zadná náprava
Moderátor: Moderátoři
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gufero zadní nápravy
Tto sa dá stiahnuť katalóg http://www.lada.sk/lada/Niva2.pdf
Re: zadná náprava
Ahoj něco mi sileně mlati a v zaberu skube je to nepravydelny. Ložisko to neni. Dík za rady
Re: zadná náprava
neco se mi vystredilo, ci spise trochu se rozsypalo mozna v zadnim difu. Presun pres 300 zmakla hezky, jenze dneska se neco vyosilo a rozvibruje to vyrazne, pravidelne pridavnou prev. (ta je pevne uchycena a opticky je vse na kardanech a spojich jak ma byt). Co je asi dulezite zjisteni je to, ze v zaberu a plynule jizde v tahu, se to zklidni - uplne (a taky me to bude muset podobnou vzdalenost dostat zpatky:) Je to neco v zadnim difu? Jeste jsem zadny nerozebiral.
Teoreticky to muze byt i predni dif, ze by trochu urval a kdyz se usadi, tak to do pridavky nehaze? Nejak to prolezu, at vim kde zacit.
Teoreticky to muze byt i predni dif, ze by trochu urval a kdyz se usadi, tak to do pridavky nehaze? Nejak to prolezu, at vim kde zacit.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: zadná náprava
tak to jde nejspis od zadniho difu (bez predniho kardanu to delalo taky- kardan jsem dal kratsi z 1.6, byl v lepsim stavu a po ruce. Snad ta jina delka moc nevadi? Ale funguje). Vzpomel jsem na unik kapaliny na zadni disk, myslel jsem, ze to je od brzd, jenze kapalina byla v norme, tak jsem to nejak neresil. To znamena nove gufera a nejake to lozisko na vymenu asi. A ty loziska zadniho difu jsou ke koupeni v loziskovem kramu, nebo je to atyp a je treba z Lada dilu? Pripadne nezna kdo oznaceni loziska? Diky
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: zadná náprava
Loziska zadneho difu budu drahé su to specialy. Navyse ich tam je 4ks a lacnejsie vyjde kupa jazdeneho diferencialu. Loziska na polosiach kupis bezne len pozor su tusim C3 tj s zvecsenou volou.
Re: zadná náprava
teda, vyndal jsem ten zadni dif a at koukam jak koukam, zadny problem v tom nevidim. Vylil jsem z nej jeste asi pres litr oleje. Tak žeby problem nastal v přidavce?
\/\/\/\/\/
Ludku ulozeni pridavne jsem zkousel, ze je ulozena jak ma byt, tak jestli se neco v ni nemohlo zdrbat.
Martas, no psal jsi to, ale jak mi to i bez predniho kardanu do pridavne kopalo, tak jsem se pustil na ten dif (11/43 tusim, pry z tech rychlych). Pri jedne robote bych tam zkusil dat z 1.6, ale na silnici pry je zpomaleni znat, tak nevim jak je co vyhodne? A mam objednane ty dizlove drzaky predniho difu, tak bych snad za tyden mohl zkusit dat predni dif z 1.6 na ně. A kdy budu pojizdny je otazka, dneska vichr, zitra mozna zalije a udelam houby
Taky nevim jak nacpat zpatky lozisko s poloosou, nahřát trochu ulozeni na naprave?
Je dobre, ze uz je lepe, jak bude cesta kolem, tak muzu dat vedet. Jen by to chtelo jet Nivou..
Pridavku jeste muzu zkusit zamenit z 1.6. A spoj s prevodovkou muzu zamenit i za hardynu s krizem. Ma neco vic vyhod, nebo nechat tu "loziskovou spojku" u hardyny?
Diky
\/\/\/\/\/
Ludku ulozeni pridavne jsem zkousel, ze je ulozena jak ma byt, tak jestli se neco v ni nemohlo zdrbat.
Martas, no psal jsi to, ale jak mi to i bez predniho kardanu do pridavne kopalo, tak jsem se pustil na ten dif (11/43 tusim, pry z tech rychlych). Pri jedne robote bych tam zkusil dat z 1.6, ale na silnici pry je zpomaleni znat, tak nevim jak je co vyhodne? A mam objednane ty dizlove drzaky predniho difu, tak bych snad za tyden mohl zkusit dat predni dif z 1.6 na ně. A kdy budu pojizdny je otazka, dneska vichr, zitra mozna zalije a udelam houby
Taky nevim jak nacpat zpatky lozisko s poloosou, nahřát trochu ulozeni na naprave?
Je dobre, ze uz je lepe, jak bude cesta kolem, tak muzu dat vedet. Jen by to chtelo jet Nivou..
Pridavku jeste muzu zkusit zamenit z 1.6. A spoj s prevodovkou muzu zamenit i za hardynu s krizem. Ma neco vic vyhod, nebo nechat tu "loziskovou spojku" u hardyny?
Diky
Naposledy upravil(a) Mara dne pát lis 18, 2016 22:58, celkem upraveno 2 x.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadná náprava
Podívej se na stav hardyspojky a silentbloků přídavné převodovky a zkontroluj dotažení držáků přídavné převodovky ke karoserii.
VAZ 1117
Re: zadná náprava
Já jsem Ti něco psal Máro, že zadní dif. bych tipoval jako poslední věc... Kardany, přídavka ... vůle, vystředění...Mara píše:teda, vyndal jsem ten zadni dif a at koukam jak koukam, zadny problem v tom nevidim. Vylil jsem z nej jeste asi pres litr oleje. Tak žeby problem nastal v přidavce?
Přiděláváš si práci, ale aspoň víš jak vypadá zadní diferenciál
Až pojedeš do Dubenek tak ke mě to máš kousek, už mi je celkem valně...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: zadná náprava
Jsem dělal rozborku zadního difu tak jsem oměřil ložiska -martas píše:6208 2RS myslím, rozměrově je to 80x40x18 mm
Na pastorku - gufero 35,8x68x10/11
velké ložisko 67807Y 78x35x27
malé ložisko 67705Y 67x28x22
klec diferenciálu - 67707Y 62x33x17
http://www.lada-dily.cz/produkty/vyhled ... hSubmit=ok
Sadička bratru 1650,-
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: zadná náprava
Tak znova a za mě naposledy, protože si stejně rozebereš co budeš chtít tak proč tu psát něco dokola.
Závada se odhalí a odstraní, né,že se začne sistematicky rozebírat celé auto a měnit věci za jiné a čekat kdy to přejde...
Copak se mohlo zdrbat v přídavný převodovce? Nemohlo se v ní stát nic, aby si jen tak sama vybrovala tedy pokud se celá nehnula vůči karoserii .
Takže pokud to "kopalo" se zadním kardanem, takže jednoduše kardan přejít kříže ( mohl by být koplej kardan, ale to by dělalo naopak, čím větší rychlost tím větší vybrace) a vystředění přídavky, pokud se hnula tak si toho ani nemusíš okem všimnout. Prostě bych vyvěsil kola nastartoval motor, posaď přítelkyni do auta a ať se zkouší zozjíždět a jakoby jede, ty opatrně pod auto a sleduj co to dělá a stopro na to přijdeš... Hlavně opatrně.
Diferenciály tam máš 3,9 : 1 , takže rychlé a pro tvoje ježdění po silnici bych je tam nechal.
Z 1.6 budou diferenciály s převodem 4,1:1 a pokud je to starší niva tak 4,3:1. Já osobně bych řek že ten rozdíl je poznat mám 4,3, auto má lepší odpich při rozjezdech, motor má víc síly, na rudukci v terénu se to zdá trochu pomalejší...
Poloosy tam opatrně šoupneš, a pak tam zbytek ložiska opatrně dotahuju šrouby a ono si zaleze... Lehce to nahřát můžeš...
Nivou klidně přijeď malé vybrace nemají na jízdu vliv, jezdil jsem s koplým kardanem a to byli panečku vybrace...
Někde kolem Ankary mi odešel kříž v zadním kardanu, vysypali se mi jehličky a totálně se to rozšmelcovalo, Když jsem to doma rozebral tak křížek byl z 1/4 obroušen a celej fijalovej... Při rozjezdu lítaly páky na přídavce jako zběsilé, ale když se to dastalo do tahu tak se to srovnalo a dojelo to... Niva je prostě Niva
Neměň přídavku ani hardynu, ale odhal příčinu vybrací a tu oprav...
Závada se odhalí a odstraní, né,že se začne sistematicky rozebírat celé auto a měnit věci za jiné a čekat kdy to přejde...
Copak se mohlo zdrbat v přídavný převodovce? Nemohlo se v ní stát nic, aby si jen tak sama vybrovala tedy pokud se celá nehnula vůči karoserii .
Takže pokud to "kopalo" se zadním kardanem, takže jednoduše kardan přejít kříže ( mohl by být koplej kardan, ale to by dělalo naopak, čím větší rychlost tím větší vybrace) a vystředění přídavky, pokud se hnula tak si toho ani nemusíš okem všimnout. Prostě bych vyvěsil kola nastartoval motor, posaď přítelkyni do auta a ať se zkouší zozjíždět a jakoby jede, ty opatrně pod auto a sleduj co to dělá a stopro na to přijdeš... Hlavně opatrně.
