...diagnostikovat a tisknout paměť závad se má na VŠEM co má řídící jednotku motoru !!!
Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,
No to su zvědavé, kam mě pošló, když pudu na STK ve Vyškově .
Tak nějak silně pochybuju, že budou mít odpovídající konektor a diagnostiku na 1,7 SPi . L.
Co mi ve změti protichůdných názorů a zážitků vychází je akorát to, že je v tom pěkný bordel a důsledky zase padají jen na nás řidiče v podobě zvýšených nákladů, buzerace a promarněného času ztráveného na zahlcených STK. A co se týče starých karburátorových vran, začínám mít pocit, že dokud to definitivně nezakážou, může být vlastnictví takového vozu paradoxně výhrou.
Když si představím, že bych dal půl milionu za nové auto a na první technické by mě vyhodili, asi bych auto šel obratem vrátit do autosalonu výlohou. Na druhou stranu by mě zajímalo, co se v tomto ohledu děje ve zbytku Evropy. Nedovedu si představit, že se by se něco takového dělo např. v Německu a němci by si to nechali líbit. Působí to na mě, že sme si my češi zas klasicky na.rali do krku a iniciativně hned dvojitou dávku.
1) z axtecu vyrvat elektroniku, pokud ji tam fakt nechci mit a tvrdit, ze takhle uz to bylo. silne pochybuju o tom, ze by podle VIN bylo evidovane, s jakym osazenim se ktery VAZ prodal, resp. ze do tehle DB maji na EK pristup. Ze to plni Euro1 a nema to diagnostiku? Nezajima, je to sovetsky technicky zazrak a hotovo. Jasne, nemusi to projit, ale jen tak bych se nenechal vyhnat.
2) pri jakekoliv nespokojenosti s EK ihned psat na ministerstvo dopravy. ja jsem tam kdysi napsal docela rozzleny email jen tak na slepo na prvni adresu, kteoru jsem nasel a odpovedeli mi a ne uplne blbe. Takze bych opravdu zvolil taktiku bombardovani a stiznosti. At si to vyzerou. Adresa EK, typ vozu klidne i s VIN kodem, kopie vysledku EK a pekne popsat jak to probihalo atd a co s tim ma ridic ted delat. A samozrejme je slusne, ale radne dusit uz na te EK.
Bludy ... bludy ... bludy ... dnes jsem byl na emisích a celá věc se má takto:
Na emisních stanicích se musí připojit každé vozidlo, co má diagnostickou zásuvku EOBD a zároveň lze vyčíst readiness kódy. Readiness kódy se u benzinových motorů do roku 2000 víceméně nepoužívali, u dieselů do roku 2003. Jedná se o kódy, které řídící jednotka načítá během jízdy, pokud je jednotka "čistá" či záznam chyb vymazaný, musí se s vozem najet několik kilometrů, aby jednotka u všech "elektronických blbostí" zaznamenala jejich funkčnost. Rediness kody nejsou to stejné jako chybové kody, dalo by se říct, že je to záznam o funkčnosti všech elektronických součástek v motoru, ověřených jízdou.
Měření starších vozů, potažmo vozů které vůbec OBD nemají, je naprostá kravina. Dokážete si představit, kolik softwaru a diagnostických kabelů by pak taková stanice emisí musela mít? OBD kody mají totiž tu obrovskou výhodu, že jsou u všech automobilek takřka stejné a Readiness kody jsou stejné naprosto u všech automobilek. Proto všem emisním stanicím stačí jedna nová mašina, jeden software, jeden diagnostický kabel a investice cca 240 000kč.
Tam kam jezdím na emise já, například auta do roku 2002 nebudou připojovat vůbec.
Při debatě s technikem STK (jeden z těch co mají v hlavě snad všechny předpisy) byl nejvíc vytočený na novináře. Sám od sebe začal vyprávět o tom, kolik bludů novináři vyplodí, načež z celého článku o nových směrnicích o EK a STK na Idnes nebyla pravda skoro nic.
Tam snad ani nejde o množství různých konektorů, ale o to, že by to bylo bezúčelné.
Jestli jsem správně pochopil účel, jde o to dostat ze silnic ten tzv. chip-tuning, který leda zvedá emise a przní motor.
ja uz som bol na stk/ek so chevy s mojimi kalibraciami a pravdou je, ze to bolo lepsie ako bez nich, pretoze som si tam "dochipoval" aj vinko, co automobilka nerobi
u nas to s pripajanom OBD funguje uz hodne dlho, co mi siaha pamat, tak v roku 2012 i 2014 pripajali Prioru a vzdy som im musel ukazovat, kde to ma zasuvku. 2110 mi na OBD nepripajali, r.v. 2001, zajtra idem na opakovanu, tak sa nechame prekvapit.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Beztak si myslim, že to je strašnej humbuk a že to bude něco jako uprchlící a kdovíco eště. Strašlivý zpřísňování a tak dále přece probíhá stále, co mam auto, ale ve výsledku se nemění skoro nic.
Zatim tu všichní teoretizujou a základ žádnej, takže jsem zvědavej na ňáký reálný výsledky. Škoda, že internet je anonymní a tak si každej prosadí svojí pravdu. Já si počkam na svuj průběh
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Negativní na tom celém systému měření emisí a načítání readiness kódu je to, že pokud z nějakého důvodu emisní kontrola nedopadne pozitivně, nelze ji během krátké chvíle opakovat. Do systému se totiž zadává RZ a jakmile počítač vyhodnotí, že se dané vozidlo před chvílí měřilo, systém neumožní jeho opětovné změření.
Druhou nevýhodou oněch readiness kódů je, že jakmile vás technik vyhodí, dejme tomu za špatnou lambda sondu, vy ji vyměníte a hned pojedete na opakovanou emisní kontrolu, readiness kódy nebudou ještě načtené a neprojdete znovu. Po resetu chyb v řídící jednotce je totiž nutné ujet několik (cca desítek) kilometrů, ovšem nikdo vám neřekne kolik. A pokud již nemá vůz platnou TK, je to problém.
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
na to vam odpoviem asi tolko, ze ak najdete stanicu emisnej kontroly, kde budu vediet pripojit axtec a zdiagnostikovat ho, osobne sa na to pridem pozriet
silne pochybujem, ze vo vacsine zvladnu pripojit spicko...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Myslím, že Vašátor to řekl celkem jasně, nečtou chyboví kódy, ale jakousi !černou skříňku" z průběhu jízdy a to axtec nemá, tak nemají co číst.
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl