Lada na dlhych cestach.
Moderátor: Moderátoři
Re: Lada na dlhych cestach.
Ahoj, přispěju taky trochou do mlýna...
Co se týká spaní, v 03 jsem spal spokojeně mnohokrát (mám 190 cm) a pravdou je, že právě zavazadla jsem nemusel stěhovat, takže v tomto je to funkční, nevím, jestli je u kombi tedy větší výhoda. Důležité je, že když si člověk pustí abtorádio na noc, měl by stát z kopce aby to kdyžtak vybité nahrknul přes rychlost...
Co se týče trakce, tedy motoru, převodovky a rozvodovky, tak nad tím jsem mnohokrát přemýšlel trochu neuspořádaně, ovšem, co jsem se stal znovumajitelem VAZ 2103 jsem přemýšlel, jaké celky pro opravu 2103 použít. Faktory, které myšlenky ovlivňují jsou jednak to, že jsem jezdil jak s vozy s el. ventilátorem, tak s mechanickým ventilátorem, s objemem 1200, 1300, 1500, 1600, řemenem i řetězem, s 1500 v 07 (Axtec), 1500 v 03 - mechan. Weber. S čím jsem nejel je 1700 v jakékoli podobě.
Podle mne je dobrý plyn, kvůli ceně, startovatelnosti a dalšímu, ale to je můj názor. Tam je ideální kombinace motor a původní, nejlépe mechanický karburátor - podtlakové ovládání zbytečně neomezuje průtok plynové směsi v některých režimech. Benzínový pohon lze téměř ignorovat a hlavně se věnovat dokonalému seřízení plynového provozu. Pokud však někdo nechce z různých důvodů plynový pohon, ale jezdit jen na benzín, pak si myslím, nejlepší je motor + příslušný karburátor. Protože mi přijde, že není v silách většiny jedinců ladit přechodové stavy u mechanických Weberů, je lepší používat podtlakové ovládání druhé komory i na motory 1200 - 1500 ve vozech 01 - 03. Proto do aut dávat karburátory DAAZ s podtlakovou druhou komorou, popř. i s elektropneumatickým ovládáním volnoběžné soustavy. Takové ty polořízené soustavy (Axtec apod.) nemají moc smyslu - na spotřebě a dynamice se to moc nepozná, jen narůstá poruchovost. Všechny neorigo úpravy (karburátory ze škodovek, favoritů, stříkačky z felicií a další), také k nějakému zlepšení dynamiky, nebo snížení spotřeby, nebo nároku na obsluhu taky moc nevedou, jen se člověk dostává do problémů na STK apod. To platí i o katalyzátoru. U vozů, které jím nejsou vybaveny z výroby je lepší jej tam nedávat, akorát to omezuje průtok spalin a vůz pak má nižší výkon...
Co se týká spaní, v 03 jsem spal spokojeně mnohokrát (mám 190 cm) a pravdou je, že právě zavazadla jsem nemusel stěhovat, takže v tomto je to funkční, nevím, jestli je u kombi tedy větší výhoda. Důležité je, že když si člověk pustí abtorádio na noc, měl by stát z kopce aby to kdyžtak vybité nahrknul přes rychlost...
Co se týče trakce, tedy motoru, převodovky a rozvodovky, tak nad tím jsem mnohokrát přemýšlel trochu neuspořádaně, ovšem, co jsem se stal znovumajitelem VAZ 2103 jsem přemýšlel, jaké celky pro opravu 2103 použít. Faktory, které myšlenky ovlivňují jsou jednak to, že jsem jezdil jak s vozy s el. ventilátorem, tak s mechanickým ventilátorem, s objemem 1200, 1300, 1500, 1600, řemenem i řetězem, s 1500 v 07 (Axtec), 1500 v 03 - mechan. Weber. S čím jsem nejel je 1700 v jakékoli podobě.
Podle mne je dobrý plyn, kvůli ceně, startovatelnosti a dalšímu, ale to je můj názor. Tam je ideální kombinace motor a původní, nejlépe mechanický karburátor - podtlakové ovládání zbytečně neomezuje průtok plynové směsi v některých režimech. Benzínový pohon lze téměř ignorovat a hlavně se věnovat dokonalému seřízení plynového provozu. Pokud však někdo nechce z různých důvodů plynový pohon, ale jezdit jen na benzín, pak si myslím, nejlepší je motor + příslušný karburátor. Protože mi přijde, že není v silách většiny jedinců ladit přechodové stavy u mechanických Weberů, je lepší používat podtlakové ovládání druhé komory i na motory 1200 - 1500 ve vozech 01 - 03. Proto do aut dávat karburátory DAAZ s podtlakovou druhou komorou, popř. i s elektropneumatickým ovládáním volnoběžné soustavy. Takové ty polořízené soustavy (Axtec apod.) nemají moc smyslu - na spotřebě a dynamice se to moc nepozná, jen narůstá poruchovost. Všechny neorigo úpravy (karburátory ze škodovek, favoritů, stříkačky z felicií a další), také k nějakému zlepšení dynamiky, nebo snížení spotřeby, nebo nároku na obsluhu taky moc nevedou, jen se člověk dostává do problémů na STK apod. To platí i o katalyzátoru. U vozů, které jím nejsou vybaveny z výroby je lepší jej tam nedávat, akorát to omezuje průtok spalin a vůz pak má nižší výkon...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Lada na dlhych cestach.
