Motor 21053 nestartuje
Moderátor: Moderátoři
Re: Motor 21053 nestartuje
Ludek to ma samozrejme spravne, co sa neda povedat o hromade knih, v ktorych je popisovane: Znacka na remenici 0, znacka na vacke = pali 1. valec. Aj preto je toto hrozne casta "zavada"...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Motor 21053 nestartuje
Super, už sem zase o něco chytřejší, takže díky za vysvětlení Luďku
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 21053 nestartuje
Znovu jsem si přečetl, co jsem před pár dny napsal o pořadí zapalování a zjistil jsem, že se mi vloudila chybička, kterou jsem opravil.
Původně jsem napsal, že nastavení 0 + tečka = 4. válec a že palec ukazuje na 4. válec a kolegové Vašo i Majo to odsouhlasili.
Ale správně je to 0 + tečka = 1. válec a palec ukazuje na 1. válec. Proto to po přehození kabelů začalo fungovat.
Ale co mě vedlo k revizi mého příspěvku:
Včera (a v úterý) jsem se snažil nastartovat Blazzen-ovu Š 125 L. V úterý se mi nezadařilo ani po hodině laborování, včera jsem to měl hotový za 10 minut i s cigárem a očištěním rukou.
U té škodule byl rozhozenej předstih a palec (kdovíproč) byl posunutej o 90°. V úterý jsem nevěděl, co znamenají rysky na bloku a nepředpokládal jsem posun rozdělovače. Včera jsem k tomu přišel, nastavil jsem cca 7°, přehodil jsem kabely o 90° ... a nechytlo to. Tak jsem ještě přehodil kabely o 180° a chytlo to na 2. - 3. otáčku.
Ještě bych podotknul, že rozdělovačem u škodule je možný točit v rozsahu cca 0 - 240°. Takže by to asi i šlo nastavit bez toho posouvání kabelů o 90°. Jenže když jsem k tomu přišel, tak jsem bral za správnou prvotní informaci, že takto to původně bylo a proto to posunutí kabelů.
A tak ještě jsem se jednou podíval do Tůmy, viz: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/249.htm , kde se popisuje úplně první, základní nastavení rozdělovače, kdy byl rozdělovač z vozu ven nebo při instalaci nového rozdělovače. Je to tam napsaný, abych se tedy Tůmy zastal, správně. Jenže asi málokdo to přečte (pozorně) celý . Takže (opisuju text z Tůmy) - to podstatné:
- klika na 5° před horní úvrať (prostřední ryska na řemenici). Zde je nutno říct, že není zmíněna druhá podmínka - značka na vačkovém kole
- ... raménko rozdělovače směrem k prvnímu válciNyní pozor, protože následuje věta v závorce:Číslování válců je na HLAVICI rozdělovače tedy "hlavice" = víčko
- hřídel rozdělovače se ... atd., atd., ...
Abych to tedy (v kostce) shrnul:
Při nasazování rozdělovače (bez sejmutého víka ventilů) máme šanci 50/50 že palec natočíme správně a motor "blafne". Pokud se nám podaří ta druhá varianta - tak motor neblafne, ale po prohození kabelů proti sobě - motor naskočí.
Takže tak ... uff - omlouvám se za (na mě extrémně) dlouhý příspěvek. L.
Původně jsem napsal, že nastavení 0 + tečka = 4. válec a že palec ukazuje na 4. válec a kolegové Vašo i Majo to odsouhlasili.
Ale správně je to 0 + tečka = 1. válec a palec ukazuje na 1. válec. Proto to po přehození kabelů začalo fungovat.
Ale co mě vedlo k revizi mého příspěvku:
Včera (a v úterý) jsem se snažil nastartovat Blazzen-ovu Š 125 L. V úterý se mi nezadařilo ani po hodině laborování, včera jsem to měl hotový za 10 minut i s cigárem a očištěním rukou.
U té škodule byl rozhozenej předstih a palec (kdovíproč) byl posunutej o 90°. V úterý jsem nevěděl, co znamenají rysky na bloku a nepředpokládal jsem posun rozdělovače. Včera jsem k tomu přišel, nastavil jsem cca 7°, přehodil jsem kabely o 90° ... a nechytlo to. Tak jsem ještě přehodil kabely o 180° a chytlo to na 2. - 3. otáčku.
Ještě bych podotknul, že rozdělovačem u škodule je možný točit v rozsahu cca 0 - 240°. Takže by to asi i šlo nastavit bez toho posouvání kabelů o 90°. Jenže když jsem k tomu přišel, tak jsem bral za správnou prvotní informaci, že takto to původně bylo a proto to posunutí kabelů.
A tak ještě jsem se jednou podíval do Tůmy, viz: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/249.htm , kde se popisuje úplně první, základní nastavení rozdělovače, kdy byl rozdělovač z vozu ven nebo při instalaci nového rozdělovače. Je to tam napsaný, abych se tedy Tůmy zastal, správně. Jenže asi málokdo to přečte (pozorně) celý . Takže (opisuju text z Tůmy) - to podstatné:
- klika na 5° před horní úvrať (prostřední ryska na řemenici). Zde je nutno říct, že není zmíněna druhá podmínka - značka na vačkovém kole
- ... raménko rozdělovače směrem k prvnímu válciNyní pozor, protože následuje věta v závorce:Číslování válců je na HLAVICI rozdělovače tedy "hlavice" = víčko
- hřídel rozdělovače se ... atd., atd., ...
