Pokiaľ by som dal na hadičku svierku a odpoji ju ?? sice by som musle ovzdušniť brzdy znova ale nazaťažím hadičku so suportom , potom dole kotúč a na náboji dole matku ktorá bude zaistená zrejme závlačkou ak si dobre spomínamDusan píše:davaj pozor na brzdovu hadicku a prsty inak je dobre si cely naboj poumyvat, a tak zacat tam naklepavat vonkajsie casti loziska... a doklepat na doraz. A treba dat dole brzdove strmene tj 2sruby. a zavesit to nejako bokom aby sa nenamahala hadicka.
Loziska kol na predku
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte čer 23, 2009 15:00
- Bydliště: Nové Zámky
- Kontaktovat uživatele:
dik velmi za radu ako to dopadlo a urcite aj nejake neslusne fotky xD urobi HaWeR kedze sa tearz maka na mojej Genocide 2104 xD
NZ - Lada Fans
HaWeR a Ja xD Stačí tolko členou nie?? xD a komu nie nech sa ide ...
PS: biela lada 04 KN znacka a ten napis hore a prefrcal som okolo TAK TO SOM BOL JA JA A MOJA GENOCIDA XD
HaWeR a Ja xD Stačí tolko členou nie?? xD a komu nie nech sa ide ...
PS: biela lada 04 KN znacka a ten napis hore a prefrcal som okolo TAK TO SOM BOL JA JA A MOJA GENOCIDA XD
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Na brzdovou hadici svěrku nedávej a neodpojuj ji! Je to zbytečné.
Na upevnění třmenu stačí kus drátu či provázku a přivázat za horní rameno . L.
Na upevnění třmenu stačí kus drátu či provázku a přivázat za horní rameno . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
vieš čo pancierove hadice ???? klasicky kumené myslím , pancierové niesú, pancierovú mam jednu jedinú a to na 2103 A bola kumená ak ovšem myslíme hadičku rovnakúDusan píše:troska zly napad pancierovane hadice stlacat na doraz....
_______________________________________
NZ Lada fans
2103 - od 1979 - 2000 - Nagyapa
2103 - od 2000 - 2007 - Foter
2103 - od 2007 - ja
2107 - od 2007 - 2008 - Foter
2107 - od 2008
NZ Lada fans
2103 - od 1979 - 2000 - Nagyapa
2103 - od 2000 - 2007 - Foter
2103 - od 2007 - ja
2107 - od 2007 - 2008 - Foter
2107 - od 2008
Jaj ty mislis na privode do valxca ...
Dnes lespie povedane 2x6hodin som menil valceky vnutorne. A zarove nmenil loziska na prednych kolesach.
Poskladane dotiashnute najprv na 20Nm potom na 7Nm povolit o 30st...to neviem ci som trafil... skusobna jazda ...a chytim koleso..a coto ma volu normalne citim ako sa hybe aj lava aj prava strana tak teraz neviem ci to tak ma byt....
Dnes lespie povedane 2x6hodin som menil valceky vnutorne. A zarove nmenil loziska na prednych kolesach.
Poskladane dotiashnute najprv na 20Nm potom na 7Nm povolit o 30st...to neviem ci som trafil... skusobna jazda ...a chytim koleso..a coto ma volu normalne citim ako sa hybe aj lava aj prava strana tak teraz neviem ci to tak ma byt....
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Lehce přitáhnout aby vůle zmizela, respektive nebyla "hmatatelná" ... čeká mne to na kombajnu, zjevně jsem se při dotahování na pocitovku netrefil, zajímavé je, že u sedmy jsem to trefil napoprvé.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Loziska kol na predku
Už nevím, každý říká něco jiného, tak schválně, co na to řeknete vy...
Hornet se mi poslední cca měsíc dva kapku rozplaval, až to došlo do fáze, kdy bylo přejetí vyjetých kolejí kaskadérský kousek. Zjištěna závada, přední ložiska. Dneska jsem je vyměnil, vše omyto, nové gufero, dotaženo bez momenťáku (na 6 Nm jsem zkrátka nesehnal) trochu víc, povoleno, citlivě znovu dotaženo. Jel jsem cca 8km, vrátil jsem se a kola měli vůli. Po dotažení cca 30 stupňů na několikrát po malinkatých úsecích kolo absolutně bez vůle.
