ekonomické otáčky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

ekonomické otáčky

Příspěvek od Pavel04 »

V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: ekonomické otáčky

Příspěvek od JmJ »

Pavel04 píše:V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
otacky nevim, bo muj stroj otackomer nema a tvuj v zakladu taky ne, ne? :-) Ale na 4. kvalt, kdyz sem jezdil tak tech 100, tak sem jezdil za 7.2 v lete. Niz sem se nedostal. Dulezita je maximalni mozna plynulost jizdy. Inac to nema smysl nejak extra sestrit. Na 2. kvalt tak 50, na 30 kvalt 70 - 80 a pak zbytek. Zalezi na situaci. Hlavne ne brzda-plyn.
VAZ 2104 1.3 1989
Tomik
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomik »

pavel 04 ma už naslapleho kombika,ten už tam ma vsechno
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: ekonomické otáčky

Příspěvek od Nulašestka »

Pavel04 píše:V jakých otáčkách je na rovině nejnižší spotřeba?
2104
1300ccm
LPG
4Q
No nejmenší měrná spotřeba paliva by měla být v oblasti otáček nejvyššího točivého momentu.Tedy nejpříznivější poměr toho abych někam jel rozumně dlouho s roumnou spotřebou.Čili u tvého auta by to mělo být tak těch 3200 ot/min,čili tak těch 80km/h na čtyřku.ale samozřejmě když pojedeš s prázdným autem po rovině tak 55-60km/h tak musíš jít pod 7l/100.Úplně nejmenší spotřeba je při nejnižších možných otáčkách kdy ještě není motor podtočený.Ale z logiky věci je celkem zřejmé,že když v praxi pojedeš po státovce šedesátkou tak tě nebudou mít ostatní asi rádi... :wink:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

pri motoroch 1300 je to prave od tych 3200 do 3800 otacok. Presne ako pisal kolega hore. Pri maxime krutaku minimalna spotreba
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

OK tak to se celkem divim, to je v meste dvojka, trojka, urcite ne ctyrka :idea: diky, me se tmu nechtelo ani verit
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

kludne mozes ist na 4ke po mesta 50 nic sa nestane
a spotreba neni od toho ake mas otacky ale skor kolko mackas tam ten pedal[/b]
Uživatelský avatar
Jozef Matuška
Příspěvky: 147
Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
Bydliště: Šurany, Slovensko

Příspěvek od Jozef Matuška »

možno mi kecá otáčkomer ale u mna ukazuje na štvorke pri 100 km/hod 3400 ot. inak pri tejto rýchlosti plynulá jazda 7 litrov bez problémov.2105
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de) :roll:
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Pavel04 píše:no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de) :roll:
Ve městě běžně na pětku 60 km/h...chce to jemně zacházet s plynem...
Pool

Příspěvek od Pool »

Vem si příklad ze závodu o nejnižší spotřebu (Ekonomy Tour nebo tak nějak) četl jsem o tom něco a tam se jezdí stylem 40 km/h a 1000 ot/min, do kopců tak 1200 ot/min, 1500 už je moc... :lol: Spotřeba kolem 3l/100km. Je to extrém...
Jenže jak už psali, když se budeš na okrsce loudat 40 km/h tak si všichni budou ťukat na čelo, nebo tě nejspíš sestřelí nějakej magor v BMW/Audi. Chce to najít kompromis. A věřím že na spotřebu pojedeš jenom do chvíle, než se ti na záda přilepí první Škodovka... ta se bude chtít dostat před tebe a je po spotřebě... :lol: (tak to alespoň funguje u mně)
Uživatelský avatar
jm3
Příspěvky: 56
Registrován: úte led 31, 2006 22:18
Bydliště: Praha 3 - Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jm3 »

Pool píše:.... A věřím že na spotřebu pojedeš jenom do chvíle, než se ti na záda přilepí první Škodovka... ta se bude chtít dostat před tebe a je po spotřebě... :lol: (tak to alespoň funguje u mně)
Tak to je přesný :twisted: :twisted: :twisted:
Jarda

Ex VAZ 2104 (1.3)
Ex VAZ 2105 (1.7)
BMW E3O (2.0i)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pavel04 píše:no jasne ctyrka ve meste de, ale nevedel sem, jestli tam nejsou neekonomicky nizke otacky... (pokud to de) :roll:
Když se podíváš do brzdového diagramu motoru 2105, najdeš tam tři základní křivky - naměřenou křivku krouticího momentu závislou na otáčkách, dále pak vypočítanou křivku výkonu motoru (z hodnot krouticího momentu a otáček) a křivku specifické spotřeby paliva. Třetí jmenovaná přímo vypovídá o tom, při jakých otáčkách je nejvhodnější motor provozovat.
Motor k tomu, aby jel, potřebuje nejen palivo, neb i vlastní setrvačnost. Proto pro spotřebu paliva je jednoznačně výhodnější provozovat motor v otáčkách vyšších než nižších!!!

Z ekonomického hlediska by motor měl mít takové otáčky, aby hodnota krouticího momentu byla co nejvyšší (aspoň 80%, lépe nad 90% jeho maxima). Motory LADA mají nespornou výhodu, že průběh jejich krouticích momentů je velmi plochý, prakticky od 2000 do 5000 rpm je hodnota krouticího momentu nad 90% (jak který motor). Proto je jízda s těmito motory velmi příjemná a není nutné časté řazení. Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.

Příklad: Mám motor 2103 s pěti rychlostmi a karburátorem DAAZ OZON 2107. Trasu Sokolov - Trnava (SK) jsem urazil za čas 5 hod. 8 min. s průměrnou spotřebou 6,92 l/100 km. Což při průměrné rychlosti daleko nad 110 km/h (a po dálnici často daleko nad 150 km/h) je výsledek naprosto úžasný!!!
Naposledy upravil(a) Marek dne pát dub 14, 2006 06:56, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tek »

Marek píše:Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.
Tohle je myslím základ pro úspornou jízdu z karburátorem. Jsem jezdil se stříkačkou (felicie, fabie) a potom jsem přesednul do 2105. Při stejném stylu zacházení s plynem si lejdyna vzala i dvanáct litrů :-( Při trošku citlivějším zacházení jsem to srazil na devět (teda letos v zimě si to bralo přes deset, ale holt byla zima i v Praze). Jezdím jenom po Praze.
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

tek píše:
Marek píše:Umíš-li zacházet s pedálem akcelerátoru citlivě a motor pracuje ve správných otáčkách, spotřeba paliva je mnohdy až překvapující.
Tohle je myslím základ pro úspornou jízdu z karburátorem. Jsem jezdil se stříkačkou (felicie, fabie) a potom jsem přesednul do 2105. Při stejném stylu zacházení s plynem si lejdyna vzala i dvanáct litrů :-( Při trošku citlivějším zacházení jsem to srazil na devět (teda letos v zimě si to bralo přes deset, ale holt byla zima i v Praze). Jezdím jenom po Praze.
To je základ pro úspornou jízdu obecně - bez ohledu na systém plnění. Jediný rozdíl, ovšem zásadní, je v tom, že vstřikování řízené pomocí CPU má nesrovnatelně přesnější dávkování paliva (zejména zastudena) a řízení předstihu a tudíž spotřeba je malinko jinde. Pravidla jízdy jsou pro všechny motory stejná.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“