Perspektivy a premiéry Avto VAZu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Jak proběhlo zahájení sériové výroby Xraye

Příspěvek od Hurikán »

Возвращаемся в декабрь.

Jak proběhlo zahájení sériové výroby Xraye

Možná vás bude zajímat, jak probíhalo zahájení sériové výroby Xraye. To proběhlo 15.12. 2015. Nejprve pár čísel:

Jako základ pro Xray byla použita koncernová podvozková platforma B0. Konstruktéři VAZu v ní ale provedli velké množství změn. V konstrukci karoserie je 256 dílů odlišných od Renaultovského základu. K tomu bylo vyvinuto více než 600 nových různých dílů ve vozidle. Lokalizace výroby všech dílů v okamžiku zahájení sériové produkce dosahuje 50%. V této souvislosti se nelze nezmínit o tom, že výrobna plastových dílů jich produkuje 117, přičemž jde zejména o všechny velké díly. Takováto lokalizace výroby plastových dílů v Togliatti, není nyní u žádného jiného modelu. Na slavnostní zahájení sériové výroby přijelo přes 100 novinářů. Všichni přítomní zástupci VAZu se usmívají.

Obrázek

V 10:30 novináře odváží dva autobusy na prohlídku závodu. Když projíždíme kolem jižních bran závodu, náš průvodce Андрей Баринов (Andrej Barinov, ředitel montážního úseku Priory) nás informuje, že se v těchto místech koná každý rok 9.4. (den výroby prvního VAZovského auta) běh Вазовская верста na vzdálenost 1.350m. Účastnit se může kdokoliv.

V 10:40 vcházíme do výrobny motorů, která má plochu přes 38.000 m2. Zde probíhá montáž všech motorů a také je zde zkušební a školící středisko. Všechna pracoviště jsou světlá a čistá, s odpočinkovými zónami. Ruční práce zde není mnoho. Téměř všechny díly se převáží automatickými vozíčky, které jezdí v přesném časovém harmonogramu. Inženýři a vedoucí pracovníci mají svá místa poblíž výroby, takže mají dobrý přehled a mohou v případě potřeby okamžitě reagovat.

V této motorárně se kromě motorů pro potřeby VAZu montují motory i pro Renault-Russia, které se rozváží do různých závodů. Roční objem výroby těchto motorů je asi 100.000, z nichž zhruba 30% se vozí do moskevského výrobního závodu. Během roku 2016 bude objem výroby těchto motorů zvýšen o 50-75%. Úroveň lokalizace výroby dílů pro tyto motory dosáhne téměř 100%, což umožní snížit náklady na výrobu o 35%. V sousedství motorárny se staví velký sklad, kam budou z Rumunska dočasně přiváženy některé díly pro platformu B0.

Obrázek Obrázek

V 11:14 vcházíme do svařovny karosérií, kde se nás ujímá Владимир Колесников (Vladimir Kolesnikov). On sám zde začínal coby učeň jako řadový svářeč. Nyní je ředitelem svařovny. Tohle je jedna z mnoha svařoven v Togliattském VAZu. Zde se svařuje 8 různých typů karosérií. Dozvídáme se, že u karosérií Xray je použité velké procento pozinkovaných dílů. Které konkrétní to jsou ale nevíme. Rekord v počtu svařených karosérií je 42 kusů za jeden pracovní den. Běžný počet je 35. Všechny karoserie se svařují z 95% ručně kleštěmi! Pouze 5% svarů vykonávají automaty.

Obrázek Obrázek

V 11:30 vstupujeme do jedné z několika hal finální montáže. V této hale jsou 4 linky a 1.100 pracovníků. Denně se v této hale smontuje zhruba 800 automobilů. Je zde 310 různých zaměstnaneckých funkcí. Během 3 měsíců se plánuje snížení na 276 pracovních pozic a tím optimalizovat výrobu, aniž by se to dotklo kvality. Té se tady teď věnuje opravdu velká pozornost. Dle statistiky k jedné čtvrtině vad automobilů dochází právě při jejich konečné montáži. V plánu je do letní celozávodní dovolené tento počet snížit o 30%. Právě v této hale se ještě dnes (15.12.2015) smontuje prvních 50 Xrayů.

Obrázek

Po prohlídce montážní haly se vracíme do kongresového centra v automobilce. Lidí zde výrazně přibylo, už jich je hodně přes 300 a další stále přicházejí. Ve srovnání se startem výroby Vesty v Iževsku je tohle zahájení podstatně větší.

Hlavní slovo má Bo Inge Andersson. V závěru svého vystoupení vyzval přítomné zájemce o koupi Xraye slovy: Jestli si chcete koupit náš nový Xray, tak se můžete dnes zapsat do pořadníku v této knize objednávek a předat mě ji zpět, načež ukázal danou knihu objednávek. Svůj anglický projev zakončil ruskou frází: Спасибо большое!

Po projevech, slavnostním ceremoniálu a recepci vyrážíme na velké prostranství vedle administrativní budovy, kde máme příležitost prohlédnout si přes 20 nových Xrayů a uskutečnit i malou 20 minutovou zkušební jízdu. Zde je nutné zdůraznit, že se jedná o zkušební předsériové kusy, které rozhodně ještě nemají všechny prvky aut sériových a mnohé z nich by tak jistě neprošly běžnou výstupní kontrolou. Zaznamenali jsme, že opodál stojí skupinka aut s novými 122 koňovými VAZovskými 1,8-kami a robotizovanými převodovkami. Ty však z neznámého důvodu nejsou k projížďkám určeny.

Продолжение последует уже скоро ...

Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

První jízda Xrayem

Příspěvek od Hurikán »

Продолжение здесь. Поехали!

První jízda Xrayem

Obrázek

Vybíráme si k projížďce jedno ze zkušebních předsériových aut. Je to varianta se 110 koňovým koncernovým motorem, mechanickou převodovkou a výbavou, která se zhruba blíží maximální výbavě budoucích sériových aut. Poměrně těžko hledáme rozdíly mezi tímto motorem a VAZovskou 106 koňovou 1,6-kou, kterou už známe z Vesty. Ty 4 koně navíc rozhodně nijak necítíme. Dynamika nám připadá podobná. Zrychlení je pěkně živé, ale ne nijak dravé. Objektivní srovnání ale zatím nemáme a navíc hustě sněží. Řazení je celkem přesné.

Z drobných nedostatků si všímáme volantu drobně pootočeného vpravo. Také vidíme trvale svítící kontrolku nefunkčního ESC. Prudkým manévrem ale zjišťujeme, že systém je funkční, neboť je cítit reakce auta a k tomu začíná blikat další kontrolka. No i přes funkční ESC nám ale díky hustému sněžení a letním pneumatikám nedělá moc velké potíže, dostat auto na hladké zkušební dráze do smyku a jiných neřiditelných situací. Zejména když za volantem sedí náš ztřeštěný fotograf Igor. :D Celkově na nás podvozek působí dobrým dojmem. Téměř idální rozložení hmotnosti (51:49%) a komunikativní řízení dělají auto příjemě předvídatelným a lehce ovladatelným. Po prvotním seznámení s autem se snažíme ohodnotit další věci. Řízení je skutečně příjemné. Volant padne dobře do ruky a řízení se spolehlivě vrací do vodorovné polohy bez ohledu na rychlost jízdy.

Obrázek

Posaz na "loganovských" sedačkách není naprosto ideální a bez kompromisů, ale ve výsledku je docela pohodlný. Navigace a multimediální systém je pěkně informativní má sympatickou grafiku. Parkování se zadní kamerou je radost. Přitom i zrcátka poskytují dobrý přehled o dění kolem vozu. Ani poněkud skromě vyhlížející panel ovládání klimatizace nijak nekazí dojem a je do palubovky zasazen s citem. Jeho ovladače jsou příjemné, otočné knoflíky mají přesně vymezené kroky. Na algoritmu chování klimy jsme během našeho krátkého testu neshledali nic negativního. Zato na rozměru odkládací schránky na brýle se viditelně šetřilo a tak tam rozměrné velké brýle neschováte. Drobnou výtku máme k pedálům, neboť poměrně maly rozestup brzdového a plynového pedálu si moc nerozumí s naší velkou zimní botou.

Dobré je, že s Xrayem se nemusíte nijak moc sžívat. Je to opravdu soudobé auto, jehož ergonomika byla solidně vyladěna. Je to auto z kategorie "nasednout a jet". Na tomhle sympatickém kompaktním hatchbacku je vidět, jak obrovský skok se podařilo VAZu uskutečnit. Spolu s Vestou je to první VAZ, ve kterém se cítíme jako v zahraničním autě.

