Tlumiče
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tlumiče
Kdyby někdo sháněl tlumiče Sachs na Kalinu, přišel mi zrovna mail, že budou snad v říjnu 2012 v Německu.
Chtějí tu ale platit předem, obchod jsem ve výsledku nezkoušel, neb objednávka byla nakonec stornována. http://www.teilehaber.de
Všechny české internetové obchody v srpnu skončily s tím, že to na skladě ani u dodavatele nemají. Možná se to v říjnu zlepší ...? Tlumiče mají v nabídce minimálně tři.
V CS AutoLada tvrdí, že je chaos v tom, jaký typ na autě najdete, nicméně katalogová čísla mluví jasně - přední tlumiče má kombík a sedan stejné, hatchback má užší misky.
Každopádně než něco objednáte, zkontrolujte si, co na autě máte, jinak budete kupovat i pružiny a ty plasty a gumy, co na nich jsou, leč nemají katalogová čísla
Jinak originální tlumiče mi vydržely 95 tisíc km, pak umřel pravý přední a to totálně (po vytažení a chycení za "tyčku" sjel až dolů), levý tekl, ale fungoval. Na jejich obhajobu podotýkám, že jsem s nimi tak v 80% případů přejížděl retardéry 50, a v zatáčkách to taky moc nešetřil.
Nové už mám na autě, ale výrobce je nakonec stejný jako u originálních (dle samolepky), byť mají za číslem pomlčku navíc (snad pozitivní zlepšení). V Rusku je variant spousta, ale nezaznamenal jsem žádnou podporu pro vývoz do EU (stále se to nenaučili ...).
Výměna nebyla nijak příjemná ...
- stahovák na pružiny jsem si vyrobil z pásoviny, zbytků jeklu a závitových tyčí
- šrouby dole na odklon nejdou vůbec ven, mlátil jsem do nich kladivem a na jednom roztrhl ořech a ještě strhl závit. Na hlavě šroubu je excentr, stejně tak pod matkou je taková podložka, zapřou se do tlumiče a tak zajišťují odklon. Z toho i vyplývá, že v díře není vůle, čili troška rzi znamená, že to z toho jen tak nedostanete.
- po vymontování tlumiče s pružinou následuje další peklo, povolit matku nahoře, aby bylo možné sundat pružinu. Plochou desítkou si podržet tyčku, velkou 22 prstýnkem chytit matku, zapřít se mezi šrouby pásovinou o zem, a dupat a dupat!!! (jestli mi někdo řekne nějakou fintu na tohle, budu si připadat jako idiot )
- stabilizátory to pekelně tlačí nahoru a sundavat se mi je nechtělo, takže jsem si pěkně zadupal a zahoupal, než jsem nový tlumič se starou pružinou dostal na místo. Pružinu je navíc třeba hodně stáhnout, trochu jsem se bál, aby mi třeba nepraskla nebo neustřelila hlavu ...
- odklony s vodováhou a nasazováním a sundaváním kol, "na koleni" už nikdy víc ...
- při pokusu o seřízení sbíhavosti jsem hned pochopil, že se na to mám vykašlat, neb po pár vteřinách bylo jasné, že ten šroub strhnu - sebral jsem se a zavolal do Sadské a zbytek nechal na panu Nedbalovi.
- moje práce trvala tuším 2x12 hodin ...
- do Sadské jsem jel s rozbíhavostí tuším kolem 20mm, ale správným odklonem; nikam to netáhlo, volant byl rovně, ale v Sadské mi přišlo, že kola jsou nějak "rozcapená", takže si to asi sedlo.
- pan Nedbal ten šroub opravdu utrhl, já tam nechal 2500 za 6 hodin práce a nový šroub na odklony, stočení bubnů, seřízení světel a mlhovek, navíc mi bylo auto dokonale umyto a u řidiče vyměněn prošoupaný koberec, takže teď mi vrtá hlavou, jestli až zase něco přijde, radši nepojedu do Sadské, než abych se s tím mrcasil
Chtějí tu ale platit předem, obchod jsem ve výsledku nezkoušel, neb objednávka byla nakonec stornována. http://www.teilehaber.de
Všechny české internetové obchody v srpnu skončily s tím, že to na skladě ani u dodavatele nemají. Možná se to v říjnu zlepší ...? Tlumiče mají v nabídce minimálně tři.
V CS AutoLada tvrdí, že je chaos v tom, jaký typ na autě najdete, nicméně katalogová čísla mluví jasně - přední tlumiče má kombík a sedan stejné, hatchback má užší misky.
Každopádně než něco objednáte, zkontrolujte si, co na autě máte, jinak budete kupovat i pružiny a ty plasty a gumy, co na nich jsou, leč nemají katalogová čísla
Jinak originální tlumiče mi vydržely 95 tisíc km, pak umřel pravý přední a to totálně (po vytažení a chycení za "tyčku" sjel až dolů), levý tekl, ale fungoval. Na jejich obhajobu podotýkám, že jsem s nimi tak v 80% případů přejížděl retardéry 50, a v zatáčkách to taky moc nešetřil.
Nové už mám na autě, ale výrobce je nakonec stejný jako u originálních (dle samolepky), byť mají za číslem pomlčku navíc (snad pozitivní zlepšení). V Rusku je variant spousta, ale nezaznamenal jsem žádnou podporu pro vývoz do EU (stále se to nenaučili ...).
Výměna nebyla nijak příjemná ...
- stahovák na pružiny jsem si vyrobil z pásoviny, zbytků jeklu a závitových tyčí
- šrouby dole na odklon nejdou vůbec ven, mlátil jsem do nich kladivem a na jednom roztrhl ořech a ještě strhl závit. Na hlavě šroubu je excentr, stejně tak pod matkou je taková podložka, zapřou se do tlumiče a tak zajišťují odklon. Z toho i vyplývá, že v díře není vůle, čili troška rzi znamená, že to z toho jen tak nedostanete.
- po vymontování tlumiče s pružinou následuje další peklo, povolit matku nahoře, aby bylo možné sundat pružinu. Plochou desítkou si podržet tyčku, velkou 22 prstýnkem chytit matku, zapřít se mezi šrouby pásovinou o zem, a dupat a dupat!!! (jestli mi někdo řekne nějakou fintu na tohle, budu si připadat jako idiot )
- stabilizátory to pekelně tlačí nahoru a sundavat se mi je nechtělo, takže jsem si pěkně zadupal a zahoupal, než jsem nový tlumič se starou pružinou dostal na místo. Pružinu je navíc třeba hodně stáhnout, trochu jsem se bál, aby mi třeba nepraskla nebo neustřelila hlavu ...
- odklony s vodováhou a nasazováním a sundaváním kol, "na koleni" už nikdy víc ...
- při pokusu o seřízení sbíhavosti jsem hned pochopil, že se na to mám vykašlat, neb po pár vteřinách bylo jasné, že ten šroub strhnu - sebral jsem se a zavolal do Sadské a zbytek nechal na panu Nedbalovi.
- moje práce trvala tuším 2x12 hodin ...
- do Sadské jsem jel s rozbíhavostí tuším kolem 20mm, ale správným odklonem; nikam to netáhlo, volant byl rovně, ale v Sadské mi přišlo, že kola jsou nějak "rozcapená", takže si to asi sedlo.
- pan Nedbal ten šroub opravdu utrhl, já tam nechal 2500 za 6 hodin práce a nový šroub na odklony, stočení bubnů, seřízení světel a mlhovek, navíc mi bylo auto dokonale umyto a u řidiče vyměněn prošoupaný koberec, takže teď mi vrtá hlavou, jestli až zase něco přijde, radši nepojedu do Sadské, než abych se s tím mrcasil
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Tlumiče
neda mi neregovat na tvuj prispevek ale takova hromada blbosti to se jen tak nevidi a zabil si to sbihavosti kdo kdy pri vymene tlumice rozhasil sbihavost doslova si vyrobil z komara slona 4hod praca ty 2x12hod
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče
Nevadí, že ten příspěvek je starý více než tři roky....
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče
Miluju "mistry světa"labaj píše:neda mi neregovat na tvuj prispevek ale takova hromada blbosti to se jen tak nevidi a zabil si to sbihavosti kdo kdy pri vymene tlumice rozhasil sbihavost doslova si vyrobil z komara slona 4hod praca ty 2x12hod
Nejsem automechanik a dělal jsem to poprvé v životě.
Jinak u Kaliny je prostě nejhorší slabinou spojovací materiál. Těch utrhaných šroubů už po 5 letech bylo ... u 2101 vydržely 40 let, u Kaliny jsou za 5 let bezkonkurenčně "srostlý". Ty vado, já mám Kalinu už skoro 9 let?
