Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Moderátor: Moderátoři
Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
(omlouvám se, jestli se tu už někde řešilo, ale nenašel jsem to)
Mam VAZ 2105 v "depozitu" od ledna 2013, pokud do konce roku na dopravce nenahlasim, kde je a k cemu slouzi, tak papirove zanikne. Co pak ale s "vrakem"? To ho nebudu muset nechat ekologicky zlikvidovat? A hrozi nejaky sankce, kdyz to necham byt?
Ukončení vyřazení (dříve dočasného vyřazení) silničního vozidla z provozu
Všechna vozidla, která byla ke dni 31.12.2014 dočasně vyřazena (bez ohledu na to, jestli vlastník vozidla dočasné vyřazení případně prodlužoval či nikoliv), jsou ode dne 1.1.2015 považována za vozidla vyřazená z provozu.
Vlastník vozidla, které je vyřazeno z provozu a toto vyřazení trvá déle než 12 měsíců, je povinnen bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.
Vlastník vozidla, které bylo ke dni 31.12.2014 dočasně vyřazeno a toto dočasné vyřazení bylo učiněno před 30.6.2013 (včetně), je povinnen oznámit úřadu adresu místa, kde je vyřazené vozidlo umístěno a účel jeho využití nejpozději do konce roku 2015 (pokud v průběhu roku 2015 vyřazení vozidla neukončí). Jestliže tak neučiní, bude takové vozidlo ke dni 1.1.2016 považováno za zaniklé (dříve trvale vyřazené), pozbude technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích, bez možnosti opětovného zprovoznění. Obdobnou povinnost má i vlastník vozidla, které bylo dočasně vyřazeno po 30.6.2013, zde ovšem administrativní zánik vozidla uplatňován nebude.
Dalsi info treba zde:
http://budejovice.idnes.cz/ridici-opozd ... ravy_epkub
Mam VAZ 2105 v "depozitu" od ledna 2013, pokud do konce roku na dopravce nenahlasim, kde je a k cemu slouzi, tak papirove zanikne. Co pak ale s "vrakem"? To ho nebudu muset nechat ekologicky zlikvidovat? A hrozi nejaky sankce, kdyz to necham byt?
Ukončení vyřazení (dříve dočasného vyřazení) silničního vozidla z provozu
Všechna vozidla, která byla ke dni 31.12.2014 dočasně vyřazena (bez ohledu na to, jestli vlastník vozidla dočasné vyřazení případně prodlužoval či nikoliv), jsou ode dne 1.1.2015 považována za vozidla vyřazená z provozu.
Vlastník vozidla, které je vyřazeno z provozu a toto vyřazení trvá déle než 12 měsíců, je povinnen bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.
Vlastník vozidla, které bylo ke dni 31.12.2014 dočasně vyřazeno a toto dočasné vyřazení bylo učiněno před 30.6.2013 (včetně), je povinnen oznámit úřadu adresu místa, kde je vyřazené vozidlo umístěno a účel jeho využití nejpozději do konce roku 2015 (pokud v průběhu roku 2015 vyřazení vozidla neukončí). Jestliže tak neučiní, bude takové vozidlo ke dni 1.1.2016 považováno za zaniklé (dříve trvale vyřazené), pozbude technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích, bez možnosti opětovného zprovoznění. Obdobnou povinnost má i vlastník vozidla, které bylo dočasně vyřazeno po 30.6.2013, zde ovšem administrativní zánik vozidla uplatňován nebude.
Dalsi info treba zde:
http://budejovice.idnes.cz/ridici-opozd ... ravy_epkub
SalWador
- premek.fadrny
- Příspěvky: 389
- Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
- Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Ahoj
Ono v tom je docela nepořádek, každý úřad to vykládá nějak jinak, ale auto ti zůstane, protože doklad o eko.likvidaci právě potřebuješ v opačném případě, kdy jdeš žádat na úřad o vyřazení z registru.
Takhle vyřazení udělají automaticky bez ohledu na to, kde fyzicky auto skončí.
Já jsem řešil "zaniklý" auto z důvodu nedokončeného polopřevodu do 31.6.2015, a tak mi právě na úřadě vysvětlili, že je vůbec nezájímá kde auto je, jen že nesmí na silnici, ať ho prodám na díly, nebo s ním lítám po svojí louce
Ono v tom je docela nepořádek, každý úřad to vykládá nějak jinak, ale auto ti zůstane, protože doklad o eko.likvidaci právě potřebuješ v opačném případě, kdy jdeš žádat na úřad o vyřazení z registru.
Takhle vyřazení udělají automaticky bez ohledu na to, kde fyzicky auto skončí.
Já jsem řešil "zaniklý" auto z důvodu nedokončeného polopřevodu do 31.6.2015, a tak mi právě na úřadě vysvětlili, že je vůbec nezájímá kde auto je, jen že nesmí na silnici, ať ho prodám na díly, nebo s ním lítám po svojí louce
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Právě, v různých diskuzích pod články se nacházejí protiřečící informace. Když jsem volal na dopravku, tak neměli moc čas se mnou bavit, protože čekárny narvaný až po strop. No dnes jsem tam byl a šel jsem na řadu hned, "depozit" za 50kc prodlouzen na dobu neurcitou. Timto to prestavam resit. Az nekdy casem budou penize, chut, cas a zdrava kastle na výměnu, tak Šwestku na silnice vrátím.
