Skautská Niva - "Červenáček"

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Nazdar pánové,
mám akutní problém.

1. Dělalo nás pár na Nivce, pár dnů. A pak jsme Nivu pronajali jedné firmě, která opravuje horskou chatu na Slovensku. Jinak se tam dojet nedá, materiál tam vozí upravená V3S a lidi naše Nivka. Cesta na SK v pohodě, dva dny v terénu taky. Dneska mi dělníci volali, že při jízdě po rovině na poli (nechali zapnutou redukci i uzávěrku...) se jim zasekla zadní kola a nemůžou se pohnout z místa.

2. Řekl jsem jim, ať dají pětku, ale stojí na spojce a trochu to roztlačí. Pak ať spojku pustí, třeba se to uvolní. Na několikátý pokus to vyšlo a teď jezdí dál.

3. Asi tam za nimi zajedu a kouknu na to. Máte někdo představu, co by to mohlo být? Ať nevynechám kontrolu nějaké možné příčiny.

PS: ano, je mi jasné, že s tím nejezdí úplně nejlíp. Poučeni byli, ale víte sami... :-)
Obrázek
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Majo »

Ja mám zapnutú redukciu a uzávierky odvtedy ako som doviezol Nivu od Tommela, pár krát som s tým išiel aj pp asfalte a ona je tak hnilá, že tam tu uzavierky nechavam už len z dovodu aby sa predná náprava nevzdialila od zadnej :mrgreen:
Takže nech je akokoľvek, nemusí to byť ich chyba, môže to byť ložisko na polose, či diferak... nevydava divné zvuky?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Majo píše:Ja mám zapnutú redukciu a uzávierky odvtedy ako som doviezol Nivu od Tommela, pár krát som s tým išiel aj pp asfalte a ona je tak hnilá, že tam tu uzavierky nechavam už len z dovodu aby sa predná náprava nevzdialila od zadnej :mrgreen:
Takže nech je akokoľvek, nemusí to byť ich chyba, môže to byť ložisko na polose, či diferak... nevydava divné zvuky?
Zvuky žádné. Teď to zatím jezdí bez problému, musím to zaklepat. :D
Teď když několik dní prší, dostává to fakt zabrat. Jsou na tom obuté Voltyry, už jsou napůl sjeté.

Zítra by se nám měla vrátit a budeme měnit výfuk. Ten co tam je je děravý na nejednom místě a v kabině se už občas dusím.

Poradíš nějaké slušné silentbloky? Chci je komplet vyměnit. Někde jsou už špatné a na některých místech už neslouží vůbec.
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Tak nám Červenáček ohlásil svůj věk. Vystoupil jsem u nákupního centra z auta a u blinkrů na obou stranách, tekla z pod kapoty směsice chladící kapaliny a oleje. Za pár minut pod autem velká louže.

Cenový návrh servisu:

Nutně: výměna pumpy, vyčištění motorového prostoru a nová kapalina do chladiče = přes 5000,- Kč.
Dále navrhují urgentní výměnu hlavy motoru. S prací za 30 000,- Kč.

Tak jsem se posmál a auto si odvezl bez opravy domů.
Obrázek
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Cory »

30tis. Kč? To popri tom by robili aj celolak? :mrgreen: Tesnenie (cca 300 Kč) vymenis aj sam a spolu s naplnami Ta to vyjde na 2000 Kč.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Cory píše:30tis. Kč? To popri tom by robili aj celolak? :mrgreen: Tesnenie (cca 300 Kč) vymenis aj sam a spolu s naplnami Ta to vyjde na 2000 Kč.
No nevím jestli jde jen o těsnění, ta pumpa se tváří, že má nějaký nový otvor. Stříká kapalinu napravo i nalevo. Vlastně to vypadá, jakoby měl motor vlastní ostřikovače. :D
Být to na jaře, pustím se do toho, ale v téhle zimě mi zmrznou ruce :D
Obrázek
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Cory »

No tak este nova pumpa. Ta moze stat 500kč? A vymena pozostava zo zhodenia remena, odsrobovania remenice (3 sroby), odsrobovania pumpy (4 matky), vymeny tesnenia a spatneho zlozenia :D Asi si otvorim servis :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Veteranista
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Veteranista »

Kdybys chtěl a nespěchal na to, mohli bychom se domluvit a uděla bych ti co třeba.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Musil »

skautmalenovice píše:...Dále navrhují urgentní výměnu hlavy motoru... .
A řekli důvod? To by mě celkem dost zajímalo.
Já letos v lednu - březnu měnil sousedovi na Nivě celej motor a stálo ho to 3 litry a divočáka (toho teda ještě nedodal). Tedy výměna obsahovala demontáž motoru, sejmutí hlavy (+ nový ventily, gufera, zabroušení), prsou, vany, ol.čerpadla, montáž těchto komponent na druhý motor a následně montáž motoru do auta. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Vašátor »

Zda-li je třeba dělat těsnění pod hlavou se dá zjistit celkem jednoduše.
- Je pod víčkem oleje bílá pěna?
- Tlakují se přehnaně hadice systému chlazení motoru, vyloženě do tvrda?

Pokud se toto neděje, je s největší pravděpodobností v háji pouze vodní pumpa. Stává se to celkem často, těsnící kroužek hřídele pumpy přestane těsnit, voda následně teče přes ložisko ven a řemenice to rozhází po celém motorovém prostoru. Výměna pumpy je jednoduchá.

Té ceně za výměnu těsnění pod hlavou jsem fakt zasmál :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Roman »

Fiha, ja som platil na Sharane PD za vymenu tesnenia pod hlavou a za "generalku" hlavy (zarovnanie, tlakovanie, vymena voditok, gufera, vlozkovanie ulozenia vstrekov, pri tom bola vymenena chladiaca kvapalina a olej, cca 20.
Roman
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od Luděk Musil »

skautmalenovice píše:... směsice chladící kapaliny a oleje. ... .
Opravdu směs chladicí kapaliny a OLEJE ? To by potom byla větší závada než jen odešlá vodní pumpa (protože přes tu žádný olej nejde) . L.
:?: :?: :?:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Luděk Musil píše:
skautmalenovice píše:... směsice chladící kapaliny a oleje. ... .
Opravdu směs chladicí kapaliny a OLEJE ? To by potom byla větší závada než jen odešlá vodní pumpa (protože přes tu žádný olej nejde) . L.
:?: :?: :?:
Ano, je to tím, že z Nivky občas nějaký olej kape. V zimě minimálně, ale v létě občas ano. Po každé jíždě 5-10 kapek. On má ten motor na sobě z části takovou silikonovou záplatu. Předpokládám, že kvůli tomu.

Směsice chladící kapaliny a oleje je to proto, že je ten předek motoru od oleje špinavý. Není to tak, že by to teklo, jen to tak někde netěsní :D
Obrázek
Uživatelský avatar
skautmalenovice
Příspěvky: 130
Registrován: ned kvě 11, 2014 05:52
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Skautská Niva - "Červenáček"

Příspěvek od skautmalenovice »

Zdravím. Pánové, byl jsem dlouho velkým odpůrcem Montany, ale už jsme viděl několik kousků osobně a vážně o tom přemýšlím pro Červenáčka, horší než stávající barva natřená štětkou to asi nebude. Máte s tím někdo zkušenosti?
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“