Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Moderátor: Moderátoři
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Tak to nějak naskočilo zpět ale ukazatele paliva a teploty zůstávají ležet až když auto dyl jede tak se oživí.Mě by zajímalo jestli to může být špatný čidlo teploty jak jsem se tu dočetl?A jestli ju tak jestli to je to čidlo s jedním drátem pod čtvrtou svící?Díky.Jinak jsem rozebral budíky a v jednom místě byla přerušena taková ta měděná páska co propojuje různý ty Elektro serepeticky tak jsem to propajel a je to v pohodě.
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Už jsem to někde psal, palivometr mně nabíhal strašně dlouho, teplota se mi pomátla ukazovala najednou 130st. po otřesu třeba zase spadla na 90st.
Sehnal jsem si budíky z 15ky/16ky napoji a vše fungovalo OK, pak se mi naskytla za dobrý peníz koupě zánovního sdruženého budíku tak jsem jej vyměnil a vše zase fungovalo na 1*. Na starém budíkovníku jsem žádnou viditelnou závadu nenašel, jestli odešla nějaká, el. součástka na tišťáku, jsou tam nějaké odpůrky, bo co se tam dělo nevím.
Sehnal jsem si budíky z 15ky/16ky napoji a vše fungovalo OK, pak se mi naskytla za dobrý peníz koupě zánovního sdruženého budíku tak jsem jej vyměnil a vše zase fungovalo na 1*. Na starém budíkovníku jsem žádnou viditelnou závadu nenašel, jestli odešla nějaká, el. součástka na tišťáku, jsou tam nějaké odpůrky, bo co se tam dělo nevím.
®; Člen LKCS
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
No mě ty budíky nenabihaji postupně nebo částečně ,leží jak mrchy, ale jak se auto ohřeje tak náběhnou ani to nepostřehnu ,to mě vedlo k myšlence že by mohlo blbnout to čidlo teploty.Nebo se taky mylim.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Ahojte. Vďaka strate posledných zvyškov zdravého rozumu som sa okrem Lady 2112 stal majiteľom ďalšieho výtvoru Volžského Automobilového Závodu, konkrétne Lady Niva r.v. 2006. Hneď od kúpi nefungoval palivomer, ani teplomer. Keby jeden, to by sa dalo zniesť, ale hneď oba. Keď som prístrojovku vydoloval z vozidla Vazidla, že premeriam napätia, zistil som, že nikde a palivomere ani teplomere, som nenameral 12V proti kostre. Dneska som ju rozobral. Zistil som, že z druhej strany, je odparená plusová vodivá cesta, boli tam síce nejaké drôtové spoje, skúsil som popreletúvať všetky spoje, vyzerá, že napätie by malo byť tam kde má. Ďalej asi chýba spoj medzi 120Ohm rezistorom a kostrou na teplomere. Podľa schémy by tam ten spoj asi mal byť. Skúsim to nahradiť drôtovou prepojkou a uvidím. Čo bolo prícinou vyparenia sa cesty netuším . Skrat? Nemá niekto foto DPS? Ďalšie elektrické závady: Nesietila ľava predná a pravá zadná obrysovka, Netušil som, že Niva to má skríža, po premeraní poistiek, nejakým záhadným spôsobom sa tu upravilo, asi zlý kontakt v poistkovke, nefungujú interiérové svetielka, skúsim prejsť kontakty vo dverách a v lampičkách. Teraz k tej pristrojovke, chýbajúca cestička viď obrázok to, že chýbajú matičky si nevšímajte, je to "under construction"
PS: Neviem, prečo mi nechce zobraziť obrázok z rajčete
PS: Neviem, prečo mi nechce zobraziť obrázok z rajčete
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Budíky zasa ukazujú
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Mě taky,vyměnil jsem pristrojovku byla za super cenu a je klid!!!Teda snad?Díky všem za pomoc!
