Chlazení žigul

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
MP servis Praha
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 08, 2016 08:37

Chlazení žigul

Příspěvek od MP servis Praha »

Zdravim. Nemate pro me nekdo radu s chlazenim na zigula? Jde mi o to, ze mam odlehceny zigo s 1,7 z nivky a pri poradny zatezi treba na okruhu se mi motor prehriva. Mam novy hlinikovy chladic, nove cerpadlo, novou nemrzku a termostat funguje v poradku. Misto mechanicky vrtule mam elektrickou s manualnim spinanim. Pri velke zatezi mam zaplou i vrtuli i topeni interieru naplno, ale po dvou trech ostrejch kolech se to prehriva i bez kapoty. Nejaka rada k dobru???? Diky
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od dusin »

Pokud si dobře pamatuju,tak vodní pumpa nemá ve vysokých otáčkach dostatečnou účinnost.Okruhové lady z toho důvodu mívali jinou řemenici zpřevodovanou více do pomala.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od Cory »

Novy chladic ma origo rozmery? Pre 1,7ku je na hrane. Chcelo by to vacsi 2123, z chevy nivy
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od Michal2101 »

Také se vyhazuje termostat a hadice napojují napřímo.

Ale pro běžné jízdy je to spíš pro zlost.

Cory: a vejde se z nivy?
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od Cory »

Neviem, viem ze davaju z chevy nivy
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od mušketýr »

Pokud nejde o upravený motor, tak chladící soustava musí stíhat.Pokud tedy vše funguje jak má.M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od dusin »

http://auta5p.eu/zavody/most_2004_vfv/most_04a.jpg

Tady je ta uprava i vidět.Pokud to auto jezdí dlouhodobě v točkách 4500+ tak to normální pumpa nepobere.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od Luděk Musil »

Koukaje na obrázek, tak řemenice má cca 2x větší obvod.
Tohle by lépe vysvětlil odborník, profík, na vodní čerpadla. V podstatě jde o to, že od určitých otáček už to vrtule přestává podávat/tlačit. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od Jimmi »

Co přidat chladič oleje.....? :idea:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od mušketýr »

Každej řeší jak vylepšit chlazení a nikdo nepřemýšlí nad tím jak stávající systém donutit k tomu aby pracoval jak má.Nesouhlasím z Dušínem že při soustavných otáčkách nad 4500 musí žigul vařit.
Používám pouze motory 1,7 (na LPG)a to na dlouhých štrekách.Dlouhý myslim dlouhý-Mannheim, Hockenheim, Reims...Jezddim v kuse a někdy i dost naloženej.Na dálnici dám plnej a tak jedu několik hodin-téměř bez ubrání.Např.Reims 10hod.Při 4500ot jedu lehce přes 130.Moje rychlost je na dálnici konstantně mezi 130 ař 160km/h a tato zátěž trvá, jak sem psal, několik hodin.Rychlost měřím navigací, origo tachometry jsou strašně nepřesný.
Učebnicovým příkladem jak vše funguje jak má je expátračův kombík.Motor byl (a je) ve výborný kondici a vodu jsem za celý rok nedolíval a to i přes výše uvedenou forsáž.Monte Negro v létě s celou rodinou toho byl důkazem.
Myslím že většina vozů Lada by takovou extrémní zátěž nevydržela a uvařila by se.Normální jízdou se nic neděje a majitel nemusí nikdy přijít na to že má problém s chlazením.
Např. za ta léta je možné že do kteréhokoli vozu dal někdo v minulosti vodu z vodovodu a chladič trochu zarostl.
Chce mít ve 100%stavu:
-termostat
-čidlo
-ventilátor-já mám radši vrtuli na vodní pumpě alá01
-těsnost soustavy
-víčko
-čistotu chl.soustavy
-pumpaOK
Pokud vše funguje jak má, tak tvrdím že žigul je neuvařitelnej a to i při jakýmkoli zacházení a když je motor mírně upraven tak podle mě platí totéž.
Nyní se mi voda ztrácí a nevím kam.Nařeším to protože budu měnit motor.Normální jízdou se voda neztrácí, ale když jedu voves tak jo.Je tam něco špatně.Soustava těsní, termostat vyměněn a dělá to pořád.Budu ho měnit z jiného důvodu, jinak bych zkoumal dál.Po výměně poreferuju.M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od Cory »

Ja si s musketyrom dovolim ciastocne nesuhlasit. Je sice pravda, ze treba mat vsetko v 100% stave, ale neviem ci mas, alebo si niekedy mal upraveny motor. Jednoducho ked sa snazis zo zigula dostat vyssi vykon, najmä u 1,7 prestane chladic stihat. Je to overene v praxi, preto sa ako uprava dava chladic vacsi. Nie je to kvoli tomu, ze by niektora z veci nefungovala ako ma. Ale chladenie je stavane na 1,2 a vyssi objem spravi svoje, hlavne v kombinacii so snahami navysit vykon. K tomu hlava 1,7 ma v sebe nad spalovacim priestorom pomocne vyztuhy-rebra, co zhorsuje prietok vody. Z mojej skusenosti mozem povedat, ze je vidiet ohromny rozdiel medzi 1,7 a 1,9, pritom vsetky komponenty chladenia ostali rovnake.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od mušketýr »

Ale to jsme za jedno.Co jsem si představoval jako mírně upravený motor není 1,9.Při úpravách bych šel formou testů a pak úprav chladícího systému.Moje poznatky se týkají sériových motorů.M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od Cory »

Ja zasa narazam na to, ze sustava je stavana na 1,2 a drzat 1,7 dlhodobo pod zatazou znamena pohybovat sa s chladenim na hrane. Sice to stiha, ale ked som tomu daval poriadne kvapky, tak teplota liezla hore, čo som predtym na 1,3ke nepoznal ani nahodou. Po prechode na el. saharu sa to este zhorsilo. Robilo to len ked som tomu daval poriadne kvapky. Ono asi bude podstatny rozdiel aj v tom, ked sa ide 130km/h ustalenou rychlostou, pri ktorej je napor vzduchu vacsi, ako ked kazde 3 sekundy tomu utnes plny plyn pri 60ke :)

Navyše nevieme, ako ma kolega nastavenu zmes a predstih, to na teplote spravi strasne vela.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od valda1971 »

Já mám také pocit, že mi 2101 nechladí, jak by měla, ale jak píše Cory - jel jsem po dálnici Pardubice-Ústí 130 stabilně a díky náporu vzduchu paráda, stoupání do Alp na dvojku jsem (tedy autí) nezvládalo dostatečně. A to mi stačí v horku stoupání malou rychlostí a také se mi to nezdá :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
MP servis Praha
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 08, 2016 08:37

Re: Chlazení žigul

Příspěvek od MP servis Praha »

Je fakt ze mam smes hodne bohatou. Mam upravenej karbec. S autem se chodim klouzat po kopcich i po okruzich takze dostava 4500 otacek treba kolem 80 - 100 km/h. Celou chladici soustavu mam novou, menenou. El. vetrak mam na cudlik takze si ho poustim sam a je vetsi a rychlejsi nez origo. Ted jsem prisel na jeden problem a to spatnou hadici. Byla moc dlouha a kdyz se hodne prohrala tak se za jizdy smrskla. Kus hadice se nahradil trubkou a je to o dost lepsi. Vsem diky za rady ale krom vetsi remenice na pumpe jsem se nedozvedel nic co jsem nezkusil :D
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“