S těmi servisy a celou sítí je to pořád dokola. Záleží na typu obchodního modelu, ale zpravidla je to o přístupu importéra a jeho ochotě s trhem něco dělat. Celkem to souhlasí - pokud za něco stojí importér, potom se to odráží i v jeho síti a funguje to (výjimky tady nebudu rozebírat). Toto mohu potvrdit z osobní zkušenosti z poslední pětiletky v aftersales nejmenované automobilky. Nevěřili byste, jak se dá s trhem pracovat, když se chce. Zatímco jeden má problém pouze implementovat všechno, co dostane na zlatém podnose už hotové z centrály a než by něco za 15 minut udělal, 14 dní vymýšlí důvody, proč to nejde, další trh je progresivní, zformuje např. vlastní loajalitní program na míru potřebám trhu, vlastní servisní akce, reklamní kampaně, motivy, komunikaci, prodejní koncepty atd atd atd.
Takže první věc je, že někdo musí mít
zájem a
chtít to dělat. Pokud tu bude importér typu: "Takže jaký musím plnit standardy, kdy bude audit a musím dělat něco nad rámec toho?", tak nečekejte žádnou změnu. Další, pro mnohé jistě nepochopitelná věc, je, jak vůbec může těch pár "autorizovaných" servisů Lady vůbec fungovat, když vezmeme v úvahu jejich přístup (viz Hurikánův příspěvek (
http://www.cck-brno.com/2015/08/lada-au ... -shd-most/ ). Jediná logická odpověď je, že to někdo dotuje bez ohledu na výsledek. To je samozřejmě špatně a je třeba toto od základu změnit.