Nasednu, poděkuji známému za azyl, vyrazím domů. Chování perfektní, úseky s kolejemi bez problémů. Přijedu, vemu za kolo a zase vůle! (Bez přizvednutí, chytím se za první drážku v pneu a mrskám s kolem sem a tam. Chce to chytit určitou frekvenci a jde to. Takhle to zkouším od doby, kdy jsem na přizvednutém autě nebyl schopen vůli odhalit a teprve když jsem s tím zahýbal pod zátěží jak jsem psal a ještě se nohou zapřel o spodní lem disku, se vůle projevila.)
Teď tedy otázka. Ta vůle je malinkatá a auto neplave. Volal jsem do jednoho nejmenovaného servisu, přiznal se, že chci jen vydyndat radu a bylo mi řečeno, že kolo musí malou vůli mít, jinak se ložiska příliš rychle opotřebují. Je to jak pán říkal? Nebo mám zkusit ještě jednou ložisko přitáhnout? To je snad první auto s "povinnou" vůlí? Nikdy jsem kuželíková ložiska neměl, Džígo byla první zkušenost.
Nerad bych ložisko přetáhl a zničil, jako že nové věci umím nechtěně pokřtít s kosmickou rychlostí, ale zkrátka mi nepřipadá normální mít byť nepatrnou vůli na kole.
Rady z praxe? Ještě kapičku dotáhnout, nebo ho nechat?
Hornet se mi poslední cca měsíc dva kapku rozplaval, až to došlo do fáze, kdy bylo přejetí vyjetých kolejí kaskadérský kousek. Zjištěna závada, přední ložiska. Dneska jsem je vyměnil, vše omyto, nové gufero, dotaženo bez momenťáku (na 6 Nm jsem zkrátka nesehnal) trochu víc, povoleno, citlivě znovu dotaženo. Jel jsem cca 8km, vrátil jsem se a kola měli vůli. Po dotažení cca 30 stupňů na několikrát po malinkatých úsecích kolo absolutně bez vůle.
Nasednu, poděkuji známému za azyl, vyrazím domů. Chování perfektní, úseky s kolejemi bez problémů. Přijedu, vemu za kolo a zase vůle! (Bez přizvednutí, chytím se za první drážku v pneu a mrskám s kolem sem a tam. Chce to chytit určitou frekvenci a jde to. Takhle to zkouším od doby, kdy jsem na přizvednutém autě nebyl schopen vůli odhalit a teprve když jsem s tím zahýbal pod zátěží jak jsem psal a ještě se nohou zapřel o spodní lem disku, se vůle projevila.)
Teď tedy otázka. Ta vůle je malinkatá a auto neplave. Volal jsem do jednoho nejmenovaného servisu, přiznal se, že chci jen vydyndat radu a bylo mi řečeno, že kolo musí malou vůli mít, jinak se ložiska příliš rychle opotřebují. Je to jak pán říkal? Nebo mám zkusit ještě jednou ložisko přitáhnout? To je snad první auto s "povinnou" vůlí? Nikdy jsem kuželíková ložiska neměl, Džígo byla první zkušenost.
Nerad bych ložisko přetáhl a zničil, jako že nové věci umím nechtěně pokřtít s kosmickou rychlostí, ale zkrátka mi nepřipadá normální mít byť nepatrnou vůli na kole.
Rady z praxe? Ještě kapičku dotáhnout, nebo ho nechat?
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Loziska kol na predku
To je taková loterie . Když to utáhneš moc tak je to špatně a když necháš moc velkou vůli tak taky . Zkus to podle Tůmy s hodinkami nebo jak se to zove. Nejhorší je, že když se to povede bez vůle tak v člověku hlodá červíček jestli to není moc a pořád ošahává náboje jestli moc nehřejí a jestli náhodou pravý nehřeje víc než levý či naopak . Já hmatatelnou vůli nechávám za předpokladu, že je to pidivůle . Jsi si jistý, že nenahmatáváš vůli jiné části řízení?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Loziska kol na predku
Až se ti bude chtít tak to celý rozeber a koukni se na čep kola-těhlici zespodu a zkontroluj jestli nemá náhodou vyjetou drážku od vnitřniho kroužku vnitřního ložiska.
Měl jsem to taky tak,musel jsem nakonec měnit celý čep kola,protože nové ložisko(to vnitřní) se mi na čepu viklalo a pořád jsem ladil vůle stejně jako ty.
