Pokud s autem jezdíš hodně bokem, tam se snižuje účinnost chlazení kvůli úhlu vstupu vzduchu. Sériový chlazení je dělaný na přímý vstup vzduchu a normální provozní podmínky.
Já budu dávat do auta větší chladič z Nivy a k tomu výkonnou el. saharu Spal. Taky pomůže zaslepit vstup vzduchu do kabiny z prostoru pod stěračema a potom udělat kapotu na stavitelný zámky a při zápřahu jí přizvednout, aby horkej vzduch odcházel pryč. A od věci při takovým použití není ani chladič oleje.
Chlazení žigul
Moderátor: Moderátoři
Re: Chlazení žigul
Já bych ještě zkusil vyřezat přední čelo a na kapotu vyrobit ,,výdechy".
Když jsem byl v Mostě na okruhu jako malej kluk-tehdy ještě s otčímem,procházeli jsme depo a některý okruhový 21011-05 to tak měly udělaný.
Když jsem byl v Mostě na okruhu jako malej kluk-tehdy ještě s otčímem,procházeli jsme depo a některý okruhový 21011-05 to tak měly udělaný.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Re: Chlazení žigul
Olejový chladič je základ, ono se to nezdá, ale olej má na teplotu motoru výrazný vliv.
Podle mne je však největší slabinou odvětrání motorového prostoru pod auto, kdy v podstatě cela horní půlka motoru zůstává v obrovském horku. Když jsme se Žigulíkem šplhali na náhorní plošinu Padiš, po rozbité šotolinové cestě, v příšerném kopci, naložení co to šlo, motor se začal ihned příšerně hřát. Samotného mne udivilo, co všechno udělá pootevření kapoty. Teplota šla rázem dolů. Podle mne by šlo velmi inteligentně udělat do motorové stěny (těsně pod kapotu, do žlábku k výdechům kapoty) otvory, do nich udělat klapky a horký vzduch vypouštět přes mřížky kapoty ven. Hloupé ovšem je, že by přívod vzduchu do kabiny musel zůstávat zavřený.
Ještě se zeptám, jaký máš výfuk? Máš tepelně zaizolované svody a první díl výfuku?
Podle mne je však největší slabinou odvětrání motorového prostoru pod auto, kdy v podstatě cela horní půlka motoru zůstává v obrovském horku. Když jsme se Žigulíkem šplhali na náhorní plošinu Padiš, po rozbité šotolinové cestě, v příšerném kopci, naložení co to šlo, motor se začal ihned příšerně hřát. Samotného mne udivilo, co všechno udělá pootevření kapoty. Teplota šla rázem dolů. Podle mne by šlo velmi inteligentně udělat do motorové stěny (těsně pod kapotu, do žlábku k výdechům kapoty) otvory, do nich udělat klapky a horký vzduch vypouštět přes mřížky kapoty ven. Hloupé ovšem je, že by přívod vzduchu do kabiny musel zůstávat zavřený.
Ještě se zeptám, jaký máš výfuk? Máš tepelně zaizolované svody a první díl výfuku?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Chlazení žigul
A právě to je potřeba zkusit.MP servis Praha píše:... krom vetsi remenice na pumpe jsem se nedozvedel nic co jsem nezkusil
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Chlazení žigul
...niekde som čítal,že väčšie remenice na vodné čerpadlo sa dávali kvôli životnosti ložiska,a čo si pamätám,vrtula bola poháňaná mechanicky (je ale pravda,olejový chladič sme nemali)
Re: Chlazení žigul
Větší řemenice oběhového čerpadla se dává především ke snížení otáček lopatek čerpadla, protože v momentě kdy lopatky přesáhnou určité otáčky, začíná docházet ke kavitaci. Pokud tahové síly v kapalině přesáhnou určitou mez, poruší se spojitost kapaliny a v kapalině vznikají malé dutiny, obsahující páry okolní kapaliny. V tento moment rapidně klesá účinnost čerpadla, oběh vody se výrazně sníží.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/