provokatér, hoďte na něj síťLaďuša píše:Celý tuto téma mi příde jako honění si ega
Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Re: Jdeme do nového
Smekám před tvými analytickým schopnostmiLaďuša píše:Celý tuto téma hodnotím velice pozitivně, s ohledem na jeho vysokou informační hodnotu a naučnou stránku
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
Především - tohle téma je moje. Takže bych všechny zúčastněné prosil o to, aby se vyjadřovali pouze k tomu, co se v tématu probírá. Vaše osobní invektivy nestrpím!!!
Nikoho nenutím, aby to četl, nebo asi sem přispíval.
Děkuji.....
Nikoho nenutím, aby to četl, nebo asi sem přispíval.
Děkuji.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
První závada na GrandScénicu.
Budu hrát fér. Pokud se na kterémkoli z Renaultů něco objeví, klidně to sem napíšu. Abyste neměli dojem, že jsem jen nadšen a zaslepen .
Včera jela moje paní do práce a asi po dvou kilometrech motor začal vynechávat, projevily se vibrace a na displeji palubní elektroniky se objevil nápis SERVICE, kontrolka CHECK a pokyn Check Emissions.
Po napíchnutí na diagnostiku jsem zjistil to, co jsem se vlastně hned domníval - vadná zapalovací cívka na prvním válci. To je u těchto motorů taková malá vada na kráse, prý se to tu a tam stává. A jak jsem později zjistil, cívku na 4.válci již bývalý majitel v minulosti měnil. Jen doplním, že Renault z pro mne nepochopitelných pohnutek čísluje válce opačně, než zbytek světa - to jen taková zajímavost mimo.
Stálo mě to osm set šedesát korun (v AutoKelly, kde moc nenakupuji, neb i po mých slevách jsou pořád příšerně drazí - ale žena musí jezdit, tak nemám čas čekat tři dny na levnější kus). Vzal jsem Valeo, o kterém míním, že není špatné a rozhodně mu věřím víc, než Starline (jež bylo jen o 160 Kč lacinější).
Při té příležitosti jsem hned i vyměnil svíčky, které mají interval 60.000 km, a to hned ze tří důvodů: Předně proto, že auto má najeto 180.000 km, tedy třetí interval výměny. Zadruhé proto, že tam byly svíčky, které tam neměly co dělat. A zatřetí proto, že když už jsem to měl rozházené, bylo to vlastně velmi jednoduché řešení.
Budu hrát fér. Pokud se na kterémkoli z Renaultů něco objeví, klidně to sem napíšu. Abyste neměli dojem, že jsem jen nadšen a zaslepen .
Včera jela moje paní do práce a asi po dvou kilometrech motor začal vynechávat, projevily se vibrace a na displeji palubní elektroniky se objevil nápis SERVICE, kontrolka CHECK a pokyn Check Emissions.
Po napíchnutí na diagnostiku jsem zjistil to, co jsem se vlastně hned domníval - vadná zapalovací cívka na prvním válci. To je u těchto motorů taková malá vada na kráse, prý se to tu a tam stává. A jak jsem později zjistil, cívku na 4.válci již bývalý majitel v minulosti měnil. Jen doplním, že Renault z pro mne nepochopitelných pohnutek čísluje válce opačně, než zbytek světa - to jen taková zajímavost mimo.
Stálo mě to osm set šedesát korun (v AutoKelly, kde moc nenakupuji, neb i po mých slevách jsou pořád příšerně drazí - ale žena musí jezdit, tak nemám čas čekat tři dny na levnější kus). Vzal jsem Valeo, o kterém míním, že není špatné a rozhodně mu věřím víc, než Starline (jež bylo jen o 160 Kč lacinější).
Při té příležitosti jsem hned i vyměnil svíčky, které mají interval 60.000 km, a to hned ze tří důvodů: Předně proto, že auto má najeto 180.000 km, tedy třetí interval výměny. Zadruhé proto, že tam byly svíčky, které tam neměly co dělat. A zatřetí proto, že když už jsem to měl rozházené, bylo to vlastně velmi jednoduché řešení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
u těchhle renoltů ty cívky odcházej nějak často, známejm odešly taky už minimálně dvě během 50.000 km
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
ono to nie je az tak, ze casto, ale skor je to tak, ze vydrzia zhruba rovnako stejne. Teda ked odide prva, je pravdepodobne, ze ostatne ju budu nasledovat. Je to tak u Lady i u BMW a nezalezi ani tak extra na vyrobcovi cievok. Mne ked odisla na bmw druha, tak som rovno vymenil vsetkych 6 za nove, pretoze sa mi fakt nechcelo vozit nahradnu v kufri a cakat kedy pride jej cas...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Jdeme do nového
No ono to možná tak dopadne. Podle mého názoru se ty cívky vsazené do víka, potažmo hlavy asi hodně ohřívají a to je časem zničí. Ale není to nic, pro co bych se střílel do palice, prostě pár stokorun.
