Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Moderátor: Moderátoři
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
znacku az tak velmi neriesim. Skor material, z ktoreho je vyrobeny. Tak schvalne som skocil do dielne a podelim sa s vlastnymi skusenostami
Konkretne na kluku sa daju bezne zohnat semeringy klasicke(2101-1005160 + 2101-1005034), kovovy obal, vnutri cierna guma - material NBR, odolnost max 120stupnov, casto ani tolko, tieto mam z nejakych starych zasob, ale rozhodne sa ich nechystam pouzit, zivotnost maju max 50tkm(alebo jedno prehriatie) a aj to som prehnal. Potom tmavohnede - FKM, v pohode do 150stupnov, tvrdostou podobne ako klasicke, prehrievanie motora im velmi nevadi, zivotnost okolo 100tkm. Za katalogovym cislom maju -02((2101-1005160-02 + 2101-1005034-02). So stejnym katalogovym cislom sa daju zohnat aj z materialu FPM, ktory je udajne do 175st. Pravdou je, ze su podstatne maksie a vydrzia viac nez 100tkm bez problemu. Tie pouzivam najradsej, zhanaju sa najtazsie.
Druhou a v nasich koncinach lepsou moznostou je vobec semeringy nezhanat v predajni autodielov ale v specializovanej na semeringy. Tam vsak nemaju vsetky rozmery. Velke na kluke je 70/90/10, uplne bezne zohnatelne, male je horsie 40x56x7,5, pricom rozmer 7,5 nie je uplne nevyhnutne dodrzat. Uz som pouzival aj dvojbrite 40x56x8, pretoze to je standardnejsi rozmer a ten polmilimeter v tomto pripade nehra rolu, dokonca by tam voslo aj 40x56x10, proste podla toho, co sa podarilo zohnat...
Konkretne na kluku sa daju bezne zohnat semeringy klasicke(2101-1005160 + 2101-1005034), kovovy obal, vnutri cierna guma - material NBR, odolnost max 120stupnov, casto ani tolko, tieto mam z nejakych starych zasob, ale rozhodne sa ich nechystam pouzit, zivotnost maju max 50tkm(alebo jedno prehriatie) a aj to som prehnal. Potom tmavohnede - FKM, v pohode do 150stupnov, tvrdostou podobne ako klasicke, prehrievanie motora im velmi nevadi, zivotnost okolo 100tkm. Za katalogovym cislom maju -02((2101-1005160-02 + 2101-1005034-02). So stejnym katalogovym cislom sa daju zohnat aj z materialu FPM, ktory je udajne do 175st. Pravdou je, ze su podstatne maksie a vydrzia viac nez 100tkm bez problemu. Tie pouzivam najradsej, zhanaju sa najtazsie.
Druhou a v nasich koncinach lepsou moznostou je vobec semeringy nezhanat v predajni autodielov ale v specializovanej na semeringy. Tam vsak nemaju vsetky rozmery. Velke na kluke je 70/90/10, uplne bezne zohnatelne, male je horsie 40x56x7,5, pricom rozmer 7,5 nie je uplne nevyhnutne dodrzat. Uz som pouzival aj dvojbrite 40x56x8, pretoze to je standardnejsi rozmer a ten polmilimeter v tomto pripade nehra rolu, dokonca by tam voslo aj 40x56x10, proste podla toho, co sa podarilo zohnat...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Konečně slovo strojaře...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
to ani zdaleka, len nadsenec, ktoremu dosli nervy menit tu istu vec stale dookola...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
V poslední době se čím dál častěji objevují kroužky z PTFE. Říká se, že jsou navěky. A mohu ze zkušenosti potvrdit, že tomu asi tak opravdu je. Půl milionu kilometrů není problém a stále těsní.
Rozdíl oproti jiným materiálům je u těchto kroužků v postupu montáže. Zatímco drtivá většina kroužků se před montáží musí mazat olejem a stejně tak i protikus (hřídel), při montáži PTFE kroužků se ani jedna plocha mazat nesmí. Naopak se musí důkladně odmastit a montáž probíhá nasucho.
Rozdíl oproti jiným materiálům je u těchto kroužků v postupu montáže. Zatímco drtivá většina kroužků se před montáží musí mazat olejem a stejně tak i protikus (hřídel), při montáži PTFE kroužků se ani jedna plocha mazat nesmí. Naopak se musí důkladně odmastit a montáž probíhá nasucho.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Gufera z teflonu.....? To z ní zajímavě
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Dobre vedet. Nenapadlo by me tohle pred montazi zjistovat.Marek píše:při montáži PTFE kroužků se ani jedna plocha mazat nesmí. Naopak se musí důkladně odmastit a montáž probíhá nasucho.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Stejne si nemyslím, ze by to niekto odtiaľto kúpil. Neviem ako je to s cenami pyré semeringov dnes, ale pred pár rokmi stál ten veľký na kluku cez 40€. A na kosačku Briggs&Stratton stal tak nejak podobne aj malinký
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Vím, že je tu řeč o klice, ale taky o guferech, nespletl jsem se. Před 2 lety jsem dával gufera na nový poloosy. V jedné prodejně mi sehnal černý, s šikmým vroubkováním (podobně jako na první fotce od MAJA nahoře na stránce). Bohužel obě jsou na použití na jedné straně (olej musí při točení dopředu ty lamelky směrovat dovnitř). Z hlavy už teď momentálně přesně nevím, které je na které straně auta. Druhý směr mi prodejce nesehnal, přestal to řešit. Tak jsem koupil v prodejně těsnění hnědý dvoubřitý gufero VIAS (hnědý). Podle info na netu je to dovozové gufero s prachovkou, z VITONu. Bylo mi řečeno, že je to nejlepší, co tam můžu dát. To už jsem ale slyšel i u toho černýho pravosměrnýho. Tak na každé straně je nakonec jiný gufero. Asi před měsícem jsem prohlížel okolí při výměně prasátek. Obě gufera jsou po těch 2 letech a cca 15 tkm naprosto bez problému. Původní gufera tam byly od začátku cca 18 let a asi 175 tkm. A taky od začátku se mastilo jen levé kolo (levý štít zevnitř, kde bylo asi 3mm nánosu mastného prachu), pravé bylo suché. Originál gufero je takový divný nepoddajný, výrazně tužší guma. Materiál originálu nebudí důvěru (nemyslím vzhledově, i když to taky) a i na difu originální z Autolady opakovaně zklamalo. Určitě bych dával přednost hnědým guferům. Jsou to několikadesetikorunový položky (na poloosu asi 40 Kč). Do difu okolo 100 Kč. Na prsou mám ještě původní. Nemá cenu šetřit.
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Používají se celkem běžně, VW je dává na kliky pokud vím minimálně 15 let. Lze je koupit jako ND. Cena je samozřejmě někde jinde, ale ona jistota prostě něco stojí. U řetězových rozvodů se v případě úniku oleje nic nestane - olej prostě teče ven z motoru. Ovšem u rozvodů řemenových v případě úniku oleje na klice hrozí velmi vážný problém v podobně přeskočení zamaštěného řemenu a škody na motoru v desítkách tisíc.Jimmi píše:Gufera z teflonu.....? To z ní zajímavě
Nicméně souhlasím s názorem Maja, že na materiálu záleží velmi zásadně. Já mám na klice na obou stranách originál simeringy z listopadu 1998 a najeto mám 360 tisíc km. Oba naprosto suché, stejně tak na vloženém hřídeli a na vačce. Nejsou teflonové.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Gufero je presne ten dil, za ktery bych velmi casto dal "nevim co", jen kdybych vedel, ze je 100% ok a ze vydrzi roky a tisice km
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Jojo ... protože to je většinou "cééély traktor rozebrat"
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Já to nebudu dělat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Jedinou pi..vinku....
A z coho su gufera na inych autach (nakladnych) ktore idu milion km bez vymeny gufera? Alebo osobaky oktavia, felicia, pasat alebo jeep cherokee, transporter sprinter suzukiswft nisan xtrial almera mazda2 hondacivic... nenapada ma este co (vsetko os.skusenost), stvrt miliona a bez poruchy len pravidelny servis... olej mizne minimalne
A z coho su gufera na inych autach (nakladnych) ktore idu milion km bez vymeny gufera? Alebo osobaky oktavia, felicia, pasat alebo jeep cherokee, transporter sprinter suzukiswft nisan xtrial almera mazda2 hondacivic... nenapada ma este co (vsetko os.skusenost), stvrt miliona a bez poruchy len pravidelny servis... olej mizne minimalne
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke
Jeep Cherokee je z čisté lásky tam mám gufírka jak nový i po 30ti letech. Je to kára