Nejsem škarohlíd,ale možná je to daň za široké pneu-ale uznávám že Hornet na nich vypadá moc dobře.
Měl jsem to taky tak,musel jsem nakonec měnit celý čep kola,protože nové ložisko(to vnitřní) se mi na čepu viklalo a pořád jsem ladil vůle stejně jako ty.
Nejsem škarohlíd,ale možná je to daň za široké pneu-ale uznávám že Hornet na nich vypadá moc dobře.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Re: Loziska kol na predku
Naprosto tomu rozumím, také když něco vyměním, pořád kontroluji, jestli se díl nepovoluje atd...Koko Loko píše:Nejhorší je, že když se to povede bez vůle tak v člověku hlodá červíček jestli to není moc a pořád ošahává náboje jestli moc nehřejí a jestli náhodou pravý nehřeje víc než levý či naopak . Já hmatatelnou vůli nechávám za předpokladu, že je to pidivůle . Jsi si jistý, že nenahmatáváš vůli jiné části řízení?
V řízení by nic být nemělo, někdy Říjen/Listopad nové od Lemförder.
Zkusím se na to kouknout, ale až bude rozumnější počasí. Jsem panelákový "chodníkář"...Mikeš píše:Až se ti bude chtít tak to celý rozeber a koukni se na čep kola-těhlici zespodu a zkontroluj jestli nemá náhodou vyjetou drážku od vnitřniho kroužku vnitřního ložiska.
Nejsem škarohlíd,ale možná je to daň za široké pneu-ale uznávám že Hornet na nich vypadá moc dobře.
Děkuji za pochvalu a máš pravdu. Počítal jsem s tím, že při mém stylu jízdy, širokých pneu a menšímu ET bude něco odcházet. Čepy, ložiska, silentbloky (ty mám tvrdé a zatím statečně drží, byť byly ještě ve Žluťákovi, offroaďákovi... ). Byl bych i ochoten ložiska a čepy dělat jednou ročně. Za víkend to je hotové a díly nestojí zas takový balík (cca 3.300,- nepamatuji si přesně kolik stálo řízení). Tedy pokud to převedu na zábavu, kterou úpravy přinášejí, je 9 korun denně poměrně laciná atrakce... Ale nebaví mě něco dělat dokola. Přepadne mě pak zoufalost. Cesta úprav je holt trnitá.
Jinak jsem si tak dumal a napadla mě jedna věc. Co si myslíte o předělání předního náboje na klasiká válečková ložiska? Myslíte si, že je to vůbec reálné?
Představoval jsem si, že bych nechal vysoustružit do náboje drážku na ségrovku, která by zajišťovala ložisko. Ložiska by byla stejného vnějšího průměru a vnitřní průměr nepatrně menší tak, aby se musel celý náboj lehce nalisovat. Pak standardní podložka a "slušně" dotažená matice.
Vím, že ve stejných podmínkách mají menší výdrž, jen mě to tak napadlo.
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Re: Loziska kol na predku
ak budes menit loziska raz rocne, za par rokov chytis taku prax, ze nebude potrebna prerabka na ine loziska.
kazdopane ja volu nenechavam, ked je vola citelna, tak loziska odidu rovnako rychlo ako ked je to dotiahnute moc
kazdopane ja volu nenechavam, ked je vola citelna, tak loziska odidu rovnako rychlo ako ked je to dotiahnute moc
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- fishbone.v
- Příspěvky: 96
- Registrován: pon úno 15, 2016 08:08
- Bydliště: Púchov - Brno
Re: Loziska kol na predku
Vuli a "plavani" vozidla resim snad uz rok anikdo to takhle dobre nikdy nesepsal. Klobouk dolu, hned se podivam, zda to lozisko nebo cep nemam i ja v haji. Protoze jak ste psali, ze kdyz se to zvedne, tak nic a pod zatezi je vule. Ja mam presne to same. Citim to uz druhej rok a vule se stale jen rozsiruje a prebehy pres vlnitou silnici (predjizdeni a tak) jsou uplna vrazda. Nekdy mam strach ze vylitnu do prikopy. Diky za toho tema, snad to bude v tom.
VAZ 2103 - tatos, BMW e46 320d 110kW - individual, Rover 25, детские игрушки