vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Moderátor: Moderátoři
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
2 Cory:
u skodovek se vyfuk dava vic, protoze se vyfukove ventily vic zaklepavaji, to neplati u motoru nekterych favoritu a vsech felicii, tam se dava vse stejne, ja davam na LPG o 0,05 vic
U nivy jsem měl vše 0,15 a na vyfukovych jsem to upravil na 0,20
u skodovek se vyfuk dava vic, protoze se vyfukove ventily vic zaklepavaji, to neplati u motoru nekterych favoritu a vsech felicii, tam se dava vse stejne, ja davam na LPG o 0,05 vic
U nivy jsem měl vše 0,15 a na vyfukovych jsem to upravil na 0,20
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
U Lady sa ventily nezaklepavaju. Takze nevidim dovoddavat volu vyssiu ako ma byt.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Takze sa ospravedlnujem za mystifikaciu, dostal som sa k parametrom vačky 21213 od vyrobcu:
Технические параметры:
Подъемы клапанов, мм
- выпускного 9.5
- впускного 10.7
Фаза выпуска, град.
- (до НМТ – после ВМТ) 55-30 (265)
Фаза впуска, град.
- (до ВМТ – после НМТ) 30-73 (283)
Высота перекрытия клапанов - 0.8 мм
Базовый диаметр - 30 мм
Зазор на выпускном/впускном
кулачке, мм
- 0,17-0,18 / 0,15-0,16
Zdvih ventilov, mm
- výfukový 9,5
- sací 10,7
Fáza sania, stupne
- (do HU - po DU) 55-30 (265)
Fáza výfuku, stupne
- (do DU - po HU) 30-73 (283)
Velkost prekrytia ventilov - 0,8 mm
Základný priemer - 30mm
Vola na výfukovom/sacom ventile, mm
- 0,17-0,18 / 0,15-0,16
Технические параметры:
Подъемы клапанов, мм
- выпускного 9.5
- впускного 10.7
Фаза выпуска, град.
- (до НМТ – после ВМТ) 55-30 (265)
Фаза впуска, град.
- (до ВМТ – после НМТ) 30-73 (283)
Высота перекрытия клапанов - 0.8 мм
Базовый диаметр - 30 мм
Зазор на выпускном/впускном
кулачке, мм
- 0,17-0,18 / 0,15-0,16
Zdvih ventilov, mm
- výfukový 9,5
- sací 10,7
Fáza sania, stupne
- (do HU - po DU) 55-30 (265)
Fáza výfuku, stupne
- (do DU - po HU) 30-73 (283)
Velkost prekrytia ventilov - 0,8 mm
Základný priemer - 30mm
Vola na výfukovom/sacom ventile, mm
- 0,17-0,18 / 0,15-0,16
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
zdravim mam nivu asi pol roka v garazy,davam ju dokopy.neska som sa rozhodol ze by som sa nanej konecne mohol uz aj previest: vysiel som na zahradu a z prednej napravy na lavom kolese (aspon do tak vyzera) zacalo nieco buchat v pravidelnom intervale 1 bucha strasne 2 tiez dalej som sa nedostal,vyzera to na poloos ale nesom si isty hardy spojka nova kardanove krize som nemazal.ked cuvam tak to nebucha vobec, nevie mi niekto poradit co to moze byt?predtym mi blokovalo ZP koleso ale vymenil som hardy a uz je to OK.
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Zdravim vas,
Pri jazde sa ozýva klepanie na pravej strane prednej napravy,ide o vyrazny kovovy zvuk, zvuk prestane pri zatacani do lava, co to moze byt ? diky za rady
Pri jazde sa ozýva klepanie na pravej strane prednej napravy,ide o vyrazny kovovy zvuk, zvuk prestane pri zatacani do lava, co to moze byt ? diky za rady
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Žeby bol v kýbli "homoško", teda kĺb na poloosi?Matúš píše:Zdravim vas,
Pri jazde sa ozýva klepanie na pravej strane prednej napravy,ide o vyrazny kovovy zvuk, zvuk prestane pri zatacani do lava, co to moze byt ? diky za rady
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Dobrý den.
Měnil jsem na celém autě pružiny a tlumiče plus kříže, někde čepy, někde jsou ok. Gumy v ramenech jsou snad ok, krásně pruží a zdají se být bez vůlí. Ale... Těď když jsem auto postavil na kola, tak najednou při rozjedu bouchání u levého kola, více při rejdu než při rozjedu rovně. Pak už to je v průběhu jízdy dobré. Ale fakt to bouchá dost. Do této doby, před tou výměnou pružin a tak..., to bylo uplně v pohodě. Je to možné že tak náhle odejde homo kloub? Může to být i něco jiného? Dříve jsem měl na homo kloubech praské manžety, ale ty jsem vždy rychle vyměnil. Těď používám manžety od autokelly ze silněší felície a už dva roky krásně držej. Auto mám 70 silnice a 30 terén (spíše louky, lesní cesty, žádný extrém, protože extrém = časté a velké opravy).
Měnil jsem na celém autě pružiny a tlumiče plus kříže, někde čepy, někde jsou ok. Gumy v ramenech jsou snad ok, krásně pruží a zdají se být bez vůlí. Ale... Těď když jsem auto postavil na kola, tak najednou při rozjedu bouchání u levého kola, více při rejdu než při rozjedu rovně. Pak už to je v průběhu jízdy dobré. Ale fakt to bouchá dost. Do této doby, před tou výměnou pružin a tak..., to bylo uplně v pohodě. Je to možné že tak náhle odejde homo kloub? Může to být i něco jiného? Dříve jsem měl na homo kloubech praské manžety, ale ty jsem vždy rychle vyměnil. Těď používám manžety od autokelly ze silněší felície a už dva roky krásně držej. Auto mám 70 silnice a 30 terén (spíše louky, lesní cesty, žádný extrém, protože extrém = časté a velké opravy).
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Na napravach jsem klouby zatim neresil, ale nedavno mi odesel homokynetak u hardyspojky a to bylo nahle- prujezd kruhace a uz jsem vedel, ze je neco nejake jine. Jeste vydrzel asi 1000km a odesel totalne.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Dá se poznat na zvedlém autě, či jinak, že je kloub špatný? Může dělat rány při rozjedu a rejdu i ložisko?
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Auto nech na kolech, vem ho a začni jezdit kolečka doprava, doleva pěkně v rejdu a poznáš jestli cvakají klouby...Hanuš píše:Dá se poznat na zvedlém autě, či jinak, že je kloub špatný? Může dělat rány při rozjedu a rejdu i ložisko?
Klouby je potřeba taky namazat...
Kloub vydrží cvakat hodně dlouho než se rosype to je ověřené...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Máš-li dost odvahy, najdi si volný prostor a přivaž volant v rejdu. Dej malou jedna, vystup a choď vedle přední nápravy.martas píše:Auto nech na kolech, vem ho a začni jezdit kolečka doprava, doleva pěkně v rejdu
tu první spojku (viz slovní druhy: https://cs.wikipedia.org/wiki/Slovn%C3%AD_druh ) bych zaměnil za PAK.martas píše:a poznáš jestli cvakají klouby...
Ještě bych to měl napsat takto: při běžícím motoru a zařazené malé jedna pusť spojku a vystup ... . Ale na to zase nemám dost odvahy já Ti tohle poradit. Takže lepší bude, když do této zkoušky/atrakce přibereš partnera.
Pokud by jsi to dělal sám - doporučuju to provádět na velkém parkovišti u obchodního centra a vybírat vstupné. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
kdyby náhodou to bylo tedy ono, staší asi vyměnit tu část kloubu ne? nebo celou poloosu? popřípadě i druhou stranu? co myslíte když není auto zvedlé tak asi odcházejí více klouby u kola než u diffu? Díky za rady
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Jsem chvátal na středisko, proto jsem to napsal tak stručně
Ano stačí vyměnit jen ten kloub co cvaká, nemusíš kupovat celou poloosu, ani druhou stranu...
Zas tak často neodcházejí pokud jsou dobré prachovky a vevnitř vazelína, občas je dobré sundat prochovku a přidat tam vazelínu, jde to i na autě... Já jsem měnil jeden venkovní kloub asi ve 120tK, teď tam mám 190tK a v pohodě
Vazelínu s lithiem.
Ano stačí vyměnit jen ten kloub co cvaká, nemusíš kupovat celou poloosu, ani druhou stranu...
Zas tak často neodcházejí pokud jsou dobré prachovky a vevnitř vazelína, občas je dobré sundat prochovku a přidat tam vazelínu, jde to i na autě... Já jsem měnil jeden venkovní kloub asi ve 120tK, teď tam mám 190tK a v pohodě
Vazelínu s lithiem.
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
ja skor tipujem ze je niekde nieco zle zlozene. Aby to zrazu po vymene zacalo buchat je nepravdepodobne. Pri skladani staci naprikal zle zalozit spodny sroub tlmica, pouzit dlhsi zavit smerom k polose a buchanie v rejde je na svete.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě
Poskládané je to správně, dnes jsem na to ještě koukal. Ložiska to nemohou být? Ale asi ne.