Jestli máme název x-ray přeložit jako rentgenové paprsky, pak jsou to v souvislosti s modelem Xray paprsky, kterými se značka Lada snaží prosvětlit svou budoucnost, k čemuž jí Xray zcela jistě dopomůže. Má všechny předpoklady jak k úspěšnému boji s konkurenty, tak i ke změně pohledu motoristů na značku Lada. K závěrečnému verdiktu je ale ještě daleko, neboť jsme k důkladnému otestování zatím neměli dostatek času a navíc jsme nezkoušeli sériový kus.

Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Новости часа

Příspěvek od Hurikán »

Новости часа

Pro koho je určen Xray

Během testovacích jízd v Soči byla hojně diskutovaným tématem cílová skupina zákazníků, na kterou Xray míří. Tato skupina se skládá ze dvou hlavních podmnožin.

V první velké podmnožině je tzv. současná městská mládež, což jsou zejména svobodní lidé, nebo ti co mají krátce po svatbě, spadající do střední a vyšší střední příjmové kategorie. Tato skupina upřednostní Xray kvůli jeho kompaktním rozměrům a výraznému designu, doplněném o zářivou barvu Fresh, která jej na silnicích činí velmi výrazným. Kladem ve prospěch nové Lady je i to, že spotřebitelé z této uvažované skupiny nechtějí za zboží zbytečně přeplácet. V tomto ohledu může Xray poměrně směle aspirovat i na místo prvního koupeného auta.

Druhou část potenciálních kupujících tvoří dynamičtí městští řidiči, což jsou lidé převážně středního věku s kancelářským zaměstnáním. Tato skupina lidí se zajímá o novinky v autoprůmyslu a na autech nejvíc oceňují komfort, spolehlivost a kvalitu. Nezaměřují se prvoplánově na inovační a vysokotechnologické prvky výbavy, ale rádi si připlatí třeba za parkovací kameru.

Odborníci z marketingu se shodují, že v obou těchto hlavních skupinách potenciálních zákazníků, Xray může směle počítat s nezanedbatelným podílem na trhu.

Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Новости часа

Příspěvek od Hurikán »

Новости часа

Změny ve výrobě ŠNivy

Společný podnik VAZ-GM mění režim výroby Chevrolet Nivy, tzv. ŠNivy. Z důvodu úspor a zvýšení produktivity práce dojde od 24.2. ke změně pracovního grafiku hlavní montážní linky. Současný dvousměnný provoz, přejde od daného data na jednosměnný, což je 40 hodin při 5 denním pracovním týdnu.

Zavedení nových postupů, technologií a reorganizace práce umožní zvýšení rychlosti linky na dvojnásobek, takže celkový objem výroby zůstane stejný. Tato změna se zatím nijak nedotkne celkového počtu pracovníků tohoto společného projektu.

Úroveň lokalizace výroby všech dílů modelu Chevrolet Niva převyšuje 95%. Díky takto vysoké úrovni, optimalizaci výroby a profesionálnímu přístupu prodejců, VAZ-GM plánuje udržet svou pozici na trhu i v letošním roce. V roce 2015 byla v Rusku ŠNiva třetím nejprodávanějším autem v kategorii terénních a SUV vozidel.

Obrázek

ŠNiva - Winter Edition

Začalo se prodávat nové akční provedení ŠNivy - Winter Edition. Tohle provedení se dodává ve třech nových barvách: «Аустер», «Кварц» и «Жидкое серебро». Kromě akčních barev byla u této verze rozšířená výbava o: čelní vyhřívané sklo, speciální zimní raménka a lišty stěračů, kapacitnější akumulátor, hagusy, nové disky kol s pneu Continental 7Jx16H2, nové čalounění interiéru, vyhřívání i zadních sedaček, autorádio s reproduktory. První vozy byly již vyexpedovány do: Krasnodaru, Rostova na Donu, Stavropolu, Brjansku, Nižného Novgorodu, Surgutu a Saratova. Ceny této verze začínají na 634.000 rublech = 210.000 Kč

Obrázek

Nová sestra Priory - pětidveřová Niva

27.1. došlo k přesunu místa výroby pětidveřové Lady 4x4, tedy klasické Nivy. Nyní tento model sdílí montážní linku s Priorou. Původně se vyráběl v prostorách vývojového střediska. Dle VAZu se tento krok projeví zvýšením efektivity výroby na základních montážních linkách a celkovou úsporou při výrobě tohoto typu. Tato změna se pozitivně odrazí i na zvýšené kvalitě těchto automobilů.

Již v září se objevila pětidveřovka ve variantě LUX s novými 16" koly a vyhřívanými sedačkami. Pětidveřovka začíná na ceně 490.200 rublů = 170.000 Kč, trojdveřová na 446.200 rublech = 150.000 Kč.

Videoreportáž z této události je ZDE.

Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Новости часа

Příspěvek od Hurikán »

Новости часа

Xray vítězem v Яндексе

Poté, co na začátku minulého týdne proběhlo v Soči představení sériového Xray novinářům, spolu s jeho dvoudenním testováním, došlo v internetu ke skokovému zvýšení vyhledávání na toto téma. Jak potrdila společnosti Яндекс (Jandex - vyhledávací portál), došlo k největšímu skoku 28.1., tedy v den, kdy VAZ oficiálně oznámil výbavy a ceny. Celkově za minulý týden v počtu dotazů ve vyhledávači jednoznačně zvítězila slova "Lada" a "Xray".

Přesné pořadí 5 nejčastějších dotazů minulého týdne je takovéto:

Úplně nejčastěji lidé vyhledávali technické informace - [lada xray технические характеристики]
Poté následovalo vyhledávání fotografií této novinky - [lada xray фото]
Dále ceny - [лада х рей цена]
Následovaly testy - [lada xray обзор]
A ohlasy - [lada xray отзывы]

Obrázek

Zpřesnění státního programu na podporu autoprůmyslu

Jak jsem psal už v článku o návštěvě Dmitrije Medvěděva v Togliatti, kde oznámil čerstvě schválený státní program podpory autoprůmyslu ve výši 50 miliard rublů, tak nyní došlo ve vládě RF k drobné úpravě tohoto programu.

Základní objem vyčleněných prostředků, tj. 50 miliard, zůstal nezměněn. Došlo ale k přesunům mezi některými kapitolami. Z hlediska VAZu a jiných ruských výrobců je nejdůležitější ta změna, která v kapitole příspěvku na vývoj nových a vylepšení stávajících modelů, umožňuje prostředky čerpat jen vyjmenovaným ruským značkám.

Zahraniční značky, byť mají v Rusku své výrobní závody, na tyto prostředky nedosáhnou. Je to odůvodněno tím, že tyto cizí značky nemají v Rusku žádná vývojová pracoviště, takže by eventuelně získané prostředky nemohly využít k danému účelu na území Ruska.

Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Новости часа

Příspěvek od Hurikán »

Новости часа

Lada Vesta Sport a Xray Sport se blíží!

Dceřinná společnost VAZu - Lada Sport Togliatti, která se zabývá úpravami a přestavbou sériových vozů zn. Lada pro závodní a sportovní účely, oznámila, že již v brzkém čase představí sportovní verze i nových VAZovských modelů - Vesta a Xray. Společnost plánuje na bázi obou novinek vytvořit dvě verze: Lada Vesta Sport a Xray Sport. Jaké budou mezi základními modely a upravenými verzemi rozdíly, ani kdy přesně se obě sportovní verze objeví na trhu, se zatím neuvádí.

Nyní společnost Lada Sport Togliatti prodává Grantu Sport, Kalinu Sport a Kalinu NFR. Ceny Granty Sport začínají na 523.000 rublech = 170.000,- Kč; Kalina Sport je k mání od 568.000 rublů = 190.000,- Kč a nakonec ultimativní verze Kaliny v provedení NFR (Need For Race) je dostupná od 820.000 rublů = 270.000,- Kč. Jak všechny již vyráběné, tak i plánované verze jsou, resp. budou dostupné i ve verzi Light, které díky absenci některých jednotlivých prvků dělají cenu auta ještě zajímavější.

Hlavní, čím se všechny automobily odlišují od standartního provedení, jsou upravené motory. Např. u Granty Sport i Kaliny Sport je výkon 1,6 litrového motoru zvýšen ze 106 na 118 koní. U Kaliny NFR je ten samý motor upraven dokonce až na 136 koní! Všechny sportovní verze jsou dostupné pouze s upravenými manuálními pětistupňovými převodovkami.

