Zajímavé zajímavosti
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Zajímavé zajímavosti
Hm, tak moje nejnovější zkušenost je, že mi Berlingo neprošlo, protože řídící jednotka bonzuje, že má příliš chudou směs (emise naprosto výborné, dobře jezdí, kontrolka nesvítí ... .
Jsem zvědav, jak se to vyřeší, podezření je na vstřikovače benzínu, ty se v první fázi vyčistí ultrazvukem, následně zkalibrují a do ŘJ se musí nechat nahrát nový soft v autorizovaném servisu. Pak se uvidí. H.
Jsem zvědav, jak se to vyřeší, podezření je na vstřikovače benzínu, ty se v první fázi vyčistí ultrazvukem, následně zkalibrují a do ŘJ se musí nechat nahrát nový soft v autorizovaném servisu. Pak se uvidí. H.
Re: Zajímavé zajímavosti
Hmm - pěkný to bič na novější auta Nakonec to dopadne tak, že vytáhnem veteránky z garáží do běžného provozu.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé zajímavosti
Tady se projevuje dodržování nové vyhlášky o STK v praxi . Kdyby to byla bohatá směs a emise na hranici - tak to pochopím, ale co má tohle za význam? Jakože jakákoli chybová hláška z ECU -> vozidlo je z hlediska TK nezpůsobilé provozu? L.Jan Vaníček píše:Hm, tak moje nejnovější zkušenost je, že mi Berlingo neprošlo, protože řídící jednotka bonzuje, že má příliš chudou směs (emise naprosto výborné, dobře jezdí, kontrolka nesvítí ... .
Jsem zvědav, jak se to vyřeší, podezření je na vstřikovače benzínu, ty se v první fázi vyčistí ultrazvukem, následně zkalibrují a do ŘJ se musí nechat nahrát nový soft v autorizovaném servisu. Pak se uvidí. H.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Zajímavé zajímavosti
®; Člen LKCS
Re: Zajímavé zajímavosti
jakákoliv ne, jde o readiness kódy, které určují zda určitá část emisního systému prošla samodiagnostickým testem řj a jestli úspěšně. Tedy to nejde jednoduše obejít jen vymazáním DTC chyb, protože to se projeví tím, že readiness bude hlásit že žádný testy neproběhly a tudíž nemůžeš na emise. S ohledem na to že výrobci v tomhle měly dost odlišnej přístup kdy a co zapsat jako závadu do readiness tak může bejt průchod emisema u některých modelů či typů motorizací v podstatě neřešitelnej. Skoro začníná bejt větší jistota mít nějakou starou plečku s karbecem nebo nějakým dřevním s běžnýma diagnostikama nekompatibilním vstřikováním, protože tam se jede postaru.Luděk Musil píše:Tady se projevuje dodržování nové vyhlášky o STK v praxi . Kdyby to byla bohatá směs a emise na hranici - tak to pochopím, ale co má tohle za význam? Jakože jakákoli chybová hláška z ECU -> vozidlo je z hlediska TK nezpůsobilé provozu? L.Jan Vaníček píše:Hm, tak moje nejnovější zkušenost je, že mi Berlingo neprošlo, protože řídící jednotka bonzuje, že má příliš chudou směs (emise naprosto výborné, dobře jezdí, kontrolka nesvítí ... .