Jinak včera jsem v papírech od auta našel starší faktury za provedené opravy. Zjistil jsem, že to zmiňované rozvodové kolo na sací vačce, co také tu a tam odchází, bylo vyměněno loni v březnu, a to i s rozvodovým řemenem (prý předpis výrobce) v jednom z pražských Renault servisů. Takže z tohoto hlediska mohu klidně spát.
Mělo k tomu dojít při stavu tachometru 163 tisíc km, čili řemen je tam opravdu prakticky jako nový a jeho další výměna má spoustu času.
Jinak včera jsem v papírech od auta našel starší faktury za provedené opravy. Zjistil jsem, že to zmiňované rozvodové kolo na sací vačce, co také tu a tam odchází, bylo vyměněno loni v březnu, a to i s rozvodovým řemenem (prý předpis výrobce) v jednom z pražských Renault servisů. Takže z tohoto hlediska mohu klidně spát.
Mělo k tomu dojít při stavu tachometru 163 tisíc km, čili řemen je tam opravdu prakticky jako nový a jeho další výměna má spoustu času.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon pro 12, 2016 10:17, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Jdeme do nového
Oo většina výrobců udává, že pokud se jednou řemen napne a pak povolí, nesmí se znova použít
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Re: Jdeme do nového
Minimálně je to doporučeno. A když už se vrací zpátky, nikdy se nesmí otočit směr, to je apokalypsa na světě hned.
Tento motor má výměnný interval rozvodů po 120.000 km nebo po 5 letech provozu. Stejně, jak se znám, si to nastavím tak, aby to jakoby sedělo s intervalem, čili další výměnu rozvodů udělám při stavu 240.000 km. To při předpokládaném ročním nájezdu kilometrů bude někdy v létě roku 2020. Bude to sedět jak kilometrově, tak vlastně i časově, takže značka ideál. A další výměna už mě nejspíš fakt zajímat nebude .
Tento motor má výměnný interval rozvodů po 120.000 km nebo po 5 letech provozu. Stejně, jak se znám, si to nastavím tak, aby to jakoby sedělo s intervalem, čili další výměnu rozvodů udělám při stavu 240.000 km. To při předpokládaném ročním nájezdu kilometrů bude někdy v létě roku 2020. Bude to sedět jak kilometrově, tak vlastně i časově, takže značka ideál. A další výměna už mě nejspíš fakt zajímat nebude .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
este k tym cievkam, u niektorych aut je tam "olejova lazen" a to rozleptava gumu na "svieckovych kabloch", potom to prerazi na kostru a je po cievkach(trpi tym napr Priora), ale to prehrievanie tiez nie je zanedbatelne
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Jdeme do nového
Na olej jsem se zvláště zaměřil. Bylo tam sucho.
Ale jak jsem psal - pokud by to mělo znamenat výměnu cívek jednou za celou dobu, co auto budu mít, není to žádný důvod k sebemenšímu znepokojení. Ve srovnání s problémy jiných aut je to maličkost. Normálně umím tu cívku sehnat kolem 450-500 Kč.
Ale jak jsem psal - pokud by to mělo znamenat výměnu cívek jednou za celou dobu, co auto budu mít, není to žádný důvod k sebemenšímu znepokojení. Ve srovnání s problémy jiných aut je to maličkost. Normálně umím tu cívku sehnat kolem 450-500 Kč.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
A uz ju mas kupenu? Ja som na seate menil este len jednu tak uvidime zatial to ma nejakych180tkm
Re: Jdeme do nového
Tu cívku jsem musel koupit okamžitě. Moje paní denně jezdí .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Tak mi to včera večer rozbili.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
To jako auto - havárka ? Nebo jen něco ?Marek píše:Tak mi to včera večer rozbili.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012