Co se týká skladby motorů, převodovek a rozvodovek, platí tři faktory - co nejvyšší dynamika, co nejnižší hlučnost a spotřeba. Protože se nebavíme o autě na závody, ale na běžné ježdění, vyhneme se rovnou extrémům a malým kubaturám. Extrémem je rozvodovka s převodem 4,3. Malé kubatury jsou 1200 a 1300. Co si pamatuji, 1300 vždy žrala skoro o litr víc, než 1200 a 1500, lze tušit, žeto bylo vrtáním. U 1500 díky vyššímu zdvihu lépe směs prohořívala a tak bylo spalování efektivnější. Podobným stigmatem byla stižena i 1600, rozdíl v tahu 1500 a 1600 není tak velký. Do 2101 lze v zásadě motor 1500 dát (legislativně to musí jít, když se to tak i dováželo, 1700 asi jen tak zastavět nelze, ale to tu bude vědět někdo jiný). Dynamiku je třeba rozdělit na dvě oblasti - rozjezd z místa (ve měste od signalizace apod.) a jízda v intervalu 70 - 110 km/h na silnici. pro rozjezd z místa je dobré jít do vyššího převodu do té míry aby se zbytečně neprojevily tzv. rotační hmoty - to zde nemá smysl rozebírat, ale v kostce se dá říci, že např motor 1500 s převodovkou 01 a rozvodovkou 4,3 má větší práci s roztáčením vlastního mechanismu, než celého auta. Čili se hodí silnější motor, ale "táhlejší" stupně, rozvodovku 4,3 Jak jsem uvedl předešle ani neuvažujme. Na výběr jsou převodovky 2101, 2106, 2107 (klasickej 5 kvalt) a rozvodovky s převodem 4,1 a 3,9. V prvním obrázku je vidět, jak fungují kombinace motoru 1500 a jednotlivých převodovek a rozvodovek. To je pro zajímavost. Zajímalo mne, kam se kloní převodovka 07, jestli k rychlé 2101, nebo táhlé 2103. Kdysi jsem měl v 2103 převodovku 2106 a byly to velmi komfortní a tiché rozjezdy.
- Přílohy
-
- 1. stupeň.png (7.83 KiB) Zobrazeno 1466 x
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Lada na dlhych cestach.
Pro jízdu na silnici u se u čtyřkvaltů snaží člověk jet na 4. stupeň dokud to jde... Trojka znamená hlučnost, práci s řazením, zvýšenou spotřebu a další starosti, ale když už se na ni sáhne, tak k něčemu musí být... V tomto obrázku je vidět opět rozdíl mezi jednotlivými kombinacemi převodovek a rozvodovek při jízdě na trojku. Trojka v kombinaci 2101+4,1 je nejsilnější (a nejhlučnější - ale jen při předjíždění, větším kopci apod.). Pětikvalt 2107 se spíše přibližuje k 2106, což je škoda, v naší 2103 (převodovka 2101) je sympatické, že při podřazení ze 4. na 3. stupeň auto docela vyletí...
- Přílohy
-
- 3. stupeň.png (7.78 KiB) Zobrazeno 1465 x
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Lada na dlhych cestach.
Protože mne (a asi i ostatní) u čtyřkvaltu štve při jízdě na 4. stupeň hluk, ale přitom dynamika je docela dobrá, hodilo by se snížit otáčky z nějakých 4100 při 100 - 110 km/h někam tam, aby to jelo, ale hlavně neřvalo. K tomu je dobrá pětka (logicky), ale jak sížit otáčky aby motor ještě táhl, ale neřval. Volba je to složitá a u LADY vždycky pětka potáhne míň, protože má poměrně plochý průběh točivého momentu motoru. Takže pětka povede k tomu, že relativně často tam šoupnete čtyřku, ale hlavně si odpočnete od hluku... Tendenci by pak měl člověk tu čtyřku malinko převodem zesílit a pětku nechat, ale to už se blížíme k problému čtyřkvaltu a 5. stupeň by byl jen navíc bez efektu. Při použití převodovky 2107 je hned vidět při zařazení pětky, pokles ze 4100 otáček na nějakých 3200 ot/min, při nějakých 100 - 110 km/h, kdy nastane skutečná mana pro naše uši... Zajímalo mne, jaký vliv má dif 3,9 na otáčky - z hlediska hlučnosti (ono to ale souvisí i se spotřebou, takže i z hlediska spotřeby pohonných hmot) prakticky žádný. Z hlediska dynamiky se však dif. 3,9 v těchto rychlostech projeví nepříjemně, zvláště protože bychom spíše potřebovali aby auto bylo natočeno do otáček kdy tahá. Padlo to v nějakém příspěvku výše, na současný čtyřkvalt s převodem 4,1 to ve dvou cestujících jede dobře, naložené už ale znamená regulovat rychlost asi tak jako když kočírujete velkou naloženou loď, kdy se přidání plynu projeví jen velmi vlažně.