Jsem zvědav, jak se to vyřeší, podezření je na vstřikovače benzínu, ty se v první fázi vyčistí ultrazvukem, následně zkalibrují a do ŘJ se musí nechat nahrát nový soft v autorizovaném servisu. Pak se uvidí. H.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Zajímavé zajímavosti
a ked vam poviem, ze som "nepresiel", zmazal chyby a presiel?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé zajímavosti
Nu tak my povieme - Majo. Ty jsi taky před lety sušil auto
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Zajímavé zajímavosti
Tak nakonec happyend. Berlingo má technickou. Došlo k vyčištění vstřikovačů v ultrazvuku, jejich nové kalibrování, nepomohlo, výměna lambda sond za jiné, nepomohlo. Nakonec pomohlo kompletní přehrání software v ŘJ motoru ve značkovém servisu. Jsem zvědav, za jak dlouho se to opět projeví. Honza
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé zajímavosti
Jen tak pro zajímavost: kolik celá ta "legrace" stála? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Zajímavé zajímavosti
Já jsem zvědavej jak protlačím přes emise Opel Omega 3,2 V6. Řídící jednotka jednou za čas zahlásí nízkou účinnost katalyzátorů. Jenže Omega má katalyzátory 4. Přesněji, jde o motor V6 a každá řada má prvně předkatalyzátor, za ním druhou lambda sondu hlídající funkčnost tohoto malého předkatalyzátoru a až za tímto je velkej katík, kterej už hlídaný není. Nejlepší je, že první díl výfuku obsahující tyto dva katalyzátory, na motor 3,2 prostě není k sehnání a originál by stál cca 16 000kč. To vše dvakrát, tudíž 32 000kč celkem. Druhou lambda sondu jsem obechcal redukcí plynů, chyba už tudíž neskáče . Mno a budu doufat, že druhý katík funguje a emisema to projde (dva roky zpět bez problému). No, bude to prča
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Zajímavé zajímavosti
Keď tak sa ozvi, kupim motor s elektrikou a prevodovku
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Zajímavé zajímavosti
To by byl drahej špás, je to jedna z posledních vyrobených Omeg, v luxusním stavu. Holt by se museli bastlit nějaký UNI katalyzátory a předělávat lambda. Fuj.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Lady na rallye a jiných soutěžích
mozna trochu odbocim, ale pred tydnem jsem v nemeckem obchode prohlizel veteranisticky casopis ve kterem testovali Tatru 77, rikal jsem si ze si ho koupim, ale nejak jsem to tam zacal cist a pak jsem ten casopis znechucene hodil zpet do regalu (coz me ted mrzi). no oni tam psali ze Tatra je rakousky automobil (ano, Tatra se zacala vyrabet jeste v Rakousko Uherske risi, ale jmeno Tatra dostala automobilka myslim az za prvni republiky). pak tam psali ze aerodynamicke auta s motorem vzadu zkonstruoval rakusak pan Ledvinka, a udajne za druhe svetove vyrabeli kybl wagen pro Wermacht. ted jsem z toho cely zmateny... nakonec i Freud je nemec, sice narozeny nekde u Kromerize, Kafka je nemec z Prahy, Karel IV je echt nemec a Tatra je rakouske auto. po druhe svetove valce Tatra samozrejme velmi upadla az nakonec zanikla protoze uz jen zila z rakouske historie.
tak treba jsem to blbe pochopil, zkousim ten casopis znovu objevit abych ho mohl koupit a porovnat si udaje s historii Tatry treba na cs.wikipedii.
ze neni zajem o Ladu me neprekvapuje, ale udelat z Tatry rakouske auto….
tak treba jsem to blbe pochopil, zkousim ten casopis znovu objevit abych ho mohl koupit a porovnat si udaje s historii Tatry treba na cs.wikipedii.
ze neni zajem o Ladu me neprekvapuje, ale udelat z Tatry rakouske auto….
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Lady na rallye a jiných soutěžích
OOO, ten časák by mě zajímal, TATRA 77 to je můj sen, od chvíle, když jsem to auto poprvé uviděl, krása.
TATRA dostala jméno po první světové válce(předtím NW), když se hledal nějaký nový název, vhodný pro novou repupruku. Okolo jména koluje historka, že automobilka testovala nové auto v Tatrách a auto dojelo tam, kde nikdy žádné auto ještě nebylo ani v létě a budoucí tatrováci se tam vyšplhali v zimě ve sněhu a někdo pronesl:"To by bylo auto pro Tatry" a odtud údějně název.
Šéf konstruktér u Tatry 77 byl skutečně rakušan Hans Ledwinka - geniání konstruktér, který vlastně z Tatry to, v čem je dodnes dobrá, je to otec Tatrovácké koncepce, preferoval vzduchem chlazené motory, motory boxer, například vymyslel a tatra jako první na světě měla brzdy na předních kolech(tehdy se psalo, že je to nebezpečné, vůz se může převrátit apod., podívejme se, jak je jak je rozložený brzdový účinek dnes), příznivce aerodynamiky, kdy pochopil, že ne jen výkon motoru má vliv na "sílu" auta(zkusta se podívat jak vypadá podvozek 77, 87), když po válce byl ve vězení a kontruovala se TATRA 603, konstruktéři jsi nevěděli rady, tak jim Hans Ledwinka při tajné návtěvě radil(když mu ukázali plány, tak jim řekl "co jste to mé děti udělaly".
Ledwinka se znal s Porschem, TATRA V577 byla dříve než Brouk, VW někdy v 60. letech po soudu platil odškodnění TATŘE, asi tak.
