Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Jdeme do nového
Zeptam se blbe, ale kdyz se to takhle rozhodi a zjisti se, ze je to dobre je zlocinem to slozit zase tak jak to bylo nebo je vymena salku pak nutna? Ja jen jestli si pak clovek druhovyrobou (nevim jake nove jsi daval) nemuze zadelat na potize. Pouzivam analigii s novymi dily na Ladu . Je pak potreba nejakeho "zabehoveho rezimu" nebo se muze jezdit hned "normalne"?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Jdeme do nového
Pokud šály nevyndáš z ojnice a jen je prohlédneš, klidně je můžeš nechat a složit to zpátky. Větší problém je, když je z ojnice vyndáš. Totiž moderní motory nemají zámky šál v ojnici, takže při zpětné montáži "jetých" šál se netrefíš úplně přesně na stejné místo v ojnici a tím si jakoby sednou jinak.
Já jsem ovšem názoru, že pokud se to jednou rozhodí, mělo by se to dát nové - jak šály, tak pístní kroužky.
Navíc šály, které používám, jsou značkové výrobky, které se u mnoha automobilek používají jako prvovýrobní díl. O kvalitě bych nepochyboval.
Ale chápu Tvé obavy - zřejmě máš na mysli, aby ty nové, vyměněné šály nebyly kvalitativně horší a nezadělal bych si tak na problémy. V tomhle případě to myslím není na místě.
Já jsem ovšem názoru, že pokud se to jednou rozhodí, mělo by se to dát nové - jak šály, tak pístní kroužky.
Navíc šály, které používám, jsou značkové výrobky, které se u mnoha automobilek používají jako prvovýrobní díl. O kvalitě bych nepochyboval.
Ale chápu Tvé obavy - zřejmě máš na mysli, aby ty nové, vyměněné šály nebyly kvalitativně horší a nezadělal bych si tak na problémy. V tomhle případě to myslím není na místě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Tak včera jsme byli nuceni udělat si výlet do hlavního města, abychom mohli přihlásit auto na naše jméno. To je zákon, to by jeden blil, fakt že jo.
Nicméně auto je přihlášené a teď už zbývá jen ta přestavba.
Za šestnáct dnů, co je Renda doma, má najeto skoro 1600 km. Podotýkám, že včerejší výlet do Prahy byl uskutečněn Fordem Galaxy, protože Renda nemá dálniční známku.
Za těch cca 1600 km svítí na displeji průměrná spotřeba 4,6 l / 100km. Jsou v tom dvě dlouhé cesty Třebíč - Broumov a zpět, které tvoří víc jak polovinu ujeté vzdálenosti (v součtu cca 950 km), pak nějaké poskakovačky po okrese, jinak město. Myslím, že spotřeba je víc než luxusní. Motor jde jak pila a přitom nežere, to je situace, která se mi opravdu líbí. V autě není prakticky nic slyšet, odhlučnění motoru je lepší než u dvojkové octavky. Podvozek komfortní, prostě francouzský. Nikde nic neklepe, nevrže, to je vám taková lahoda............... .
Byl jsem varován, že tu a tam zlobí systém KeyLess. Zejména u prvních pokusů u Laguny a Mégane to bylo poměrně časté. Nicméně když jsem řekl, že mám poslední modelový rok 2008 u Mégane II, byl jsem uklidněn, že v tomto roce už se závady KeyLess prakticky nevyskytovaly.
Ale co, říkám si - každé auto má své. Někde odcházejí stabilizátory náprav, jinde těsnění hlavy válců....... Tak prostě tady je taky něco. Nekoupil jsem si Rollse, koupil jsem si auto.
Nicméně auto je přihlášené a teď už zbývá jen ta přestavba.
Za šestnáct dnů, co je Renda doma, má najeto skoro 1600 km. Podotýkám, že včerejší výlet do Prahy byl uskutečněn Fordem Galaxy, protože Renda nemá dálniční známku.