Nicméně zdá se, že trhání šroubů je časté i u konkurence ...
Poznámka moderátora: Davide, nepiš 2 příspěvky během 3 minut. Máme tady tlačítko UPRAVIT. A.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Tlumiče
dmatej píše: ... Ty vado, já mám Kalinu už skoro 9 let?
Taky mi přijde, že jsi ji kupoval teprve včera .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Tlumiče
Tak třeba má pomalý připojení...radek mb píše:Nevadí, že ten příspěvek je starý více než tři roky....
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Tlumiče
Pán očividně neví o čem mluví ... největší blbostí totiž je myslet si, že při výměně tlumiče u nápravy MacPherson, se nerozhasí sbíhavost... bohužel jsou tací i v autorizovaných servisech ...labaj píše:neda mi neregovat na tvuj prispevek ale takova hromada blbosti to se jen tak nevidi a zabil si to sbihavosti kdo kdy pri vymene tlumice rozhasil sbihavost doslova si vyrobil z komara slona 4hod praca ty 2x12hod
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče
Výfukový štefty mezi katem a rourou (místo origo obyč. matek jsem dal postaru mosazný vysoký)KULICAK píše:Taky jsem toho na Kalině už hodně odvrtal.
Šrouby, který drží brzdový třmeny (pokud je chlapík-kritik automechanik, ideálně západočeský, vsadím se, že by místo nich dal obyčejný, klidne 5.8, když tam půjdou ).
Šroub, který drží seřivání sbíhavosti na pravém kole (to si utrhl a odvrtal p. Nedbal )
Šrouby v hlavě, ale to byla moje chyba, nedodržel jsem postup a v domnění, že mám moment dotažení, dotahoval jsem na mez kluzu šroubů ... než jsem jeden přetrhl a další vytáhl o centimetr - tohle mají vymyšlené geniálně, na druhý pokus přesně podle návodu a nikde nic neprosakuje
No a další na řadě jsou šrouby, které drží termostat. Termostat mi drží jen 72°C, mám podezření, že šroubky nepovoluju, ale točím jen hlavou. Nějaká finta? Zatím jsem odhodlaný zapsat to na seznam do Sadské (stejně na to nemám čas a vrtat se mi to fakt nechce.
Zadní prasátka šla překvapivě snadno a hladce
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Tlumiče
ty prasátka sou mi taky divný že mi to dycky šlo bez problému ať to bylo orezlý jak chtělo, ale tim líp
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Tlumiče
dmatej píše:Výfukový štefty mezi katem a rourou (místo origo obyč. matek jsem dal postaru mosazný vysoký)KULICAK píše:Taky jsem toho na Kalině už hodně odvrtal.
Šrouby, který drží brzdový třmeny (pokud je chlapík-kritik automechanik, ideálně západočeský, vsadím se, že by místo nich dal obyčejný, klidne 5.8, když tam půjdou ).
Šroub, který drží seřivání sbíhavosti na pravém kole (to si utrhl a odvrtal p. Nedbal )
Šrouby v hlavě, ale to byla moje chyba, nedodržel jsem postup a v domnění, že mám moment dotažení, dotahoval jsem na mez kluzu šroubů ... než jsem jeden přetrhl a další vytáhl o centimetr - tohle mají vymyšlené geniálně, na druhý pokus přesně podle návodu a nikde nic neprosakuje
No a další na řadě jsou šrouby, které drží termostat. Termostat mi drží jen 72°C, mám podezření, že šroubky nepovoluju, ale točím jen hlavou. Nějaká finta? Zatím jsem odhodlaný zapsat to na seznam do Sadské (stejně na to nemám čas a vrtat se mi to fakt nechce.
Zadní prasátka šla překvapivě snadno a hladce
Ta samá zkušenost,na přírubě katalizátoru povolen jen jeden šteft,další dva utrženy,odvrtáno skrz přírubu a dány místo šteftů šrouby,při výměně předních tlumičů tři šrouby sbíhavosti ze čtyřech utrženy,opět odvrtáno.Nechápu jak to po 5 letech dokáže do sebe zarůst a to na tlumičích jsou šrouby pokadmiované. Na 2110 bylo vše ohnilé a nic jsem neutrhl.