Čili resumé pro takový ty normální žigulíky starší provenience je lupnout tam motor 1500 s podtlakem pro benzíňáky, nebo 1500 s Weberem pro plynovníky, pětikvalt 2107 a rozvodovku se stálým převodem 4,1. Když už jdu do 1700 motoru, tak pětikvalt a 3,9. Jinak musím říci, že seřízená 2101 s motorem 1200 a převodovkou 2101 a převodem 4,3 v rozvodovce jezdí také jako střela, ovšem důležité je to, že nemá otáčkoměr, aby člověku nebylo líto toho vytáčení motoru, který je ovšem zvyklý a hlavně je jí třeba proti hluku patřičně utlumit.
Čili resumé pro takový ty normální žigulíky starší provenience je lupnout tam motor 1500 s podtlakem pro benzíňáky, nebo 1500 s Weberem pro plynovníky, pětikvalt 2107 a rozvodovku se stálým převodem 4,1. Když už jdu do 1700 motoru, tak pětikvalt a 3,9. Jinak musím říci, že seřízená 2101 s motorem 1200 a převodovkou 2101 a převodem 4,3 v rozvodovce jezdí také jako střela, ovšem důležité je to, že nemá otáčkoměr, aby člověku nebylo líto toho vytáčení motoru, který je ovšem zvyklý a hlavně je jí třeba proti hluku patřičně utlumit.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Lada na dlhych cestach.
No a k sahaře... Elektrický ventilátor je el. ventilátor... Mám teď mechanicky poháněný a je to hrůza - hluk, vibrace, spotřeba a hlavně od nějakých 3500 ot/min se asi utrhnou lopatky od vzduchu a tolik to nefouká, takže ani nechladí... Elektrika, co jsme měli byla vždy v rychtiku... Na druhou stranu, ten mechanicky poháněný ventilátor dodává Žigulu charakteristickej zvukovej projev...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Lada na dlhych cestach.
Několikrát jsem s 01kou cestoval třeba 20-50 km při rychlosti cca 140-150 a vrtule přežila
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: Lada na dlhych cestach.
To mně přežila i větší vzdálenosti po dálnici a obdobné rychlost - hlavně když sloužila 01 jako běžné auto
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Lada na dlhych cestach.
Podobně jsem protahoval 2105 s 1300 na LPG po R6, když jsem ještě dělával v Libni. Akorát že ve 140 se tomu sklápěla zrcátka.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Lada na dlhych cestach.
Mně se sklápěla zrcátka na 03 zrovna dnes - na plyn a s vrtulí... A to ještě dělám v Libni... ;-DDD
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Lada na dlhych cestach.
ja mam 1500 2107 4q + origo karb z 1300 2105 a taha to dobre dlhe trasy jazdim 300+km, rychlost cca120 tachometrovych otacky cca 3900 hluk znesitelny pridam tak to "chvilku" nejde (kym sa otvori druha komora) ale pohoda, spotreba na 400km trase 95% po dialnici 120, cez BA 80-90 mi vysla na 6,5l/100km (ratam to dobre) takze mne plne vyhovuje 4kvalt, a nenarobim sa tolko jedna-dva-tri.... vyjdem z obce bach styri a hotovo na dlhe trasy je lada dobra.
Inak s tym karbom mi zisla spotreba
Inak s tym karbom mi zisla spotreba
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř pro 17, 2008 17:11
- Bydliště: Rudno nad Hronom
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada na dlhych cestach.
Dakujem vsetkym za odpovede,nakoniec som si kupil vysnivanu 2102 a zhanam diferak Lada 4,10: 10/41 (2103, 2105, 2106, 2107, 21213) aleboLada 3,90: 11/43 (2104, 2105, 2106, 2107) ak ma niekto tip nech pise...cesta do kalabrie bude xy km dialnica fakt chcem dlhy prevod ved podradit sa da vzdy
Re: Lada na dlhych cestach.
Aký je tá 2102 ročník??
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř pro 17, 2008 17:11
- Bydliště: Rudno nad Hronom
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada na dlhych cestach.
Rocnik 1975.... 5q prevodovka uz je doma,1.5motor si dam svoj z 03 a este stale zhanam diferak pomer 3.9...aby som objasnil svoj sen,do 16 oktobra som odcestovany pracovne,16 ked sa vratim,musim vyskladat auto za tyzden a 25 oktobra startujeme smer sicilia...
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lada na dlhych cestach.
na UA sa da za rouzmne love kupit aj novy dif 3,9
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки