Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Re: Fábie.
Jestli to není tím, že padla kosa na kámen a v praxi se ukazuje, že celý slavný downsizing je nesmysl, i když to měl být teoreticky super nápad. Dokud budou auta pořád stejně těžká, bude i energie potřebná k jejich rozhýbání stejná, nehledě na výkon motoru. A po tom, co se děje poslední rok a konkrétně nyní na STK, bych si nový diesel nepořídil ani za zlaté prase, a to říkám jako velký fanda nafty.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Mám takovej pocit, že to, co právě napsal DVK (Tomáši díky), by se mělo vytesat hooodně velkými písmeny do hooodně velkýho kamene a dát to před vchod do toho slavnýho bruselskýho parlamentu.
A co se týče té druhé části to by bylo potřeba udělat přes kopírák před naše slavné Ministerstvo dopravy a Ťokovi před barák ... a jako poznámku vytesat kruhový objezd. L.
A co se týče té druhé části to by bylo potřeba udělat přes kopírák před naše slavné Ministerstvo dopravy a Ťokovi před barák ... a jako poznámku vytesat kruhový objezd. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Fábie.
Tohle je moje kombinovaná spotřeba s letitou Corollou. Má sice mnohem lepší aerodynamiku, ale jinak je to atmosférický benzín 1.3 s 65kW při 6 tisících. V případě nouze točí to 6300, ale už bez navýšení výkonu. Downsizing mého gusta. Pro běžné uživatele v Česku nepoužitelný, protože to táhne nikoli "ocpoda", ale až od ca čtyř tisíczelvotron píše: ...za 6,2 dálkovou trasu s malým autem s maloobjemovým 55 kW dýzlem je síla, věřím že by se to dalo zaject za podobnou hodnotu s atmo benzínem ve stejný kubatuře při stejným stylu jízdy...
Typická moje kombinace je město/dálnice ca 140km/h dle GPS/serpentiny v Českém středohoří/město. Nebo krátké či střední pojížďky po městě.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Fábie.
Pokud se současné testy spotřeby dělají za nereálných podmínek, pak je jasné, že nízkoobjemové motory mají spotřebu nižší, bohužel při vyjetí do reálného mimoměstského provozu je realita jiná.
Mě se zatím daří obhajovat motor 2,0 TDI CR 110kW a průměrná spotřeba po ujetí více než 80.000 v O3 je 5,05L/100km, je v tom vše od courání po městě, jízdy po státovkách (60%), jízdy po dálnicích v DE rychlostí přes 200km/h, tahání vleku 750kg (celkem asi 10 tis. km), což si myslím není zlé. Trasu Krkonoše Brno v průměru oba směry dělám za skutečných 4,6L. O2 s motorem 2,0TDI CR byla na spotřebě o ca 0,1L horší, byl to sedan, nyní combi. O2 1,9TDI 77kW 4x4 brala necelých 6L. Honza
Mě se zatím daří obhajovat motor 2,0 TDI CR 110kW a průměrná spotřeba po ujetí více než 80.000 v O3 je 5,05L/100km, je v tom vše od courání po městě, jízdy po státovkách (60%), jízdy po dálnicích v DE rychlostí přes 200km/h, tahání vleku 750kg (celkem asi 10 tis. km), což si myslím není zlé. Trasu Krkonoše Brno v průměru oba směry dělám za skutečných 4,6L. O2 s motorem 2,0TDI CR byla na spotřebě o ca 0,1L horší, byl to sedan, nyní combi. O2 1,9TDI 77kW 4x4 brala necelých 6L. Honza
Re: Fábie.
Náhodou, můj Opel Corsa B, s litrovým tříválcovým motorem, jezdí ať se děje co se děje za 5-5,5l/100km. Prázdný, naložený, klidným tempem, svižnou jízdou ... stále s podobnou spotřebou. Rekord mám plně naložený za 4,3l/100km a to naprosto běžnou jízdou. Opakem pak 7l/100km s plynem na podlaze přes celý německo, kdy se rychlost pohybovala mezi 140-170km/h.
Na druhou stranu, tento motor je klasické MPI Opel ECOtec, který ještě není utažen eko nesmysly.
P.S. Škrtící klapka je ještě ovládaná lankem
Na druhou stranu, tento motor je klasické MPI Opel ECOtec, který ještě není utažen eko nesmysly.
P.S. Škrtící klapka je ještě ovládaná lankem
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Fábie.
Já taky nemám problémy se spotřebou, jak u Galaxy, tak u Matizu. U "starších" vozů malých kubatur není problém, problém je až teď, po uvedení platnosti Euro6.
Větší litráže, dejme tomu kolem dvou litrů a vejš, taky nemívají problém a paradoxně často jsou úspornější, než menší motory (viz třeba motory 2,0 TDi x 1,6 TDi, tam je to naprosto evidentní).
Větší litráže, dejme tomu kolem dvou litrů a vejš, taky nemívají problém a paradoxně často jsou úspornější, než menší motory (viz třeba motory 2,0 TDi x 1,6 TDi, tam je to naprosto evidentní).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- miro263
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
- Bydliště: Horehronie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
ani ja nemam problem so spotrebou
Fabia Combi - 1.2 TSi 81kw ( august 2015)
a dalsia z leta
a dalsi ludia asi tiez nemaju: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1
Fabia Combi - 1.2 TSi 81kw ( august 2015)
a dalsia z leta
a dalsi ludia asi tiez nemaju: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Re: Fábie.
