od Hurikán » pon srp 10, 2015 00:32
Původně jsem k tomuto tématu již nic psát nechtěl, neb většina věcí zde již byla zmíněna. Nicméně po přečtení některých příspěvků mě to opravdu nedalo. Zejména Michal tomu "nasadil korunu". S Michalem se dlouho známe, vzájemě známe své názory, já s mnoha jeho pohledy souhlasím, což on dobře ví, ale co je moc, to je moc.
Takže tady napíšu pár věcí z pohledu "hlavního vyjednavače" a současně víceméně nestranného pozorovatele, neb se nejednalo o závadu na mém voze.
1. Závada nastala cca 15-20 km od Mostu. Po zjištění konkrétní příčiny, jsme začali zjišťovat možnosti obstarání náhradního dílu v co největší blízkosti. Z výběru možných variant nakonec zvítězil Most. Tam jsem volal a ptal se na dostupnost ND. Ta byla pracovníkem během zcela normálního hovoru potvrzena.
2. Po příjezdu do AMK jsme šli s Ronym do prodejny ND, kde proběhl nákup takto, cituji doslova (byl jsem tomuto svědkem):
Prodavač: Po našem příchodu žádný pozdrav, jen koukal.
Rony: Dobrý den. Kolega s Vámi před chvílí telefonoval a ptal se na hardy spojku. Máte?
Prodavač: Jo.
Rony: Tak bych si ji vzal.
Prodavač: Třistapadesátšest.
Proběhlo předání a zaplacení.
Rony: Děkuji. Nashledanou.
Prodavač: Nesrozumitelné zahučení.
Zdůrazňuju, že kontakt s prodavačem byl úplně ten první, ještě před jednáním s vedoucím.
3. Rony s dílem odešel k autu, já jsem šel do přijímací kanceláře servisu za panem, tedy ehm soudruhem Charvátem. Seznámil jsem ho s tím, kdo jsme (Ladaklub), že jedeme do Německa na pozvání na sraz a co se stalo. Požádal jsem ho, jestli by nám mohli pomoci i jinak, než jen prodejem dílu. Na to mi bylo odpovězena již známá věc, že mají plno, kluci na dílně nestíhají a že to nepůjde, snad jedině až příští týden v úterý. Když jsem nadhodil, že bychom byli ochotní za servis i připlatit "expresní" přirážku, nenastala od p. Charváta vůbec žádná změna postoje. Jen jako další argument vynesl věc o tom, že jsou ve skluzu.
Odešel jsem z kanceláře k autům, kde jsme probírali další možnosti a postup. Kluci začali pomalu chystat věci na svépomocnou opravu. V tom jsem jedněmi otevřenými vraty zahlédl prázdnou dílnu se třemi volnými!!! zvedáky (viz foto výše), kde se nacházeli dva servismani. Šel jsem tam a zavedl s nimi řeč. Dozvěděl jsem se, že momentálně opravdu nic nedělají. Jeden svačil, druhý zametal prázdnou dílnu. Jedinou naplánovanou činností pro zbytek toho dne byla výměna alternátoru na jedné Š. Octávii, která stála venku, přičemž se řekalo na dodání dílu. (Asi až když jsme byli v polovině opravy, přijela dodávka z Autokelly s alternátorem.)
Mladšímu a komunikativnějšímu servisákovi jsem znovu vylíčil celou cituaci a zeptal se ho, jestli by to zvládli. Ten mě odpověděl, že ano, že by asi nebyl problém, ale že to musí povolit šéf. Požádal jsem tedy servismana, jestli by nemohl za šéfem dojít a domluvit se s ním na provedení opravy, kterou jsou schopni časově zvládnout. Servisman tedy šel za šéfem a řekl mu, že by opravu stihnul a jestli to tedy může udělat. P. Charvát jej však div neseřval za to, že se mu motá do jeho práce, že jen on ví, jestli se oprava udělat dá, nebo ne a celé to zazdil tím, že ještě nemá od borců z dílny výkazy minulých prací a že je tedy naprosto jasné, že se nic dělat nedá.
Tím celé naše snahy o rozumnou domluvu skončily. Ještě jen dodám perličku, že když jsem uprostřed jednání s p.Charvátem zjistil, že AMK Most je členem AČR (Autoklubu ČR), prokázal jsem se svým průkazem AČR a snažil jsem se operovat stanovami AČR o vzájemné pomoci atd. Opět bez jakékoliv odezvy.
Fakt, že nikdo o naše auta nejevil vůbec žádný zájem, ani o to, že jsme skupina fandů značky jen dokládá absolutní nezájem o značku, o práci, o zákazníka, prostě o všechno... Fyzickým důkazem byla (je) červená firemní Lada 2111 v opravdu velmi bídném stavu. A to jak vzhledově, tak i mechanicky. Zvukové projevy brzd a zavěšení náprav, které auto produkovalo při přejíždění drobných nerovností a brždění opravdu nejsou dobrou vizitkou servisu, motivující dát si tam opravit své vlastní auto.
5. Aby bylo zcela jasno. Nikdo z nás se nechoval povýšeně, ani jsme neočekávali, že si z nás sednou na zadek. Jediné, co jsme čekali, byl profesionální a lidský přístup lidí, se zájmem o věc, z Lada servisu. Ani jednoho jsme se nedočkali... Pokud by měli dílnu plnou a skutečně měli plno práce, tak na to nikdo z nás neřekne ani popel. Všichni bychom to plně akceptovali! Jenže všechno tohle vzniklo jako důsledek zcela zjevného rozporu mezi nám prezentovanými možnostmi "opravny" a holou skutečností 3,5 hodiny před koncem uvedené pracovní doby!!! Přístup vedení tohoto servisu zamrzl v době svého vzniku, tedy před cca 40 lety. Pan Charvát a jeho "svazarmovský" přístup to dokládá v plné nahotě.
6. AMK Most si může být jist, že vedení AČR se o jeho přístupu a arogantně neslušném chování dozví. Klidně to otevřu jako téma na konferenci. Stejně tak se to dozví i vedení Lady. Ale ne to české, které funguje podobně jako AMK Most, ale přímo centrála v Togliatti!
7. Jen pro informaci dodám jednu mou příhodu z loňského podzimu, kdy při cestě se Sierrou došlo v důsledku velmi nekvalitní práce předchozí opravny k jisté poruše, díky čemuž bylo auto nepojízdné. K poruše došlo daleko od Brna, (byť ještě na jižní Moravě, ale to není důležité). Shodou okolností kus od jednoho soukromého "neznačkového" servisu. Zdůrazňuji, že to bylo v neděli v cca 21 hodin večer!!! Podle principu "za zkoušku nic nedáš", jsem zazvnonil u RD poblíž opravny a optal se na jeho majitele. Ten bydlel o kus dál. Zašel jsem za ním a vysvětlil situaci. Po chvíli přemýšlení mě řekl, že sice moc velkou radost nemá, ale že se na to mrkne. Oblékl se do montérek, otevřel celý servis a dotáhli jsme tam auto. Já mu s opravou auta na zvedáku aktivně pomohl, takže za necelou hodinku bylo všechno hotové a auto pojízdné. Přitom mu vůbec nevadilo, že je neděle, že je večer, že se mu motám pod zvedákem, že pracuju s jeho nářadím,že... Zaplatil jsem mu, co si řekl a ještě mu i přidal a oba jsme byli maximálně spokojení.
To sem píšu jen jako důkaz rozdílnosti přístupu lidí. Přeberte si to jak chcete. A jestli sem ještě někdo, kdo u toho navíc vůbec nebyl, bude psát, že jsme se chovali jako banda mistrů světa, co si myslí, že jen kolem nich se točí svět a že takovýto přístup servisů je i v dnešní době normální, tak už na to reagovat nebudu. Ono totiž i za "minulého režimu" byl mnohdy přístup servisů lepší, než jaký jsme zažili před týdnem v Mostě.
Моя фотогалерея здесь.Я слежу за тобой. Всегда!