Z dalších zásadních úprav stojí za zmínku snížený podvozek se sportovním nastavením pružin a tlumičů, zadní kotoučové brzdy, ABS s upraveným algoritmem a posilovačem nouzového brždění a systémem distribuce brzdného účinku na jednotlivá kola. Z komfortní výbavy je ve standartu všech sportovních verzí vyhřívané čelní sklo a zrcátka, vyhřívání sedaček, parktronik, klimatizace a mnoho dalšího.

Kalina NFR:
Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Новости часа

Příspěvek od Hurikán »

Новости часа

Xray na vrcholu Роза Пик!

V průběhu testovacích dnů Xraye v Soči, nechal VAZ v rámci reklamní kampaně postavit Xray v barvě Fresh na vrchol hory Роза Пик, ve výšce 2.320 m.n.m. K této akci si objednal speciální vrtulník.

Roza Pik, neboli Růžový vrch se nachází mezi olympijskými sportovními středisky Роза Хутор (Roza Chutor - Růžová Osada) а Краснa Полянa (Krasna Poljana - Červená Paseka). Na jejím vrcholu končí několik lyžařských vleků a lanovek. Pro turisty a lyžaře to byla opravdu neuvěřitelná podívaná. :D



Obrázek

Obrázek

Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

ЭРА-ГЛОНАСС

Příspěvek od Hurikán »

Новости часа

V tomto pojednání se nebudu věnovat dění přímo ve VAZu, ani jeho novým modelům, ale nově zaváděnému systému, který se dotkne nejen všech ruských autovýrobců, ale i všech dovozců aut ze zahraničí. Pozorní čtenáři si v popisu základní výbavy nového Xraye jistě všimli požky: automatické přivolání pomoci systémem ЭРА-ГЛОНАСС (navigace GLONASS) A právě tomuto systému věnuji tento článek.

V Rusku nastává nová éra.

Startuje ЭРА-ГЛОНАСС (ERA-GLONASS)

Nejprve vysvětlím a rozkóduju, co vlastně ona dvě slova znamenají. Začnu tím druhým, známějším. ГЛОНАСС (GLONASS) je název ruského navigačního systému pracujícího na podobném principu jako známý americký GPS, (nebo již mnoho let stavěný, ale stále ještě nefunkční evropský Galileo). Je to vlastně akronym ze slov ГЛОбальная НАвигационная Спутниковая Система, česky GLObální NAvigační Satelitní Systém. První slovo ЭРА je též akronym a skrývá v sobě Экстренное Реагирование при Авариях, v češtině: mimořádná (ve smyslu nouzová) reakce při havariích. Tolik vysvětlení na úvod a nyní již přímo k věci.

Na počátku byl ГЛОНАСС

Základem celého systému je navigace ГЛОНАСС mající nyní 28 družic. V roce 2010 bylo rozhodnuto o vytvoření nouzového reakčního a spojovacího systému pro případ dopravních nehod. V roce 2013 byly schváleny všechny právní a technické podmínky standartizace nového systému na území Celní Unie (většina států ex. SSSR). Současně s tím bylo přijato rozhodnutí, že od 1.1. 2017, bude možné na území států EAES (Euroasijská Ekonomická Unie - nástupce Celní Unie) prodávat pouze automobily se zabudovaným systémem ЭРА-ГЛОНАСС.

Tento právní požadavek byl rozeslán všem autovýrobcům a dovozcům, aby se na něj mohli připravit a zahájit proces realizace. Podstata totiž spočívá v tom, že od 1.1. 2017 bude v Rusku a dalších státech prodej VŠECH nových aut bez systému ЭРА-ГЛОНАСС úplně zakázán.

Obrázek

Jak systém ЭРА-ГЛОНАСС funguje?

Celý systém se skládá ze tří základních prvků. Prvním je navigačně-informační platforma, druhým je síť přenosu dat a třetím je spojová telefonní síť. Samotný terminál zabudovaný v autě se skládá z: vysílače, přijímače, modemu, snímačů, mikrofonu, reproduktoru a pomocných systémů.

V případě havárie vozidla systém automaticky odešle souřadnice, typ auta, SPZ, barvu, VIN, typ paliva a naměřenou rychlost jízdy v době havárie a velikost přetížení (velikost a směry nárazu). Všechny tyto údaje se do řídícího centra odesílají přes datové spojení prostřednictvím sítě libovolného mobilního telefonního operátora. Využit je ten, který má v místě nehody nejlepší signál. Pokud není možné použít datové spojení, jsou informace odeslány v souboru SMS. (Od připravované verze 2.0 bude v systému zabudován i satelitní vysílač pro poskytování služeb i v místech bez mobilního signálu.)