Za těch cca 1600 km svítí na displeji průměrná spotřeba 4,6 l / 100km. Jsou v tom dvě dlouhé cesty Třebíč - Broumov a zpět, které tvoří víc jak polovinu ujeté vzdálenosti (v součtu cca 950 km), pak nějaké poskakovačky po okrese, jinak město. Myslím, že spotřeba je víc než luxusní. Motor jde jak pila a přitom nežere, to je situace, která se mi opravdu líbí. V autě není prakticky nic slyšet, odhlučnění motoru je lepší než u dvojkové octavky. Podvozek komfortní, prostě francouzský. Nikde nic neklepe, nevrže, to je vám taková lahoda............... .
Byl jsem varován, že tu a tam zlobí systém KeyLess. Zejména u prvních pokusů u Laguny a Mégane to bylo poměrně časté. Nicméně když jsem řekl, že mám poslední modelový rok 2008 u Mégane II, byl jsem uklidněn, že v tomto roce už se závady KeyLess prakticky nevyskytovaly.
Ale co, říkám si - každé auto má své. Někde odcházejí stabilizátory náprav, jinde těsnění hlavy válců....... Tak prostě tady je taky něco. Nekoupil jsem si Rollse, koupil jsem si auto.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
A tu dvojkovou octávku myslíš s PD nebo CR. Protože než PD je tišší cokoliv, takže tam pak to porovnání postrádá smysl
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
Za mně ještě pozor na to,co do toho leješ,všechny frantíci co máme a co jsme měli na firme byli dost háklivý na kvalitu nafty.Umí to potom psát moc hezký errory a výstrahy o destrukci motoru.nedej biže potkat se to s trochou benzínu v naftě( ford je proti tomu nebe a dudy,zblajzne cokoli a na starej duratorg mi dokonce v autorizovanym servisu doporucili caknout v zime do plny nadrze 2 litry benzinu - ted doporucovali to jen v kruty zime dlouhodobe pod -15)Do rendlika 1.9 dci jsem kdysi omylem nabral plnou benzinu(bylo v nim max 15 l nafty = k tomu cca 45 l benzinu nez cvakla pistole).Nastesti jsem nenastartoval a zavolal si o odtah,na asistenci jsme tomu vypumpovali zaludek co to slo a pak me znovu na podvalu dovlekli na pumpu kde jsem do toho nacpal prez 60 l nafty a ta potvora stejne pri prudkym sedlapnuti plynu psala error-neco jako check injection,injection fault.
Jo a v pripade potreby dela byvaly kolega a kamarad na Zlicine ve velkem servisu Renault,tak se da na cokoli optat a sehnat jde na rencka u nich cokoli(a nejen na rencka)
Jo a v pripade potreby dela byvaly kolega a kamarad na Zlicine ve velkem servisu Renault,tak se da na cokoli optat a sehnat jde na rencka u nich cokoli(a nejen na rencka)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Jdeme do nového
Byl jsem upozorněn, že jakýkoli Common-Rail je citlivější, než starší naftové motory s rotačními, nebo dokonce řadovými čerpadly. Ono je to tak nějak logické.
Nicméně když už jsme u toho Renaultu - ten na motory osazuje vstřikovací systémy dvou firem, Delphi a Siemens. Proto pro takové motory existují i různé motorkódy. Konkrétně pro motor 1,5dCi 78kW v Euro4 jsou to kódy K9K732 (Siemens - 1600 Bar) a K9K734 (Delphi - 1400 Bar). Navíc je tam rozdíl i v kompresním poměru motorů, takže z toho soudím, že i v konstrukci budou nepatrné změny.
Já mám Siemens, který podle servisáků je podstatně odolnější než Delphi. Nicméně tankuju téměř výhradně u známého, co má autodopravu a svou čerpačku, jemuž dodávají naftu z Rakouska (bez biosložky), navíc jsem už z Galaxy zvyklý do nafty přidávat aditiva, konkrétně VIF, který tomu dost podstatně pomáhá. Víc pro to asi neudělám.