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Zdravím všechny fandy vozů Lada. Potřeboval bych poradit s přístrojovkou. Mám Nivu r.v.2011, cca po roce mi čas od času začaly padat všechny budíky, nebo se sekly a pak zase naskočily. Všechny kontrolky i podsvícení ovšem fungují normálně. Jedná se o přístrojovku VDO (2x LCD displej). Vzhledem k tomu, že se to dělo občas, nebylo to možné reklamovat, protože tato závada se při kontrole nikdy neobjevila (kromě jiných, které bez řečí v záruce odstranili). Ze začátku stačilo odpojit na chvíli baterku a zas to normálně naskočilo.
Později se to seklo na dlouho, tak jsem prolezl fóra a rady, vyčistil všechny země, palubku vyndal, nandal, vyčistil konektory. Pak jsem zahýbal kabelem ve svazku za palubkou (konektor SAAB) a naskočilo to. Super, ale jen na půl roku. Na podzim 2015 se to seklo zase. Tehdy jsem rozebral LP bok a hledal chybu tam. Všechny konektory okolo ŘJ jsem vyčistil, všechna uzemění, co jsem našel, dotáhl, zkontroloval pojistky. Nic, pak jsem nastartoval a zatahal za kabelový svazek u podlahy a zas to naskočilo. Vydrželo to fungovat do tohoto března. U Varšavy začaly budíky padat, jednou pomohlo klepnout za jízdy nohou do LP plastu u opěrky na nohu, ale pak už ani to. Od té doby nepomáhá nic. Rozebrané jsem to měl mnohokrát. Maximálně se na levém LCD objeví osmičky a všechny symboly, co umí zobrazit (budíky mrtvé) a po vypnutí motoru už zase ani to ne.
V Sadské mi poradili, ať vyměním pojistky, že to určitě nebude palubkou. Vyměnil jsem, napružil a pročistil kontakty, ale nepomohlo to.
Vzhledem k tomu, že zbytek přístrojovky funguje normálně a nejdou vždy všechny budíky, myslel jsem, že to bude zem nebo +. Vzal jsem multimetr a zjistil, že do všech kontaktů bílého i červeného konektoru vedoucích do přístrojovky jde proud (nebo je tam zem, když motor běží (našel jsem si zapojení přístrojovky VDO, abych něco nezničil).
Mám tedy podezření, že chyba teď bude v přístrojovce. Dnes jsem ji poprvé celou rozebral (nejsem elektrikář), pohledově na tišťáku není nic přerušeného, nic ohořelého (je jako nová), ale jedna packa z krycího plexiskla byla ulomená (chyběla tam), takže se v tom už někdo hrabal, pokud to neulomili teda už při výrobě.
V autě mám palubní počítač, takže rychlost, otáčky, množství benzínu, teplotu kapaliny atd. vidím a můžu normálně jezdit. Je to zapojené na OBD zásuvku a pak na kabely jdoucí do palubovky (ukazatel paliva, zapnutá světla). Tohle jsem přidělal, až když to začalo blbnout. Bohužel to neukazuje kilometry - mně by to nevadilo, ale na STK to musí určitě být, takže to musím dát dohromady.
Napadlo mne nakonec, že přehodím přístrojovku z jiné Lady a budu hned vědět, jestli koupit přístrojovku nebo se hrabat v kabelech. Ale neznám nikoho, kdo má Ladu s tou displejovou VDO. Nových Lad je jako šafránu a tady na Karvinsku jsem žádnou neviděl. Nová digitální, říkali v Sadské, stojí cca 9000,-, tak ji nechci hned koupit a zjistit, že nefunguje taky a stará byla OK.
Má-li někdo z vás nápad, co s tím, budu rád. Je-li tu někdo v okolí, kdo má přístrojovku VDO, v autě se už taky hrabal (u Lady asi nic neobvyklého) a byl by ochoten vyzkoušet funkčnost té mé, uvítam to. Jedna nová 5D Niva stávala občas v Porubě, ale nevím koho je - když ji sháním, není tam.
Omlouvám se za dlouhý text, ale je tam snad vše, co je potřebné. Doporučili mi vás na offroad fóru, kde tolik Lad není.
