![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
A vrátili se k oleji do rozvodovky.
Zajímavé čtení (zpracoval i Marek) o olejích je zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6058
A nějaké intervaly od p. Tůmy zde: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/391.htm
L.
Moderátor: Moderátoři
A piliny pomůžou definitivně odpravit všechny kuličkový ložiska.Vašátor píše:Mno, kdyby pravidelně měnili olej v diferenciálu, nemuseli by tam dávat kovové piliny. Ty se přidávají až v momentě, kdy je diferenciál hlučný (díky opotřebení soukolí a nadměrným vůlím, piliny vůle vytěsní).
Ve světě putuje spousta polopravd ...
To je ale řešení tzv. "na poslední technickou".Marek píše:Na vymezení vůlí rozvodovek se používaly piliny, ale dubové. Pomáhalo to. Ale to jsme opět půl století zpátky.
Jsem přesvědčen, že výfukové plyny se při rychlé jízdě výrazně ředili teplotou okolního vzduchu a že celý proud horkého vzduchu rozhodně nešel na ložisko difu. Proto mi připadá takové přehřátí za vysoké rychlosti dost nepravděpodobné. Kdyby to tak opravdu bylo, a blatníkem se proháněl horký vzduch, dřív by snad praskla pneumatika, ale i ta se chladí okolním vzduchem. Šlo o souhru náhod, kdy staré zteřelé gufero povolilo při rychlé jízdě a vytekla náplň. Ložisko je s vůlí. Nebo ke zvýšení teploty ložiska došlo tím, že se rozlomila klec, mlelo se to mezi kuličkama, ložisko se přehřálo, teplotu nevydrželo gufero a pak došlo k úniku. Jednu z těchto variant bych viděl jako nejpřijatelnější vysvětlení. Věřit mi nemusíš, zažil jsi to Ty. Stalo se to v podobném čase, kdy upadl výfuk. Výfuk rozhodně nemusel závadu způsobit.Mirakulix píše:- že díky vlastní blbosti jsme během cesty odpravili dif. Během jízdy v noci do Dojču se nám rozpojil výfuk nad zadní nápravou. Auto bylo hlučné, ale protože se to stalo na dálnici mezi Mnichovem a Deggendorfem, kolega nelenil, nebo spíš lenil a jel dál. Dost to hnal a i když bylo v noci poměrně zima (září), dif se ohříval ještě o výfukové plyny a doslova se vyhřálo ložisko s guferem u kardanového hřídele. Tím vycákala olejová náplň a bylo.
To si nemyslím. U větších vozidel to fungovalo dlouhé roky. Ale je to historie, dneska je to mimo mísu. Vlastní zkušenost s tím nemám. Nicméně v minulosti se moc nehledělo na to, jestli olej kape na vozovku, jestli ložisko nebo soukolí kňourá, jestli to či ono má takovou či onakou vůli. Prostě se jezdilo, dokud to nezdechlo. Jezdilo se podstatně méně, podstatně nižšími rychlostmi a zřejmě aplikace dubových pilin (lépe řečeno prachu) stačila na několik dlouhých let provozu.Marťas píše:To je ale řešení tzv. "na poslední technickou".Marek píše:Na vymezení vůlí rozvodovek se používaly piliny, ale dubové. Pomáhalo to. Ale to jsme opět půl století zpátky.
Teď ještě prosím pro nás méně znalé:Vašátor píše:Čistě hypoidní olej do převodovky s bronzovými převody (synchrony) rozhodně nepatří. Pokud totiž hypoidní olej obsahuje tlaková aditiva na bázi síry...