Nicméně když už jsme u toho Renaultu - ten na motory osazuje vstřikovací systémy dvou firem, Delphi a Siemens. Proto pro takové motory existují i různé motorkódy. Konkrétně pro motor 1,5dCi 78kW v Euro4 jsou to kódy K9K732 (Siemens - 1600 Bar) a K9K734 (Delphi - 1400 Bar). Navíc je tam rozdíl i v kompresním poměru motorů, takže z toho soudím, že i v konstrukci budou nepatrné změny.
Já mám Siemens, který podle servisáků je podstatně odolnější než Delphi. Nicméně tankuju téměř výhradně u známého, co má autodopravu a svou čerpačku, jemuž dodávají naftu z Rakouska (bez biosložky), navíc jsem už z Galaxy zvyklý do nafty přidávat aditiva, konkrétně VIF, který tomu dost podstatně pomáhá. Víc pro to asi neudělám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Dneska jsem podobnýho mégana potkal na křižovatce, hulilo to jako kráva a stojedenáctka ten stroj hravě pozávodila
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
To nebyl můj .
K dnešnímu dni máme vůz přesně měsíc. Najeto je 2140 km. To, pravda, není málo, ale tak nějak jsem to předpokládal.
Minulý týden jsme měli dovolenou a udělali si výlet. Třebíč-Jindřichův Hradec-České Budějovice-Plzeň-Jindřichův Hradec-Tábor a okolí-Třebíč-Vizovice (přes UH)-Třebíč. Celkem přes 800 km. To vše v plném obsazení (tři urostlí dospělí, urostlé osmileté dítě a velký pes, k tomu nějaká bagáž), na orvaných a oskákaných zimních gumách (na kterých jsem to koupil a letos už to nemíním řešit), trvale s klimatizací. Průměrná spotřeba po ujetí této trasy byla 4,53 l / 100km.
Překvapilo mě, že Buchláky to šlo šestkou sto-deset až nahoru (samozřejmě s výjimkou těch několika "ostrých", to jsem musel někdy i za čtyři). Na to, jak je to malý a nenáročný motor, to jede jako prase a přitom nežere. To je vám taková paráda....... A nejpříjemnější na tom je, že mu stačí centimetr plynu.
Je skoro neuvěřitelné, že natankujete po krček a nemusíte celých 1500 km řešit tankování . To neumí ani Galaxy, ten tak 1200 km, v tom nejlepším případě 1300. Ale zas má větší nádrž, holomek jeden.
K dnešnímu dni máme vůz přesně měsíc. Najeto je 2140 km. To, pravda, není málo, ale tak nějak jsem to předpokládal.
Minulý týden jsme měli dovolenou a udělali si výlet. Třebíč-Jindřichův Hradec-České Budějovice-Plzeň-Jindřichův Hradec-Tábor a okolí-Třebíč-Vizovice (přes UH)-Třebíč. Celkem přes 800 km. To vše v plném obsazení (tři urostlí dospělí, urostlé osmileté dítě a velký pes, k tomu nějaká bagáž), na orvaných a oskákaných zimních gumách (na kterých jsem to koupil a letos už to nemíním řešit), trvale s klimatizací. Průměrná spotřeba po ujetí této trasy byla 4,53 l / 100km.
Překvapilo mě, že Buchláky to šlo šestkou sto-deset až nahoru (samozřejmě s výjimkou těch několika "ostrých", to jsem musel někdy i za čtyři). Na to, jak je to malý a nenáročný motor, to jede jako prase a přitom nežere. To je vám taková paráda....... A nejpříjemnější na tom je, že mu stačí centimetr plynu.