Dík za trpělivost při čtení. Luboš
PS: Jinak auto jezdí, troubí atd., vše krom těch budíků funguje. Budíky ukazují to, na čem se zasekly.
Později se to seklo na dlouho, tak jsem prolezl fóra a rady, vyčistil všechny země, palubku vyndal, nandal, vyčistil konektory. Pak jsem zahýbal kabelem ve svazku za palubkou (konektor SAAB) a naskočilo to. Super, ale jen na půl roku. Na podzim 2015 se to seklo zase. Tehdy jsem rozebral LP bok a hledal chybu tam. Všechny konektory okolo ŘJ jsem vyčistil, všechna uzemění, co jsem našel, dotáhl, zkontroloval pojistky. Nic, pak jsem nastartoval a zatahal za kabelový svazek u podlahy a zas to naskočilo. Vydrželo to fungovat do tohoto března. U Varšavy začaly budíky padat, jednou pomohlo klepnout za jízdy nohou do LP plastu u opěrky na nohu, ale pak už ani to. Od té doby nepomáhá nic. Rozebrané jsem to měl mnohokrát. Maximálně se na levém LCD objeví osmičky a všechny symboly, co umí zobrazit (budíky mrtvé) a po vypnutí motoru už zase ani to ne.
V Sadské mi poradili, ať vyměním pojistky, že to určitě nebude palubkou. Vyměnil jsem, napružil a pročistil kontakty, ale nepomohlo to.
Vzhledem k tomu, že zbytek přístrojovky funguje normálně a nejdou vždy všechny budíky, myslel jsem, že to bude zem nebo +. Vzal jsem multimetr a zjistil, že do všech kontaktů bílého i červeného konektoru vedoucích do přístrojovky jde proud (nebo je tam zem, když motor běží (našel jsem si zapojení přístrojovky VDO, abych něco nezničil).
Mám tedy podezření, že chyba teď bude v přístrojovce. Dnes jsem ji poprvé celou rozebral (nejsem elektrikář), pohledově na tišťáku není nic přerušeného, nic ohořelého (je jako nová), ale jedna packa z krycího plexiskla byla ulomená (chyběla tam), takže se v tom už někdo hrabal, pokud to neulomili teda už při výrobě.
V autě mám palubní počítač, takže rychlost, otáčky, množství benzínu, teplotu kapaliny atd. vidím a můžu normálně jezdit. Je to zapojené na OBD zásuvku a pak na kabely jdoucí do palubovky (ukazatel paliva, zapnutá světla). Tohle jsem přidělal, až když to začalo blbnout. Bohužel to neukazuje kilometry - mně by to nevadilo, ale na STK to musí určitě být, takže to musím dát dohromady.
Napadlo mne nakonec, že přehodím přístrojovku z jiné Lady a budu hned vědět, jestli koupit přístrojovku nebo se hrabat v kabelech. Ale neznám nikoho, kdo má Ladu s tou displejovou VDO. Nových Lad je jako šafránu a tady na Karvinsku jsem žádnou neviděl. Nová digitální, říkali v Sadské, stojí cca 9000,-, tak ji nechci hned koupit a zjistit, že nefunguje taky a stará byla OK.
Má-li někdo z vás nápad, co s tím, budu rád. Je-li tu někdo v okolí, kdo má přístrojovku VDO, v autě se už taky hrabal (u Lady asi nic neobvyklého) a byl by ochoten vyzkoušet funkčnost té mé, uvítam to. Jedna nová 5D Niva stávala občas v Porubě, ale nevím koho je - když ji sháním, není tam.
Omlouvám se za dlouhý text, ale je tam snad vše, co je potřebné. Doporučili mi vás na offroad fóru, kde tolik Lad není.
Dík za trpělivost při čtení. Luboš
PS: Jinak auto jezdí, troubí atd., vše krom těch budíků funguje. Budíky ukazují to, na čem se zasekly.