Že TATRA vyráběla pro říši je jasné, jinak to nešlo, ona slavná budovatelka socialismu TATRA 111, začla svou kariéru o jednotek Wermachtu, nebo projekt aerosaní TATRA pro boj na Sibiři je zajímavý.
Že TATRA zašla svou slávu je pravda bohužel, papaláši řekli, že v TATŘE jsou vysoké stropy, tak bude dělat náklaďáky, když tak v 50. letech zjiostili, že nemají čím jezdit, tak zjistili, že jen TATRA je schopná jim vhodné auto vyrobit a pak se sešel projekt ilegálně vyvýjené TATRY 603.
Ono vemte jsi, poválečná T600, to byl vůz světových kvalit, dokonce byl připraven, v té době velmi nezvykle, vůz s motorem diesel! při ceně nafty tehdy by jim lidé urvali ruce.
Tatru nikdy nebyla velkým výrobcem, valící tisíce kusů, ale jsou snad druhý nejstarší výrobce aut na světě (po automobilce Benz) a do poloviny minulého století vždy přišli s něcím revolučním, ať už to byli závody(TATRA 12 a závody v Rusku, TATRA 603 na závodech v Alpách, kde 603 dojeli do cíle jako vláček ve čele závodu).
Ono i dnes, jizdní vlastnosti TATER v terénu neskutečné.
Jak uváděl reklamní slogan v 30. letech, "TATRA vůz mnoha předností a kvalit"
Uzavírám TATRA koutek.
TATRA dostala jméno po první světové válce(předtím NW), když se hledal nějaký nový název, vhodný pro novou repupruku. Okolo jména koluje historka, že automobilka testovala nové auto v Tatrách a auto dojelo tam, kde nikdy žádné auto ještě nebylo ani v létě a budoucí tatrováci se tam vyšplhali v zimě ve sněhu a někdo pronesl:"To by bylo auto pro Tatry" a odtud údějně název.
Šéf konstruktér u Tatry 77 byl skutečně rakušan Hans Ledwinka - geniání konstruktér, který vlastně z Tatry to, v čem je dodnes dobrá, je to otec Tatrovácké koncepce, preferoval vzduchem chlazené motory, motory boxer, například vymyslel a tatra jako první na světě měla brzdy na předních kolech(tehdy se psalo, že je to nebezpečné, vůz se může převrátit apod., podívejme se, jak je jak je rozložený brzdový účinek dnes), příznivce aerodynamiky, kdy pochopil, že ne jen výkon motoru má vliv na "sílu" auta(zkusta se podívat jak vypadá podvozek 77, 87), když po válce byl ve vězení a kontruovala se TATRA 603, konstruktéři jsi nevěděli rady, tak jim Hans Ledwinka při tajné návtěvě radil(když mu ukázali plány, tak jim řekl "co jste to mé děti udělaly".
Ledwinka se znal s Porschem, TATRA V577 byla dříve než Brouk, VW někdy v 60. letech po soudu platil odškodnění TATŘE, asi tak.
Že TATRA vyráběla pro říši je jasné, jinak to nešlo, ona slavná budovatelka socialismu TATRA 111, začla svou kariéru o jednotek Wermachtu, nebo projekt aerosaní TATRA pro boj na Sibiři je zajímavý.
Že TATRA zašla svou slávu je pravda bohužel, papaláši řekli, že v TATŘE jsou vysoké stropy, tak bude dělat náklaďáky, když tak v 50. letech zjiostili, že nemají čím jezdit, tak zjistili, že jen TATRA je schopná jim vhodné auto vyrobit a pak se sešel projekt ilegálně vyvýjené TATRY 603.
Ono vemte jsi, poválečná T600, to byl vůz světových kvalit, dokonce byl připraven, v té době velmi nezvykle, vůz s motorem diesel! při ceně nafty tehdy by jim lidé urvali ruce.
Tatru nikdy nebyla velkým výrobcem, valící tisíce kusů, ale jsou snad druhý nejstarší výrobce aut na světě (po automobilce Benz) a do poloviny minulého století vždy přišli s něcím revolučním, ať už to byli závody(TATRA 12 a závody v Rusku, TATRA 603 na závodech v Alpách, kde 603 dojeli do cíle jako vláček ve čele závodu).
Ono i dnes, jizdní vlastnosti TATER v terénu neskutečné.
Jak uváděl reklamní slogan v 30. letech, "TATRA vůz mnoha předností a kvalit"
Uzavírám TATRA koutek.
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Re: Zajímavé zajímavosti
Jj, má pravdu předs....ee veteranista. Dík za informaci. J.