Všechna hlášení jsou odeslána do řídícího centra systému ЭРА-ГЛОНАСС, které je podle místa lokace přeposílá na nejbližší dispečerskou stanici nouzových linek 112, záchranku, hasiče a МВД (policie). Tyto složky už potom dle dalšího "algoritmu" jednají samostatně nebo koordinovaně (dle situace). Střední čas přenosu celého hlášení od nárazu po linku 112 je 10 vteřin.

Kromě plně automatického režimu je možné dispečink systému ЭРА-ГЛОНАСС v případě nutnosti kontaktovat i ručně. Po stlačení příslušného tlačítka navážete hovor s operátorem dispečinku ЭРА-ГЛОНАСС. Hovorový kanál je dispečinkem ЭРА-ГЛОНАСС použit i při každém automaticky odeslaném hlášení, kdy se s vámi pokouší o zpětné hlasové spojení z důvodu zjištění dalších informací. Pro všechna tato spojení je opět automaticky vybrán libovolný operátor s nejlepším signálem v daném místě.

Celý provoz nevyžaduje od uživatele žádné nastavení ani zásahy. Celá konfigurace v každém autě probíhá automaticky. Následný provoz je bez jakýchkoliv poplatků a nákladů.

Čísla udávají počet hlášení k 20.10. minulého roku a procento správně a v termínu odbavených zásahů na místě nehody.
Obrázek

Kompatibilita s jinými systémy

Již ve fázi vývoje se podařilo dosáhnout dohody o jisté kompatibilitě systému ЭРА-ГЛОНАСС s v Evropě plánovaným systémem e-Call (plánovaným předběžně na rok 2018). V praxi to bude fungovat tak, že nouzový signál s hlášením o nehodě, z např. ve Francii havarovaného auta s ruským ЭРА-ГЛОНАСС, bude automaticky přeadresován do systému eCall. V opačném případě to bude fungovat obdobně. Jak to bude s hlasovým spojením není zatím úplně jasné.

ЭРА-ГЛОНАСС již narozdíl od evropského systému eCall funguje. Od 1.1. 2015 probíhal zkušební provoz, od počátku letošního roku již funguje v plném rozsahu.

První auto se systémem ЭРА-ГЛОНАСС ... LADA!!! A co ti druzí???

Prvním sériově vyráběným autem se zabudovaným systémem ЭРА-ГЛОНАСС se stala LADA VESTA! Nyní se k ní jako celkově druhý přidává XRAY!

Navzdory tomu, že všichni výrobci byli o nutnosti dovybavení svých aut tímto systémem včas upozorněni (rok 2013), žádný z nich, kromě Lady, zatím nijak neragoval.

Již 1.1. 2015 vstoupilo v platnost nařízení, dle kterého není možné uvedení do prodeje žádného nového modelu bez systému ЭРА-ГЛОНАСС. Vžrobci, resp. dovozci toto nařízení dosud obcházeli tím, že nové modely vydávali na ruském (a EAES) trhu za inovované starší modely, na které se tato povinnost nevztahovala. Jenže jak už jsem psal, tak od 1.1. 2017 bude v Rusku a dalších státech prodej VŠECH aut bez systému ЭРА-ГЛОНАСС úplně zakázán.

Výrobci a dovozci tak mají pouze dvě možnosti. Buďto nevyhovující (zatím všechny) modely z prodeje stáhnout, nebo všechna auta inovovat. Eventuelní přítomnost systému eCall v autě se pro prodej neuznává. Na Území EAES je povolen prodej aut jen s ЭРА-ГЛОНАСС. Aby toho nebylo málo, tak pro schválení k prodeji jsou nyní nutné rozsáhlé zkoušky a certifikace každého jednotlivého modelu, vč. podrobných zkoušek simulovaných havárií atd. I již v minulosti schválený typ, doplněný systémem ЭРА-ГЛОНАСС, tak musí projít znovu celým procesem schvalování, což se výrobcům značně prodraží.

Celé je to ještě zkomplikováno tím faktem, že zatím neexistuje hotový ucelený certifikovaný produkt (krabička do auta), který by mohli výrobci jednoduše zakoupit a nainstalovat. Jsou jen striktně dané požadavky, který každý musí splnit. Cena modulu pro jedno vozidlo je cca 4.000 rublů = 1.300,- Kč, což je v ceně auta zanedbatelná položka.