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Mám přístrojovku VDO z 211x jednodisplejovou, ale nejsem poblíž tebe.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Díky za odpověď, Chestere, ta tvoje určitě nebude mít stejné zapojení - to bych neriskoval, i kdybys bydlel vedle. Levý displej normálně ukazuje hodiny/napětí/vnější teplotu. Přepíná se stiskem tlačítka. Dlouhý stisk pak nuluje denní počítadlo km (km=pravý displej).
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Mám pocit, že jedno a dvojdisplejový panel prístrojov sú zámenné, maximálne na červenom konektore nebude zapojený pin 1 snímač vonkajšej teploty
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Asi máš pravdu (pin 1 červeného konektoru je venkovní teploměr). Tak pokud se po MSK a okolí, Slovensko nevyjímaje, pohybuje i někdo s jednodisplejovou přístrojovkou z Lady a byl by ochoten to vyzkoušet, ať dá vědět. Do ledna je na to čas. Výrobce nehraje roli, to musí být u stejného typu panelu zapojené stejně.
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
ja ich mam hned niekolko aj ejdno aj dvojdisplayovych, ale tiez nie som zrovna pobliz... akurat mi nejde do hlavy ako mohlo fungovat kopnutie do plastu u nohou...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Ahoj Majo, za tím plastem vede v rohu kabeláž od palubovky, a asi od všeho k ŘJ a dál k zadku auta. Myslím, že kopnutím do toho plastu (za jízdy mne nic lepšího nenapadlo) jsem tímto zahýbal i nějakýma kabelama. Proto si nejsem 100% jistý, jestli je chyba v přístrojích nebo v kabelu. Třeba včera za jízdy na L displeji po chvíli naskočily nuly, pak se změnily na "všechno" (viz obr. výše). Budíky ale zůstaly mrtvé. Pokud bys měl čas, rád si udělám výlet a bude jasno, jestli je to v kabeláži nebo v palubce.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Čo ukostrenie budíkov? Prípadne prejsť káble. Pri odložení ľavej nohy môže pokojne dôjsť k pristupeniu káblov. Ten kryt mi vlastnosťami pripomína kelímok od jogurtu.
- Přílohy
-
- tmp-cam--1083891512.jpg (25.8 KiB) Zobrazeno 2163 x
Re: Přístrojová deska - Niva + POJISTKY
Ta tvoje fotka to vystihuje přesně, Miro. V podstatě si občas šlapeš po kabelech. Na tom krycím plastu se hodně šetřilo, to je fakt, ale prý se dá koupit za babku, tak to v Rusku nikdo neřeší. Tato ukostření jsem zkontroloval, vyčistil a dotáhl: vpravo za přístrojovou deskou (2 černé kabely), na šroubu pod volantem (černý kabel), kostra na ŘJ (hnědý kabel), zem u pojistek (levý šroub), pod kapotou u nádržky brzdovky a zem u baterie. Nic (kromě té u brzdovky) nebylo zkorodované (auto nebrodí). Pak taky všechny konektory od palubky k ŘJ, včetně těch vedoucích do ŘJ (odpojené, vyčištěné, zapojené).
Pokud znáte u palubovky ještě jinou kostru, dejte vědět, já tam nikdy už nic jiného nenašel.
Ještě jednou rozeberu ten bok a zkusím probrat ty kabely. Předpokládám, že nesvítící žárovička ve spínači ventilátoru to dělat nemůže (ta teda nesvítí a mám pocit, že kdysi svítila (tu vyměním taky). Pak dám vědět, jestli jsem na něco nového přišel.
Pokud znáte u palubovky ještě jinou kostru, dejte vědět, já tam nikdy už nic jiného nenašel.
Ještě jednou rozeberu ten bok a zkusím probrat ty kabely. Předpokládám, že nesvítící žárovička ve spínači ventilátoru to dělat nemůže (ta teda nesvítí a mám pocit, že kdysi svítila (tu vyměním taky). Pak dám vědět, jestli jsem na něco nového přišel.