Na 1.2 TSI jsem mel i pri ceste pod hladinu more (vice klesani nez stoupani) spotrebu spis k 6 litrum. Taky pri prumerne rychlosti cca 80 km/h a pri pohodove jizde po dalnicich a poustnich silnicich.
VAZ 2104 1.3 1989
- miro263
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
- Bydliště: Horehronie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
JmJ je rozdiel EA111 a EA211 , EA111 boli pazravejsie.
Teraz na zimakoch jazdim do 6L - zatial spokojnost pokial sa to nerozpadne. na tomto aute mam zatial najazd 35t/rok zaruku mam 120t/4r takze to bude tesne ...
Teraz na zimakoch jazdim do 6L - zatial spokojnost pokial sa to nerozpadne. na tomto aute mam zatial najazd 35t/rok zaruku mam 120t/4r takze to bude tesne ...
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Re: Fábie.
Tak první počitání spotřeby na 1,9 sdi za 5,8 l/100 km, ujeto půl tisíce km. Přijde mi to dost, ale zase jen město, většinou cesty do 20 km.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Fábie.
Na dálku bys byl o litr níž.
BTW: Když jsi tu narazil na starou dobrou SDi:
Sousedův starší syn žije a pracuje nedaleko Londýna. Domů jezdí cca třikrát za rok na deset, čtrnáct dnů. Jezdí autem. Nyní má Octavii II 2,0 TSi RS, ovšem do nedávna měl Fabii I Combi 1,9 SDi (tu teď má tady jeho otec).
Průměrná spotřeba nafty na trase Londýn - Třebíč a zpět s tímhle autem u něho byla 4,6 - 4,8 l / 100 km. Prý podle toho, zda potřeboval v Německu nahnat víc, nebo méně času - tedy zda jel do sto padesáti, nebo sto sedmdesát.
Byly to úsporné motory a pro člověka, kterému nevadilo jet poslušně v řadě a být smířen se zrychlením na stovku přes 16 sekund to bylo naprosto fajn.
Jen bych doplnil - nyní s tou eReSou má na téže trase spotřebu mezi devíti a dvanácti litry .
BTW: Když jsi tu narazil na starou dobrou SDi:
Sousedův starší syn žije a pracuje nedaleko Londýna. Domů jezdí cca třikrát za rok na deset, čtrnáct dnů. Jezdí autem. Nyní má Octavii II 2,0 TSi RS, ovšem do nedávna měl Fabii I Combi 1,9 SDi (tu teď má tady jeho otec).
Průměrná spotřeba nafty na trase Londýn - Třebíč a zpět s tímhle autem u něho byla 4,6 - 4,8 l / 100 km. Prý podle toho, zda potřeboval v Německu nahnat víc, nebo méně času - tedy zda jel do sto padesáti, nebo sto sedmdesát.
Byly to úsporné motory a pro člověka, kterému nevadilo jet poslušně v řadě a být smířen se zrychlením na stovku přes 16 sekund to bylo naprosto fajn.
Jen bych doplnil - nyní s tou eReSou má na téže trase spotřebu mezi devíti a dvanácti litry .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
a tim RS jede jak?
dvoulitrova naftova Oktavka je dle me nejslepsi Skodovaka na cestovani po dalnici, docela jede a spotreba je na dalnici i pri vysokych rychlostech dost dobra, klidne pod pet litru. jen me prekvapovala spotrebou motorového oleje...
dvoulitrova naftova Oktavka je dle me nejslepsi Skodovaka na cestovani po dalnici, docela jede a spotreba je na dalnici i pri vysokych rychlostech dost dobra, klidne pod pet litru. jen me prekvapovala spotrebou motorového oleje...
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Fábie.
Ta spotřeba oleje je individuální, nelze to paušalizovat. Nicméně v dnešní době, kdy se kvůli filtrům pevných částic musí používat olej s velmi nízkou viskozitou a nízkým obsahem popela, je obecně spotřeba oleje u motorů vyšší, než dříve bývala. Ten motor by mohl být mazán klidně i jinými typy olejů, kde by spotřeba oleje jistě byla mnohem nižší, jenže to není možné právě kvůli riziku zničení DPF.
S tou eReSou jede asi stejným způsobem, možná i rychleji - ostatně proč ne, že? Ten motor je schopen prakticky trvale držet rychlost kolem 240 km/h. Limity v Německu nejsou, auto na to má, tak proč se nepovozit? Akorát to má mimo území království dost nepříjemné v tom, že má pravostranné řízení.
S tou eReSou jede asi stejným způsobem, možná i rychleji - ostatně proč ne, že? Ten motor je schopen prakticky trvale držet rychlost kolem 240 km/h. Limity v Německu nejsou, auto na to má, tak proč se nepovozit? Akorát to má mimo území království dost nepříjemné v tom, že má pravostranné řízení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
no samozrejme, proc ne. ale jestli jede s Octavii RS mnohem rychlej nez s Fabii SDi, coz predpokladam, pak ikdyz jde o stejnou cestu, porovnani spotreby je irelevantni. prece jen odpor vzduchu s rychlosti roste exponencialne.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!