Jarda_NIVA 1.7 = 4HR premisti z jedne strany na druhou
Také ji mám a ta je asi nezničitelná Kvůli robustnosti a horší praktičnosti ji moc nepoužívám, ale když se má "trhat" tak přichází na řadu
ja mam s tonou zle skusenosti. po otcovi som podedil sadu, ktora vydrzala hooodne, ale mala uz asi 30r, tak som dokupil novu racnu... nevydrzala skoro nic, dokonca aj proteco mi vydrzala dlhsie. dopustit nedam na znacku proxxon, ale aj tam je seria hobby a profi....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Na dílně jsme měli ráčen celkem dost, ovšem ty co se přepínají kolečkem vždycky stáli za prd. Nakonec jsme koupili takovou levnější neznačkovou s páčkou a vysunovací rukojetí na cca půl metru a ta již třetím rokem funguje bez problému. Špatné je, že díky vysunovací rukojeti je hrozně těžká.
Ahojte,
tak nakonec se ve středisku zjevila TONA EXPERT E032801 1/2" s přepínacím kolečkem a ve spolupráci s těžkým kladivem zvládla uvolnit staré matice. Takže výměna torzní tyče dokončena.
Navážu opět zelenáčským dotazem:
Nová torzní tyč má na sobě zhruba v polovině délky takový malý plíšek. Ten má asi určitě směřovat nahoru. Ale k čemu tam je? Stará tyč nic takového neměla.
Teď jsem si označil za prioritu vyřešení nových vrzavých zvuků při zatáčení doprava. Z toho křupání a vrzání jde strach.
skautmalenovice píše:Nová torzní tyč má na sobě zhruba v polovině délky takový malý plíšek. Ten má asi určitě směřovat nahoru. Ale k čemu tam je? Stará tyč nic takového neměla.
Asi určitě ... a je to "držák" (nebo uchycovací/jistící bod - jak chceš) pro lanovod ruční brzdy. L.
Ale vždy tam chybí několik stran, které asi nebyly ofoceny. Konkrétně tam nenalézám stránky věnující se sestavení dvěří (zámek, stahování okna...). A právě to by se mi teď hodilo.
Ahoj,
zítra nás čeká výměna startéru, chci se zeptat, jak to na Nivkách provádíte? Je nějaká slušná cesta k jeho demontáži, nebo je to fakt tak blbě přístupné, jak to vypadá?
A hloupý dotaz nakonec: tušíte někdo nazpaměť, jaký ořech je potřeba na ty šrouby co drží samotný startér? Rád bych je koupil už dneska po cestě z práce.
jestli se nepletu tak na 12mm klic. Jinak je kolem vymeny starteru dost popsaneho v tematu oprav, taky jsem to podle toho snadneji vyresil. Ty 3 srouby starteru sly malou gola sadou sundat, nejake zhora a neco zespod auta. Pomohlo mi koupit ocko klic 12mm mirne zahnuty/rovny (tona), zvlast na horni sroub. Samotna demontaz a montaz kablu je spravna drbacka a pri montazi zpatky jsem kably nechal blizko vyfuk. trubek a to nebylo dobre
Asi bych se zasnazil nepožvykat hlavy šroubu, to by jinak mohla byt narocnejsi fuška. Tak snad wd sprej a spravne nařadi.
\/ \/ \/
Jak pise Luděk, treba to mas na klic 13mm, ja mam na 12. Ale ze starteru, co jsem tam daval trcel taky jeden sroub na 13, tak mam treba nestandart.
Naposledy upravil(a) Mara dne čtv zář 01, 2016 10:51, celkem upraveno 1 x.
Dělal jsem po Novým roce (v březnu) taky jednu Nivu (1,7i) a taky (viz LO) měla šrouby na 13-ku klíč, tedy M8.
I když třeba některé M8 matice (např. na svodech) bývají na klíč č. 12.
Při té příležitosti mi nedá nevzpomenout si na bratra, kdy po mě chtěl "desítku" matku. Já mu přines´ M10 matici a on na mě koukal (tedy přímo čuměl jak péro z gauče), že chtěl matku na "desítku" - klíč, čili matku M6.
Z toho plyne ponaučení, že je potřeba přesně specifikovat, neboť po každé takové chybě přijde zasloužený trest. L.
Zdravím, tak se nám povedla demontáž startéru, bez větších problémů.
Máme teď celkem 5ks startérů (v autě byl pouze jeden z nich). Všechny startéry cvakají, neroztočí se. Ale mám k tomu několik dotazů na zkušenější z vás.
1.) Startéry testuji v garáži (mimo automobil), napojím je na baterii, pomocí startovacích kabelů. Je možné, že díky tomu jen cvakají (vyjede to nahoru, ale neroztočí se)?
2.) Co mám zkusit udělat s uhlíkama? Doléhají bez problémů...
3.) Co tam můžu jako laik spravit, mimo uhlíky?
tak tak,rozhodne bude chyba v zapojeni, ktore skusas.
original je kostra minus, hruby plusovy kabel ide na ocko m8 -matka -13kluc, dalej od startera, tenky plusovy kabel na faston(dutinka, nastrkovacka),ked na tenky kabel privedies plus, zopne cievku, vysunie pastorok a premosti m8, na ktorom je trvale plus(hruby kabel) s tou m8, co je blizsie k starteru a ten sa nasledne roztoci.
ked privedies plus priamo ockom na m8 blizsie k starteru(ide z neho kabel do startera), tak sa starter roztoci aj s vadnou cievkou bez vysunutia pastorku
na starteroch v 99% pripadoch odchadza prave cievka, ale aby si mal vydnych vsetkych 5 je vysoko nepravdepodobne
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4