Kromě Lady je ze všech ostatních výrobců nejblíž certifikaci Ford s hned několika svými modely. Další výrobci nebo dovozci se k této záležitosti nijak nevyjadřují. V Rusku se tak nyní živě diskutuje, že ve výsledku tato změna přispěje k pročištění automobilového trhu a konci šedých dovozů. V každém případě tento požadavek znamená, že VAZ má nyní oproti dalším značný náskok, což nás jistě těší.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6576
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Příspěvek od JmJ »

Uz bys mel jit do prace... ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10567
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Příspěvek od Luděk Musil »

Proč?
Já zatím v těchletěch příspěvcích přečetl první řádek, případně přelouskal pár bukev, mrkl na vobrázky a šel jsem dál.
Před chvílí mě zaujal ten éraklónas ... takže s určitostí dnes či zítra večer poctivě přečtu všechny příspěvky, který sem a do souvisejících témat Albert nasypal. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
mulisk007
Příspěvky: 30
Registrován: čtv pro 06, 2012 20:36

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Příspěvek od mulisk007 »

Já zase doufám, že se brzno nevrátí. Prosím, myšleno v dobrém. Protože, to co sem naládoval HURICÁN za pár dní informací nedodala CS Lada za celou svou dobu co je na trhu.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Příspěvek od FOMA »

Tady si může dát člověk spoustu věcí do souvislostí a udělat si tak vlastní názor, jak u nás vlastně fungují nezávisle a objektivně média...(1/4 světa záměrně ignorují a když něco napíší, tak vesměs samá negativa, jako jsou výbuchy, pády letadel a jiné skandály....zkrátka a dobře tak jako by se v té zemi nedělo vůbec nic pozitivního či dokonce moderního..) Myslím si, že tyto informace by zajímaly podstatně širší veřejnost, než jen pár nadšenců do Lady. Jenže to by se dostalo do konfrontace s tím, co se nám tady snaží několik desítek let (a dost úspěšně) podsouvat a balamutit lidi. Kdo v RU někdy byl, ví moc dobře co je a co není pravda.
Každopádně Hurikánovi patří velký dík.
Naposledy upravil(a) FOMA dne pát úno 05, 2016 15:58, celkem upraveno 1 x.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7272
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Příspěvek od valda1971 »

Naprostý souhlas s Fomou a TAKÉ VELKÝ DÍK HURIKÁNOVI za perfektní ucelené informace :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu v roce 2016

Příspěvek od Hurikán »

Děkuji všem za pozitivní ohlasy. Hned z toho mám lepší pocit, že to někoho zajímá a já to nesepisoval zbytečně. :)

Foma to s tou cenzurou a výběrem zpráv shrnul velmi dobře. Dnes je to z tohoto pohledu skoro stejné, jako v polovině 70. let. Jen s tím rozdílem, že narozdíl od současnosti tehdy v novinách i TV pracovali profesionálové, takže byť byly články tendenční, či dezinformující, tak alespoň byly bez hrubek a se správnou větnou skladbou. Dnes jsou články taky tendenční a ještě navíc s hrubkama, o větné skladbě nemluvě. :? No ale to jsem poněkud odbočil.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Новости часа

Příspěvek od Hurikán »

Новости часа

Nové modely Lady v Německu

Po Maďarsku i německé zastoupení Lady rozšiřuje nabídku prodávaných vozidel o nové modely. Nyní Lada.de nabízí klasickou Nivu, Urban, Grantu a Kalinu. Ještě během února bude prodej rozšířen i o Kalinu Cross.

Urban se prodává za cenu 11.990,- €, což je velmi výhodná cena, neboť nejbližší konkurent na Německém trhu, Suzuki Jimny, stojí 15.590,- € Klasická Niva je ale ještě výhodnější, neboť se prodává již od 10.590,- €

Kalina Cross se dodává se dvěma airbagy, systémem stabilizace, klimatizací, vyhřívanými předními sedačkami, audiosystémem

Zajímavé jsou cenové rozdíly. Zatímco v Rusku stojí Urban 501.000,- rublů, tak v Německu po přepočtu 1.000.037,- rublů. Kalina Cross stojí v Rusku se silnějším motorem 542.000,- rublů, kdežto v Německu se slabším motorem 778.000,- rublů.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“