Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Re: Fábie.
To záleží na vkusu každého soudruha.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Tak řek bych že dvojková fábie ja taková víc prkenná jak jedničková, obocně bych řek že dvojková, kromě většího prostoru, nemá oproti jedničce moc co nabídnout.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- miro263
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
- Bydliště: Horehronie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Mam F III combi a podvozkovo je to parada.. Ale mohla by byt sirsia
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Re: Fábie.
Surely you are jokingMarek píše:Fabia měla vždy ve své třídě nejlepší podvozek.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Fábie.
Muj osobní názor:
Skoda ma u nas dobry servis, drzi si cenu a oblbuje lidi s nejvetsim kufrem ve sve kategorii.
jezdil jsem rok s Fabii 1.4L a pak s Puntem 1,25L. jizda s Puntem mne prijde mnohem zabavnejsi, spotřeba je o litr a pul nižší, auto urcite není pomalejsi, na prednich sedačkách je dokonce vice mista nez ve Fabii a kupodivu jsem s autem najel 180tisic km nez se objevila první vazna zavada, tedy nakonec to byl jen spatny senzor otáček motoru za par stovek, jenze poruchu nasel az ctvrty servis po mesici patrani (nastesti jsem si nenechal vnutit novou ridici jednotku za 20tisic od prvních tri servisu).
kdyz clovek u Fiatu prehlidne spatny image (Fehler In Allen Teilen), když se clovek povznese nad drobnosti jako je vrzajici pedal spojky (coz je asi i opravitelne), pokud se clovek smiri s mensim kufrem a hlavne pokud si clovek najde servis kde umi opravit Fiat, pak se da jezdit i timhle autem.
Fabia je jiste velmi dobre auto, ale myslim si ze nase media z ni delaji vetsi hitparádu nez je realita.
Skoda ma u nas dobry servis, drzi si cenu a oblbuje lidi s nejvetsim kufrem ve sve kategorii.
jezdil jsem rok s Fabii 1.4L a pak s Puntem 1,25L. jizda s Puntem mne prijde mnohem zabavnejsi, spotřeba je o litr a pul nižší, auto urcite není pomalejsi, na prednich sedačkách je dokonce vice mista nez ve Fabii a kupodivu jsem s autem najel 180tisic km nez se objevila první vazna zavada, tedy nakonec to byl jen spatny senzor otáček motoru za par stovek, jenze poruchu nasel az ctvrty servis po mesici patrani (nastesti jsem si nenechal vnutit novou ridici jednotku za 20tisic od prvních tri servisu).
kdyz clovek u Fiatu prehlidne spatny image (Fehler In Allen Teilen), když se clovek povznese nad drobnosti jako je vrzajici pedal spojky (coz je asi i opravitelne), pokud se clovek smiri s mensim kufrem a hlavne pokud si clovek najde servis kde umi opravit Fiat, pak se da jezdit i timhle autem.
Fabia je jiste velmi dobre auto, ale myslim si ze nase media z ni delaji vetsi hitparádu nez je realita.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Fábie.
Jako upřímně řečeno - kdybych se dnes rozhodoval o koupi vozu, ať jetého nebo nového, určitě by to nebyla škodovka.
Důvody jsou pro mě zcela jasné: Škodovka je nesmyslně předražená. Bohužel dle mého názoru se to odvíjí od poptávky. Lidi prostě škodovku chtějí, takže si může dovolit držet cenu. Dalším důvodem, proč bych do škodovky nešel, je vysoká spotřeba ve srovnání s vozy jiných značek. Teď celkem často jezdím s Fabií II 1,6 TDi / 55kW a zodpovědně říkám, že není technicky možné dostat se s ní pod pětilitrovou spotřebu, a to jedu jak důchodce. Při běžné jízdě, kde jsou i dálnice, jsem na šesti, i přes šest litrů. A to mi na diesel o kubatuře 1,6 připadá strašný! Srovnatelné motory třeba od Kia, Hyundai nebo Renault jsou kolem čtyř litrů - opět moje zkušenost, nikoli povídání Franty od vedle. Rozdíl ve spotřebě mezi motory VW a "komerčními" značkami je natolik výrazný, že je to pro mě dost pádný argument.
Další důvod, proč ne škodovku, je pro mě třeba skutečnost, že za ty peníze mi škodovka nic tak zásadního nenabízí. Jsem středně náročný uživatel a myslím si, že jiné vozy s vlastnostmi srovnatelnými se škodovkou jsou podstatně levnější, mnohdy na můj vkus líbivější a technologicky modernější.
Důvody jsou pro mě zcela jasné: Škodovka je nesmyslně předražená. Bohužel dle mého názoru se to odvíjí od poptávky. Lidi prostě škodovku chtějí, takže si může dovolit držet cenu. Dalším důvodem, proč bych do škodovky nešel, je vysoká spotřeba ve srovnání s vozy jiných značek. Teď celkem často jezdím s Fabií II 1,6 TDi / 55kW a zodpovědně říkám, že není technicky možné dostat se s ní pod pětilitrovou spotřebu, a to jedu jak důchodce. Při běžné jízdě, kde jsou i dálnice, jsem na šesti, i přes šest litrů. A to mi na diesel o kubatuře 1,6 připadá strašný! Srovnatelné motory třeba od Kia, Hyundai nebo Renault jsou kolem čtyř litrů - opět moje zkušenost, nikoli povídání Franty od vedle. Rozdíl ve spotřebě mezi motory VW a "komerčními" značkami je natolik výrazný, že je to pro mě dost pádný argument.
Další důvod, proč ne škodovku, je pro mě třeba skutečnost, že za ty peníze mi škodovka nic tak zásadního nenabízí. Jsem středně náročný uživatel a myslím si, že jiné vozy s vlastnostmi srovnatelnými se škodovkou jsou podstatně levnější, mnohdy na můj vkus líbivější a technologicky modernější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Marek přesně vystihl to, co si myslím a mám ověřeno i já. Naprostá pravda ...Marek píše:Jako upřímně řečeno...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Fábie.
Ale je to smutné, že domácí značka je prakticky nejdražší na trhu.
Když už jsem zmínil tu spotřebu: Před měsícem k nám na týdenní návštěvu přijeli Chorvati, rodina mojí paní. Přijeli na lyže (my k nim v létě za mořem, jak jinak). Přijeli prakticky novým vozem KIA Cee´d SW v motorizaci 1,6 CRDi / 100kW, rok 2014. Když jsem jim po příjezdu parkoval vůz, viděl jsem na palubním počítači hodnotu průměrné spotřeby 3,8 l / 100 km. Combi o hmotnosti (odhadem) jako Octavia a taková spotřeba? Když jsme společně dojeli do Jeseníků, spotřeba mu z původní 3,8 vystoupala na 4,1 l / 100 km. Vcelku pochopitelný nárůst. Po dvou týdnech jsme si psali a on mi mimoděk sdělil, že po návratu na Istrii měli celkovou spotřebu (po ujetí cca 1850 km) 3,9 l / 100 km (a to nejen dle PC, ale i ve skutečnosti).
Jak je možné, že některé vozy mají spotřebu čtyři litry a jiné (s motorem stejné kubatury) třeba o 50% vyšší???
Vážně uvažuji o koupi vozu pro partnerku. Upřesním - nového vozu. Vypadá to, že jako senior manager bude pracovně i jezdit jako regionální školitelka po Vysočině a části JČ. Matizem jezdit nemůže, to je auto vysloveně do města, navíc svá nejlepší leta má dávno za sebou (kupříkladu před dvěma měsíci za jízdy upadla zadní náprava, neb uhnilo rameno podélné ).
Přiznám se, že opravdu seriozně uvažuji o Dacii Logan, případně Logan MCV. Možná bych se nechal ukecat do KIA Rio. Další značky zatím okukuji.
Cena Loganu ve střední výbavě a motorem 1,2 MPi / 54kW je 190.000 Kč, cena Rio rovněž ve středním stupni výbavy a motorem 1,25 MPi / 62kW je necelých 250.000 Kč, nyní s bonusovou slevou 15.000 Kč. Na rovinu říkám, Rio se mi líbí víc a i bych byl ochoten mu víc věřit. Ale zase je tu ten aspekt ceny a rozdíl není malý.
Tento týden se chystám na kukačku k žabožroutům na modely 208/308, zatím zcela nezávazně. Nové Clio (od 229.900 Kč) je taky moc pěkné, sousedka jej má od loňského léta jako nový kus (i v bílé barvě je moc pěkné, ač bílá se mi zpravidla nelíbí). Model i20 od Ostravy je pro mě za určitých okolností rovněž akceptovatelný, také v ceně do čtvrt milionu (ačkoli bych spíš volil Rio než i20).
Ještě to není aktuální, takže je dost času na rozmyšlenou. Protože jsem člověk, co nemá moc v oblibě obměny vozového parku a pokud si koupím auto, vypěstuji si k němu silný citový vztah a mám jej "na celý život", rád bych vybral dobře. Ještě nejsem rozhodnutý. Co ale vím určitě, že škodovku si pořizovat nemíním.
Možná jsem utekl maličko do OT, takže tuto debatu končím, popřípadě o tom můžeme pokecat v jiném chlívku.
Když už jsem zmínil tu spotřebu: Před měsícem k nám na týdenní návštěvu přijeli Chorvati, rodina mojí paní. Přijeli na lyže (my k nim v létě za mořem, jak jinak). Přijeli prakticky novým vozem KIA Cee´d SW v motorizaci 1,6 CRDi / 100kW, rok 2014. Když jsem jim po příjezdu parkoval vůz, viděl jsem na palubním počítači hodnotu průměrné spotřeby 3,8 l / 100 km. Combi o hmotnosti (odhadem) jako Octavia a taková spotřeba? Když jsme společně dojeli do Jeseníků, spotřeba mu z původní 3,8 vystoupala na 4,1 l / 100 km. Vcelku pochopitelný nárůst. Po dvou týdnech jsme si psali a on mi mimoděk sdělil, že po návratu na Istrii měli celkovou spotřebu (po ujetí cca 1850 km) 3,9 l / 100 km (a to nejen dle PC, ale i ve skutečnosti).
Jak je možné, že některé vozy mají spotřebu čtyři litry a jiné (s motorem stejné kubatury) třeba o 50% vyšší???
Vážně uvažuji o koupi vozu pro partnerku. Upřesním - nového vozu. Vypadá to, že jako senior manager bude pracovně i jezdit jako regionální školitelka po Vysočině a části JČ. Matizem jezdit nemůže, to je auto vysloveně do města, navíc svá nejlepší leta má dávno za sebou (kupříkladu před dvěma měsíci za jízdy upadla zadní náprava, neb uhnilo rameno podélné ).
Přiznám se, že opravdu seriozně uvažuji o Dacii Logan, případně Logan MCV. Možná bych se nechal ukecat do KIA Rio. Další značky zatím okukuji.
Cena Loganu ve střední výbavě a motorem 1,2 MPi / 54kW je 190.000 Kč, cena Rio rovněž ve středním stupni výbavy a motorem 1,25 MPi / 62kW je necelých 250.000 Kč, nyní s bonusovou slevou 15.000 Kč. Na rovinu říkám, Rio se mi líbí víc a i bych byl ochoten mu víc věřit. Ale zase je tu ten aspekt ceny a rozdíl není malý.
Tento týden se chystám na kukačku k žabožroutům na modely 208/308, zatím zcela nezávazně. Nové Clio (od 229.900 Kč) je taky moc pěkné, sousedka jej má od loňského léta jako nový kus (i v bílé barvě je moc pěkné, ač bílá se mi zpravidla nelíbí). Model i20 od Ostravy je pro mě za určitých okolností rovněž akceptovatelný, také v ceně do čtvrt milionu (ačkoli bych spíš volil Rio než i20).
Ještě to není aktuální, takže je dost času na rozmyšlenou. Protože jsem člověk, co nemá moc v oblibě obměny vozového parku a pokud si koupím auto, vypěstuji si k němu silný citový vztah a mám jej "na celý život", rád bych vybral dobře. Ještě nejsem rozhodnutý. Co ale vím určitě, že škodovku si pořizovat nemíním.
