Cawte,rad by som na lade presiel kus europy...Mam na vas par otazok ohladom takych dialnicnych uprav,ako sa dopracovat ku najmensej spotrebe co sa tyka ktory motor najmenej zere ,popripade s ktorym karboratorom v kombinacii...raz som cital ze na 1500 dat karbec z 1200 kombi je to pravda?ma niekto skusenosti?mam k dispozici aj motor 1500 aj karbec 1,2 kombi ak odporucite nieco ine zozenie sa, skladat to budem zrejme do kasni 2105...AAaaa teraz co najdlhsi prevod teda zrejme 5q netusim ci je ich viacej tipov alebo len jedna 5q sa robila?a diferak z dakej 2107?zatial dakujem za odpovede urcite ich bude este viac prva cesta by mala smerovat na spodok talianska do kalabrie hore dole odhad necelych 5000km .......PS .Este otazocka moze niekto zmerat na kombiku plac od prednych sedaciek ked su uplne v predu posunute po koniec kufra?ci by sa tam dalo spat ked bude nevhodne pocasie na stan?
Spát se dá i v sedanu a to i ve čtyřech, jen ráno je poněkud krušnější .
Osobně bych řekl, že nejvhodnější kombinace bude 15ka motor a karbec s podtlakem, ale myslím si, že hodně záleží na kondici motoru. Ohledně diferáků jistě poradí někdo další .
Teď jsem si ještě vzpomněl, že někteří jedinci by mohli poreferovat i o tom, jak se spí v Nivě pick-up
optimalne dlhy diferak z oznacenim 2106 a prevodovy pomer 3,9.
Co sa motoru a karburatoru tyka, je najlepsie dat k motoru patricny karburator, ziadne sprostosti ako karburator zo skodovky alebo podobne blbosti, ja som s mojou 2102 a seriovym diferakom dostal so spotrebou do 7,8l Motor musi byt hlavne v dobrej kondicii dobra kompresia vsetko... ale u toto tema tu bolo preberane milionkrat, hladaj !
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
Hmm,tak ja na setupu diff 4,1 motor 1500 po repasi hlavy,karb DAAZs podtlakem a stadard 5q měl dlouhodobou spotřebu 6,8 a to jsme to poměrně trápili po dalnicích,okreskách ,šotolinkách,výjezdy ke 3000 m.n.m a pod. Auto naložený tak,že jsme ztratili jednu zástěrku. Osobně si myslím,že diff 3,9 už na obyč 1500 nemá moc smysl,ten motor není zase takovej tahoun. Je to ok na prázdnym autě,kde jedou jeden až dva pasažéři ale v momentě cestování,kdy už člověk táhne prdel po zemi bych skoro radši osadil diff 4,3....rozdíl ve spotřebě za použití 5q už nebude tak markantní.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Tak jestli pojedete v autě ve dvou, nevymýšlej žádné nesmysly, a prostě dej v první řadě auto technicky do perfektního stavu. Včetně brzd, motoru a převodovky. To by mělo stačit.
Teoreticky pro moje pojetí cestování považuji za ideální motor 1500, dobře točí a tedy chladí (ale s řemenem na vrtuli!), v kombinaci s weberem. 5q samozřejmě vidím jako určitý bonus pro dálniční provoz, podstatnou a zásadní otázkou ovšem je, kolik toho vydrží. Jestli chceš jezdit i mimo dálnice, tedy v kopcích a v horách (což je určitě zajímavější), klidně stačí původní 4,3 dif. U vysloveně jen dálničního provozu bych uvažoval i o motoru 1600ccm v kombinaci s difem 4,1 nebo i 3,9, jak píše Ger. Ale to není moje parketa.
Nezapomeň na dobré seřízení motoru a na kvalitní olej, to dokáže divy. Ovšem pamatuj, že na takovou cestu nelze všechno počítat jen na spotřebu, důležitá je spíš spolehlivost! J.
P.S. Vidím, že zatím ani nemáš jasno, zda bude základem 2105 nebo kombík. Otázka spaní v ložném prostoru kombíku - otázkou je, kam dáš věci, pokud tam nepojedeš jen v tričku s pár ponožkama. Podle mě, počasí v Itálii nebude problém, a v nouzi se vyspíte ve dvou po úpravě i na sklopených předních sedadlech, bez nutnosti přemísťování bagáže.
Ve 2103 jsme bydleli 3 týden. Jasně, bylo nám 18, ale dá se to vydržet
Řemen na vrtuli nevím, jestli je vyloženě výhra, mám elektrickou vrtuli a uchladí se to v pohodě v těhlech hicech. Vrtule zapíná jen při opravdu dlouhém stání. Hlavně nezatěžuje motor, takže je nižší spotřeba, navíc na volnoběh, když stojíš a vrtuli potřebuješ nejvíc, se točí nejpomaleji. Elektrická sepne a běží na plný otáčky. A jako doklad toho, že chladí dobře je to, že za chvíli zas vypne. A jinak k motoru, určitě 1500, nebo 1600. Řemenový 1300 bych se vyhnul obloukem. A kdyby nebylo na zbyt, vzal bych sebou alespoň dva náhradní rozvodové řemeny. Jeden nikdy neví.
Co mate proti remenakom? Moj remen mal snad 20rokov a 85tis a neutrhol sa. A keby aj, nic sa nestane a o polhodku je to opravene a v kufri nezaberie vela miesta. To skor by som sa bal ze sa na retazovom motore dolame napinacia lista
Dneska už víme, že řemen je spolehlivější než řetěz. U Lady 2105 s řemenem je navíc obrovská výhoda, že praskne-li řemen nebo přeskočí, motor se nepoškodí. Což na rozdíl od jiných motorů, kde se poškodí ventily nárazem o písty, je nesporná výhoda.
Stačí jen nastavit kliku na nulu, vačku na značku, palec rozdělovače na válec č.4 a jedeme dál.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Viackrat som cital, ze povodne bol zamer implantovat tento motor do vtedy este neexistujuceho predohrabu, pretoze remen je o nieco kratsi. Nakoniec od toho upustili, preto sa nerobili dalsie verzie. Prve prototypy samary sa testovali s motorom 2105 - preto je na samarackych prevodovkach na spojkovom kosi o jednu dieru viac.