4x4 vs. redukce

co na srdci, to na jazyku

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

4x4 vs. redukce

Příspěvek od zelvotron »

Proč u většiny terénních aut, bez stálýho pohonu všech kol, tj. s natvrdo přiřaditelným předkem bez mezinápravovýho diferenciálu, nejde zařadit redukce bez 4x4, přijde mi to dost nepraktický, přitom situací kdy by se to hodilo je spousta, třeba těžkej přvěs na pevným povrchu, velký stoupání v zatáčce když není problém s adhezí...

Resp. je nějaký běžný auto, kdeto de? Zatím sem viděl akorát to co sem popsal.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: 4x4 vs. redukce

Příspěvek od Raduz »

To je kvůli letadlům.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: 4x4 vs. redukce

Příspěvek od dvk »

Redukce ti násobí krouťák motoru, což by neblaze nesla zadní (nebo obecně pouze jedna samotná hnaná) náprava v případě, že by se řidič zachoval necitlivě. Nevím o žádném autě, kde by redukce ve 4x4 režimu šla zařadit.

U trvalé zadokolky s přiřaditelným předkdem se to dá obejít celkem snadno montáží manuálních volnoběžek na kola. Pak si kola odpojíš a na přídavce snadno zařadíš 4x4 s redukcí. Používám to často, právě jaks psal na popojíždění s přívěsem nebo po dvoře, manévrování do garáže atd.

Na UAZu stačí vyndat z přídavky jednu kuličku, která blokuje zasouvací tyčky :)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 vs. redukce

Příspěvek od vik2 »

Jak píše DVK manuální volnoběžky to řeší...

Jinak Niva a Lanďák to umí, ale to jsou trvalé 4x4.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Odpovědět

Zpět na „Neřízená diskuze o všem možném“