevoz do objektu podlehajicimu prisnemu utajeni (na zimni sraz to ma auto o 70 m dale jak Oranzada).
Na tachometru ma krasnych 4000 km, takze se jedna o temer novy kousek. Auto sice dva roky stalo, ale po nafouknuti gum, dobiti baterie a doliti oleje bylo schopno absolvovat prevoz o celkove delce priblizne 100 km. Na miste ubytovani probehnou nezbytne servisni zasahy. Olej smrdi klasicky po benzinu, vejfuk je tam jen pro ozdobu a auto se startuje sroubovakem.
Veskere dalsi drobnosti snad diky Vaskove zrucnosti a memu sarkasmu, hnidopisstvi a lenosti dame dohromady.
Moc jsme nefotili, bo nebyl cas. Koroze (auto ma chycene veze, sloupky a takova ta klasicka mista) je totiz prilis rychla, abychom si mohli dovolit sertvavat na miste pro porizeni fotografii.
Auto melo jen jednu technickou vadu na krase - zaseknuty zamek volantu.
![Obrázek](http://store.mceza.com/files/vaz/2016/2101-VaM/2101-VaM-1.jpg)
Po tom, co nad tim bazmekem Vasek stravil cca 15 minut a zapadka statecne odolavala Vaskovym dobre mirenym ranam palici do majzliku, nemam o bezpecnosti vozu VAZ sebemensich pochybnosti. Jen bohuzel doslo k destrukci spinacky, takze ovladani zapalovani bylo nasledne provedeno pomoci sroubovaku. No, jeste ze me nechytili prislusnici PCR, ac auto bylo samozrejme nabyte legalni cestou, asi by se to slozite vysvetlovalo
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pan Vasator po uspesne operaci. Volantem lze opet tocit! Ehm, volantem...
![Obrázek](http://store.mceza.com/files/vaz/2016/2101-VaM/2101-VaM-2.jpg)
A to uz je auto poprve za dlouhou dobu venku z garaze. Poprve jsme ho videli na svetle. No. Stav popisovat nebudu, fotografie jsou milostive
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Obrázek](http://store.mceza.com/files/vaz/2016/2101-VaM/2101-VaM-3.jpg)
Auto samozrejme plni EURO7. Oblak dymu je vyvolan specialnimi aditivy pro veteranska vozidla. Tato aditiva maji za cil simulovat vizualne a pachove provoz automobilu s nehospodarnymi historickymi motory.
![Obrázek](http://store.mceza.com/files/vaz/2016/2101-VaM/2101-VaM-4.jpg)
A co bude dal? nechte se prekvapit, stejne jako my. Jak jsem jiz naznacil, koroze si vybira svou dan i na tomto stroji. Kupodivu je to ale muj prvni VAZ, ktery nema hnile rozky dveri. Asi to vymenim, az se Vasek nebude divat
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jo, pan majitel ma jeste na zahrade dalsi 2101. Jeho popis auta byl priblizne takovy "je v malicko horsim stavu, ale docela pekne. Jen predni blatnik byl po vymene spatne nalakovan a loupe se". Muj popis: "Nalakovat poradnou vrstvou bezbarveho laku a je z toho docela pekny kvetinac"...
A co kolega Vasator? Doplni muj kratky popis necim technickym?