Výměna ložisek předních kol - Niva
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Výměna ložisek předních kol - Niva
Potřebuju poradit jak nejjednodušeji vyměnit ložiska předních kol na nivě.
Teď jsem se s tím bavil. Nejhorší je to celé rozebrat. Vše bylo zrezlé. Dělal jsem to takhle: Schodil jsem kolo, povolil matici držící poloosu, sundal brzdu, pak jsem vyndal kulovej čep řízení. No a už zbejvaly akorat svislý čepy, ten horní šel dobře, ale ten spodni to byla hruza nemolh jsem vytloct ty 3 šrouby jak to bylo zarezlý. Pak na ponku povolíš šrouby co držej uchyt brzdovýho třmenu a seš u ložisek. Doporučuju dát všechno nový tj. ložiska,gufera, všechny čepy, taky bych se kouk na poloosy a tlumiče ať je to při jedný práci
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No z ložiska by tam měl zbýt jen ten vnější kroužek a ten musiš opatrně vymlátit ze vnitř ven. To je od prostředka náboje ven pak otočit a vymlátit to druhé. Mlátit oparně kolem dokola. Musíš opatrně a pomalu. Nic ostatního nepoškrab. Nový ložisko dej do mrazáku a náboj zase nahřej a zpátky půjdou skoro sama.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To bohužel nemá. Díky za rady, už jsou konečně venku.Roman píše:Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
- Bydliště: Kostelec nad orlicí
- Kontaktovat uživatele:
poradí mi jak moc pracná je výměna na 2107-at nezakládám nové forum? hučí mi jen levé přední...al nemám momenták a co jsem tady trochu četl tak bylo řečeno že u staršího vozu stejně nemá cenu brát podle momentáku protože už jsou některý součátky vyběhaný....poradtě jak to udělat dobře...nějaký šikovný grif,díky
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ten momeňťák by nebyl na škodu, já to dělám obyč straňákem na cit a není to ono, respektive na cizím se mi to daří napoprvé zatímco na mém vlastním s tím pořád bojuji.
K výměně, demontuj brzdové destičky, brzdový třmen, povol ty dvě tyčkomatičky, sejmi brzdový kotouč, sejmi krytku matice náboje, odšroubuj matku, sejmi podložku načež sejmeš náboj i s ložisky. Při výměně ložisek je třeba vyměnit i jejich pouzdra, která je třeba vylisovat či vyrazit a nová nalisovat, tuto problematiku řeším tak, že si nejprve pořídím druhý náboj do kterého si nechám v servisu za drobnou úplatu misky nalisovat. Do ložisek nacpi kvalitní vazelínu, třeba Shell Retinax EP2. Dále je třeba osadit nové gufero na zadní část náboje, lehce máznout jeho hranku a zpětným postupem nasadit na trn. Samozřejmostí by mělo být užití nové zajišťovací matice neb stará je rozkleplá a bude ti ovlivňovat moment. Doporučuji ti v knihovně Ladaklubu najít v Tůmovi či jiné publikaci patřičnou stať o utahování neb moje dotahování na cit je barbarské. Mohu ti poradit jen se samotnou výměnou. Samozřejmostí při práci by mělo být očištění všech věcí od mechanických nečistot a čistota práce.
K výměně, demontuj brzdové destičky, brzdový třmen, povol ty dvě tyčkomatičky, sejmi brzdový kotouč, sejmi krytku matice náboje, odšroubuj matku, sejmi podložku načež sejmeš náboj i s ložisky. Při výměně ložisek je třeba vyměnit i jejich pouzdra, která je třeba vylisovat či vyrazit a nová nalisovat, tuto problematiku řeším tak, že si nejprve pořídím druhý náboj do kterého si nechám v servisu za drobnou úplatu misky nalisovat. Do ložisek nacpi kvalitní vazelínu, třeba Shell Retinax EP2. Dále je třeba osadit nové gufero na zadní část náboje, lehce máznout jeho hranku a zpětným postupem nasadit na trn. Samozřejmostí by mělo být užití nové zajišťovací matice neb stará je rozkleplá a bude ti ovlivňovat moment. Doporučuji ti v knihovně Ladaklubu najít v Tůmovi či jiné publikaci patřičnou stať o utahování neb moje dotahování na cit je barbarské. Mohu ti poradit jen se samotnou výměnou. Samozřejmostí při práci by mělo být očištění všech věcí od mechanických nečistot a čistota práce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
S tym nalisovanim lozisiek to nie je take problematicke, ze by to muselo do servisu. Ak je k dispozicii nejaka gulatina podobneho rozmeru ako loziska (najlepsie mosadzna) ide to aj kladivom. Robil som to tak na ziguliku, dacii aj na tolede, ziadny problem (aby som bol presny na tej dacii to bolo vzadu, na tolede vpredu aj vzadu, ale princip je ten isty)
Roman
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
K tomu dotahovaniu lozisk-ja dotahujem tak,ze dotiahnem naplno a povolim o 3/4 otacky.Koleso sa toci lahko a mam minimalnu vôlu.Aspon u mna to tak funguje.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli .Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ano, dopustil jsem se poměrně značné nepřesnosti, omlouvám se , ale při akci by to průměrně zručnému mechanikovi zcela jistě došlo .Luděk Musil píše:To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli .Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.
Však na pohodu. L.
Já jsem klidný.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne úte kvě 15, 2007 09:09, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107