Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Ze to nie je jednoduche,to viem. Keby bolo,tak by ma to nebavilo. Aspon ziskam nejake skusenosti. Kde inde by som ich ziskal? Je to.pracovne auto, kde by taky lak stacil. Problem je, ze som narocny :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Jan Vaníček »

Že to není jednoduché, je jasné a že jsi náročný je správně! I já jsem byl, proto dnes jako amatér umím to, co umím. Ono Nastříkat celý Berlingo byť bez střechy v domácích podmínkách není taky žádná sranda.

Začal bych tím, co jsem psal už v neděli a Tys mě již předběhl. Tenhle typ barvy/laku není vhodný pro lakování v našich podmínkách. To už víš. Používám MS. Je otázkou (tady by třeba věděl Applik jako profík, jestli ty podklady spolu nebudou reagovat ať už zrovna "zvednutím" se, nebo i při vysychání díky různým fyzikálním vlastnostem. Určitě tomu hodně zatop, ať to zraje. Za sebe bych při této nejistotě volil znova plnič a pak teprve novou barvu a lak.
Pokud bude současný podklad dostatečně tvrdý, proč nezkusit leštit. Pomeranč běžně přebrušuji papírem 2000-2500 a úspěšně leštím. Pravda, je na to potřeba leštička s velkým kotoučem a nastavitelnýma otáčkama, na detaily ten malý (ale drahý) hajzlík na vrtačku. Leštidlo zásadně "nemastné" tedy bez silikonu a pod.. Pokud se něco nepovede (probrousíš), můžeš stříkat a nebude Ti to dělat mastné flíčky/oka/krátery. Používám většinou 3M. Po přebroušení Ti tam nemůžou zůstat rýžky. Pokud ano, dobrousit, pokud vznikají, znamená to, že barva není dostatečně vytvrdlá. Ne jeden "profi" lakýra, nebo teda alespoň ten, co se tím živí takto při celolaku leští celé auto. I já jsem to dříve musel dělat, teď už jsem dál. Pravda, u berlinga se mi stalo, že jsem musel opravovat PP blatník (já blb jsem ho stříknul barvou od "loňska"- měl jsem je sundané a k němu jsem vzali PP dveře (jediný, ale probroušený slejvanec), jenže mi uprostřed stříkání kompresor podal ruku a musel jsem vzít za vděk tím malinkým krumplem a ten nestíhal průtok vzduchu, hodně důležitý je stabilní tlak. Takže odstín OK, ale pomeranč. Takže přebrus, zbytek auta jen "smítkování". No je to pro nelakýrníka k nepoznání. Co jsem odpozoroval. Sice mi říkají, lak ředit ca 10%, dle zkušenosti ředím až 30%, je to fakt vodička, dám ale 3 vrstvy a je to nalité skvěle, tloušťka dostatečná. Hodně záleží na ředidlu. Chce to ne univerzál odkudkoliv, ale "univerzál" již odzkoušený. Dělá hodně! Navíc jsou podle podmínek ještě ředidla rychlá, pomalá, střední. Záleží za jakých podmínek se lakuje, co se lakuje a kde se lakuje. Většinou požívám rychlé a střední, rychlé pro menší plochy, které se pak stejně ještě dolešťují. Lakuji venku, tak zase chci, aby to co nejrychleji vyprchalo a bylo prachu a mouchovzdorný, nesmí být ale moc teplo. Pokud Ti to udělá třeba kráterky po kapce vody, mastnotě, zakápnout po vyschnutí štětečkem lakem a po vytvrdnutí přebrousit do ztracena a přeleštit.
Na podzim jsem dělal Berlingo rodičům. Vůbec to nešlo na svět, počasí blbé, když jsem stříkal, tak najedno mšice a pod.. Stříkal jsem lemy př. blatníků, prahy, dveře po lišty, komplet pětky a zadní blatníky po vrchní prolis ( lemy bych musel a na jednom blatníku byl bochanec). Jeden zadní blatník a dveře jsem stříkal dvakrát. Ještě jedny dveře 3x. Jenže tam se mi to pořád zvedalo i přes mezivrstvu. Tak jsem nakonec milé dveře kompletně zbrousil na základ a udělal uše znova až pak to klaplo. Nejkrásnější ale bylo, že mezi stříkáním a leštěním rozstřiků byly skoro 2 týdny (byl jsem služebně pryč) a jak nádherně a lehce se to zabrousilo a rozleštilo, opravdu je lepší nespěchat a počkat.
Snad jsem napsal pár postřehů, které mohou pomoci.
Jo ještě poslední. Letos jsem si pořídil váhu a míchám složky váhovým, ne objemovým poměrem a je to o hodně lepší!
U applika jsem konečně zjistil, čím dělat ty "hrubé" nástřiky (vyzkoušel jsem mraky výrobců, všechny po určité tobě na nic). Je to sice raketa cenová, ale myslím, že se to vyplatí pro někoho, kdo pár aut udělá (jedno je nesmysl).