Je skoro neuvěřitelné, že natankujete po krček a nemusíte celých 1500 km řešit tankování . To neumí ani Galaxy, ten tak 1200 km, v tom nejlepším případě 1300. Ale zas má větší nádrž, holomek jeden.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Zplzně na Tábor přes J Hradec to je teda celkem zajížďka.. tak hlavně že to jezdí, věřím že když se tomu dá péče je to dobrej motor, bohužel na trhu asi bude hodně kusů před nebo po smrti, což je příčinou špatný pověsti.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
Ta naše cesta byla na celý týden, takže s pauzami. Vždycky jsme někam dojeli a poradili se, kam to bude zítra. Taková pohodovka.
Ohledně té "špatné" pověsti: Konkrétně u tohoto motoru si myslím, že krom toho ojničního uložení, které se tu a tam projeví, je to motor velice dobrý. Jinak by ho asi nedávali do téměř všech modelů Renaultu, Dacie a Nissanu. Navíc to ojniční uložení je problémem u vozů, které jsou přetěžované (když za tím někdo tahá plaťák s autem z Německa, nebo to honí jak skotného ševce), u vozů jezdících krátké trasy a současně dlouhé servisní intervaly oleje. Pokud se olej mění "normálně", takže dejme tomu po 10-15 tisících km, jezdí se hlavou a né šulinem, nemůže být problém. Tolik, co vydrží staré dobré motory TDI od koncernu, vyrobené před miléniem, to asi nevydrží, ale s tím ani nepočítám. Navíc pokud odejde cokoli na motoru, nedělá mi velký problém to spravit.
Ostatně stačí si uvědomit, jakou pověst mají motory HTP, zejména ty jednovačkové. A přitom stačí "málo" a taková trága to není. Jenže to je o tom, že lidi dneska auta neřeší, berou je jako spotřební zboží - boty, televizi, mixer. "Když výrobce říká, že olej se má měnit po 30 tisících, tak ho tak budu měnit, ne?" Ale že těch třicet tisíc km je při jeho způsobu jízdy (město, skákačky se studenou mašinou) vražedných, už neřeší. A nejlepší je, když najede ročně sedm, osm tisíc km - to je schopen nechat ten olej v motoru klidně čtyři roky - "Třicet to ještě nenajelo, tak proč bych to měnil? Víš, co to stojí, ta výměna oleje?". A pak válec ztratí kompresi a stojí to dvacku. Inu, to panáček ušetřil.......
Za ty 2000+ km, co máme nyní najeto, se zatím na měrce neztratila ani píď oleje. To je rovněž dobrá zpráva. Musím se zběžně podívat na rozvody, jak na tom jsou. Mají sice výměnný interval 160 tisíc km, což najeto ještě není, ovšem současně je tam interval časový, šestiletý, a ten už je over. Tak bych asi při 120 tisících rozvody udělal. Taky musím zjistit, kde to má další komponenty - čidla, žhavicí svíčky a tak. Je to přikryté plastovým deklem, pod kterým je další plastový dekl. A tam jsem ještě nebyl.
Ohledně té "špatné" pověsti: Konkrétně u tohoto motoru si myslím, že krom toho ojničního uložení, které se tu a tam projeví, je to motor velice dobrý. Jinak by ho asi nedávali do téměř všech modelů Renaultu, Dacie a Nissanu. Navíc to ojniční uložení je problémem u vozů, které jsou přetěžované (když za tím někdo tahá plaťák s autem z Německa, nebo to honí jak skotného ševce), u vozů jezdících krátké trasy a současně dlouhé servisní intervaly oleje. Pokud se olej mění "normálně", takže dejme tomu po 10-15 tisících km, jezdí se hlavou a né šulinem, nemůže být problém. Tolik, co vydrží staré dobré motory TDI od koncernu, vyrobené před miléniem, to asi nevydrží, ale s tím ani nepočítám. Navíc pokud odejde cokoli na motoru, nedělá mi velký problém to spravit.
