Jako kdybyste neznali motoristické žurnalisty
Ještě docela nedávno tvrdili, jakou že nemá sqělou zadní nápravu Octavia I. a jak nádherně sedí na silnici. Nedávno začali připouštět, že to byla opravdu tragédie a že auta plavala (což byl prostě fakt) a najednou to zase ztichlo od té doby, co se tahle náprava opět ocitla v Rapidu
Polák měl především o mnoho nižší těžiště. V žigulíku jsem si vždycky připadal jak na kozlíku, jen opratě chyběly. Taky delší rozvor a lepší poměr váhy předek/zadek. Ovšem byl celkově o víc než dva metráky těžší a celkově to nebylo moc závodní auto.
Samozřejmě těžší zadek hůře odpouštěl hrubé chyby - stejné jako u škodovek stopětek nebo podobných aut s těžkým zadkem, i když ne zas až tak výrazně.
Každopádně o italské předloze by si asi netroufli napsat, že má špatné jízdní vlastnosti.
Ještě podotknu, že pojmem "čitelnější" míním především to, že při průjezdu zatáčkou vždy včas a přehledně "hlásila", že se blíží nějaký limit. U žigulíka tohle přichází náhle a bez varování; chce to opravdu mít v ruce, aby to člověk odhadl.
Luděk Musil píše: ... ten polák mu šel jak pilka...
To víš, ty dva litry benzínu navíc jsou trochu znát