Abych to tedy (v kostce) shrnul:
Při nasazování rozdělovače (bez sejmutého víka ventilů) máme šanci 50/50 že palec natočíme správně a motor "blafne". Pokud se nám podaří ta druhá varianta - tak motor neblafne, ale po prohození kabelů proti sobě - motor naskočí.
Takže tak ... uff - omlouvám se za (na mě extrémně) dlouhý příspěvek. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Motor 21053 nestartuje
Luďku, u motorů Lada staré řady je to tak, že pokud je tečka (značka) na rozvodovém kole vačky naproti nálitku domečku vačky, je v kompresi 4.válec. Palec rozdělovače následně musí ukazovat na č.4 na víčku rozdělovače = pálí válec č.4 Tůma to má napsané podivně, nicméně když se zamyslíš nad pořadím seřizování ventilů, plyne z něj 4.válec v kompresi.
Tato informace je tedy mylná:
Tato informace je tedy mylná:
Luděk Musil píše:Ale správně je to 0 + tečka = 1. válec a palec ukazuje na 1. válec. Proto to po přehození kabelů začalo fungovat.
L.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 21053 nestartuje
K...a Tak abych to opravil a napsal správně . Jsem z toho L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Motor 21053 nestartuje
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Motor 21053 nestartuje
Ano, a proto je to nejlepsi zkusit pri vyndane svicce 1. valce a treba na 4. kvalt a prstu na svickovem otvoru, postrcit auto tak, dokud nezacne tento valec tlacit, tedy vyfukovat okolo prstu. Tehdy to dotlacit na 5. stupinku pred HU (tedy na znacku na bloku), no a nasadit rozdelovac s palcem natocenym ke kabliku 1. valce, potocit na rozpojeni (zarovku) a je to. Nemusi se alespon sundavat viko ventilu.. Takze bez prace jsou pak kolace..
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Motor 21053 nestartuje
Ja ešte dodám že ak sú prehodene kable motor nastartuje ale striela do výfuku aj do sania a nemá silu rozbehnut auto. Viem lebo som to robil už. Jeden 'auto.echanik' mí zapojil kable naopak (poradie valcov odzadu). Tý dnesny vymenari... A má pytajuci sa cerstvy benzín?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Motor 21053 nestartuje
Nesuhlasim. Ak mas kable o 180° prehodene,nenastartujes. Jedine,ak si ich mal prehodene o 90° (o 180 na kluke) v kombinacii s vysokym alebo nizkym predstihom, vtedy je mozne,ze motor aspon chytal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Motor 21053 nestartuje
Prvý na stvrtom a chytalo to pod plynom
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Motor 21053 nestartuje
Tak si pri tom musel mat aj extremny predstih,ci uz kladny alebo zaporny
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Motor 21053 nestartuje
prvy na stvrtom a opacne a 2/3spravne? lebo inak to chytat rozhodne nemohlo, maximalne "odpalovat kade-tade"
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Motor 21053 nestartuje
Přesně jak píšou kluci. Pokud se všechny kabely přehodí a předstih je bajvoko tak jak má být, střílí to akorát tak do sání, protože svíčka pálí při otevřeném sacím ventilu. Motor rozhodně běžet nemůže. Plameny z karburátoru to ale dělá krásné
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Motor 21053 nestartuje
uz je to asi aj desatrocie(kua, uz som fakt stary) co kamaratovi pri tejto situacii roztrhlo stredny tlmic vyfuku na lade 1500. Bolo to v hale, kde to spravilo ranu ako z dela a on bol dva dni takmer uplne hluchy. Startoval s prehodenymi kablami tak dlho, az sa po prehodeni kablov vznietilo velke mnozstvo benzinu, ktore sa do vyfuku dostalo nespalene...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Motor 21053 nestartuje
Existuje nejaka zakladna/vychodzia poloha osky rozdelovaca (a teda aj palca rozdelovaca) voci tisichranu na unasaci v motore? Teda nejake presne miesto kam ma smerovat? Viem, ze v zakladnej polohe klukoveho a vackoveho hriadela (na remenici kluky ryska a na bloku znacka 0° oproti sebe a na vacke sipka domceka vacky a znacka na ozubenom kolese vacky) ma VN kontakt palca rozdelovaca smerovat na kontakt 4. valca vo veku rozdelovaca. Ale ak sa pootoci v tejto polohe oska spolu s telesom rozdelovaca, da sa rozdelovac nasadit v podstate hocijako na ten tisichran (odhliadnuc od priestorovych obmedzeni, kedy v niektorych polohach zavadzia oktanovy korektor, pripadne membrana podtlakovej regulacie rozdelovaca voci hlave motora). Teoreticky by na polohe unasaca voci oske zalezat nemalo, pokym ostane palec voci veku v spravnej polohe, ale predsa si nie som isty.