SalWador
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Taky jsem prodloužil našeho Šemíka (2103), fyzicky existuje (je prohnilej) a mám dokonce náhr. kastli docela v pořádku. Nevíte někdo jak legalizovat jinou kastli na původní tp?
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
A co tak skusit vymenit vsetky plechy okolo cisla? Ozaj, a je niekde urcene, kolko % karoserie musi ostat povodnych, aby este stale slo o to iste auto?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
A výměna karoserie už neexistuje ? Já to tak provedl v roce 1996 za poplatek 10,-Kč - no je to už 20 let....Honza854 píše:Taky jsem prodloužil našeho Šemíka (2103), fyzicky existuje (je prohnilej) a mám dokonce náhr. kastli docela v pořádku. Nevíte někdo jak legalizovat jinou kastli na původní tp?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Lehko: doklad o nabytí (původu) nové kastle, evidenčka/TK - schválení změny a Žádost o změnu údajů v registru (+poplateček). Viz Valda, jen s tou desetikorunou si nějak nejsem jistý J.Honza854 píše:Taky jsem prodloužil našeho Šemíka (2103), fyzicky existuje (je prohnilej) a mám dokonce náhr. kastli docela v pořádku. Nevíte někdo jak legalizovat jinou kastli na původní tp?
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Jak dodávám bylo to před 20 roky, myslím, že těch 10,- (+10,- za barvu) to bylo, ale krk bych nedal a zrovna k tomuto zásahu kolky v TP nemám.jacek píše:Lehko: doklad o nabytí (původu) nové kastle, evidenčka/TK - schválení změny a Žádost o změnu údajů v registru (+poplateček). Viz Valda, jen s tou desetikorunou si nějak nejsem jistý J.Honza854 píše:Taky jsem prodloužil našeho Šemíka (2103), fyzicky existuje (je prohnilej) a mám dokonce náhr. kastli docela v pořádku. Nevíte někdo jak legalizovat jinou kastli na původní tp?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
V devedesátých byl co úkon tohoto typu to 10 kč. Jako student jsem si "přividělával" dovozem škodovek z NDR a stavěl to na cz doklady. Dnes to tuším je 50 nebo 100kč, což je furt lepší, než převařovat ... . Honza
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Jak myslíš tohle tsk by ta mělo být 70 procent původní barvy,pokud to auto přrehlasuješCory píše:A co tak skusit vymenit vsetky plechy okolo cisla? Ozaj, a je niekde urcene, kolko % karoserie musi ostat povodnych, aby este stale slo o to iste auto?
Ale jinak v ČR stačí prostě kastle a ŠTÍTEK karoserie.
A dejme tomu někde chcou i nápravu ,převodovku a kola,ale itak je to štráf 200kč.A hlavně ne všude
edit:takže v poho
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Řešili jsme toto asi před 3-mi lety a to bylo potřeba ještě vyjádření dovozce o tom, že je karoserie považována za náhradní díl a že dovozce (výrobce) umožňuje její záměnu. Toyota se s námi tenkrát odmítala bavit a to rovnou pod pohrůžkou, že kšeftujeme s kradenými vozy a že na nás pošlou policii...jacek píše:Lehko: doklad o nabytí (původu) nové kastle, evidenčka/TK - schválení změny a Žádost o změnu údajů v registru (+poplateček). Viz Valda, jen s tou desetikorunou si nějak nejsem jistý J.Honza854 píše:Taky jsem prodloužil našeho Šemíka (2103), fyzicky existuje (je prohnilej) a mám dokonce náhr. kastli docela v pořádku. Nevíte někdo jak legalizovat jinou kastli na původní tp?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Třeba Ford to taky umožní,ale je to salon od salonu rovnou zavolat na centrálu.
A v tojotě jsou teda pěkně hnusný cuchty,to já bych si k lidem nikdy nedovolil a tady tojoťákům bych si zajel naplivat před dveře za tohle
A v tojotě jsou teda pěkně hnusný cuchty,to já bych si k lidem nikdy nedovolil a tady tojoťákům bych si zajel naplivat před dveře za tohle
- premek.fadrny
- Příspěvky: 389
- Registrován: stř zář 16, 2015 13:15
- Bydliště: Dlouhoňovice - Žamberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Ahoj, tak pročítám...
A co to číslo té "nové" karoserie, bude někoho na dopravce zajímat? (jako že si seženu "novou" karoserii bez koroze, třeba ze zaniklýho auta, protože původní majitele prošvihnul nahlásit depozit a kastli mi prodal) a přestavím svoje auto do této "nové" kastle. Je to možná levnější řešení než starou shnilou karoserii vyvařovat, lakovat.
A co to číslo té "nové" karoserie, bude někoho na dopravce zajímat? (jako že si seženu "novou" karoserii bez koroze, třeba ze zaniklýho auta, protože původní majitele prošvihnul nahlásit depozit a kastli mi prodal) a přestavím svoje auto do této "nové" kastle. Je to možná levnější řešení než starou shnilou karoserii vyvařovat, lakovat.
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Samozřejmě če šíslo zajímat bude - to je vlastně auto (ne motor atd).
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu
Tyto informace doporučuji zjistit vždy přímo na daném registru silničních vozidel. Každopádně budeš potřebovat schválení od dealera (výrobce), že je karoserie náhradní díl a že ji lze zaměnit. Bez tohoto papíru si neškrkneš. Zda-li je bude potom zajímat výrobní číslo daného náhradního dílu je otázkou. Legislativa se mění každou chvíli, máš-li o toto zájem, Tvé první kroky by měly vézt na registr vozidel.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/