Oranžáda 2101

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

A len taka otazka...pouzivas vystruznik s presnym rozmerom alebo nastavitelny?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Vašátor »

Pokud je potřeba, tak s přesným rozměrem. Jelikož ale dávám zpátky starý ventily, ve většině případů není třeba vodítka stružit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

Moja skusenost je, že nove voditko sa po nalisovani zúži nerovnomern. Skusal som na cvicnej hlave lisovat par voditok a potom som to meral dutinomerom. Ale uz ked nove voditka, tak by si to zasluzilo aj nove ventily :mrgreen: Kazdopadne, asi to netreba prezivat, fungovat to bude rovnako a dalsich 200 000 to asi nenajazdi :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Vašátor »

Že jsem na tu dílnu vůbec ještě lezl ... akorát mě to vytočilo. Vodítka jsem měnil na několikero hlavách, dnes odpo jsem dodělal hlavu na Fiat 600D, která má vodítka ještě o chlup menší ... inu stejným postupem jako vždycky jsem se dal do práce, pneumatickým vzduchovým kladivem jsem tam vodítka pěkně nandal, šlo to jako vždycky, pohoda. Při kontrole ovšem bylo každý v místě gufera prasklý. Až na jedno. Kua :!: Co mě to prodali za kvalitu :!: Takže zase všechny ven a objednat nový .... To mám za to, že se mi tři vodítka nezdála ...

Co se týká výměny ventilů, v tomto případě by to byl nesmysl. Ventily jsou jako nové, sedla taky jako nová, vše dosedalo celou plochou, bez známky opotřebení. Kdybych věděl v jakým krásným stavu ta hlava je, vyprdnul bych se na GO. Gufera jsem na ni dával kdysi z Favorita (zelené), pak to najelo cca 15 000km a následně celý motor 9let stál. Gufera byla jako nová.

Jojo, každý dobrý čin je po zásluze potrestán ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

Mas na to nejaky pripravok alebo to kladivo opieras o korunku, na ktoru sa nasadzuje gufero?

Tak samozrejme, nove ventily nie su podmienkou, to len ja vsetko prežívam :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Vašátor »

Mám na to vyrobený trn, který se ovšem bohužel opírá o korunku. Nicméně takových 100 vodítek jsem už touto metodou bez ztráty kytičky udělal ... a zrovna když to dělám pro sebe, tak to nevyjde :evil: Budu si muset vyrobit mezikus, který se opře do těla vodítka. Pak už to bude 100%.
Mno, já pak ještě detailně zkoumal ty vodítka a oni tam stejně neměli mazací drážky. Takže možná taky dobře, že jsem je rozlámal :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

Jáááj, tam je pes zakopany. Musi sa to opierat o telo voditka, korunka je krehká. Existuje specialny pripravok, nieco ako vystruznik, ktory urobi do voditka mazacie drazky. Ale to je jednoduchsie vymenit voditka za ine :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Vašátor »

Pes sice zakopaný je, ale jaktože to u cca 100ks vodítek vyšlo a na mojí hlavě NE! :evil: Njn, lezt do dílny unavenej, po celodenní šichtě a po nemoci nebyl dobrej nápad :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

To poznam :mrgreen: Vzdy dopadnem najhorsie, ked robim nieco sam pre seba :mrgreen: Moze to byt aj preto, ze tvoja hlava mala väčšie predpätie, čiže otvory pre voditka boli o nejaku stotinku menšie. Spravne by malo byť predpätie 0,06-0,07mm. Ostatne hlavy mohli mat otvory vacsie,tym padom sli voditka lahsie. Napriklad na mojej hlave neboli pravdepodobne nikdy menene voditka a predpätie som mal 0,04mm...Na skusobnej hlave tiez neboli menene a predpatie bolo v norme..takze asi variabilita pri vyrobe.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Vašátor »

Hmm, už to holt nebudu řešit a zítra udělám nový přípravek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

Ja mam na to vcelku jednoduchy pripravok. Hruba tyc s jemnym zavitom, velka matka, pod nou lozisko z tlmica zavesenia typu McPherson, pod nim distancne podlozky, potom podlozky so 45°uhlom, ktora dosadne presne do sedla, tá hruba zavitova tyc prechadza do tenkej 8mm, ktora prechadza voditkom a na konci je matka, ktora dosada na telo voditka. Potom staci len namazat voditko a tocit matkou. Ide to uplne lahucko, vdaka lozisku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Vašátor »

Takže hlavu nenahříváš a vodítko nechladíš? To bych měl člověče strach, že uložení s přesahem nebude dostatečné, protože při lisování vodítka strhnu část materiálu z uložení v hlavě. Já hlavu nahřívám na cca 200°C, vodítka prochází mrazákem :).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

Hlavu by som sa bal nahriat na viac ako 130°. Ani nie kvoli samotnej teplote, ale kvoli nerovnomernosti. Z praktickej skusenosti zalisovanim a vylisovanim voditka sa priemer otvoru pre voditko zvacsi o 0,01mm (za predpokladu, ze pri prvom lisovani je predpatie 0,07mm.) Cize cim viac sa lisuje, tym ubuda stale menej materialu, ale to je prd platne, ked je potom predpatie nedostatocne. Idealne by bolo schladit voditka v tekutom dusiku, to tam potom vojdu pouhym zatlacenim rukou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Vašátor »

Já se nahřátí nebojím, protože pak všechny hlavy stejně rovnám na horizontální frézce. U veteránů jsou ve většině případů tak dodělaný, že líznutí o 0,2 nestačí. Tekutý dusík, to by se pracovalo jinak. Ty to už máš zmáknutý, já ještě ne :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Oranžáda 2101

Příspěvek od Cory »

Tekuty dusik je velky pomocnik, na taketo veci ti staci kludne liter, ktory mi davali zadarmo...je to totiz odpad pri vyrobe kyslika (alebo take nieco, v chemii nie som doma) ...ale nakoniec som si vzal 5l v specialnej nadobe, lebo prevazat liter dusika v termoske 100km, na to som nemal gule :mrgreen: 5l dusika vyslo tusim 12e, plus vratna zaloha 300e za nadobu. A netreba sa bat, vela ludi ma strasilo, ze sa mi nepodari zalisovat sedla, lebo prasknu, a nakoniec to islo ako po masle ;)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“