plynovy mechanizmus

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: plynovy mechanizmus

Příspěvek od Jimmi »

Hrozný je to. Když jsem ještě jezdíval žigulem pravidelně, měl jsem trvale křeč v nártu.
Třeba u poláka se mi nic takového nikdy nestávalo, ač ten pedál byl stejný. Ale tam se sedělo asi o patnáct čísel níže.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7276
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: plynovy mechanizmus

Příspěvek od valda1971 »

Souhlasím s Jimmi ohledě Poláka 125p, jen si nemyslím, že bych tam seděl o 15cm níž (jestli o dva ?), ale pedály byly dál takže nohy byly nataženější. Celkově byl Fiat asi o 20cm delší asi o 10cm větší rozvor.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: plynovy mechanizmus

Příspěvek od Jimmi »

Seděl jsi tam opravdu výrazně níž. Žigulík má úplně rovnou podlahu a sedí se v něm jak na kozlíku. Jen ty opratě chybí :D
I sklon volantu byl výrazně jiný.
Kdyby ten pedál byl jenom dál, tak by stačilo posunout sedačku. Nebo bys na něj nedosáhl.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7276
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: plynovy mechanizmus

Příspěvek od valda1971 »

....Kdyby ten pedál byl jenom dál, tak by stačilo posunout sedačku. Nebo bys na něj nedosáhl. - jde také o vzdálenost volantu vůči sedačce, aby jen posunutím zas nebyl daleko/blízko. Fiat je od léta 1993 pryč, tak si všechno také nepamatuji, ale podstatné je, že byl opravdu oproti Žigulíku pohodlnější :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: plynovy mechanizmus

Příspěvek od Jimmi »

Já ho měl hóóóoooodně dlouho, takže si to pamatuju docela podrobně.
Navíc měl i plyn ruční, takže na dálnici, kde tenhle problém byl nejbolavější (stále stejná poloha nohy) se to dalo řešit i jinak.
U poláka jsem si mohl za jízdy pohodlně opřít ruku o dveřní opěrku, která byla taky níž, a dosáhl přitom na volant. To u žigula nemohu, takže tam nejde řídit jednou rukou. Sklon volantu byl úplně jiný. A i když těch patnác čísel je trochu nadsázka, pocitově to tak bylo 8)
Kterou jsi měl verzi?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7276
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: plynovy mechanizmus

Příspěvek od valda1971 »

Motor 1500, jednu z posledních verzí, kufr na páčku u řidiče, pevná křidélka i v předních dveří :cry: (to jsem chtěl aspoň u řidiče zaměnit, ale neudělal), byl to služebák místo GAZ69 u archeologů, tak si chudák užil, ale přežil hodně, vzpomínám na něj v dobrém. Za 5 let jsem s ním najezdil 69t.km. Závada HBV a skončil na schnilou a rozlámanou kastli :cry:
Foto na hradě Házmburg
Přílohy
090-033.JPG
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: plynovy mechanizmus

Příspěvek od Nulašestka »

Tak jsem se konečně dokopal k těm fotkám pedálu po úpravě. Čili - podložený mechanismus na mezistěně motor. prostoru co to šlo vzhledem k délce šteftů, rozplácnutý dorazový plech na podlaze pro zajištění maximálního zdvihu pedálu a úprava sklonu plastové šlapky pod botou - víc na plocho po vzoru Fiatu. Ještě by to chtělo sehnat ten druhý mechanismus s kratší tyčkou pedálu - dělalo se víc typů a tento je zrovna ještě ten starší a delší. Jak už jsem psal předtím - s debilním tvarováním tunelu převodovky na straně řidiče nic moc dělat nejde a vyřezávat a převařovat tu podlahu nehodlám. Nicméně i toto už je výrazný ergonomický posun. Na fotce s pracovním škrpálem je jednak vidět daleko přirozenější úhel mezi nártem a bércem, ale i posunutá poloha nohy "víc dopředu". Na fotce je pozice, kdy pedál začíná zabírat. Schválně se podívejte, jak vám to vychází u vašich aut. Ve standardu máte botu o minimálně 2-3 cm blíž k sedačce.

A ještě jeden postřeh k ergonomii - u modelu 2106 muselo dojít v roce 1981 k nenápadné, ale o to podstatnější změně, kdy jsou totiž níž všechny sedačky (ano - i zadní lavice!) a je zcela jiná poloha sloupku volantu - volant je níž a víc na plocho (a neptejte se mě, jak je to možné, když je tam rovná tyč přímo do převodky bez lomeného kloubu). Srovnával jsem to s 2x 2101 (1973), 2103 (1978), 2105 (1984) a 21061 (1980). U starších aut je proto hůř vidět na budíky a volant je víc naklopený na palubní desku. Zkoušel jsem dát místo nízkého sedáku 2106 sedačku z 21053 a najednou jsem seděl mnohem výš a hlavně - při nastupování skoro nešlo protáhnout nohy pod volantem. A sedělo se...no jako ve většině ostatních modelů. Tu nízkou polohu sedaček mají 2106 od 80. let a 2107. U zbylých modelů včetně 2105 se sedí vysoko. Jsem proto rád, že při mých rozměrech mám aspoň v jednom autě možnost sedět nízko. Ve druhém je to sice jako na trůně, ale sportovnímu posezu to nepřidá, přes blbě umístěný volant nevidím na nízko položené budíky a celkově to (minimálně z mého úhlu pohledu) neladí k sportovněji založenému charakteru auta.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
Odpovědět

Zpět na „Nepovedené pokusy“