Diferenciály tam máš 3,9 : 1 , takže rychlé a pro tvoje ježdění po silnici bych je tam nechal.
Z 1.6 budou diferenciály s převodem 4,1:1 a pokud je to starší niva tak 4,3:1. Já osobně bych řek že ten rozdíl je poznat mám 4,3, auto má lepší odpich při rozjezdech, motor má víc síly, na rudukci v terénu se to zdá trochu pomalejší...
Poloosy tam opatrně šoupneš, a pak tam zbytek ložiska opatrně dotahuju šrouby a ono si zaleze... Lehce to nahřát můžeš...
Nivou klidně přijeď malé vybrace nemají na jízdu vliv, jezdil jsem s koplým kardanem a to byli panečku vybrace...
Někde kolem Ankary mi odešel kříž v zadním kardanu, vysypali se mi jehličky a totálně se to rozšmelcovalo, Když jsem to doma rozebral tak křížek byl z 1/4 obroušen a celej fijalovej... Při rozjezdu lítaly páky na přídavce jako zběsilé, ale když se to dastalo do tahu tak se to srovnalo a dojelo to... Niva je prostě Niva
Neměň přídavku ani hardynu, ale odhal příčinu vybrací a tu oprav...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 929
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadná náprava
me neskutecne vibrace delal homokinetak mezi prevodovkami (taky jsem se leknul, jestli to neni pridavka, to bych byl v pr...., pri diagnostice jsem vymontoval i zadni kardan), neco by to dojelo, ale potreboval jsem dojet jeste skoro 6tis. km, nastesti jsem mel krizek z 1.6, tak jsem ho promaznul a hodil tam, uz na nem mam asi 10tis. km, je to takove min klidne, ale jezdit se s tim da a kupodivu pri 90km/h to je klidne, nejakej OK homokinetak tam casem zase dam
2 martas:
to sice jo, ale kdyz Ti ulitne zadni kolo, tak to je horsi..., jedine to tahnout na uzaverku
2 martas:
to sice jo, ale kdyz Ti ulitne zadni kolo, tak to je horsi..., jedine to tahnout na uzaverku
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: zadná náprava
Teda diky, prislo vhod Jeste, ze se v desti dalo schovat pod autem..
Ty pomalejsi dify bych i pozdeji zkusil, na 5ku a LPG mi to jede jen kolem 110km/h (to mi sice staci), ale uz moc nejde dal do otacek. Snad by ji ty dify ulevily namahy.
A nad tim krizem u hardyny jsem taky dost premyslel, tak to mozna nekdy zkusim, i kdyz to muze byt krok zpet. Prijde mi ten kriz jednoduchsi a to se mi libi.
V ramci nechuti valet se cely den v blate, jsem to teda cele naskladal zpatky a projel to jen na prednim kardanu. Zdalo se mi to i docela dobre, pripojil zadni a taky docela dobre. To silnejsi obcasne trhani do pridavky se nekde zda se ztratilo, byt' nevim v cem to bylo
Ty pomalejsi dify bych i pozdeji zkusil, na 5ku a LPG mi to jede jen kolem 110km/h (to mi sice staci), ale uz moc nejde dal do otacek. Snad by ji ty dify ulevily namahy.
A nad tim krizem u hardyny jsem taky dost premyslel, tak to mozna nekdy zkusim, i kdyz to muze byt krok zpet. Prijde mi ten kriz jednoduchsi a to se mi libi.
V ramci nechuti valet se cely den v blate, jsem to teda cele naskladal zpatky a projel to jen na prednim kardanu. Zdalo se mi to i docela dobre, pripojil zadni a taky docela dobre. To silnejsi obcasne trhani do pridavky se nekde zda se ztratilo, byt' nevim v cem to bylo
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: zadná náprava
Samoopravitelná závada ty jsou nejlepší... Niva je Niva na občasné podivné zvuky nebo vybrace, které časem zmizí si zvykneš
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: zadná náprava
takze po testovacich asi 400km bylo vozitko v klidu (ustoupily drobnejsi vibrace- dal jsem na kardan stejne sroubky a matky, jeden tam nepatril). A v zaveru trasy zas zacina pridavka hazet od spodnich otacek a vyse se uklidni (asi jak zaskakajici motor nakladaku v nizkych tockach). Ale to je tema jinam, prolezu teda dukladneji co poradil Ludek. Ze by to chtelo nove silenty pridavky, i kdyz puvodni vypadaji pevne?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//