Možná jsem utekl maličko do OT, takže tuto debatu končím, popřípadě o tom můžeme pokecat v jiném chlívku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
A není to tím že ta fabka má FAP a ty ostatní auta ne? Ty 1,2 benzíny v euro 6 budou asi pěkně zdechlý, do toho bych na delší cesty nešel, to už rovnou může jezdit tím matýzem mě přijde.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Fábie.
2. fábku jsem dotáhl do nějakých 190tkm, byla to 1.6tdi 55kw a je fakt, že brala kolem 6. S klimou v létě klidně o litr víc. Teď jezdim s rapidem 1.6 tdi 66kw, mám na něm 32tkm a dlouhodobou mám pod 5. Že by to dělal míň jetý motor?
BA3 2101- r.v. 1976
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
Re: Fábie.
Já jsem projížděl několik motorizací Fabií a benzínové motory jsou opravdu velmi rozežrané a navíc i docela tupé (vztaženo na celé pásmo otáček). Velice mne ovšem překvapil motor Fabie I 1.4 tdi. Švára ji má v kombíku a když předloni vyrazil s manželkou, dvěma dětmi a narvaným kombíkem do Chorvatska, dostal se na spotřebu (palubní počítač) 4,4l/100km. Běžně jezdí za 5,2l/100km. Motor má najeto nějakých 240 000km ... holt v tomto voze se asi zrovna povedl .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Fábie.
S 1,4 TDI jezdíme za 5,5 strkačky po městě, ten motor má sice naprosto tragickej projev, děsný vibrace a úzký spektrum využitelných otáček, ale jinak mu zase není moc co vytknout co do ekonomičnosti provozu a nákladů.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Fábie.
Rapid v kombiku povazuju za velmi pekne auto. ale proti Fabii je to asi 60 tisíc korun navíc
jinak s poslední Oktavii Euro-6 2,0litru v dieselu se da pri dodrzovani predpisu uplne v pohode jezdit na 4,2-4,4litry na 100km (overeno jen dle pocitace), tak nechapu proc to mensi Fabia taky nezvladne.
jinak s poslední Oktavii Euro-6 2,0litru v dieselu se da pri dodrzovani predpisu uplne v pohode jezdit na 4,2-4,4litry na 100km (overeno jen dle pocitace), tak nechapu proc to mensi Fabia taky nezvladne.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
- miro263
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
- Bydliště: Horehronie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
zelvotron píše: Ty 1,2 benzíny v euro 6 budou asi pěkně zdechlý, do toho bych na delší cesty nešel, to už rovnou může jezdit tím matýzem mě přijde.
mam 1,2 TSI 81kw, na plyn to reaguje zvlasne. Zatlacis plyn ( odosle sa ziadost na zvysenie otacok do bruselu), potom dlho,dlho nic ( uradnik vyhodnocuje ziadost o zvyseni otacok) a potom pride slusny zaber ( ziadost schvalena) Da sa stym jazdit celkom svizne.
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Re: Fábie.
Kdyz k tomu pridas automat, tak si mezi srslapnutim plynu a zrychlenim prectes Svejka ve svahilstine.miro263 píše:zelvotron píše: Ty 1,2 benzíny v euro 6 budou asi pěkně zdechlý, do toho bych na delší cesty nešel, to už rovnou může jezdit tím matýzem mě přijde.
mam 1,2 TSI 81kw, na plyn to reaguje zvlasne. Zatlacis plyn ( odosle sa ziadost na zvysenie otacok do bruselu), potom dlho,dlho nic ( uradnik vyhodnocuje ziadost o zvyseni otacok) a potom pride slusny zaber ( ziadost schvalena) Da sa stym jazdit celkom svizne.
Fabie byla, je a bude tragicke vozidlo. Ze to melo super podvozek? Nemuzu posoudit, mi se do starsich fabii nepodarilo ani nastoupit. Ze to ma velky kufr? To je mi prd platne, kdyz nejde otevrit. A tech oslavnych od, co se na to pelo ze vsech stran. Des. Jednou mozna dospeju do stavu, kdy me bude jedno jak a co jezdi a pak budu jezdit i ve fabii.
Ps. Km - split - km ve 4 chlapech a plnou zatezi v i30 cca za 7 litru
VAZ 2104 1.3 1989