Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvek od dvk »

Pánové měl bych dotaz ohledně motoru Felicia 1.3 MPi. Kde jinde, kromě hlavy, je v motoru možnost, aby šel olej do vody ?

Nevíte někdo čirou náhodou o dobrém motoru ? :D Asi by stačil holý blok s hlavou, přesněji tedy pouze "železo" bez příslušenství, čidel atd.

Su si nění úplně jistý, jestli jsem napsal do správné sekce. Prosím kdyžtak o nasměrování, děkuji. :oops:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od Marek »

Voda do oleje se může dostat pod vložkami válců. Voda do oleje taky často prosakuje mrazovými zátkami, které jsou v hlavě mezi ventily (viditelné seshora mezi vahadly).

Ovšem olej do vody asi jinde, než pod hlavou, se dostat nemůže. Nebo přesněji řečeno nic jiného mě nenapadá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od dvk »

No, voda do oleje pod vložkama ano, ale olej do vody ? Podle mě jediné místo je mezi těsněním hlavy .. ?

Jinak ten motor je asi stejně definitivně na odpis, kromě problému s vodou/olejem se při demontáží ukroutil šteft hlavy. :|
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9392
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od Vašátor »

Pokud ti někdo měnil těsnění pod hlavou a jde stále do vody olej, udělal pořádný brus hlavy? Zajistil si vložky válců, aby se mu nepohnuli? Pokud si nezajistíš vložky válců a ty se následně pohnou, díky korozi na těsnících spodních kroužkách a korozi na stěně válce, válec zpět nedosedne. Následně má oproti bloku přesah větší než 0,15 , těsnění pod hlavou jej nevykreje a kapaliny se nám krásné mísí :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od dvk »

Nene, těsnění se neměnilo, motor začal "pouštět" postupně během posledního roku, takže se auto dalo nedávno do servisu (nebyl sem u toho). Jen mi nebylo jasné, kde jinde může jít olej do vody než pod hlavou, protože prvotní info od mechanika bylo "někde kolem válců" :)

No, trochu sem proletěl inzerci a jak tak vidím ty ceny, tak se vůbec nemá cenu zaobírat nějakou větší generálkou, takže asi seženeme jiný motor a maximálně se přemašlí příslušenství.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od Marek »

A bude ve stejné řiti, jako ten Tvůj :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9392
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od Vašátor »

Výměna těsnění pod hlavou i s broušením hlavy vyjde na "pár" korun. To co dáš za opravu těsnění pod hlavou, dáš pouze za výměnu motoru. A kde máš cenu toho "nového" motoru, který bude (jak píše i Marek) ve stejné řiti jako ten Tvůj? Těsnění pod hlavou je u Felicie běžná věc.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od Marek »

I kdyby se motor musel nakroužkovat a "udělat", vyšlo by to na pakatel. Sada kroužků, uložení kliky, rozvody, nějaké to těsněníčko, něco za práci - myslím, že do tří, maximálně čtyř tisíc bychom se vešli - a máš motor na dalších sto tisíc km v klidu a pokoji. Za den je to hotové, ani to nebudu vyndávat z vozu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od dvk »

No, výměna vrany za vranu celkem hrozí, to souhlasím. :| Celkem ste mi pánové nasadili brouka do hlavy, zítra se s pantátou uvidím, tak mu to nadnesu.

A co ten zalomený šteft ? To je podle mě největší problém ... :?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: VW golf IV 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od Luděk Musil »

dvk píše: ...A co ten zalomený šteft ? To je podle mě největší problém ... :?
Kurňa Tome - při Tvých znalostech, zkušenostech, umění, zručnosti a výbavě bych problém zalomeného šteftu viděl až jako poslední. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvek od dvk »

Děkuju za kompliment, ale ještě sem to neviděl, tak je to těžko odhadnout. Pokud tam bude aspoň kousek něčeho, na co pude přivařit matka, tak snad ok, ale nedělám si iluze, že to půjde jak po másle, když se dřív ukroutil matorš, než by povolil závit. To bude zarostené jak sviňa.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvek od Roman »

Zarastene to nemusi byt, mohlo sa to kusnut nadmernym utiahnutim, mal som podobny problem, urvany sroub hlavy pri povolovani, zbytok sme nastriekali wd ckom, poklepali, isli na obed a poobede to slo uplne lahko von ( zbytok sroubu sa dal chytit kliestmi )
Roman
Cory
Příspěvky: 11603
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvek od Cory »

Ono sroub ukrutis, ale akonahle uz nic nedrzi, tak zvykne povolit lahko. No a nasa felda nakoniec vodu nebere, tak dufam ze jej to vydrzi :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvek od dvk »

Nabízí se nám koupě druhého motoru, ale má sundaný setrvačník. Mám dotaz - je setrvačník vyvážený dokupy s klikovkou nebo jsou obě části vyvážené zvlášť a dá se teda bez obav přehodit jakýkoli jiný setrvák ? Díky.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Cory
Příspěvky: 11603
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Felicia 1.3 MPI olej ve vode

Příspěvek od Cory »

Vzhladom na to, ze zotrvaky sa daju kupit ako ND, su vyvazene zvlast, klukovky tiez a remenice takisto.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“