Ostatně stačí si uvědomit, jakou pověst mají motory HTP, zejména ty jednovačkové. A přitom stačí "málo" a taková trága to není. Jenže to je o tom, že lidi dneska auta neřeší, berou je jako spotřební zboží - boty, televizi, mixer. "Když výrobce říká, že olej se má měnit po 30 tisících, tak ho tak budu měnit, ne?" Ale že těch třicet tisíc km je při jeho způsobu jízdy (město, skákačky se studenou mašinou) vražedných, už neřeší. A nejlepší je, když najede ročně sedm, osm tisíc km - to je schopen nechat ten olej v motoru klidně čtyři roky - "Třicet to ještě nenajelo, tak proč bych to měnil? Víš, co to stojí, ta výměna oleje?". A pak válec ztratí kompresi a stojí to dvacku. Inu, to panáček ušetřil.......
Za ty 2000+ km, co máme nyní najeto, se zatím na měrce neztratila ani píď oleje. To je rovněž dobrá zpráva. Musím se zběžně podívat na rozvody, jak na tom jsou. Mají sice výměnný interval 160 tisíc km, což najeto ještě není, ovšem současně je tam interval časový, šestiletý, a ten už je over. Tak bych asi při 120 tisících rozvody udělal. Taky musím zjistit, kde to má další komponenty - čidla, žhavicí svíčky a tak. Je to přikryté plastovým deklem, pod kterým je další plastový dekl. A tam jsem ještě nebyl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
Teda Marku, naložené auto a buchlováky taháš šestkou? A to říkáš, že jezdíš hlavou? Chudinka motor
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jdeme do nového
Jestli je to 6. kvalt jak hnuj, tak ta 6. rychlost je tam kratsi nez 5. kvalt v 2111. Takze no stress na diesel... Ja to tam pravda vetsinou tavim tak na 3. - 4. kvalt, at mam rychlou odezvu na plynVašátor píše:Teda Marku, naložené auto a buchlováky taháš šestkou? A to říkáš, že jezdíš hlavou? Chudinka motor
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jdeme do nového
Při zařazeném 6. stupni má motor 2000 otáček při rychlosti vozu 103 km/h. Takže řečeno opačně - pokud jedu rychlostí 110 km/h na šestku, má motor otáčky "over 2000 rpm" (asi 2140 rpm, pokud půjdeme do detailů), čili je nad maximem točivého momentu. V tu chvíli mám asi čtvrt plynu a okamžitá spotřeba paliva je pod deseti litry. Značka ideál. Co se na tom zdá divného, Vašátore?
Proč bych měl v tu chvíli jet pětkou, když i ta šestka má tendence zrychlovat? Pokud jsem nad maximem točivého momentu, přece nemám důvod podřazovat.
Proč bych měl v tu chvíli jet pětkou, když i ta šestka má tendence zrychlovat? Pokud jsem nad maximem točivého momentu, přece nemám důvod podřazovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jdeme do nového
jen by me zajimalo, co to jsou buchlovaky??
jestli to jsou Buchlovske kopce a slavna motorkarska cesta peres ne, tak tam se obcas musi zpomalit i na 100km/h (drsnejsi povahy), normalni clovek ty zatacky neda ani osumdesatkou. na sestku to projizdim jen kdyz se mne nechce radit, ale optimalni to asi neni...
jestli to jsou Buchlovske kopce a slavna motorkarska cesta peres ne, tak tam se obcas musi zpomalit i na 100km/h (drsnejsi povahy), normalni clovek ty zatacky neda ani osumdesatkou. na sestku to projizdim jen kdyz se mne nechce radit, ale optimalni to asi neni...
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Jdeme do nového
Jsou to Buchlovské vrchy. Celé se šestkou nedají. Taky jsem psal, že některé ostřejší zatáčky musím i čtyřkou. Ale takové ty dlouhé kopce s mírnými zatáčkami jdu v pohodě za šest.
Graf odstupňování:
Graf odstupňování:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)