Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopark
Moderátor: Moderátoři
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Ja neviem páni, ale v poslednej dobe som prišiel k presvedčeniu, že akékoľvek staré auto v zachovalom stave je škoda mať prihlásené na normálnych papieroch. Zbytočné je platiť poistku za niečo, čo vybehne na cestu 3 krát za rok. A takisto je to škoda na bežnéjazdenie drať a ničiť. Ono osobne som s tým skončil a nemusia ma k tomu nútiť ani poplatkami. Proste zohnať kvalitné náhradné diely a udržať to v prevádzke je pre mňa nemožné. Častokrát je Lada aj 3 mesiace nepojazdná, kým sa opravia jednoduché veci, lebo niesú súčiastky. A keď sú, tak nekvalitné poľské šmejdy. Všetko objednávame od Coryho z Ukrajiny. A keď človek na aute občas potrebuje niekam ísť, a auto je nepojazdné, nieje to žiadna hitparáda. A o iných stránkach radšej pomlčím...
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Nedá se s tím bohužel dělat nic, protože na českém člověku se dá dříví štípat.JmJ píše:otazka je stale stejna. co s tim delat?KULICAK píše:Když si to nechají lidi líbit,tak se dá zavést prakticky cokoli a všichni to rádi zaplatí.
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
A to je právě podle mého názoru špatně. Lepší řešení by bylo vozidlo nad 25 let na žádost majitele převést do registru historických (nebo třeba starých - na názvu nezáleží) vozidel, která by klidně mohla mít řadu omezení v možnostech provozování, např. zákaz jízdy do center velkých měst, zákaz jízdy v době smogu apod. Pokud jde o testování, tak to je snadné možná pro tebe, neboť se v tomhle byznysu pohybuješ. Sám říkáš, že vozidlo musí splňovat jakýsi kodex FIVA, který dost možná mé vozidlo nesplňuje a ani mě to netrápí. Já jsem se o testování zajímal, abych nemusel platit ekologickou daň, ale narážel jsem na nezájem, neochotu, velkou vzdálenost, nutnost neustálého opakování testování, STK každý rok (což pro mě znamená den dovolené) a jiné nevýhody. K tomu nejasnosti okolo legislativy, takže jsem raději zaplatil ekologickou daň, platím sezonní pojištění ve výši 600 Kč u ČPP (s potenciálem dalšího snížení až vozidlo bude staré 35 let) a mám svatý pokoj. Já spíše reaguji na ty nářky zákonodárců a ministerských úředníků, že vozový park stále nemládne. Dokud bude vládnout chaos, byrokracie a špatná legislativa, tak holt budeme mít nejstarší park v EU.Vašátor píše:Veliz a co ti brání udělat klubovou testaci historického vozidla? Je to naprosto jednoduchá záležitost. Ano, vozidlo má dle státu stále status "běžný provoz", nicméně z hlediska povinného ručení a škodného plnění má již status vozidla historického. Převádění na žádost majitele je hovadina. Historické vozidlo není jen o stáří, ale musí splňovat kodex FIVA
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Ale riešenie nieakého prevodu niekam do nieakého registra a obmedzenia ako uvádzate by boli ešte špatnejšie ako každý rok opakovať atest. Proste keď chcem mať staré auto ako historické vozidlo, je to akýsi druh prestíže a koníčka, ktorému sa človek venuje. Osobne som na to pyšný a chcem mať každé dokončené auto na veteránskych ŠPZ, aby bolo každému jasné, že to mám ako koníčka, že ho proste mám rád, že som na ňom nechal kopec svojho času, kopec práce a peňazí. A nie, že mám starý črep preto, že nemám na niečo lepšie. Je to akási odmena za tú prácu a čas. Neviem čo je na tom zlé.
Osobne by ma veľmi nepotešilo, že krvopotne po X rokoch dokončím auto a nemôžem na ňom ísť na kávu do centra mesta. Alebo ma obmedzujú kilometrami a nemôžem sa niekde vybrať na výlet, aj keď to stavu auta nijako nepoškodí. Podľa mňa je to dobre ako je. Len by sa mali sprísniť podmienky atestov, aby rôzne vraky nemohli získať status HV a ich špekulatívni majitelia, ktorí by si za korunu nechali vŕtať do kolena nemohli šetriť na poistení. Lebo je to nespravodlivé voči nám, čo na tom poctivo pracujeme a obetujeme tomu ozaj veľa.
Osobne by ma veľmi nepotešilo, že krvopotne po X rokoch dokončím auto a nemôžem na ňom ísť na kávu do centra mesta. Alebo ma obmedzujú kilometrami a nemôžem sa niekde vybrať na výlet, aj keď to stavu auta nijako nepoškodí. Podľa mňa je to dobre ako je. Len by sa mali sprísniť podmienky atestov, aby rôzne vraky nemohli získať status HV a ich špekulatívni majitelia, ktorí by si za korunu nechali vŕtať do kolena nemohli šetriť na poistení. Lebo je to nespravodlivé voči nám, čo na tom poctivo pracujeme a obetujeme tomu ozaj veľa.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Teda ale když si spočítám průměrný věk mého vozového parku, je to opravdu nechutné číslo
(42 , 26 , 9) tedy průměr je 25,67 ...fuj, fuj ....jsem ostuda našeho státu, tuze se stydím
(42 , 26 , 9) tedy průměr je 25,67 ...fuj, fuj ....jsem ostuda našeho státu, tuze se stydím
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Jsem na tom podobně - 41, 24 a 11 let...
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Já mám 54,53,52,52,51,36,11 a -39 dní , ale to nebude nikdy moje .
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Začínám mít dojem, že kdyby všichni z tohoto fóra dali své povozy do šmelcu, půjde celostátní průměr o dobré 3 roky dolu
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Veliz, pokud to co říkáš, ti někdo kompetentní takto řekl, tak ti řekl absolutní bláboly a smíchal hrušky s jablkama. Pokud chceš celou mašinerii okolo testování historické vozidla vysvětlit, stačí si mě, Hurikána, Jacka ... najít na srazu a zeptat se. Mimochodem, klubovou testaci historického vozidla přímo na Ladasrazu nabízí již druhým rokem Hurikán (nemýlím-li se). Apropo, STK je klasicky, jen retestace je jednou za rok - což se dá udělat třeba na veteránské vyjížďce.
Naopak v dnešním systému testací historických vozidel jsou již i tak dost solidní díry. Jednotný systém pouze dle stáří je naprostá hovadina. Jak pak chceš rozlišit, zda máš auto jako historické (pro radost), nebo jen starého Mercedese a používáš ho jako taxík. Už teď se takových vychytrálků najde víc než dost ... takových, kteří chtějí ušetřit EKO daň na kdejakém starém vraku, který má STK jen ze známosti a na silnici už dávno nemá co dělat. Stejně tak povinné ručení. Pokud chci mít auto pro radost, veterána, musí podle toho auto vypadat a musím se podle toho k němu i chovat. Pokud nejsem ochoten starému autu danou péči dát, nemá to s veteránismem co dělat a potom nechť si majitel platí.
Nebere to jako rýpání do tebe, píšu to všeobecně.
Side, podmínky testování historického vozidla jsou nastaveny velice dobře. Problém je ten, že si z toho někteří komisaři udělali živnost. Prostě se toho zneužívá, jako všeho... škoda slov.
Naopak v dnešním systému testací historických vozidel jsou již i tak dost solidní díry. Jednotný systém pouze dle stáří je naprostá hovadina. Jak pak chceš rozlišit, zda máš auto jako historické (pro radost), nebo jen starého Mercedese a používáš ho jako taxík. Už teď se takových vychytrálků najde víc než dost ... takových, kteří chtějí ušetřit EKO daň na kdejakém starém vraku, který má STK jen ze známosti a na silnici už dávno nemá co dělat. Stejně tak povinné ručení. Pokud chci mít auto pro radost, veterána, musí podle toho auto vypadat a musím se podle toho k němu i chovat. Pokud nejsem ochoten starému autu danou péči dát, nemá to s veteránismem co dělat a potom nechť si majitel platí.
Nebere to jako rýpání do tebe, píšu to všeobecně.
Side, podmínky testování historického vozidla jsou nastaveny velice dobře. Problém je ten, že si z toho někteří komisaři udělali živnost. Prostě se toho zneužívá, jako všeho... škoda slov.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Však tak som to myslel Vašíku. Proste sa mi nepáči bordel a špekulácie podaktorých ľudí. Mnoho vrakov v totálne špatnom stave je vydávané za HV. Ja si myslím, že každý človek, ktorý buď kúpi véééľmi zachovalé auto, alebo na ňom dlhodobo pracuje si nezaslúži, aby výsledok jeho práce bol na úrovni nieakej ohnitej embéčky natretej do pol dverí smolou, alebo vylágrovaného Mercedesa, na ktoré niekto kúpi atest za fľašu páleného, alebo kilo klobás. Ja byť komisár, tak minimálne polovica áut by o atest prišla.
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Ešte jeden príklad, aby sa videlo, že nekecám. Zoberme si trebárs našu oranžovú 2106 ku. Prekonala čiastočnú opravu karosérie a komplet go takmer všetkých mechanických vecí. Auto je v dobrom technickom stave. Ľudia to celkom obdivujú, aké je to parádne, sem-tam sa niekto opýta, či by nebola na predaj. Ale ani po vypití litra páleného by ma nenapadlo dať na atest, lebo to nieje pre mňa v uspokojivom stave na také niečo. A omnoho horšie vozy to majú!!!
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Jsem pro prostě absolutně zrušit stát.pokud to bude nějak potřeba,lidé/komunity si pomůžou sami jako skoro vždy v minulosti.
STK a vůbec podobné státní buzerace vůbec nic neřeší,jen to otravuje slušný lidi.Důkazem budiž můj povoz,který vždy bez úplatků prostě tou STK vždy snadno projde.Teď tomu sice chybí rohy karoserie,ale po troše úprav kitem by to jistě prošlo zase.k vidění na sraze.
STK a vůbec podobné státní buzerace vůbec nic neřeší,jen to otravuje slušný lidi.Důkazem budiž můj povoz,který vždy bez úplatků prostě tou STK vždy snadno projde.Teď tomu sice chybí rohy karoserie,ale po troše úprav kitem by to jistě prošlo zase.k vidění na sraze.
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Veverko, STK je podle mne velmi dobrá věc, jen to chce narazit na slušného technika. Na nějakou korozi rožků dveří a blatníků ... na to prdí pes. Mnohem důležitější jsou brzdy, uložení náprav, řízení .... to jsou věci, které ohrožují na životě nejen majitele vozu, ale i ostatní. Nedávno jsme měli na dílně Mercedes W270 na nástřik podvozku. Koukám na auto a všechny brzdové hadice popraskané přes ochranou vrstvu, plátno až na vnitřní gumovou hadici ... říkám majiteli, že tyto hadice jsou životu nebezpečné, je potřeba je vyměnit a on mi s ledovým klidem řekne, že o tom ví a že to ještě chvíli vydrží .... měl jsem sto chutí mu dát po hubě. Je spousta lidí, který na technický stav vozu kašlou a udělat nějakou údržbu je donutí právě až samotná STK.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- BeerRudolf
- Příspěvky: 281
- Registrován: stř srp 22, 2012 13:35
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Hooodně dobrý článek http://www.zavolantem.cz/den-kdy-sel-au ... mus-smykem ten člověk mi mluví z duše
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Re: Začínají se stahovat mračna Fóristi chtěj omladit autopa
Kladu si otázku, zda by stát mě řešit, resp. mělo ho vůbec zajímat stáří vozidel soukromých majitelů používaných pro individuální dopravu, a vychází mi z toho že....NE. Já bych všechny ty statistiky zakázal
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.