Honza
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Diky za rady. Nezacnem lakovat hned cele auto, ale najskor dvere, takze by som mal uvidiet, ci bude dalsi lak robit nejaku zlobu. Ja osobne si myslím, že nie a dávať to znova do plniča, to sa rovno obesím. Teoreticky, ak to nenarbí zlobu pri striekani a par hodn po striekani, tak by to malo byt v poriadku, nie?

Dvere a kapota su uz prebrusene 800kou, takže už velmi na vyber nemam. Co sa tyka lestenia, tak jedny dvere som skusal brusit a lestit asi 3 dni po lakovani. Tie su najkrajsie, ryhy nevidno. Dalsie dvere som brusil cca po 2 tyzdnoch od lakovania a ryhy neskutocne, takze trochu tomu nerozumiem. A ten pomaranc je tak velky, ze 2000kou ide dole strasne ale strasne pomaly, aj 800kou je čo robiť. Povedal by som, ze nie je "ostry" ale taky roztahany.

Lak MS by sa mal riediť až 20-30%, 10% sa riedi HS.

To prebrusenie a prelestenie zvysku auta ma tiez láka. Ale ked si predstavim, o kolko dlhsie treba brusit 2000kou oproti 800ke a o kolko dlhsie treba lestit ako lakovat, tak by som to radsej prelakoval. Samozrejme za predpokladu, ze vysledok by bol dobry :)

Kompresor je sice nic moc, ale tlak pred pistolou drzi stale stabilny. Som si vedomy, že je chladno na take veci, no v garazi som mal pred lakovanim 27°C vo výške strechy. Teplomer polozeny na zemi ukazoval 13°C. samozrejme, ku koncu lakovania teplota klesla, kedze som musel zapnut odvetravanie. No čo som pozeral videa, tak lakovali pri 10°C lakom MS a vsetko v poriadku. Akurat pigment v metalize sa dobre neroztekal, ale to si vsimne iba ten, kto sa v lakovani vyzna. Dokonca aj pomaranc sa do par hodin vysponoval a lak ostal krasny.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Roman »

Hodis na to este par vrstiev a bude to lak jak na Rolls Royce :-)
Roman
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Jan Vaníček »

Když se mi něco nepovede, klidně začínám papírem 1500, pak na to 2000, 2500. Dělat to při tomto stavu 2000 je fakt vražda. U hrubšího je jen větší riziko probroušení. Rovné plochy dělat normálně gumovým špalíkem. Teplota 27°C je vysoká, ze zkušenosti to chce do 20°C. Moji Ladu jsem dělal venku při teplotě asi +5°C :D, a taky to je dobré. Honza
applik
Příspěvky: 162
Registrován: pát led 08, 2016 22:37
Bydliště: Čáslav

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od applik »

Honzo, myslim že jsi to tu popsal krásně obsáhle, neni třeba nic dodavat. K ředěni laku, přesne, jak to komu vyhovuje, to na plechovce je pouze doporučeni. Pokud se mezi sebou "perou " vrstvy, nechat vyzrát, a dát lehkou mezivrstvu epoxidu, nebo plnice(epoxid nemusis prebrusovat, naredis jako barvu, zastriknes kriticke misto , nechas odvetrat a lakujes-tzv mokrá do mokré). Lak na prestrikani prebrousit 1000, ideal na podlozce(lze samozrejme i strojne) .
Co se lesteni tyce, cim lip proschlej lak, tim lepe, ale pozor na polokeramiku, tu max do 2 dnů, jinak si ani neškrtneš, sam sem si ted nabehl a milé piano sem po neuspesnem rozlesteni par smitek lakoval cele lakem znovu.....
LADA 1500S
ostatní bezedné pokladničky :)
-škoda Rapid 135RiC+ R136prodáno :-(
-BMW E30 324D + 320iCabrio
-VW T4 Caravelle-holka po GO na vše :)
-Honda XRV750 "Africa"
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Kto uhádne, čo som si vyrobil? :mrgreen:
Přílohy
h19.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7275
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od valda1971 »

Nějaký tlumič rázů ?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Ne ne :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Laďuša »

Váhu neboli mincíř :) Ale je to ňáký divný :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Som zvedavy, kto prvý na to príde :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Mikeš »

Cory rád měří charakteristiku ventilových pružin Lada,protože rád montuje nestandartní vačkové hřídele?
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Mikeš píše:Cory rád měří charakteristiku ventilových pružin Lada,protože rád montuje nestandartní vačkové hřídele?
Souhlasím. Je to váha předělaná na měření pružin ventilů. :D
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Cory »

Ano, ale oplati sa merat aj origo zostavu :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Příspěvek od Vašátor »

Hned jak jsem to uviděl, bylo jasno :). Hezky udělané, že bych to sprostě okopíroval? :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“